Horizon Media Box ter vervanging Humax 5200c

Started by NewHT, September 22, 2015, 22:29:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

NewHT

Op basis van alles-in-1 pakket vandaag het aanbod gekregen van Ziggo om over te stappen op de Horizon Media Box in plaats van de Humax 5200c, voor 6€ minder per maand.

Heb boven op zolder ook nog een TV op een Humax 5050c met tweede Smartcard.

Wie heeft ervaring met deze box als vervanger van de Humax, in beeldkwaliteit en functionaliteit?


RonG

Ben er zelf ook over na het denken, maar mijn geval zou ik €6,- p/m meer kwijt zijn (huur decoder). Op het community forum van Ziggo lees ik verschillende meningen.
https://community.ziggo.nl/#Horizon%20TV

Collega van mij is wel al overgestapt (ook €6,- p/m meer) en is wel tevreden, alhoewel hij niet zo'n purist is als de meesten hier :D

gast2018

Wat voegd een Horizon box toe tov een 5200c?

NewHT

Quote from: RonG on September 23, 2015, 08:23:46
Ben er zelf ook over na het denken, maar mijn geval zou ik €6,- p/m meer kwijt zijn (huur decoder). Op het community forum van Ziggo lees ik verschillende meningen.
https://community.ziggo.nl/#Horizon%20TV

Collega van mij is wel al overgestapt (ook €6,- p/m meer) en is wel tevreden, alhoewel hij niet zo'n purist is als de meesten hier :D

Mijn vriendin heeft ze aan de lijn gehad en zij bezweert me dat het €6 minder wordt. Ga ik toch nog wel even dubbelchecken, want €6 meer p/m ga ik zeker niet doen. Ik betaal al rond de €92 p/m voor alles in 1 + onbeperkt telefonie etc.

Dday

Horizonbox paar jaar staan en tevreden met dat ding. De andere waren erg traag en deze is al stuk vlotter om door te navigeren. Beeldkwaliteit etc is goed.
Enige wat ik niet kan adviseren is om internet te laten verlopen via deze box. Hiervoor nog wel aparte modem te gebruiken.

Zou zeker de prijs even dubbel checken sommige medewerkers zijn daar niet altijd even duidelijk over bij UPC/Ziggo

RonG

Quote from: NewHT on September 23, 2015, 09:41:56
Mijn vriendin heeft ze aan de lijn gehad en zij bezweert me dat het €6 minder wordt. Ga ik toch nog wel even dubbelchecken, want €6 meer p/m ga ik zeker niet doen. Ik betaal al rond de €92 p/m voor alles in 1 + onbeperkt telefonie etc.

Ligt denk ik ook aan het type abbo, kan best dat jij wel €6,- goedkoper uit bent vanwege de onbeperkte telefonie welke je hebt. Ik heb dat niet.

Ik heb nu een Alles-in-1 Plus voor € 55,95. Zou ik overstappen om eenzelfde abbo vorm te krijgen moet ik naar Connect and Play Complete welke €59,95 kost.

Is dus niet €6,- maar €4,- meer. Maar nog steeds wel duurder.

Raymen

#6
Ben ook van een humax 5200 naar een horizon box en extra box gegaan

Tot nu toe (3 maanden )
Ben ik zeer tevreden

Wel in het begin enkele problemen gehad , maar perfect opgelist door ziggo

Beeld 👍👍👍 geluid 👍👍👍

En ondemand is fijn my prime werkt ook goed

Alleen de verbinding tussen de horizon box en de extra box heeft even geduurd voordat het goed werkte , maar is ook perfect opgelost door ziggo

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

NewHT

Quote from: RonG on September 23, 2015, 10:33:47
Ligt denk ik ook aan het type abbo, kan best dat jij wel €6,- goedkoper uit bent vanwege de onbeperkte telefonie welke je hebt. Ik heb dat niet.

Thx, ik ga het nog ff dubbelchecken

Quote from: Raymen on September 23, 2015, 10:41:04
Ben ook van een humax 5200 naar een horizon box en extra box gegaan

Tot nu toe (3 maanden )
Ben ik zeer tevreden

Beeld 👍👍👍 geluid 👍👍👍

Goed te weten dat ie op de Kuro een mooi beeld geeft!

Mokumer45

Ik heb in het UPC tijdperk een flink aantal keer over een probleem met de Horizon box gelezen. Het is/was onmogelijk om naar de radio te luisteren zonder de TV aan te hebben. Ik weet eerlijk gezegt niet of dit ondertussen al opgelost is. Zo niet, dan vind ik dit een zeer slechte zaak. Met mijn UPC digi-box geeft het geen enkel probleem, een enkel (optisch) kabeltje tussen de optische uitgang van de box en een van de optische ingangen van mijn AV-receiver, wat instellingen wijzigen/aanpassen in het menu van de receiver en een aparte opstart menuutje maken voor mijn Logitech One A.B. en klaar was het. Werkt perfect zonder het absoluut onnodig aanstaan van deTV.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Raymen

#9
Hmmm nergens last van radio begint bij 800
En is gewoon te beluisteren
Heb de horizon box verbonden met hdmi naar de versterker,werkt perfect

Mvrg
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Mokumer45

Ik las net op de Ziggo site (Ziggo Community) dat dit probleem via een van de laatste software updates verholpen is, maar dat er nu weer een nieuw probleem ontaan is. Het schijn niet mogelijk te zijn om na digi radio geluisterd te hebben, rechtstreeks over te schakelen naar TV kijken. De box reageerd niet en "slaat vast". Het enige, wat dan helpt, is de box uit zetten, even wachten, en dan opnieuw starten met "TV kijken" (zie de Ziggo Community site).
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Moony

Ik heb 2 maanden geleden ook een Horizon Box in gebruik genomen, had hiervoor een Humax 5300C.
Qua mogelijkheden ben ik zeer tevreden, opnames werken prima, on demand is leuk.
Maar de EPG is bijna niet te gebruiken, wat een verschrikking. Zo enorm traag, reageert vaak 2 sec helemaal niet, en schiet dan ineens veel te ver door, echt verschrikkelijk. En die EPG gebruiken wij erg vaak dus we ergeren ons ook erg vaak.  ::)
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Alex Groningen

Ook hier inmiddels de Horizon in huis. De reden dat wij hem hebben genomen is dat we meer via het internet willen kijken, zoals Netflix en Pathé. Nu dus druk bezig met de installatie, maar moet nu 30 minuten wachten voordat de boel ook werkt, hoop ik.
Zodra ik de boel draaiend heb zal ik mijn bevindingen hier ook even neerpennen.

VincentG

Paar weken terug bij kennissen geïnstalleerd in binnen paar minuten was er beeld. Ging best vlot.
Volgende week bij mij thuis installeren. Kijk amper 'gewone' tv, maar ontkom er niet aan (geen fatsoenlijk internet alternatief). En zo nu en dan wel lekker om wat op te kunnen nemen.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

mondiaal

Ik heb hem zojuist ook aangesloten. Ziet er verder goed uit alleen via youtube zijn er geen muziekclipjes te zien en luisteren.(is geen officiele app) en je hebt twee ab's nodig.

Dus die van je box om kanalen te wisselen en die van je receiver voor het volume. Dat vind ik wel een groot nadeel want voorheen had ik alleen de ab van de box nodig voor beeld en geluid.

Ik heb wel mijn tv met 2 tulpjes via audio out op de receiver aangesloten maar dan nog blijven de boxen van de tv zelf spelen en dat is juist niet de bedoeling.

Iemand een idee hoe ik dat kan aansluiten zodat ik met de volume knop van de box(tv) het geluid kan regelen zonder dat de speakers van de tv het doen.

Rainesh

Dat kan dus niet....want je box gebruikt een RF signaal en geen infrarood. Ik vind het een supertraag systeem, EPG dramatisch. Beeldkwaliteit is wel ok, maar ook niet veel beter dan een 5200c.

gast2018

Horizonheiligdom via hdmi op receiver. Ab van receiver als die programmeerbaar is de box ingeven dan wel inleren.

Maar kan iemand mij zeggen welke voordelen een Horizonheiligdom heeft tov een humax?

Noord26

Kan de Horizon niet gewoon 1080p aan de Humax maximaal 1080i?
Denon AVR-X2000 / Tannoy Revolution XT6F / Klipsch R-112SW / Samsung 46F7000 / Synology DS214play! + 2x3TB WD Red / Intel Nuc 5i5RYK

5061

Is het mogelijk om opgenomen programmas over te zetten naar bv de nas?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

stevefilmfreak54

Quote from: Raymen on September 24, 2015, 15:26:42
Hmmm nergens last van radio begint bij 800
En is gewoon te beluisteren
Heb de horizon box verbonden met hdmi naar de versterker,werkt perfect

Mvrg
Raymen

Hoi Raymen, hoe werkt dat precies?? Ik dacht dat je de antenne los maakt van de TV en achterin de horizon plaatste,  en daarna verbindt je deze samen met een HDMI kabel, toch?

Zou ook graag via mijn versterker willen doen, mijn TV hangt aan de muur en het is lastig om meer kabels vast te maken, maar ik begrijp niet volledig hoe ik dan beeld krijgt via mijn versterker, kun jij dat voor mij ophelderen.............please!!
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

5061

Als t goed is dan zit er een HDMI-out die het beeld doorstuurt naar de tv.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Raymen

yep geluid loopt bij mij gewoon via hdmi van horizon box naar versterker, en dan naar de tv

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

stevefilmfreak54

Houd wel in dat als je TV wilt kijken moet je dan altijd je versterker aanzetten, toch?
Samsung Neo QLED 4K 65QN95A, Samsung HW-Q800A, Denon AVR X4700H, Panasonic DP-UB424, Nvidia Shield PRO, Dune HD Real Vision 4k, Ziggo Next, 2x Kef Q750, Kef Q650C en 2x Kef Q300 op NorStone stands met Soundcare M8 spikes, 2x Dali Alteco C1, Audioquest 14/4 luidsprekerkabels voor, QED Profile 42 achter, XTZ 12 17 Edge + QED Reference 40 sub. kabel + AM 8033C, NAS: Synology 218 play.

Mokumer45

Ja, zo heb ik het iig gedaan. Wie wil er nu nog naar maximaal matig klinkende luidsprekers van een flat screen TV luisteren, terwijl je het ook heel simpel via je stereo/multichannel systeem met een veel beter geluid kunt laten lopen. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

renzo4000

Ligt eraan, de veel versterkers/receivers hebben een passthrough mogelijkheid waarbij je een hdmi signaal gewoon kan laten doorsturen naar bijvoorbeeld je tv wanneer de receiver in standby staat. Je moet je inderdaad afvragen of je tv wil kijken via je standaard tv luidsprekertjes ;-)