Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

op eigen verzoek verwijderd.

Hier sinds gisteren een CCA voor de audio en een CC2 voor het beeld. Beide digitaal aan mijn actieve speakers geknoopt. De CC2 via de televisie. App's streamen werkt als een dolle en met de Fritz App en een HD aan de modem gaat die bestanden beluisteren cq. bekijken ook super. Ik ben echt onder de indruk, het grootste apparaat hier is nu de TV ontvanger!

;D

Alleen werkt Spotify Connect hier op dit moment niet maar er schijnt een grote storing te zijn..? Ik hoop dat Spotify het snel kan oplossen.

KayaRahnee

Quote from: hans. on March 30, 2016, 17:42:49
Wat nog zou kunnen is zoals je aangaf de cc2 in de tv en dan een digitale kabel van de tv naar de da converter.
Persoonlijk zou ik deze optie niet gebruiken.

Mag ik vragen waarom niet?

Quote from: Brammus on March 30, 2016, 18:17:41
Gewoon allebei kopen. Sinds ik een analoge versterker heb, heb ik er ook een CC audio bij.
En voor het geld hoef je het niet te laten. Beste €29 (aanbieding) ooit uitgegeven.

Ik wil het geluid van de Chromecast 2 via mijn stereo speakers weergeven, dus beide kopen geeft nog geen oplossing, toch?
Dan kan ik het geluid van de Chromecast AUDIO wel laten gaan via de stereospeakers maar zit nog steeds met hetzelfde probleem m.b.t. geluid CC 2.

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HJ

Ja natuurlijk. Je kunt het gewoon proberen maar bij mij klonk het duidelijk minder als ik het via mijn tv liet gaan. Maar in princiepe zou het niets uit mogen maken.

Brammus

Hier gebruik ik zelfs de analoog uit van de tv, klinkt prima.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Maar dan heb je enkel stereo,  netflix en een aantal tv zenders  geven ook DD door

Brammus

Klopt. Niet aan gedacht. Ben weer terug naar stereo sinds kort.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

KayaRahnee

#256
Als oplossing m.b.t. het geluid van de CC2 toch via de speakers te laten lopen kreeg ik van iemand volgende tip : http://www.amazon.co.uk/dp/B016XMDKXC
Dus niet via m'n externe DAC gaan maar via m'n versterker en gebruik maken van de DAC van de CC.




Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on March 31, 2016, 20:40:31
Dus niet via m'n externe DAC gaan maar via m'n versterker en gebruik maken van de DAC van de CC.

Hmmm, blijkbaar foute redenering wat ik hier heb geschreven ......
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on March 31, 2016, 20:40:31
Als oplossing m.b.t. het geluid van de CC2 toch via de speakers te laten lopen kreeg ik van iemand volgende tip : http://www.amazon.co.uk/dp/B016XMDKXC
Dus niet via m'n externe DAC gaan maar via m'n versterker en gebruik maken van de DAC van de CC.

Volgens weer iemand anders zou zo'n  convecter helemaal niet nodig zijn ....... geluid naar de stereo speakers sturen kan naar verluid eenvoudiger:
Een scart to 2x tulp stekker tussen de TV en de stereo versterker te prikken ...... HDMI van de Chromecast in de HDMI TV.
Zo zou het geluid ook de weg naar speakers kunnen vinden.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#259
Ik heb van vandaag een Chromecast 1ste generatie in bruikleen van een vriend, heb deze uiteindelijk aan de praat gekregen.
Veel kan ik er nog niet over zeggen ...... wel geprobeerd om via een SCART (aan de TV) naar 2x tulp kabel (versterker) via de stereo speakers weer te geven maar dat werkt blijkbaar toch niet  :nowink:
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Witalik

Ik twijfel of dit beter is als de Dayton Sub link die ik nu gebruik voor me sub. De Dayton werkt ook via Wifi maar wil wel eens de rest van de wifi op telefoons of me ps4 verstoren. En blijft deze CC nu ook aanstaan als er geen signaal doorheen gaat ? 

Gebruikt iemand hem voor ze subwoofer hier ? Bekabeld is lastig, dat zou dan een kabel van ongeveer 20 meter worden  :-X
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

_ MarcelloW _

Quote from: KayaRahnee on April  6, 2016, 00:37:46
Ik heb van vandaag een Chromecast 1ste generatie in bruikleen van een vriend, heb deze uiteindelijk aan de praat gekregen.
Veel kan ik er nog niet over zeggen ...... wel geprobeerd om via een HDMI (aan de TV) naar 2x tulp kabel (versterker) via de stereo speakers weer te geven maar dat werkt blijkbaar toch niet  :nowink:

Hang je erg aan beeld? (dit is immers het cc audio topic, welke geen HDMI of welke beeldaansluiting dan ook heeft.

Dan hoef je in ieder geval helemaal geen DAC te gebruiken, deze kan rechtstreeks op je versterker.
https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

KayaRahnee

Quote from: _ MarcelloW _ on April  6, 2016, 10:22:06
Hang je erg aan beeld? (dit is immers het cc audio topic, welke geen HDMI of welke beeldaansluiting dan ook heeft.

Dan hoef je in ieder geval helemaal geen DAC te gebruiken, deze kan rechtstreeks op je versterker.
https://support.google.com/chromecast/answer/6280276?hl=nl

Oepsie, nu jij het opmerkt valt mij in de titel Google Chromecast het woord "AUDIO" pas op...... sorry maar ik zal hier dan ook niet meer posten.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

_ MarcelloW _

Mediamarkt heeft nu de 2e chromecast voor de helft van de prijs (audio en niet audio)

dus 2 reguliere chromecasts voor EUR 52,50 incl verzenden in huis.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

HJ

#264
Ik heb sinds kort qobus streaming dienst. Ik heb de opties: mp3 320kbps, cd 16bits 44,1khz, hires 24bit/96khz en hires 24bit/192khz.

Ik heb een CC2 in de hdmi van mijn rotel rsp1572 geprikt en kan ik de mp3 320 afspelen. De rest gaat haperen.
Nu heb ik een CC1 in dezelfde hdmi poort geprikt en nu kan ik cd 16bits/44.1 khz afspelen. Dit klinkt al ontzettend goed.

De dac van de rotel zou 24/192 aan moeten kunnen volgens de manual. De CC1 kan dit niet en schakelt dan gewoon naar cd kwaliteit terug. De CC2 doet het wel maar gaat haperen.
Heeft het nu nut om toch een CCaudio optisch eraan te hangen? Deze zou 24/96 moeten kunnen verwerken. Gaat dat werken?
Hoeveel gaat dat dan schelen?
Is het merkbaar?

Brammus

Quote from: hans. on April 17, 2016, 21:46:36
Ik heb sinds kort qobus streaming dienst. Ik heb de opties: mp3 320kbps, cd 16bits 44,1khz, hires 24bit/96khz en hires 24bit/192khz.

Ik heb een CC2 in de hdmi van mijn rotel rsp1572 geprikt en kan ik de mp3 320 afspelen. De rest gaat haperen.
Nu heb ik een CC1 in dezelfde hdmi poort geprikt en nu kan ik cd 16bits/44.1 khz afspelen. Dit klinkt al ontzettend goed.

De dac van de rotel zou 24/192 aan moeten kunnen volgens de manual. De CC1 kan dit niet en schakelt dan gewoon naar cd kwaliteit terug. De CC2 doet het wel maar gaat haperen.
Heeft het nu nut om toch een CCaudio optisch eraan te hangen? Deze zou 24/96 moeten kunnen verwerken. Gaat dat werken?
Hoeveel gaat dat dan schelen?
Is het merkbaar?


Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Op dit moment gebruik ik Spotify en heb ik mijn CCaudio analoog aangesloten op een Musical Fidelity A3.5.

Ik vraag me al een tijdje af of een externe DAC eventueel icm met een high-res streamingservice nog een flinke verbetering kan brengen.

In het verleden heb ik wel vanaf mijn desktop via hdmi op een Anthem mrx 710 die Tidaltest gedaan. Maar op die manier hoorde ik geen overtuigend verschil.

Gr. Bram.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Sowiso gaat het bij jou al verschil maken als je de cca optisch aansluit denk ik. De dac van de cca zal toch iets minder zijn lijkt mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Brammus

Quote from: hans. on April 18, 2016, 08:25:23
Sowiso gaat het bij jou al verschil maken als je de cca optisch aansluit denk ik. De dac van de cca zal toch iets minder zijn lijkt mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Alleen lastig in te schatten welke prijsklasse DAC ik daarvoor wil proberen. Ik koop namelijk liever 2e hands.

En de meningen over DACs zijn namelijk nogal verdeeld hier. Dus blijf moeilijk kiezen.

Gr.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Je hebt geen digitale ingang op je versterker? Dan is het idd een ander verhaal. Ik gebruik de dac van de rotel . daarom gebruikte ik de cc2 op de hdmi ingang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Brammus

Quote from: hans. on April 18, 2016, 13:37:09
Je hebt geen digitale ingang op je versterker? Dan is het idd een ander verhaal. Ik gebruik de dac van de rotel . daarom gebruikte ik de cc2 op de hdmi ingang.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Nee, geen digitale ingangen. Klinkt heel behoorlijk zo hoor. Ene opname beter dan de andere natuurlijk. Maar de vraag blijft uiteraard altijd of het nog beter kan. [emoji5]

Anders begin ik gewoon eens met een niet al te dure DAC om eens te proberen. Een 2e hands DACmagic ofzo.

Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

HJ

Met spotify speel je toch mp3 kwaliteit?  Beste upgrade is imo om een streaming service te kiezen die flac oid kan aanbieden, dat is echt een stap vooruit.

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


KayaRahnee

Quote from: hans. on April 18, 2016, 15:08:56
Met spotify speel je toch mp3 kwaliteit?

Ik las in een ander forum dit:
"Spotify gebruikt overigens Ogg Vorbis en geen MP3".
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

HJ

En is dat lossless?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk


Brammus

Quote from: hans. on April 18, 2016, 16:44:10
En is dat lossless?

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Het is inderdaad "lossy"

Ik snap wat je bedoelt. De vraag is alleen of de CCaudio hier iets moois van maakt.

Misschien moet ik het eens een keer proberen. Dan heb jij ook gelijk antwoord op jouw vraag Hans. [emoji2]

Zonder externe DAC kan ik hem alleen niet digitaal verbinden dus dan blijft het de vraag of ik met de interne DAC hier veel van ga merken.

Maar misschien haakt er nog iemand in op onze discussie die hier iets zinnigs over kan zeggen.

Gr. Bram.
Whenever you find yourself on the side of majority, it is time to reform.

gast2018

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=153693.msg2852491#msg2852491


Ja het verschil je echt groot. Als ik hem bv op mijn Marantz aansluit digitaal of op de Linn wint de Dac van de Linn het met grote voorsprong. maar ik vind de Marantz dan ook niet geweldig in stereo. Analoog is de cca maar zozo. voor het geld wel geweldig overigens en met een dac zeker een aanrader. Welke dac is budget en smaak afhankelijk, gewoon proberen dus.