Splinter Nieuwe Marantz SR7009 tweede dag defect

Started by tayram, October 3, 2015, 14:11:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tayram

Ik heb een Marantz SR7009 ( http://www.audiotvcentrum.nl/ )aangeschaft. Aangesloten en alles werkt prima. Volgende ochtend in eens rare kleuren op mijn tv en binnen no time werkt mijn Marantz helaas niet meer. Dus hij ging gewoon tweede dag al kapot. Meteen winkel gebeld. Ik mocht terug brengen en ze zouden kijken wat aan de hand is. Toen ik in de winkel was hebben ze gezegd dat hij inderdaad defect was. Ik wou graag dan nieuwe hebben maar dat mocht/kon niet omdat hun geen voorraad meer hadden. Geld terug krijgen mocht ik ook niet. Ik moest gewoon 3 tot 4 weken wachten. Ongeveer na 4 weken mocht ik mijn Marantz weer ophalen. De HDMI board was defect en hebben ze vervangen. Ik heb toen netjes gevraagd of ik 4 weken extra garantie krijg omdat ik dat ding maar 1 dag gebruik heb. Dat mocht ook niet omdat ik daar geen recht op heb. Ik was niet blij mee en ik heb duidelijk gezegd dat ik dit niet leuk vind. Hij begint in een keer te zeggen dat ik de Marantz goedkoop aangeschaft heb en misschien heb ik hem niet goed aangesloten bla bla bla. Ik wou niks meer zeggen omdat ik echt kwaad was. Wat zijn mijn rechten eigenlijk? Kan ik ergens klacht indienen? Bij Marantz of ergens anders. Ik hoor het graag. Alvast bedankt.
Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Monitor Audio RX8, Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

quattronl

Je Marantz was niet DOA (dead on arrival) dus kreeg je geen nieuwe maar werd hij gerepareerd.
Blijkbaar duurde dat lang. Mogelijk duurde het even voordat de winkel 'm opstuurde want Audio Service Elst (officieel Marantz reparateur) is doorgaans erg snel met repareren (eigen ervaring), tenzij bepaalde onderdelen niet op voorraad waren of het erg druk was.
Je zou hen eventueel kunnen bellen en vragen wanneer die van jou bij hen binnen gekomen is.

Garantieverlenging kan je ook wel schudden. De 2 of 3 jaar is fabrieksgarantie, gekoppeld aan je serienummer.
Het zou dan aan de bereidwilligheid van de winkel zijn om vanuit henzelf de garantie te verlengen. Dat zal echter zelden (nooit?) gebeuren.

Snap je frustatie maar je kan er m.i. niks aan doen.
Nu gewoon lekker genieten van je SR, mooi ding hoor! :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Deleted User

Een nieuwe was wel netjes geweest. Ik heb het met mijn eerste SACD speler gehad, na 2 weken niet in orde, leentoestel gehad, en na een maand een nieuwe. Is wel zo netjes.. En die nieuwe heeft 11 jaar gespeeld en speelt nu nog :worship:

tayram

Quote from: quattronl on October  3, 2015, 14:23:21
Je Marantz was niet DOA (dead on arrival) dus kreeg je geen nieuwe maar werd hij gerepareerd.
Blijkbaar duurde dat lang. Mogelijk duurde het even voordat de winkel 'm opstuurde want Audio Service Elst (officieel Marantz reparateur) is doorgaans erg snel met repareren (eigen ervaring), tenzij bepaalde onderdelen niet op voorraad waren of het erg druk was.
Je zou hen eventueel kunnen bellen en vragen wanneer die van jou bij hen binnen gekomen is.

Garantieverlenging kan je ook wel schudden. De 2 of 3 jaar is fabrieksgarantie, gekoppeld aan je serienummer.
Het zou dan aan de bereidwilligheid van de winkel zijn om vanuit henzelf de garantie te verlengen. Dat zal echter zelden (nooit?) gebeuren.

Snap je frustatie maar je kan er m.i. niks aan doen.
Nu gewoon lekker genieten van je SR, mooi ding hoor! :)

Ik wou gewoon eerlijk zijn. Ik kon ook zeggen dat hij nooit gewerkt heeft. Volgende keer kan ik beter gewoon liegen. In mijn ogen een apparaat die tweede dag kapot is ook een DOA. En ik vroeg alleen maar 4 weken extra garantie. Meer niet. Wel mooi ding inderdaad. Ik ben er blij mee. :)
Marantz PM7004 , Musical Fidelity M1 DAC , Monitor Audio RX8, Mede8er MED600X3D , SYNOLOGY DS213+ , AudioQuest FLX/SLiP 14/4 , Chord CobraPlus ,

Jinsu

Wat stond er op de rekening/kassabon (omruilen binnen, geen geld terug enzovoort)?
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.