nieuwe desktop pc

Started by SV..S, September 30, 2015, 21:33:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

http://tweakers.net/reviews/4233/3/desktop-best-buy-guide-november-2015-mainstreamgamesysteem.html

ik zit te denken om bovenstaande te kopen zonder grafische kaart, en een SSD heb ik nog, dus dat zit ik aan € 500,- aan componenten, lijkt met een mooie set.

is dit dan compleet om in elkaar te zetten? of moeten er nog kabel of id bij besteld worden?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

dennism

Quote from: SV..S on November 11, 2015, 22:23:38
http://tweakers.net/reviews/4233/3/desktop-best-buy-guide-november-2015-mainstreamgamesysteem.html

ik zit te denken om bovenstaande te kopen zonder grafische kaart, en een SSD heb ik nog, dus dat zit ik aan € 500,- aan componenten, lijkt met een mooie set.

is dit dan compleet om in elkaar te zetten? of moeten er nog kabel of id bij besteld worden?

Alle kabels die je normaliter nodig hebt zitten erbij, enige wat er mogelijk niet bij zit is meer dan 2 sata kabels, dus wil je graag een SSD, HDD en DVD-rom aansluiten kan het mogelijk zijn dat je een extra sata kabel nodig hebt. Verder is het inderdaad gewoon compleet in elkaar te zetten, video zit onboard dus geen grafische kaart meebestellen is geen issue.

gsuk

Gebruik je ook garmin mapsource/basekamp?
Vind ik persoonlijk altijd wel veel van je computer capiciteit vergen.
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

gilles0181

8GB memory en een 400w voeding. Houd hier rekening mee als je ooit wel een grafische kaart wilt kopen. Beter een zwaardere voeding en meer geheugen, minimaal 16GB.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

SV..S

Quote from: gsuk on November 12, 2015, 08:44:58
Gebruik je ook garmin mapsource/basekamp?
Vind ik persoonlijk altijd wel veel van je computer capiciteit vergen.
Af en toe, draait best aardig op mijn huidige oude pc :confused:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

gsuk

Als je garmin alleen gebruikt gaat het goed
Maar hij moet niet gelijk bestanden aan het parren of rarren  zijn
Woonkamer: | pioneer 608xd plasma | panasonic DMP BD30 blu-ray | Onkyo TX-NR905 avreceiver | B&W DM602 s3 front | B&W DM303 rear | B&W LCR600s3 center |                                                               | Velodyne CHT-12R subwoofer | sony X55ES  cd | HDI Dune Base 3.0 media player | humax IHDR-5200C hd decoder | sonos 120 | logitech harmony one |
Slaapkamer: | pioneer 428xd plasma | HDI Dune Smart b1 media player | HUMAX IRHD-5100C hd decoder |
kantoor:       | Audio Engine

Raymond187

Quote from: gilles0181 on November 12, 2015, 09:36:56
8GB memory en een 400w voeding. Houd hier rekening mee als je ooit wel een grafische kaart wilt kopen. Beter een zwaardere voeding en meer geheugen, minimaal 16GB.
Wat is de onderbouwing van het minimaal 16GB aan RAM te moeten hebben?

Unrar/Par gaat erg snel vanwege de SSD. De CPU i5 zal amper wat doen.

VGA kaart is idd overbodig voor de acties die SVS doet.

Samsung 850 256GB kost je ~90 euries. Als dat niet genoeg is dan idd voor de 500GB gaan.

De CPU cooler die ik laatst heb gekocht is een BAAS van een koeler. stillll en koelt super  :worship:

dennism

Quote from: gilles0181 on November 12, 2015, 09:36:56
8GB memory en een 400w voeding. Houd hier rekening mee als je ooit wel een grafische kaart wilt kopen. Beter een zwaardere voeding en meer geheugen, minimaal 16GB.

Sorry, maar een GPU heeft echt geen 16GB nodig, en een goede 400W voeding kan alles tot en met een GTX970 makkelijk draaien, gebruik je een prutsvoeding dan zal je misschien een 500 of 600W model omdat hoewel er 600W oid op staat ze dit nooit kunnen leveren.

gilles0181

Quote from: dennism on November 12, 2015, 11:54:17
Sorry, maar een GPU heeft echt geen 16GB nodig, en een goede 400W voeding kan alles tot en met een GTX970 makkelijk draaien, gebruik je een prutsvoeding dan zal je misschien een 500 of 600W model omdat hoewel er 600W oid op staat ze dit nooit kunnen leveren.

Helemaal gelijk; wat ik bedoelde te zeggen was:
Afhankelijk van het gebruik van je pc (games / office vs photoshop / videobewerking etc) kun je baat hebben bij meer dan 8GB geheugen om swappen te voorkomen. Als je dan naar een forse videokaart gaat, of een mindere videokaart in SLI kan het zijn dat je een zwaardere voeding nodig hebt. Kortom; denk na over je gewenste doel van je aanschaf en bepaal op basis daarvan of de gegeven best-buy guides voor jou situatie van toepassing zijn.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Erik

Te zware voeding is ook niet goed dan werkt hij niet zuinig
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Raymond187


s.t.

Of klaar voor de toekomst (4k):

Z170 ASrock http://nl.hardware.info/productervaring/4703/asrock-fatal1ty-z170-gaming-itxac-productervaring-door-pclinde met huidige i5 processor en 8GB geheugen. De rest (voeding en case) kan je zelf invullen. Ben je klaar voor 4k 60 fps en kan zelfs fanless gebouwd worden. Als je op een website als Azerty besteld kan je Azerty het systeem in elkaar laten zetten.

http://www.avsforum.com/forum/26-home-theater-computers/2187753-4k-htpc-hardware-advice.html voor advies

of met foto:

http://www.avsforum.com/forum/26-home-theater-computers/2139922-4k60hz-htpc-build-beautiful-silent-expensive.html

Raymond187

VGA kaart die goed 4K ondersteund is niet goedkoop.

Roksan

Quote from: Raymond187 on November 13, 2015, 12:40:05
VGA kaart die goed 4K ondersteund is niet goedkoop.

VGA en 4K = bijzondere combi
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

SV..S

Quote from: SV..S on November 11, 2015, 22:23:38
http://tweakers.net/reviews/4233/3/desktop-best-buy-guide-november-2015-mainstreamgamesysteem.html

ik zit te denken om bovenstaande te kopen zonder grafische kaart, en een SSD heb ik nog, dus dat zit ik aan € 500,- aan componenten, lijkt met een mooie set.

is dit dan compleet om in elkaar te zetten? of moeten er nog kabel of id bij besteld worden?

en besteld, misschien niet helemaal netjes tov de winkel waar ik bezig was en die de optiflex geleverd heeft, maar ik ben nu al een maand bezig en nu stuurt hij wederom een aanbieding van een optiflex, ditmaal dan een mini tower, maar ook deze offerte is niet helemaal duidelijk en gaat naar de € 700,-




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Spulletjes zijn binnen, man wat een grote kast  ;D

In elkaar gezet, ging soepel wel leuk om te doen.
Nu nog een besturingssysteem, dit is niet duur!?

https://m.bol.com/nl/p/microsoft-windows-7-professional-download-licentie-32-64-bits-oem-nederlands/9200000023005185/




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Welke CPU cooler zit erop?

foto van je bouwprojectje or it didn;'t happen  :tounge2:

SV..S

standaard meegeleverde koeler.

ik heb niet zoveel foto's ben ik bang.

de kast is iig nog niet vol  ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Lekker de ruimte is goed voor de warmte afvoer. Kabels netjes weg werken ook  O0

Die stock koeler ga je op een dag horen. Vervangen kan altijd nog. Je zal alleen dat het hele moederbord eraf moeten halen ivm de bracket. En de fan achterop kan ook ooit nog vervangen worden door een silent fan.

Ik heb ook nog steeds Win 7 erop staan. Werkt top en snel.

SV..S

Quote from: Raymond187 on November 19, 2015, 14:31:33
Lekker de ruimte is goed voor de warmte afvoer. Kabels netjes weg werken ook  O0
haha, het ziet er niet netjes uit maar toch heb ik de kabels al opgebonden en met ty-raps vastgezet. ik heb liever wat los opgebonden kabels dan spanning op de connector  ;)
Quote


Ik heb ook nog steeds Win 7 erop staan. Werkt top en snel.

wat vind je van die aanbieding van Windows 7 bij Bol? nog geen 3 tientjes!

maar hoe werkt dat, downloaden op bestaand systeem, dan iso branden (past dat op een dvd?) en dan vanaf schijf op de nieuwe pc installeren?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

eduard

Er zijn genoeg tooltjes te vinden waarbij je de windows iso op een usb stick kan zetten(bootable). Als je een usb3 stick hebt verloopt de installatie vrij vlot.
30euro is netjes zeker als je daarna ook nog een gratis upgrade naar windows 10 kan uitvoeren.

Hanky Panky

Quote from: eduard on November 19, 2015, 18:20:32
Er zijn genoeg tooltjes te vinden waarbij je de windows iso op een usb stick kan zetten(bootable). Als je een usb3 stick hebt verloopt de installatie vrij vlot.
30euro is netjes zeker als je daarna ook nog een gratis upgrade naar windows 10 kan uitvoeren.

idd

Ik heb dat 2 weken terug nog met een Windows 8.1 versie gedaan. € 39,90 en direct upgraden naar Windows 10 voor die centen  :)
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

SV..S

gisteren nog even besteld,
ben nu aan het downloaden, 3 GB.
wel vreselijk langzaam, nog 44 uur zegt hij :o




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Raymond187

Prima aanbieding. Neem aan dat het de x64 versie is en niet de x86.


dennism

#74
Quote from: Raymond187 on November 20, 2015, 11:43:46
Prima aanbieding. Neem aan dat het de x64 versie is en niet de x86.

Voor MS is er geen verschil meer in x64 of x86 sinds Windows 7 qua licentie. Met iedere activatie key mag je zowel x64 of x86 installeren (uiteraard wel maar op 1 machine en maar 1 van beide versies per licentie), maar je hoeft niet meer apart te betalen voor een x64 of een x86 licentie.

Pas trouwens wel op met dit soort aanbiedingen dat ze je geen Dreamspark / MSDN(AA) / Oude technet key verkopen daar deze versies Not for Resale zijn, en dus niet verkocht mogen worden. Je zal niet snel zelf problemen krijgen met MS (als in dat ze achter je aan komen) maar dergelijke key's worden nog wel met enige regelmaat ongeldig gemaakt wanneer MS vaststeld dat de key's uitgelekt zijn c.q. verkocht worden in grote aantallen.

Edit: Ik zie trouwens in de shop reviews bij Tweakers dat deze shop inderdaad vrij regelmatig key's verkoop die niet meer te activeren blijken. Schijnbaar lossen ze het wel op, maar echt zuivere koffie lijkt het niet te zijn.