Google Chromecast Audio

Started by zegel, October 1, 2015, 13:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VTEC_genieter

Ik zag gisteren bij de Mediamarkt in Amsterdam de Aker een bak vol met de nieuwe Chromecast voor 39€ inderdaad.
Maar er staat geen "Audio" op de verpakking??
Het is weer een felgekleurde verpakking met features afgebeeld Netflix/HBO/YouTube etc....

Wat ik gisteren dus gezien heb, is dus niet de nieuwe Chromecast voor audiofielen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Simpel Chromecast video heeft een hdmi en de audio versie niet.......

VTEC_genieter

Er zijn ook mensen die de eerste generatie Chromecast in de HDMI van een AV-receiver steken. Wat zijn de ervaringen?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

modde239

Quote from: VTEC_genieter on October  7, 2015, 23:01:11
Er zijn ook mensen die de eerste generatie Chromecast in de HDMI van een AV-receiver steken. Wat zijn de ervaringen?

Had ik zo ook maar bij muziek luisteren moest de tv altijd aanstaan....nu heb ik de Chromecast audio besteld ben benieuwd in ieder geval kan de tv uit blijven.....

HJ

Quote from: modde239 on October  7, 2015, 23:21:38
Had ik zo ook maar bij muziek luisteren moest de tv altijd aanstaan....nu heb ik de Chromecast audio besteld ben benieuwd in ieder geval kan de tv uit blijven.....
Vreemd, zo heb ik het ook maar de tv hoeft echt niet aan om muziek te luisteren. Had je misschien de usb voeding vanaf je tv genomen?
Nu heb ik de cc2 op dezelfde manier en werkt ook weer prima, eigenlijk weinig verschil merkbaar behalve dat de nieuwe iets sneller is.

modde239

Nee aparte voeding.....vreemd.....maar tja ik heb nu de Chromecast tv inderdaad veel sneller.....apart voor audio de Chromecast audio ben benieuwd naar het verschil in geluidskwaliteit.....

HJ

Vreemd idd, mss een hdmi handshake probleem.
Zou de ccaudio beter zijn met audio? Beide zijn digi uit, hdmi tegen optisch

modde239

Ik had ergens gelezen dat audio beter was.....ach voor 39 euries is het het proberen waard......

Former member 78

Heb nu de nieuwe ''gewone'' Chromecast.
Buiten dat het wat vlotter werkt, vind ik vooral de beeldkwaliteit veel beter.


Former member 78

Spotify werkt nu ook direct vanuit de app.

DrRoetker

Hij net bij iFixit uit elkaar gehaald. Er zit een AKM AK4430 192kHz 24-Bit Stereo DAC in.
Ik vraag me af hoe dit €35 apparaat zich laat vergelijken met een €350 Sonos Connect. Op die Sonos moet wel een enorme marge zitten...
https://nl.ifixit.com/Teardown/Chromecast+2015+Teardown/50189

zegel

Ik heb net een verzendbevestiging van Google gekregen; verwacht hem maandag. Ben benieuwd of hij de Squeezebox overtreft.  Is er eigenlijk al iemand met luisterervaring?

Het bijpassende optical out kabeltje heb ik nog niet kunnen ontwaren in een shop, iemand wel?
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

Former member 78

Een optische kabel is overal te koop.

zegel

Ahh,   er past een gewone optische kabel in een chromecast? Aangezien het een headphone met optische  uitgang gecombineerd  is ging ik uit van iets specifieks ???
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

HJ

Quote from: zegel on October  8, 2015, 21:17:07
Ahh,   er past een gewone optische kabel in een chromecast? Aangezien het een headphone met optische  uitgang gecombineerd  is ging ik uit van iets specifieks ???
Niet een gewone optische kabel (tos link)idd. Het is zo'n mini jack maar dan optisch, worden ook vaak gebruikt bij een laptop.

modde239


erik s.

Quote from: zegel on October  8, 2015, 20:51:11
Ik heb net een verzendbevestiging van Google gekregen; verwacht hem maandag. Ben benieuwd of hij de Squeezebox overtreft.  Is er eigenlijk al iemand met luisterervaring?

Het bijpassende optical out kabeltje heb ik nog niet kunnen ontwaren in een shop, iemand wel?
De Viablue Toslink is ook verkrijgbaar met Mini Toslink ( de 3.5mmmini jack)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

NeoPhix

Quote from: erik s. on October  8, 2015, 22:05:20
De Viablue Toslink is ook verkrijgbaar met Mini Toslink ( de 3.5mmmini jack)

Wat kost die?

Ik krijg m'n Chromecast Audio ook volgende week binnen, ga 'm testen naast een Squeezebox Touch met Teradac voeding... Vooral de Spotify Connect mogelijkheid mis ik op de logitech.

erik s.

Quote from: NeoPhix on October  9, 2015, 09:21:37
Wat kost die?

Ik krijg m'n Chromecast Audio ook volgende week binnen, ga 'm testen naast een Squeezebox Touch met Teradac voeding... Vooral de Spotify Connect mogelijkheid mis ik op de logitech.
50cm kost 38,95.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

evilniek

Ik ben altijd voor een goeie kwaliteit kabel, maar ik kan me voorstellen dat mensen die een CCA aanschaffen niet meteen een kabel van 40 piek op de kop zullen tikken. Aan de andere kant ben ik wel benieuwd wat je nog kunt verbeteren aan de CCA, denk idd aan een betere kabel en een betere voeding.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

erik s.

Dat kan ik mij helemaal voorstellen, aan de andere moet je natuurlijk ook kijken naar de prijs van de dac waar hij aan zit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Ik heb een DAC gescoord, dus ben benieuwd wanneer de GCA leverbaar is.

john_doe

Via de Google Store kun je de chromecast audio gewoon bestellen. De mijne is gisteren verzonden dus hoop hem snel binnen te hebben.

zegel

Maar weer even on topic, de Chromecast Audio werd vandaag al afgeleverd; DC Google blijkt in Tilburg te staan.

Ik heb hem analoog aangesloten op mijn Keukensetje, Linn Majik 1 met Quad L11 luidsprekers,  in plaats van mijn Squeezebox Touch.

Aansluiten was een fluitje van 'n cent en uit de doos zijn drie muziekservices die worden ondersteund: Spotify, Google Play en Deezer.

Via de Deezer app zie je het Chromecast logotje, en kan je meteen aan de slag. Ik speel af in hoge kwaliteit 320 kbps.

Eerste indruk ( ik sla de Burn in maar even over  ;D) is dat hij toch wel een tikje minder speelt als de Squeezebox ( ook met Deezer) . Met name het hoog is wat minder sprankelend en tikje doffer - het midden is wat meer ineengepropt. Anderzijds is het gebruiksgemak echt subliem; alles in de app kan je kiezen en gebruiken; geluid muten en regelen - heerlijk.

Als ik een kabeltje heb gescored test ik hem ook eens op mijn Audionet DNP 


In ieder geval besloten dat het een blijvertje is; een Touch waarvan het beeldscherm kapot is geen vergelijk met deze chromecast qua bedieningsgemak. Bovendien kan iedereen ermee aan de slag; mijn zoon die net binnenkwam uit school kon zonder ook maar iets in te stellen vanaf zijn telefoon vanaf Spotify casten. Lekker makkelijk
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

HJ

Ik heb met deezer dat het geheel soms "hangt". Kleine bugs denk ik. Met google music had ik dat niet.
Ik zoek een streaming dienst die flac doet zonder dat je perse aangewezen hardware dient te gebruiken (sonos etc)