Aansluiten Beolab 8000 en beolab 2 op non B&O versterker

Started by p.willemse, September 29, 2015, 05:00:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

p.willemse

Beste allemaal, ik heb me een slag in de rondte gezocht en het antwoord niet gevonden, daarom hier een post.

Ik huur momenteel een huis waar ik het volgende aantrof:

beovision avant 32 DVD (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=571)

beolab 8000 x 2 (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=802)

beolab 2 woofer (http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=364)

Nu heb ik de TV vervangen door een Sony KD55X85, en had ik al een fantastische OPPo bluray speler.

De beovision is dus de kamer uit, echter nu de vraag hoe de speakers en sub aan te sturen. heb ook nog wat sonos spulletjes staan. Iemand tips wat voor versterker te gebruiken? Heb gezien dat de speakers overal op aan te sluiten zijn, echter de woofer niet?

thanks,

Peter

Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

ldegouw

De beolab 8000 kan je aansluiten via een line input.
De subwoofer kan je met een speciale kabel aansluiten:
http://www.av-connection.com/?Language=UK&PGr=5665&ML=328
Of je kan een dergelijke kabel zelf solderen.

Succes!
Denon x4000; Panny 42pv70; B&O beolab 1, beolab 2, beolab 8000, beocenter 2300; Raspberry pi met XBMC, humax 5000c, wii, en wat andere rommel

road rebel

Indien jouw Oppo volumecontrole toelaat:
De sub uitgang van de oppo verbinden met de powerlink (soort 5/7pin DIN) input van de sub.
Het is  kan je kant en klaar aanschaffen of zelf solderen, maar het biedt geen meerwaarde tov. met RCA kabels te werken.
Daarnaast zoals ldegouw vermeld hebben beolabs allen line input via RCA. Dus gewoon aansluiten via L en R output van de oppo met RCA kabels.
In de instellingen fronts als small, als ik me niet vergis is de X-over van oppo op 80hz wat ok is voor een beolab 8000.

Een versterker heb je niet nodig want beolabs zijn altijd actief (=ingebouwde versterker).

Indien jouw oppo geen volume controle heeft dan moet je ofwel vanaf jouw bron vertrekken (als die volume controle heeft) ofwel een voorversterker ertussen.

BJF

Je geeft aan dat je ook nog wat Sonos spulletjes hebt staan, toevallig ook een Connect? Ik heb een tijdje gespeeld met een Connect en een setje Beolab 8000. Simpeler kan bijna niet.
NAD M10 V2
Elac FS247

silent cinema

#4
In jou situatie is de beste meest praktische oplossing een surround receiver, bijvoorbeeld een Marantz NR1504.

De Beolab 8000 speakers op de front-line uit en de Beolab subwoofer op de sub uitgang en alle randapparatuur zoals HDMI als niet HDMi kun je hier direct op aansluiten. Tevens kun je hier dan eventueel 2 passieve (ala B&W m1) op aansluiten heb je gelijk surround geluid.

Dan ben je voor rond de 300 euro klaar en je hebt gelijk een fatsoenlijke HDMI hub met audio return.

Sony 75" - Sonos - B&W

p.willemse

Ok. We zijn wat stapjes verder. Speakers zijn aangesloten op de pre out van denon avrx5200 en de aub met een verloopstekker van powmas. Speelde enkele uren goed, toen bedacht de linker speaker dat ie wel op stand-by kon gaan. Vervolgens dacht de andere vanavond om 22.00 dat ie ook kon gaan pitten. Vreemd aangezien er 100% zeker spanning naartoe ging. Sub speelde gewoon door. Weet dat het de trigger kan zijn, maar dat zou toch niet moeten gebeuren als er gewoon flink wat heengaat?

Nog een enorm storende brom in de linker speaker over, en nog de vraag hoe de aub te laten spelen. Lfe en main neem ik aan om signaal door te krijgen in stereo stand. Enige punt is dan wat de lfe cursor moet zijn (std 120hz) en wat de cross over moet zijn (nu 40hz).

Gr

Peter
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

silent cinema

In de tijd dat ik met mijn Beolab's speelde op een Marantz heb ik daar nooit geen probleem mee gehad, maar goed de Denon is qua aansturing identiek mijn inziens.

Geen idee.

Sony 75" - Sonos - B&W

vincenthoh

Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2

road rebel

Misschien slechte kabels? Zeker als die de brom blijft geven.

vincenthoh

Dat is denk ik zeker het geval, ik heb op een gegeven moment ook de kabels verwisseld, geen probleem meer. :clapping:
Denon X7200WA - Beolab 1 (4x) - Beolab 2 sub  - Beosound 9000 - SVS PB13 Ultra sub - Dune HD max - Apple TV - Samsung UE65HU8500L - Beolab 7.2