Yippie

Author Topic: Google Chromecast Audio  (Read 34754 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline TopGun2010

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+2)
Re: Google Chromecast Audio
« Reply #300 on: May 2, 2017, 21:00:52 »
Als mijn CA een tijd niet in gebruik is dan krijg ik hem niet uit de slaapstand, apparaat is dan ook niet zichtbaar in de Google app of bij mijn apparaten in Spotify. Als ik de stroom er even afhaal is hij snel weer zichtbaar, iemand een oplossing?
HT: Denon - B&W - Samsung - Sony - Panasonic - Apple # Stereo: Denon - B&W # PC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Apple - B&W

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Offline modde239

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (0)
  • The Truth Is Out There....
« Reply #301 on: May 2, 2017, 21:23:25 »
Als mijn CA een tijd niet in gebruik is dan krijg ik hem niet uit de slaapstand, apparaat is dan ook niet zichtbaar in de Google app of bij mijn apparaten in Spotify. Als ik de stroom er even afhaal is hij snel weer zichtbaar, iemand een oplossing?

Dit probleem herken ik niet.....vreemd.....

Offline TopGun2010

• HT forum legend group
« Reply #302 on: May 3, 2017, 15:23:59 »
Nieuwe installatie gedaan, nu gaat het goed. Wel de ethernet adapter besteld, ik vind een vaste lan verbinding beter dan wifi.
HT: Denon - B&W - Samsung - Sony - Panasonic - Apple # Stereo: Denon - B&W # PC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Apple - B&W

Offline hans.

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+14)
« Reply #303 on: May 3, 2017, 16:13:15 »
Ik stream flac vanaf mijn nas en netflix en qobuz. Dat gaat draadloos altijd prima.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Offline Brammus

• full member
  • Trade Count: (+1)
  • HTforum Newbee2
« Reply #304 on: May 3, 2017, 17:00:21 »
Dit probleem herken ik wel, maar ik weet helaas geen oplossing. Bij mijn ouders gebeurt het zo nu en dan. Zij hebben KPN met een standaard router. Deze staat in de huiskamer, 2 meter van de chromecast vandaan, dus het bereik moet goed zijn.

Bij mij thuis met Ziggo en een aftermarket router (in de meterkast) gebeurt het eigenlijk nooit.

Ik heb mezelf wijsgemaakt dat het aan de experia box van KPN ligt maar misschien dat iemand met meer kennis hier meer over kan vertellen.
Grappig... Tijdens het schrijven van dit bericht belt mijn moeder; "Spotify/chromecast doet het weer niet, hoe moeten we dit ook alweer oplossen."

Het opnieuw installeren van de CCA werkt want dit heb ik weleens gedaan. En het resetten van de router werkt blijkbaar ook.

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
« Last Edit: May 3, 2017, 17:19:08 by Brammus »
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Offline TopGun2010

• HT forum legend group
« Reply #305 on: May 3, 2017, 20:39:43 »
Dank Brammus, omdat ik geen zin heb om dit allemaal uit te zoeken en ik een sterke voorkeur voor bedraad heb, heb ik de chromecast ethernet adapter besteld voor 19 euro bij Google. Ik laat volgende week mijn ervaring weten. Verder zeer positief over de c-audio, spotify op de iPad en lekker luisteren via mijn set, werkt top!

Offline Brammus

• full member
  • Trade Count: (+1)
  • HTforum Newbee2
« Reply #306 on: May 4, 2017, 07:07:18 »
Dank Brammus, omdat ik geen zin heb om dit allemaal uit te zoeken en ik een sterke voorkeur voor bedraad heb, heb ik de chromecast ethernet adapter besteld voor 19 euro bij Google. Ik laat volgende week mijn ervaring weten. Verder zeer positief over de c-audio, spotify op de iPad en lekker luisteren via mijn set, werkt top!
Geen probleem TopGun. Zo heb ik het voor mijn vader ook aangesloten en dat werkt zeker goed. Zeker icm met Spotify gaat er een wereld voor hem open nu. Helaas dat de router zo nu en dan even een reset nodig heeft.
Ik lees hier en daar op het web wel over wat compatibiliteitsproblemen tussen de chromecast en de experiabox. Het is mij niet duidelijk of jij ook van de experiabox gebruik maakt.
En mocht het bedraad aansluiten werken, laat het ons dan even weten aub.

Bvd

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

Offline TopGun2010

• HT forum legend group
« Reply #307 on: May 9, 2017, 09:16:08 »
Nu een paar dagen de ethernet adapter in gebruik, super! Zeer stabiel, geen uitval meer. Ook kwaliteit met Spotify via optisch is zeer goed, blij mee! Bediening via iPad Spotify app is geweldig! Top aankoop voor totaal 83 euro! (Chromecast Audio 39 euro, ethernet adapter 19 euro, Audioquest mini toslink kabel 25 euro)

Offline TopGun2010

• HT forum legend group
« Reply #308 on: June 19, 2017, 16:12:19 »
Ook Tidal werkt super op de CA.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Offline SHFT

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
    • My record collection
« Reply #309 on: July 24, 2017, 21:55:08 »
Ik heb sinds kort het volgende probleem, ik stream via m'n telefoon spotify naar de CA, deze is analoog verbonden op mijn amp, alles klinkt goed maar tussen elke track zit er een vreselijke luide pop, chromecast krijgt stroom via het bijgeleverde blokje.

Iemand dit ook al gehad?
« Last Edit: July 24, 2017, 21:55:41 by SHFT »
Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser