nieuwe desktop pc

Started by SV..S, September 30, 2015, 21:33:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Windows staat erop, wel zitten klooien om de disk eerst te formatteren, kan normaal volgens mij vanuit Windows inst disk, maar dus niet via deze.
de bij de SSD geleverde disk gebruikt om de disk te formatteren, zoals ik las kon ik dat het beste in ''gpt'' doen.

de instal disk van Windows was het daar niet mee eens, maar toch doorgegaan met de installatie( lekker eigenwijs).

nu geen internet, ik zal wel drivers moeten installeren van de met het Mobo meegeleverde disk.

ik heb nu iig nog 90 GB vrij, (nu nog)  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Drivers van de meegeleverde disc zijn vaak verouderd. Beste om die van de website te halen, zodat je de laatste Drivers hebt.

90gb? Heb je een 120ssd dan? Dacht dat je een 280gb wilde

SV..S

Quote from: Raymond187 on November 20, 2015, 19:29:08
Drivers van de meegeleverde disc zijn vaak verouderd. Beste om die van de website te halen, zodat je de laatste Drivers hebt.
maar zonder had ik geen netwerk, dus dan moet je wat ;) maar daar moet ik inderdaad mezelf in verdiepen welke drivers waar te halen, is dat niet automatisch?
Quote
90gb? Heb je een 120ssd dan? Dacht dat je een 280gb wilde

nee, ik had al een 120 GB gekocht met de bedoeling die in mijn huidig systeem te zetten, dit lukte niet, en vandaar dat ik deze ''meegenomen'' heb ik de nieuwe setup.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

dennism

Quote from: SV..S on November 20, 2015, 19:59:27
maar zonder had ik geen netwerk, dus dan moet je wat ;) maar daar moet ik inderdaad mezelf in verdiepen welke drivers waar te halen, is dat niet automatisch?
nee, ik had al een 120 GB gekocht met de bedoeling die in mijn huidig systeem te zetten, dit lukte niet, en vandaar dat ik deze ''meegenomen'' heb ik de nieuwe setup.

Of het automatisch kan is afhankelijk van de hardware fabrikant. De ene pushed netjes iedere nieuwe driver naar Windows update. De ander doet dit niet of nauwelijks en van deze zal je dus ook niet snel geupdate drivers automatisch krijgen en zal je dus de websites van fabrikanten af moeten struinen voor de laatste drivers.

Het is ook niet altijd noodzakelijk om overal de laatste driver van te hebben, al is het vaak wel aan te raden bij het hebben van issues. Voor zaken als de videokaart en de chipset zou ik zelfs bijv. wel altijd de laatste driver willen hebben daar hier nog regelmatig algemene fixes en performance verhogende zaken in willen zitten, maar voor zaken als een 1 Gbit netwerkkaart kan het vaak geen kwaad een wat oudere driver te hebben als alleen correct werkt daar deze drivers amper nog beter worden en vaak alleen zeer specifieke issues oplossen.

SV..S

voordat ik ga klagen wil ik eerst even de mensen bedanken voor het meedenken. :pompom:

de pc in elkaar zetten stelde niet zoveel voor, maar om nu alles in te stellen zoals op mijn oude pc vreet toch wel veel tijd >:(

simpel alle outlook gegevens overzetten is al een drama, dit lukte de 1e keer al niet, dus eerst maar eens de mailbox opgeschoond, nu alles lijkt te werken krijg ik mijn icloud mail niet ingesteld, maar wat nog gekker is, de 2 andere account staan goed, maar hij haalt gewoon geen mail binnen?
als ik daarna mijn oude pc opstart doet die dat wel, dus het staat dan wel op de server van Zeelandnet.
ik kom van outlook 2007 en ga nu naar 2010, dus dat is ook even zoeken.

mijn zoontje zit te zeuren om mijn oude pc, maar die blijft voorlopig nog wel even staan, trouwens als hij een pc op zijn kamer heeft zie ik hem helemaal nooit meer  >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

2007 en 2010 zit qua uiterlijk een best verschil. Ff wennen en zoeken in het begin :)

Ik zou in 2007 gewoon een archive maken van al je mails. *.PST bestand komt er dan op je c:\ ergens te staan. Dat bestand kan je inlezen in 2010 en heb je alle mails, contacten en agenda punten.

SV..S

Quote from: Raymond187 on December  4, 2015, 11:51:31
2007 en 2010 zit qua uiterlijk een best verschil. Ff wennen en zoeken in het begin :)

Ik zou in 2007 gewoon een archive maken van al je mails. *.PST bestand komt er dan op je c:\ ergens te staan. Dat bestand kan je inlezen in 2010 en heb je alle mails, contacten en agenda punten.

pst had ik gemaakt, dat is goed overgezet alleen geen contacten, die lijken allen in de icloud te staan, want nu ik dat ingesteld heb heb ik wel alle contacten.

maar ik snap niet dat hij geen post ophaalt?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Instellingen controleren van de inkomende en uitgaande server.

SV..S

ik zit te prutsen, ik krijg de mail wel binnen maar zag het niet wegens ander menustructuur links  :blush:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187


SV..S

ik zit al een tijdje te prutsen maar ik krijg het beeld niet prettig.

ik mag toch aannemen dat het beeld niet minder word nu ik van een oud systeem met videokaart naar de hd grapics 4600 ben gegaan?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

Quote from: SV..S on December  8, 2015, 10:16:10
ik zit al een tijdje te prutsen maar ik krijg het beeld niet prettig.
ik mag toch aannemen dat het beeld niet minder word nu ik van een oud systeem met videokaart naar de hd grapics 4600 ben gegaan?
Nee dat zou niet mogen. Denk dat je een mismatch hebt op de instelling van je kaart en je monitor.
Ik neem altijd als uitgangspunt de native resolutie van de monitor (opzoeken op internet) en die stel je daarna in bij de videokaart en begin eens met 16 of 24 bit kleur bv.
Kijk even naar de max. frequentie die beiden aankunnen en probeer iets rond de 50/60 Hz te vinden.

SV..S

1680x1050 bij 60 hz en 32bits kleuren. die laatste kan ik niet aanpassen zo te zien.

het gaat nu helemaal lekker want mijn driver stopt er elke meer mee en recorvered daarna weer >:(
dat is nieuw vandaag.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

 :(
altijd lastig te helpen op afstand met alleen woorden

SV..S

het is trouwens een i5 6400 met HD grapics 530 zie ik nu.

http://ark.intel.com/nl/products/88185/Intel-Core-i5-6400-Processor-6M-Cache-up-to-3_30-GHz

ik heb er pas windows 10 en office 2016 op gezet, dat kan misschien ook de oorzaak wezen!?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

op de pc staat een progje ''intel driver update utility'', maar die vind geen nieuwe?

moet ik nu een driver hebben voor mijn processor of voor de chipset van het mobo?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

net andere driver geïnstalleerd, even aankijken ben nog niet enthousiast over het beeld.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Kjelt

stuur je hem digitaal aan (display port of DVI-D of HDMI)?

SV..S





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: SV..S on November  6, 2015, 22:03:38
Vandaag de Dell teruggebracht.
Hij had nog geen alternatief gevonden.

Zit er aan te denken om er zelf 1 te bouwen.

gisteren de 2e betalingsherinnering gehad voor deze pc.  :(

bij de 1e gebeld, was allemaal duidelijk maar nu sturen ze dus doodleuk een nieuwe herinnering.
nu maar eens een mailtje gestuurd.

tot zover dus kopen bij de lokale winkel.
afgezien van het feit dat ik erg lang op een fatsoenlijke offerte heb moeten wachten (een passende heb ik eigenlijk nooit gekregen) dus een erg slechte afhandeling van de administratie.
ook heb ik hier 3 maanden moeten wachten op een prijsopgave van een kapotte voedingsconnector van de laptop :unhappy:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Blijft irritant zulke bedrijfjes die hun administratie niet op orde hebben

donaldk

Je zou bijna dit bestellen, alleen jammer dat je voor 4 gig ram in plaats van twee gelijk 100,- meer betaald, okay dan krijg je er ook nog een beeste storage bij, maar toch. Maar op tweakers lees ik dat er toch problemen zijn met de gratis windows 10 activatie.