KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

katwax

Quote from: Mordante on September 21, 2015, 20:56:28
Maar zodra je meerdere bronnen wilt gebruiken zoals streamen, een CD speler en een analoge bron wordt het lastig zonder voorversterker.
Ik denk dat dit ook de reden is dat men met een controller gaat komen. Een streamer kan ik nog begrijpen dat je die rechtstreeks zou kunnen aansluiten omdat je hier meestal volume kunt beheren via de app, maar dit enkel beschikbaar maken voor mensen die streamen lijkt mij wel zeer beperkt publiek :)

Denk dat vooral volume control een noodzaak is, er zijn wel wat toestellen te vinden waarop je meerdere digitale of analoge toestellen kan aansluiten natuurlijk, maar hiervan zijn er weinig die ook volume controle hebben.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted User

Quote from: katwax on September 20, 2015, 22:26:47
Software, elke streaming software heeft de mogelijkheid om volume te regelen. Bij de demo gebruikt men foobar.
Linn DSM is ook digitale volume regeling als je hem als pre gebruikt.
Ok duidelijk, dat heb ik juist in JRiver Mc20 uit staan in mijn configuratie.

Duck Twacy

Grappig, geen enkel woord over de bijzondere eigenschappen van het concept, alleen over wat je er aan kan hangen...

katwax

Quote from: Duck Twacy on September 29, 2015, 22:42:17
Grappig, geen enkel woord over de bijzondere eigenschappen van het concept, alleen over wat je er aan kan hangen...
Het feit dat het volledig actief + dac?
Of bedoel je het feit dat zo'n compacte speaker toch zeer laag kan gaan en gecontoleerd?
Of is het de manier van omgaan met de geluidsgolf, omdat er achter de luidspreker bijna niets te horen is en je hierdoor een zuiver geluid krijgt?
Het zit namelijk vol met allerlei technische snufjes en zeer goed doordachte engineering die volgens mij soms moeilijk te begrijpen/vatten is.

Natuurlijk is het allemaal heel leuk, maar zonder bron komt er uit deze luidsprekers ook niets uit hé :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Duck Twacy

#29
Met name dat afstraal gedrag. Dat is toch vrij uniek denk ik. Vraag me af hoe dat werkt en of het "stabiel" is (dus bv bij andere kamer temperatuur blijft werken).

Hoe/wat je aan kunt sluiten is toch wel het minst boeidende (maar wel belangrijk als je m echt wil gaan kopen natuurlijk)

http://www.digitalaudioreview.net/2015/05/kih-22-more-time-delay-with-kii-audio/

Blijft frappant dat je juist met woofers aan de acherkant kunt bereiken dat er nauwelijk laag naar achteren uitstraalt.

katwax

Quote from: Duck Twacy on September 30, 2015, 13:36:09
Met name dat afstraal gedrag. Dat is toch vrij uniek denk ik. Vraag me af hoe dat werkt en of het "stabiel" is (dus bv bij andere kamer temperatuur blijft werken).

Hoe/wat je aan kunt sluiten is toch wel het minst boeidende (maar wel belangrijk als je m echt wil gaan kopen natuurlijk)

http://www.digitalaudioreview.net/2015/05/kih-22-more-time-delay-with-kii-audio/

Blijft frappant dat je juist met woofers aan de acherkant kunt bereiken dat er nauwelijk laag naar achteren uitstraalt.
Ik zie niet in waarom normale temperatuursverschillen invloed zouden hebben.

Voor wat ik ervan begrijp is dit eigenlijk puur fysica en perfecte timing, hierdoor heft het 1 het ander op. Natuurlijk op papier dit uitdenken is 1 ding, dit nog voor elkaar krijgen bij een fysiek product is nog veel straffer :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Duck Twacy

Het werkt natuurlijk met een soort van uitdoving door tegenfase, wat weer bereikt wordt met delays (neem ik aan). Geluidsnelheid varieert enigzins met temepratuur en druk ( https://en.wikipedia.org/wiki/Speed_of_sound ). Kan me zo voorstellen dat je de optimale delays wel afhankelijk zijn van de externe factoren temperatuur en druk. Maar vermoedelijk is het verwaarloosbaar bij huiskamer omstandigheden (en anders wellicht wel zelf regelend gemaakt).

Aan de recensie te lezen werkt het iig erg goed.

katwax

Als je 5 graden verschil neemt bv tussen 15 en 20 is dat 3 m/s wat toch aanzienlijk is, maar deze regels gelden voor elk geluid dus ook het geluid dat voor de uitdoving zorgt en dan blijft de delay toch gelijk of mis ik iets? :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: Duck Twacy on September 30, 2015, 13:36:09

Hoe/wat je aan kunt sluiten is toch wel het minst boeidende (maar wel belangrijk als je m echt wil gaan kopen natuurlijk)


Was voor mij wel een belangrijke overweging, Natuurlijk geluid op plaats 1; maar ik heb nu  zo'n moment dat ik eens helemaal terug naar het minimum wil zonder wat in te leveren. Daarnaast ben ik van allerlei muziek aan het ontdekken via Roon en plannetjes aan het maken om mijn ( 5 st)  squeezeboxinfrastructuur die met de dag gammeler wordt in de rest van mijn huis te vervangen door Roon endpoints. Straks kunnen we alles op één manier bedienen; zullen mijn huisgenoten heel blij mee zijn

Dus toen ik en een fantastisch  geluid, maar één kastje met Roon endpoint en ruimtecorrectie en vrijwel geen bekabeling -  en lekker weer een standmount ( favoriet van mijn vrouw) die ook nog eens een super basweergave heeft en je in elk gewenste kleur kan kopen voor een zeer overzichtelijk bedrag was ik om. ( sorry voor de brakke zin)  Alleen de levertijd geeft hoofdbrekens.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

ja de levertijd, daar valt iets over te zeggen :)
Doet mij beetje denken aan het bestellen van een nieuwe auto, mijn huidige wagen heeft ook meer dan 6 maanden op zich laten wachten en wagen ervoor ruim 4 maanden.
Zolang ik muziek kan spelen terwijl ik wacht is het geen probleem
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Quote from: Duck Twacy on September 30, 2015, 13:36:09
Met name dat afstraal gedrag. Dat is toch vrij uniek denk ik. Vraag me af hoe dat werkt en of het "stabiel" is (dus bv bij andere kamer temperatuur blijft werken).

Hoe/wat je aan kunt sluiten is toch wel het minst boeidende (maar wel belangrijk als je m echt wil gaan kopen natuurlijk)

http://www.digitalaudioreview.net/2015/05/kih-22-more-time-delay-with-kii-audio/

Blijft frappant dat je juist met woofers aan de acherkant kunt bereiken dat er nauwelijk laag naar achteren uitstraalt.

Ja en als je het eenmaal gehoord hebt, is al het  "gewone" spul (wat ik ook (nog) heb staan) toch een beetje ouderwets - en moet je vreselijk je best doen om het goed te laten klinken. Raar dat dit concept niet al in vrijwel iedere nieuwe LS zit. Veel makkelijker te plaatsen in je luisterruimte en je hoort veel meer direct geluid.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Ik vind dat niet zo raar
Immers, er wordt ook op "conventionele" systemen gemixed en gemasterd.

Mijn vraag is dan ook: hoe zal een mix op Kii verricht vertalen naar een conventioneel systeem of omgekeerd.
Er valt al zo veel te verduren van dopjes- en carmixen/masters. ::)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

katwax

Quote from: Staaled on October  2, 2015, 15:08:33
Ik vind dat niet zo raar
Immers, er wordt ook op "conventionele" systemen gemixed en gemasterd.

Mijn vraag is dan ook: hoe zal een mix op Kii verricht vertalen naar een conventioneel systeem of omgekeerd.
Er valt al zo veel te verduren van dopjes- en carmixen/masters. ::)

Aangezien ik fan ben van Muse en de producer van Muse de Kii Three besteld heeft zit ik allesinds goed  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

#38
Quote from: Staaled on October  2, 2015, 15:08:33
Ik vind dat niet zo raar
Immers, er wordt ook op "conventionele" systemen gemixed en gemasterd.

Mijn vraag is dan ook: hoe zal een mix op Kii verricht vertalen naar een conventioneel systeem of omgekeerd.
Er valt al zo veel te verduren van dopjes- en carmixen/masters. ::)

Misschien naïef, maar ik hoop/vermoed dat in conventionele mix- en masteromgevingen men een onconventioneel goed geluid heeft :)

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

#39
Ik hoorde via radio laatst een nummer, klonk zo al goed op 128 kbs  :), om het vervolgens te willen kopen als download.
Van de vier drie edities die ik vond was er maar één goed, en allen dezelfde bitrate.
De overige niet om aan te horen. :-\

edit, zie boven.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Quote from: Staaled on October  2, 2015, 16:44:03
Ik hoorde via radio laatst een nummer, klonk zo al goed op 128 kbs  :), om het vervolgens te willen kopen als download.
Van de vier edities die ik vond was er maar één goed, en allen dezelfde bitrate.
De overige niet om aan te horen. :-\
Dat is bijzonder heb je een voorbeeld?

Staaled

" Back in love again " van L.T.D.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#42
Via Qobuz.
Ik meen inmiddels  ;) dat er daar 3 versies verkrijgbaar of via stream zijn.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Idd drie versies.
En ik zeg ff niet welke goed is. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Quote from: Staaled on October  2, 2015, 18:31:14
Idd drie versies.
En ik zeg ff niet welke goed is. :D
Ja zeg moet ik het zelf horen.... ;D

Duck Twacy

Quote from: doorofnight on October  2, 2015, 15:42:54
Misschien naïef, maar ik hoop/vermoed dat in conventionele mix- en masteromgevingen men een onconventioneel goed geluid heeft :)
Sommige studio's hebben van die in de muren ingebouwde monitors (wat in feite ideaal is, geen weerkaatst geluid van de achterwand)



Ook gebruiken sommige modernde monitors al soortgelijke concepten (wellicht iets minder vergaand), bv JBL M2 Master reference

En anders heel veel akoestiek aanpassingen (meest diffractie), eventueel extra dsp.

Integen stelling tot onze huiskamers wordt (in een goede studio) echt wel van alles gedaan om de kamer akoestoek het geluid niet te laten verpesten


katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

jvanhambelgium

Quote from: katwax on October  6, 2015, 21:33:01
Ik zou aanraden toch zelf is te gaan luisteren, je hebt altijd voor en tegenstanders :)

Normaal ga ik ze zaterdag eens te horen krijgen in Brussel...ben benieuwd.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

katwax

Quote from: jvanhambelgium on October  6, 2015, 21:42:17
Normaal ga ik ze zaterdag eens te horen krijgen in Brussel...ben benieuwd.
Wij gaan het niet halen dit weekend. Have fun en luister eerst naar de andere luidsprekers anders is de fun al over voor het begint  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543