"Uw Apple ID is gebruikt om in te loggen bij iCloud via een webbrowser"

Started by papaleo, September 21, 2015, 19:22:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

"Uw Apple ID is gebruikt om in te loggen bij iCloud via een webbrowser"

Heeft iemand dit wel eens meegemaakt....;

Ik krijg zojuist 2 emails van apple/icloud,waarin werd/word aangegeven dat er iemand vanmorgen (09:35 en 09:40) is ingelogd op mijn accound.
Als ik het niet geweest was, werd mij aangeraden om mijn wachtwoord gelijk te veranderen...,en voor dat ik de tweede email kon lezen werden opeens alle twee de verstuurde emails plots 'uit zich zelf' verwijderd...?!
Ik was het in iedergeval niet vanmorgen die ingelogd was, en niemand anders dan ik zelf heeft toegang tot mijn accound met ww.

Wie en hoe kan het dat die 2 bewuste emails zomaar uit zich zelf verdwijnen als sneeuw voor de zon,ze staan ook niet in de rubriek 'verwijderd'
Is er nu echt iemand anders dan ik zelf ingelogd op mijn acound die dit snel heeft verwijderd?
Is het evt Apple die die dit doet/deed,die een/twee verkeerde mails naar mij heeft verstuurd en deze als nog kan onderscheppen en kan verwijderen?

Ik vind dit heeeelll erg vreemd... :crazy: :crazy:
Ik heb voor de zekerheid mijn password veranderd,maar voor wat het waard is,is dit wel veilig misschien is er wel iemand aan het 'fishing' bij mij.

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Valkyrie

#1
Ik ken die emails ook , maar dan heb ik altijd zelf ingelogd. Verstandig dat je je ww hebt gewijzigd.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

papaleo

Quote from: Valkyrie on September 21, 2015, 20:04:49
Ik ken die emails ook , maar dan heb ik altijd zelf ingelogd. Verstandig dat je je ww hebt gewijzigd.

Ja,ik ook...
Maar het vreemde is ook dat ik net pas op de hoogte werd gebracht van wat er vanochtend is/was gebeurt.
Normaal krijg je ala minuut zo'n bericht van Apple...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

i2Paq

Quote from: papaleo on September 21, 2015, 19:22:47
voor dat ik de tweede email kon lezen werden opeens alle twee de verstuurde emails plots 'uit zich zelf' verwijderd...?!

Staan ze niet in je Junk/Spam folder?

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

papaleo

Nee...,nergens meer te traceren!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

clockwork

Klinkt niet goed. Inderdaad je ww en je veiligheidsvragen direct wijzigen.

Ik heb dit ook een periode gehad. Kreeg soms 2 keer per dag mails dat mijn password gewijzigd was zonder dat ik dit zelf gedaan had. En een keer een melding dat er vanuit de Oekraïne was ingelogd. Elke keer direct mijn password gewijzigd dus.
:eh:

En na een tijdje hield het vanzelf op.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

papaleo

Hoe kan het, dat wanneer je een of twee emails krijg,deze binnen 10 seconden zijn verwijderd uit je emailbox...
Is dit mogelijk?
Ik heb gelijk gekeken in verwijderde emails,ook daar waren ze niet (meer) zichtbaar?!
Zijn verwijderde emails nog ergens te achterhalen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Kunnen ook Phishing mails zijn die niet verstuurd zijn door Apple.
Mochten er dan klachten binnenkomen bij de provider, of deze hier zelf achter komt dan passen ze het spamfilter aan en worden ze verwijderd (gelukkig maar).
Vaak zitten er foute links in die mails waar je met je apple id moet inloggen (nooit doen dus) of hebben ze het antwoord adres veranderd zodat ze dan weten dat jij bestaat en krijg je meer ellende in je box.

Ik heb er onlangs ook enkele gehad en gemeld bij [email protected]

Zie bv dat de afzender niet de officiele id.apple.com is maar een neppe ids.apple.com  :wacko:
of ze spoofen de echte id.apple.com maar linkjes in de email gaan je dan naar allerlei malware of andere zooi toe leiden. NOOIT OP REAGEREN dus.

Onderwerp: Verifieer uw Apple ID.
Datum: 2015-07-27 14:51
Afzender: Apple <[email protected]>
Ontvanger: XXXXXXXXXXXXXXXXXl


papaleo

Hahaa...,dat klinkt logisch,vandaar dat ze vòòr dat ik het wist alweer verdwenen waren uit mijn mailbox.
Apple zal ze dan wel onderschept en tegelijker tijd verwijdert hebben....
Was ik nou toevallig niet online op dat moment dat de mails binnen kwamen,wist ik van niks.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt