Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_ MarcelloW _

Tune In Radio is toch ook een ondersteunde app?

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HJ


NeoPhix

Oef, ik zal nog eens vragen naar de prijs van een kabeltje...  :o

Maar goed, ook ik heb de CA eerder binnen, en hij draait nu (analoog jack --> RCA had ik nog liggen). Werkt inderdaad verdomd simpel met de iPhone App om in te stellen en vervolgens Spotify app voor muziek. Super.
Vergelijken met de Squeezebox ga ik nog wel eens doen als ik een optische kabel gescoord heb, ik denk dat de DAC in m'n Peachtree Audio Grand Integrated toch wel een stukje beter is  ;D

En ja, een optische kabel die net zo duur is als de CA voelt toch wel uit verhouding dus ik ga even verder zoeken, bedankt Erik.

VTEC_genieter

Wat is kwalitatief beter?
Streamen vanaf mijn iPad naar mijn AppleTV die met mijn NAD DAC is verbonden? En dat doe ik al. Klinkt heel goed.
Of zal ik ook een Chromecast Audio bestellen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

erik s.

Voordeel van de Chromecast is dat hij direct van de router streamt, bij de Apple gaat het eerst naar je Pad en dan naar de Appletv.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

zegel

Iemand nog een voorstel voor een dacje  met optical in voor onder de 150 euro van topkwaliteit?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

erik s.

Topkwaliteit is misschien wat veel gevraagd met dat budget, maar bv een MF V-Dac is goedkoop en leuk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

zegel

Super, dank je wel. Soms is het een stuk makkelijker te vragen als zelf op zoek te gaan ;)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Kjelt

Topic flink opgeschoond, graag ontopic blijven.

modde239

Hij is binnen nu nog even wachten op mijn bestelde optische kabel van 13,- euries.......

VTEC_genieter

Dus dan wordt de muziek vanaf mijn iPad via de thuis-wifi-verbinding naar de Chromecast Audio gestreamed die met een toslink kabel is verbonden met je DAC of AV-receiver?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

danielo

Quote from: VTEC_genieter on October 10, 2015, 18:21:44
Dus dan wordt de muziek vanaf mijn iPad via de thuis-wifi-verbinding naar de Chromecast Audio gestreamed die met een toslink kabel is verbonden met je DAC of AV-receiver?

Afhankelijk van de applicatie stuurt je ipad alleen het bericht 'graag deze audio van plek x op het internet spelen'. De chromecast zal die dan zelf ophalen en afspelen. Het echt doorsturen vanaf je ipad kan ook maar de meeste applicaties willen dit voorkomen omdat het extra batterij duur weghaalt bij je telefoon/tablet.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Erik

Maar goed diversen uitgeleevrd maar nog niemand die kan zeggen wie of wat hij naar huis speelt? Al dan niet met een niet al te dure DAC.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

zegel

Quote from: Erik on October 10, 2015, 18:51:33
Maar goed diversen uitgeleevrd maar nog niemand die kan zeggen wie of wat hij naar huis speelt? Al dan niet met een niet al te dure DAC.

Tsja Erik, hij speelt niets naar huis, maar is "gewoon goed" en heeft een heerlijk bedieningsgemak. Een eerlijk vergelijk zou zijn om op een gelijk prijsniveau te vergelijken met een optische kabel-Dac versus een SQ box / Sonos / Bluesound . Ben daar zelf ook benieuwd naar en verwacht eigenlijk dat je goedkoper en beter uit zal zijn met de Chromecast+Dac maar da's puur speculatief.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

NeoPhix

Quote from: Erik on October 10, 2015, 18:51:33
Maar goed diversen uitgeleevrd maar nog niemand die kan zeggen wie of wat hij naar huis speelt? Al dan niet met een niet al te dure DAC.

Ik heb een optische kabel besteld maar de komende week heb ik geen tijd in te vergelijken. Ik zal volgende week hier m'n ervaring achterlaten van een Chromecast Audio vs. een Logitech SB Touch met Teradak voeding.

Former member 78

Ik probeer net dat ding te bestellen bij Google, en nu wordt Paypal niet geaccepteerd.
Is dat ding alleen te bestellen met een CC dan?

HJ


Former member 78

Die accepteren ook geen Paypal.
Heb juist geld op mijn Paypal gezet, omdat ik dacht dat Google dat accepteerde.


H B

Quote from: ArjanR1 on October 11, 2015, 19:26:14
Die accepteren ook geen Paypal.
Heb juist geld op mijn Paypal gezet, omdat ik dacht dat Google dat accepteerde.
Paypal kan je linken aan google play als je de link volgt kan je zien hoe je dat doet.
https://support.google.com/googleplay/answer/4646404?hl=nl

Former member 78

Die gaat over de Play Store, niet de Google Store.

Former member 78

Heb 'm maar via Bol.com besteld, kreeg nog net mijn verjaardag korting :D
Nu nog even een toslink naar mini jack zoeken.

H B

#71
Quote from: ArjanR1 on October 11, 2015, 19:35:32
Die gaat over de Play Store, niet de Google Store.
Op de achtergrond draait google wallet is voor beide hetzelfde, paypal toegevoegd aan de play store zorgt dat je ook kan betalen in de google store.
Maar goed dit is off topic en je hebt hem al besteld bij bol, veel plezier ermee.

Former member 78

Mijn dacje is binnen, de CC nog niet.
Wie heeft 'm digitaal aangesloten, en welke kabel wordt er gebruikt?

Ben namelijk niet thuis in de toslink kabels.

modde239

Quote from: ArjanR1 on October 14, 2015, 18:26:16
Mijn dacje is binnen, de CC nog niet.
Wie heeft 'm digitaal aangesloten, en welke kabel wordt er gebruikt?

Ben namelijk niet thuis in de toslink kabels.

Die van mij is binnen en werkt perfect....me happy..... :pompom:

Je hebt deze kabel nodig normaal formaat optische kabelstekker naar 3.5 mm stekker:


VTEC_genieter

Bij Mediamarkt Akersloot in Amsterdam hebben ze vandaag een bak vol met de Chromecast Audio.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers