Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

#275
Duidelijk maar scheelt het nog merkbaar als je in highres afspeelt?


Brammus

Quote from: ergé on April 19, 2016, 08:53:24
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153693.msg2852491#msg2852491


Ja het verschil je echt groot. Als ik hem bv op mijn Marantz aansluit digitaal of op de Linn wint de Dac van de Linn het met grote voorsprong. maar ik vind de Marantz dan ook niet geweldig in stereo. Analoog is de cca maar zozo. voor het geld wel geweldig overigens en met een dac zeker een aanrader. Welke dac is budget en smaak afhankelijk, gewoon proberen dus.
Thx. Ik had er blijkbaar al een keer overheen gelezen [emoji2]

Ik zal het eens een keer gaan proberen met een 2e hands DACmagic. Daar kan je je geen bult op vallen denk ik zo.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

JGvH

Heb de cc audio aan een oehlbach xxl dac hangen en dat klinkt toch net ff lekkerder/frisser als interne dac vd cc :D

pameijer

Bij onze Engelse buren gaat de Chromecast Audio nu al voor 15 pond van de hand, nog geen €20. Is een halvering van de prijs  :wow:

Gaat er iets gebeuren met nieuwe producten oid?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

StereoMike

Quote from: pameijer on May 26, 2016, 22:23:26
Bij onze Engelse buren gaat de Chromecast Audio nu al voor 15 pond van de hand, nog geen €20. Is een halvering van de prijs  :wow:

Gaat er iets gebeuren met nieuwe producten oid?
Dat zou kunnen maar volgens mij verkoopt de audio variant gewoon wat minder dan verwacht.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

HJ

Quote from: hans. on March 30, 2016, 21:59:08
Jawel hoor en hij werkt ook op 5ghz en is iets sneller maar dat is het ook wel. (Zo is mijn ervaring iig)

De cc2 maakt trouwens van alles nog 48k (bv tune in  radio en spoitfy etc) terwijl het gewoon 44k hoort te zijn.
Vandaag zag ik dat mijn CC2 zowaar 44.1k uitstuurt.
Hebben ze de software aangepast?

HJ

Inmiddels heb alle 3 de soorten chromecasten in gebruik. Hoewel de hdmi cc's prima werken geven ze toch regelmatig problemen met verbinden.  Ik heb nu de cc audio erbij en die werkt gewoon prima. Zelfs de qobuz app werkt feilloos.
Let wel, ik heb het hier enkel over audio incl streaming dienst of vanaf de nas.
De hdmi cc's werken met beeld erbij prima, het is zo dat ik mijn tv niet elke keer wil aanzetten om te kunnen verbinden. Eea heeft denk ik hewoon te maken met mijn rotel processor die met zowat alle hdmi  apparaten ruzie maakt [emoji23]

KayaRahnee

Via SCART --> geluid van de TV naar de speakers --> geen probleem.
Geluid Google ChromeCast via de SCART krijg ik niet naar de speakers.
Misschien staat de Chromecast ingesteld om zijn geluid standaard digitaal naar buiten te sturen??? Waar vind ik de instelling waardoor ik dit kan aanpassen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Former member 78

Volgens mij stuurt dat ding gewoon beide signalen uit.

Er is vrij weinig in te stellen, maar instellingen veranderen kan via de Google Cast app.

KayaRahnee

Quote from: ArjanR1 on September 21, 2016, 00:49:14
Volgens mij stuurt dat ding gewoon beide signalen uit.
Er is vrij weinig in te stellen, maar instellingen veranderen kan via de Google Cast app.

Als ik naar instellingen ga van de CC krijg ik Meldingen-->email meldingen beheren--> "marketingmails" en "emails over het previewprogramma" en dat is het.

Via apparaten --> apparaatinstellingen krijg ik alleen info over het apparaat (naam, taal, tijd enz ...)
Verder geen mogelijkheden gevonden tot nog toe.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HJ

Enige dat je kan instellen is 50hz of 60hz en de naam van de CC.

DitIsDeLeven

#286
Is er iemand die al iets kan zeggen over de kwaliteit van de Chromecast Ultra? Ik wil namelijk een Chromecast kopen...

Ik weet dat de audiokwaliteit van de CC Audio veel beter is dan die van de CC2, maar vraag me af hoe de CCA zich verhoudt tot de CC Ultra...

Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

HJ

Quote from: DitIsDeLeven on January 13, 2017, 13:47:52
Is er iemand die al iets kan zeggen over de kwaliteit van de Chromecast Ultra? Ik wil namelijk een Chromecast kopen...

Ik weet dat de audiokwaliteit van de CC Audio veel beter is dan die van de CC2, maar vraag me af hoe de CCA zich verhoudt tot de CC Ultra...
Waar haal je dat vandaan?
Ik heb de cc 1&2 en de cca, als je ze digitaal aansluit zit er echt niet veel verschil tussen hoor.
Wel als je de cca analoog aansluit maar dat is appels en peren imo ...

DitIsDeLeven

Aha, dan heb ik het denk ik verkeerd begrepen. Als ik je goed begrijp heeft de CCA dus een betere DAC?

Ik mag toch hopen dat mijn Anthem MRX520 een betere DAC aan boord heeft, dus die wil ik toch het werk laten doen. Analoog signaal is dus niet van toepassing.

Samenvattend: als ik toch een nieuwe CC moet kopen kan ik net zo goed meteen de CC ultra halen (want ethernetaansluiting en kwalitatief dus niet minder als de CCA)?
Anthem MRX520 || SF Venere 2.5 || SF Venere 2.0 || KEF Q10c || Arendal 1723 Sub 3 || Supra Ply 3.4s

LG OLED65B6V || PS4 || Chromecast Ultra

HJ

Geen idee, de interne dac Heb ik nooit gebruikt.  Ik sluit de cca digitaal aan en gebruik de dac van mijn processor.
De cc met hdmi heeft geen dac denk ik, deze gaat ook digitaal mijn processor.

De cc ultra heb ik geen ervaring mee.

KayaRahnee

Quote from: DitIsDeLeven on January 14, 2017, 16:46:02
Als ik je goed begrijp heeft de CCA dus een betere DAC?

Ik denk dat de CC2 geen DAC aan boord heeft vermits hij alleen hdmi naar buiten kan sturen en dat is digitaal.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

w00Dy

Afgelopen week is mijn CC Audio aangekomen, en nu een beetje aan't uitkijken hoe we efficient ermee kunnen werken.

Spotify cast gaat goed, kwaliteit is ook leuk. Verwacht nog een tikkeltje meer ism externe DAC en batterij-voeding.

Moeilijkst lijkt me om een goeie set-up te vinden voor FLAC te casten, Plex server ben ik al tegengekomen maar dan moet de Mac ook weer steeds opstaan, -heb geen NAS wel een Time Capsule-, is er nog een andere optie?

HJ

Quote from: w00Dy on February 11, 2017, 17:07:28
Afgelopen week is mijn CC Audio aangekomen, en nu een beetje aan't uitkijken hoe we efficient ermee kunnen werken.

Spotify cast gaat goed, kwaliteit is ook leuk. Verwacht nog een tikkeltje meer ism externe DAC en batterij-voeding.

Moeilijkst lijkt me om een goeie set-up te vinden voor FLAC te casten, Plex server ben ik al tegengekomen maar dan moet de Mac ook weer steeds opstaan, -heb geen NAS wel een Time Capsule-, is er nog een andere optie?
Ik gebruik qobuz, streamt flac en klinkt zeer goed.

w00Dy

Quote from: hans. on February 11, 2017, 18:01:29
Ik gebruik qobuz, streamt flac en klinkt zeer goed.

Ik heb mijn muziek collectie al in Flac, ik zoek enkel een speler/streamer

gast2018

Ben niet thuis in Apple meuk maar zon time capsule is toch eigenlijk gewoon een nas?
kan die dan niet via wifi als server dienen voor de cca?

HJ

Quote from: w00Dy on February 11, 2017, 23:23:37
Ik heb mijn muziek collectie al in Flac, ik zoek enkel een speler/streamer
Heb ik ook, dan stream je toch van je nas naar de CC?

w00Dy

De Time Capsule zelf heeft geen open software, je kan daar Plex niet op installeren.

Ik heb een Mac mini van Plex voorzien en deze bied dan de bestanden vanop mijn Time capsule aan en die stream ik dan met de app naar de CCA :)
Zonder echte NAS is dat voorlopig de beste oplossing.

fastlex

Ik heb een QNAP 212 staan en wil deze koppelen aan de CCA.
Welke app op de iphone kan ik gebruiken?
Als ik QNAP music station gebruik stopt deze steeds na het afspelen van 1 nummer.
Tevens is de sortering raar.
Hebben jullie tips?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

modde239

Quote from: fastlex on February 28, 2017, 21:27:11
Ik heb een QNAP 212 staan en wil deze koppelen aan de CCA.
Welke app op de iphone kan ik gebruiken?
Als ik QNAP music station gebruik stopt deze steeds na het afspelen van 1 nummer.
Tevens is de sortering raar.
Hebben jullie tips?

Misschien vind je hier het antwoord....?.....

https://forum.qnap.com/viewtopic.php?t=116190

fastlex

Helaas, daar hebben ze dezelfde problemen.
Dus nu op zoek naar een andere player op IOS die de flac/mp3 bestanden kan casten naar de CCA.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster