KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

zegel

Gisteren op uitnodiging van mijn dealer Wifimedia op bezoek geweest in het heilige der heiligen: het hoofdkwartier van Kii Audio. Maar liefst vier teamleden van Kii stonden ons (ongeveer 10 Kii eigenaren en de mensen van Wifimedia) op te wachten. Natuurlijk was Wim ( Sales en productie) er, net als Thomas ( aftersales) en Bart ( programmatuur) en een zeer kundige assembleur van de Kii's waarvan de naam mij helaas even is ontschoten.

We begonnen met een intro van Wim over de ontstaansgeschiedenis van de Kii in Bruno's woonkamer en vervolgens werden de technische achtergronden en meetresultaten verklaard - en werd nog even specifiek ingegaan op de control. Daarna was het "vrij schieten", alles wat we altijd al hadden willen vragen en nog wilden aan aanpassingen kon en mocht aan de orde komen. Tevens kregen we een beperkt inkijkje in de toekomst - voorlopig nog even geduld, eerst wordt de Kii Three/Control verder softwarematig fijngeslepen. Ook was er een Kii owner, tevens industrieel ontwerper die een alternatief voor de Kii stand presenteerde. Het is dat ik al een specifieke acryl stand heb; anders had ik dit doordachte en mooie item ( afgevuld 100 kg en toch elegant en slank) ter plekke gekocht.

Vervolgens was het tijd voor de prima catering en konden we de productiehal bewonderen. Ook hier waren er geen geheimen en werd echt alles uitgelegd ( foto's verboden, dus even geen te delen inkijkje) en konden we luisteren en kreeg ik op verzoek een "in depth" uitleg door Thomas over het instellen van de Control. Duidelijk werd dat Kii nog steeds de vraag niet kan bijbenen. Je kon merken waarom het even geduurd heeft voor de control er was, want de software was complexer en uitgebreider als ik zelf nog had ondervonden. Ga straks eens aan de slag om alle presets nu specifiek per bron in te stellen.

Met nog een drankje en hapje werd deze zeer geslaagde avond tegen 23u afgesloten.  Benieuwd of ik nog forumgenoten ben tegengekomen, zo ja reageer dan even ;) en vul aan waar nodig
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

Erg leuk dat ze dit geregeld hebben voor wifimedia en hun klanten, daar had ik ook wel bij willen zijn. Kan de Kii ook updates krijgen via de control?
Kun je al iets meer zeggen over de weergavekwaliteit, ik neem aan dat je hierin een stap gemaakt hebt. Voor mij zou dat de enige motivatie zijn om de control aan te schaffen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Morgen zal de controller ook in mijn bezit zijn.

Kan je wat meer zeggen over wat je nieuw ontdekt hebt wat kan met de controller, want wat ga je per preset instellen?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: simonp on March  8, 2017, 21:50:31
Erg leuk dat ze dit geregeld hebben voor wifimedia en hun klanten, daar had ik ook wel bij willen zijn. Kan de Kii ook updates krijgen via de control?
Kun je al iets meer zeggen over de weergavekwaliteit, ik neem aan dat je hierin een stap gemaakt hebt. Voor mij zou dat de enige motivatie zijn om de control aan te schaffen.

Ja, de updates gaan door je laptop aan te sluiten op de USB van de control en dan het updateproces op te starten

Over weergavekwaliteit kan ik niets met zekerheid zeggen; heb nml ook kabels vervangen. Het is zeker geen wereld van verschil.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

DofN

Wat zeggen de Kii mensen over het gebruik van (dure) kabels icm met de Kii?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: doorofnight on March 10, 2017, 09:52:26
Wat zeggen de Kii mensen over het gebruik van (dure) kabels icm met de Kii?
Welke kabel?

Sinds daarnet de Kii Control in bezit en aangesloten, qua kabels is het dan zeer beperkt.
Controller naar 1 van de 2 luidsprekers met bijgeleverd UTP kabel, tussen de beide luidsprekers eveneens bijgeleverde UTP kabel.
Streamer aangesloten via de bij de controller geleverde USB kabel.

Heb alleen een relatief korte spdif (digital) dat ze niet zelf hebben geleverd, maar aangezien ze op hun site spreken over verloopstukken etc denk ik niet dat ze veel inzitten met de kabels.
Wat ik mij wel afvraag is of ze in de Controller iets technisch doen om te zorgen dat de ingangen "zuiver" blijven.

Eerst nu maar is goed "spelen" met de controller, want de mogelijkheden zijn zeer uitgebreid :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Het is goed om te lezen dat ze er nuchter over zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

zegel

Quote from: doorofnight on March 10, 2017, 09:52:26
Wat zeggen de Kii mensen over het gebruik van (dure) kabels icm met de Kii?

Ik heb ze er niets over gevraagd, maar Kii gebruikt in de demoruimte Audioquest voor stroom en UTP; zo te beluisteren deden dat er wel meer Kii owners dat, mijzelf incluis ( Cinnnamon en NRG-2 voor de stroom). Voor de USB heb ik een maatje hoger gekocht, de Carbon maar daar ben ik nog niet zo van onder de indruk. Had daarvoor een Curious Cable USB, maar die was te kort. Dat was een topper, hang hem er binnenkort toch weer eens tussen.  Ik twijfel nog om de SPDIF kabel noname te vervangen. Van alle kabels kan je je afvragen hoe nuttig de investering is, maar dat lijkt me specifiek voor de SPDIF kabel gelden (?)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

zegel

Quote from: katwax on March  9, 2017, 08:51:43

Kan je wat meer zeggen over wat je nieuw ontdekt hebt wat kan met de controller, want wat ga je per preset instellen?

Gefeliciteerd met je control!

Ik heb met name de video ingang ( SPDIF) in twee presets aangepast; een voor film luisteren ( wat expressiever) en een voor muziek ( wat neutraler) luisteren. De audio ( USB) heb ik tot nu toe ongemoeid gelaten. Ik heb geen latency problemen.  In een aanstaande update wordt ook de mogelijkheid geboden ( die ik node mis) om de geluidslevels van de ingangen tov elkaar af te stemmen
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Quote from: zegel on March 10, 2017, 20:46:45
Gefeliciteerd met je control!

Ik heb met name de video ingang ( SPDIF) in twee presets aangepast; een voor film luisteren ( wat expressiever) en een voor muziek ( wat neutraler) luisteren. De audio ( USB) heb ik tot nu toe ongemoeid gelaten. Ik heb geen latency problemen.  In een aanstaande update wordt ook de mogelijkheid geboden ( die ik node mis) om de geluidslevels van de ingangen tov elkaar af te stemmen
Ok cool, wat latency betreft merk is het vreemd, als ik kijk via mijn digibox heb ik het bv niet met alle zenders, zelfde met films of series via Kodi, maar ik denk dat ik een preset ga maken voor tv kijken waarbij ik latency uitzet aangezien het geluid daar toch iets minder perfect moet zijn.
Even door menu gelopen en er zit veel in, zeer veel, dus valt veel te testen/ontdekken, zal er mijn tijd voor moeten nemen :)

Ben er zo en zo blij mee, want ik heb enkele bronnen met een fixed volume dat toch vrij hoog is en tot was soms wel vervelend.
De eerste kleine testen met spdif vs usb (streamer kan beide), waarbij het vooral ging over testen of beide uitgangen werken, hoorde ik niet direct verschil, maar ga dit wel iets uitgebreider testen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Ondertussen heb ik de Kii Control nu al een tijdje en heb ik mij gisteren eindelijk er eens voorgezet om er wat meer mee te spelen.

Eerste wat ik gedaan heb is 2de preset aangemaakt waarbij ik de latency op minimum heb staan bij 1 preset en bij de andere op exact.
Hier is toch duidelijk een verschil te merken bij ivm lipync problemen die soms opduiken, bij House of cards had ik hier bijvoorbeeld veel last van, gebruik ik nu de preset waar hij op minimum staat is er geen lipsync probleem meer en we moeten eerlijk zijn om series of film te kijken moet het geluid niet "perfect" zijn.
Nee ik heb nog geen test gedaan of ik verschil kan merken bij muziek tussen beide presets :)

Voor muziek (preset met exact) heb ik mij ook bezig gehouden om Boundary EQ zo juist mogelijk in te stellen, echter in de handleiding die meegeleverd is staat hier niet zoveel uitleg over, achteraan op de luidsprekers waar je deze Boundary kan instellen zonder Control staat duidelijk Wall, Corner, ... Echter via de Control kan je dit veel exacter instellen alleen was mijn vraag hoe (gaat van 0 tem -12), nu de online handleiding gaf hier meer duidelijkheid in. -6 komt overeen met Wall en -12 met Corner, 0 is Free.
Aangezien mijn luidsprekers niet symetrisch beide staan even ver van de muur, maar aan de rechterkant heb ik een kleine insprong waardoor deze meer in een soort hoek staat.
Leuke is dat je bij de Boundary kan kiezen om beide zelfde af te stellen of beide luidsprekers afzonderlijk.
Na wat testen blijkt dat ik duidelijk de rechter meer richting de -12 moet zetten dan de linker. Dit geeft een zeer duidelijk verschil, moet nog verder finetunen, maar voor mij is het duidelijk dat met de Control erbij dit een luidspreker is die je kan afstellen voor elke niet "ideale" sutuatie (elke woonkamer?)

Zijn er mensen die nog hebben zitten testen met de instellingen van de Control en die bijzonder leuke dingen ontdekt hebben?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

simonp

Gisteren na een lange levertijd eindelijk de iso regen van Uptone toegevoegd aan de audio keten. Hoewel de voeding nog gedeeld wordt met de microrendu is dit toch al een enorme verbetering.
De Kii's staan te zingen hier 😆. Ik had niet voor mogelijk gehouden dat zo'n grote stap nog gemaakt kon worden.
Ik heb nog geen kii control, maar geeft deze ook nog een verschil in geluidskwaliteit, naast natuurlijk het extra bedienings gemak?
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

zegel

Quote from: simonp on July  1, 2017, 08:21:48
Ik heb nog geen kii control, maar geeft deze ook nog een verschil in geluidskwaliteit, naast natuurlijk het extra bedienings gemak?

Niet voor mij hoorbaar ( theoretisch wel, doordat de volumeregeling nu in de dsp van de speakers plaatsvindt), maar door de verbeterde instelbaarheid zeker wel.

Waaraan heb je die iso regen toegevoegd ook al weer?  De Microrendu? ( niet op de Ultrarendu willen wachten?)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

simonp

De microrendu samen met lps1 en een fiber netwerk converter.
Vanaf de iso regen naar de Singxer F1 naar de Kii
Ik wil ook zeker nog de iso regen via een daphile pc proberen. Op deze manier kan ik makkelijker uitwisselen.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: simonp on July  1, 2017, 08:21:48
Ik heb nog geen kii control, maar geeft deze ook nog een verschil in geluidskwaliteit, naast natuurlijk het extra bedienings gemak?
Mijn uitkomst bij enkele testen maakt de Control andere tweaks overbodig aangezien deze al gaat zorgen voor isoleren van signaal, reclocking, ....
Als je hier het bedieningsgemak dan aan toevoegd en de overige DSP instellingen, zou in mijn ogen de Control de 2de stap moeten zijn na de Three speakers.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jaaptina

Quote from: simonp on July  1, 2017, 09:50:47
De microrendu samen met lps1 en een fiber netwerk converter.
Vanaf de iso regen naar de Singxer F1 naar de Kii
Ik wil ook zeker nog de iso regen via een daphile pc proberen. Op deze manier kan ik makkelijker uitwisselen.
Ha Simon, ik lees her en der dat de isoRegen fantastisch is tussen pc en microRendu. Zelf stream ik van NAS naar microRendu. Als ik jou ervaring lees denk ik dat de isoRegen ook in mijn situatie veel goeds zal doen. Eens?

simonp

Daar ben ik van overtuigd, ik zou er wel een goede voeding aan toe voegen. Alles wat je in de bron aanpast is waarschijnlijk goed te horen maar natuurlijk net zogoed als de zwakste schakel in je set.
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

chansig

Hoe kom je erachter wat je zwakste schakel is ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Onderbuikgevoel :D

Zo blijft de drang om steeds wat anders aan te schaffen natuurlijk ook intact ;)

jaaptina

Quote from: simonp on July  1, 2017, 13:13:42
Daar ben ik van overtuigd, ik zou er wel een goede voeding aan toe voegen. Alles wat je in de bron aanpast is waarschijnlijk goed te horen maar natuurlijk net zogoed als de zwakste schakel in je set.
Eén LPS-1 heb ik al, en daar ben ik heel tevreden mee. Bedankt voor je reactie!

Synology NAS, LPS-1, microRendu, Job INTegrated, Penaudio Cenya.


simonp

#370
Quote from: katwax on July  1, 2017, 10:04:20
Mijn uitkomst bij enkele testen maakt de Control andere tweaks overbodig aangezien deze al gaat zorgen voor isoleren van signaal, reclocking, ....
Als je hier het bedieningsgemak dan aan toevoegt en de overige DSP instellingen, zou in mijn ogen de Control de 2de stap moeten zijn na de Three speakers.
Bedankt voor je reactie, ik ga de control zeker eens proberen en een test zal uitwijzen of de Kii control dit net zo goed doet of beter. Ik hoop het laatste, less is more, dat geldt ook in audio verwacht ik. Maar op dit moment maakt het toevoegen van de iso regen een groot verschil!
Kii Three / Kii Control /  Phasure Lush 2 / Uptone Iso Regen / Sonore Ultrarendu met Uptone lps-1.2 / Etherregen / PC met Roon Rock Farad super 3

katwax

Quote from: simonp on July  1, 2017, 14:11:18
Bedankt voor je reactie, ik ga de control zeker eens proberen en een test zal uitwijzen of de Kii control dit net zo goed doet of beter. Ik hoop het laatste, less is more, dat geldt ook in audio verwacht ik. Maar op dit moment maakt het toevoegen van de iso regen een groot verschil!
Hou ons alvast op de hoogte moest je toekomen aan testen. Zelf heb ik geen vergelijk gemaakt met of zonder Control ertussen.
Heb wel lang zonder Control moeten werken, maar heb toen bewust gekozen om de rest met rust te laten tot de Control er eindelijk was.
Op zich klinkt het nu wel beter met de Control ertussen, maar dit kan ook te maken hebben met het beter afstellen van de contour instellingen etc.
Qua bediening is het natuurlijk een zeer nuttige aanvulling en naar de particuliere markt zouden ze misschien beter een pakket aanbieden met de Kii Three + Control.

Na het toevoegen van de Control heb ik nog niet de nood/zin gehad om te vergelijken zonder Control :)
Heb wel al testen gedaan met aanpassingen aan de bron kant met Control ertussen, maar na een geblinddoekte test was de conclusie dat er geen overtuigend verschil was.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Ik heb mij eigenlijk nooit gerealiseerd @katwax, dat de contol reclockt en isoleert. Waar heb je dat vandaan - of is dat inherend aan het principe van een dsp controller?
Ik heb de Microrendu met en zonder LPS voeding vergeleken, en een duidelijk hoorbaar verschil waargenomen net als na de softwareupgrade van de microrendu kortgeleden. Vandaar dat ik er nog niet zo van overtuigd ben dat de control de voorliggende bron straktrekt om het maar zo uit te drukken. ( heb overigens met belangstelling je vergelijk pc/microrendu gevolgd, mijn ervaring was anders)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Quote from: zegel on July  1, 2017, 15:03:11
Ik heb mij eigenlijk nooit gerealiseerd @katwax, dat de contol reclockt en isoleert. Waar heb je dat vandaan - of is dat inherend aan het principe van een dsp controller?
Ik heb de Microrendu met en zonder LPS voeding vergeleken, en een duidelijk hoorbaar verschil waargenomen net als na de softwareupgrade van de microrendu kortgeleden. Vandaar dat ik er nog niet zo van overtuigd ben dat de control de voorliggende bron straktrekt om het maar zo uit te drukken. ( heb overigens met belangstelling je vergelijk pc/microrendu gevolgd, mijn ervaring was anders)
Stond in een review (Engels) over de Control, de reclock zit voor zover ik weet trouwens in de dsp en niet in de Control.
Heb je ook een blinde test gedaan? Zoals ik aangaf was ik eerst overtuigd van de Microrendu, maar blinde test was voor mij even voetjes op de grond en bewees dat ik meer wilde geloven in verschillen dan dat ik werkelijk kon waarnemen.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: katwax on July  1, 2017, 15:32:01
Heb je ook een blinde test gedaan? Zoals ik aangaf was ik eerst overtuigd van de Microrendu, maar blinde test was voor mij even voetjes op de grond en bewees dat ik meer wilde geloven in verschillen dan dat ik werkelijk kon waarnemen.

Neen,  geen blinde test. Vergelijk nuc vs  microrendu kan ik me imisschien wel inbeelden, maar de toevoeging van de ultracaps voeding en nieuwste software op de microrendu waren echt duidelijk hoorbare verbeteringen waarover ik geen twijfel heb.

Ik ga eens op zoek naar de door je aangehaalde review. Overigens is mijn upgrade behoefte sinds de Kii tot een absoluut minimum gezakt  ;)
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C