KII Audio Three speakers.

Started by Bama, September 20, 2015, 13:15:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bama

Speaker brengt redelijk wat reuring, misschien handig om een apart topic over te openen.

Recent waren ze te horen bij een show van Gydotron en afgelopen weekend bij wifimedia en 24 oktober staan ze bij Rhapsody.
Diverse mensen die een serieuze set hebben en volgen mij hier tevreden over waren hebben besloten hun (complete) set te verkopen en deze (actieve) speakers te kopen.

Tevens zijn er ook al nieuwsgierigen met vragen die anderen hier kunnen beantwoorden.

Dirk

vind alleen de Roon software er ietwat bijgesleurd, of was dat een foute copy/paste?  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bama

Quote from: Dynky on September 20, 2015, 13:28:25
vind alleen de Roon software er ietwat bijgesleurd, of was dat een foute copy/paste?  ;)

Je hebt gelijk, haal hem er af.

KayaRahnee

En voor de prijs moet je ze niet laten staan ........ kosten maar 10 000 €.  ;D
Echt wel voor een zeer select publiek me dunkt. 
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Quote from: KayaRahnee on September 20, 2015, 16:07:43
En voor de prijs moet je ze niet laten staan ........ kosten maar 10 000 €.  ;D
Echt wel voor een zeer select publiek me dunkt.
Is 10K voor luidsprekers, voorversterker, eindversterker(s), dac en kabels. Als je dit alles los wil kopen voor 10K nieuw, dan ga je er snel zijn.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Bama

#5
Als ik er voor ga wil ik mijn voorversterker (akurate dsm) behouden, dat kan toch gewoon? 2 XLR kabels er aan en dan ben ik klaar dacht ik en is het ook meteen onderdeel van mijn ht set.

Deleted User

De dac zit al in mijn SACD speler, mijn voorversterker zou ik behouden incl. RoomPerfect. Dan zou de KII mijn Dynaudio C1 mkII, Velodyne en Lyngdorf Eindversterker moeten vervangen. Ben benieuwd of KII dat overtreft, voor dat geld..

katwax

Voorversterker is ook mogelijk, het is alleen niet nodig als je op je bron volume kan regelen.
Natuurlijk gaat je eigen voorversterker wel het geluidsbeeld veranderen, de demo's die gegeven worden zijn met Mac die rechtstreeks op de luidsprekers zijn aangesloten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Deleted User

Volume regelen op een MAC? Volume regelen via een computer staat nog in de kinderschoenen. Ik laat me graag overtuigen maar dan wel via mijn eigen luisterruimte ;)

katwax

Quote from: jazzman on September 20, 2015, 22:22:29
Volume regelen op een MAC? Volume regelen via een computer staat nog in de kinderschoenen. Ik laat me graag overtuigen maar dan wel via mijn eigen luisterruimte ;)
Software, elke streaming software heeft de mogelijkheid om volume te regelen. Bij de demo gebruikt men foobar.
Linn DSM is ook digitale volume regeling als je hem als pre gebruikt.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Hans47

#10
Gelukkig is het niet zo dat alleen de werknemers die echt goed verdienen in Nederland dit soort spul kopen, dan had je namelijk weinig overgehouden (minder dan 7% verdient meer dan 50K in Nederland) als ik dat extrapoleer naar de leden van dit forum zal het nog wat lager liggen, maar gelukkig geeft de gemiddelde audiofiel niet in verhouding naar inkomsten uit (geldt overigens ook voor de huizen en autos in Nederland).

Wat dat aangaat is de Amerikaanse cultuur in Nederland goed aangeslagen, van rustig aan en doe maar normaal, naar SUV rijdende dikkerds die niet meer in verhouding met hun salaris uitgaven doen.

Nog een jaar of 2 dan heeft het welvaart niveau in NL een aantal klappen naar beneden gekregen en gaan we weer uitgeven in verhouding en zijn dit soort waanzinnig overpiced spullen (eigenlijk alles wat hi end heet is overpriced) onderdeel van "das war einmal" met nadruk op "war" (maar dan niet in het Duits)

Voor je denkt hij is jaloers want kan het niet kopen, is prima, ik weet zelf hoeveel geld ik heb  ;D ;D ;D ;D

Bama

Quote from: Hans47 on September 20, 2015, 23:12:34
Gelukkig is het niet zo dat alleen de werknemers die echt goed verdienen in Nederland dit soort spul kopen, dan had je namelijk weinig overgehouden (minder dan 7% verdient meer dan 50K in Nederland) als ik dat extrapoleer naar de leden van dit forum zal het nog wat lager liggen, maar gelukkig geeft de gemiddelde audiofiel niet in verhouding naar inkomsten uit (geldt overigens ook voor de huizen en autos in Nederland).

Wat dat aangaat is de Amerikaanse cultuur in Nederland goed aangeslagen, van rustig aan en doe maar normaal, naar SUV rijdende dikkerds die niet meer in verhouding met hun salaris uitgaven doen.

Nog een jaar of 2 dan heeft het welvaart niveau in NL een aantal klappen naar beneden gekregen en gaan we weer uitgeven in verhouding en zijn dit soort waanzinnig overpiced spullen (eigenlijk alles wat hi end heet is overpriced) onderdeel van "das war einmal" met nadruk op "war" (maar dan niet in het Duits)

Voor je denkt hij is jaloers want kan het niet kopen, is prima, ik weet zelf hoeveel geld ik heb  ;D ;D ;D ;D

Mooie bijdrage.

En nu copy paste in nog 10 topics? :-X

KayaRahnee

#12
Quote from: katwax on September 20, 2015, 19:03:36
Is 10K voor luidsprekers, voorversterker, eindversterker(s), dac en kabels. Als je dit alles los wil kopen voor 10K nieuw, dan ga je er snel zijn.

Ik wist niet dat de zeer goed presterende budgetvriendelijke sets op waren.

Als ik om me heen kijk hoe mensen omgaan met het beluisteren van muziek, en welke eisen zij en zeker  de jongere generatie stelt aan weergave, denk ik dat de audio verkopers tevreden mogen zijn dat ze af en toe nog eens een budgetvriendelijke set kunnen verkopen....... de rest is tevreden met de iphone e.d.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Quote from: KayaRahnee on September 20, 2015, 23:38:21
Ik wist niet dat de zeer goed presterende budgetvriendelijke sets op waren.

Als ik om me heen kijk hoe mensen omgaan met het beluisteren van muziek, en welke eisen zij en zeker  de jongere generatie stelt aan weergave, denk ik dat de audio verkopers tevreden mogen zijn dat ze af en toe nog eens een bugetvriendelijke set kunnen verkopen....... de rest is tevreden met de iphone e.d.
Ik denk niet dat een discussie is om in dit topic te voeren, dit topic gaat over de Kii Three. Inderdaad er zijn zat mensen die 500 euro voor een set al veel te veel vinden, maar deze mensen zijn ook niet het publiek dat men met dit product probeert aan te spreken.
en budgetvriendelijk is maar wat je zelf wil/kan uitgeven natuurlijk. Persoonlijk vind ik de Kii Three budgetvriendelijk naar zijn prestaties. Als je dezelfde kwaliteit van weergave wil benaderen ga je zeer goed moeten zoeken voor 10K.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Xander32

Het concept spreekt mij zeer aan, maar deze ligt (helaas) buiten mijn bereik.
Je kan met weinig maar hoogwaardige componenten een compacte top set er neerzetten. Helemaal goed.

Na de enthousiaste reacties, hoop ik deze ooit ook ergens zelf te kunnen beluisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

thepioneer

Een voorversterker geeft een eigen dimensie aan de weergave. Of dit voordelig is dat zou je moeten testen. Ik begrijp dat hier geen voorversterker in zit. Dan moet je wel zorgen dat je bron goed is ingesteld. Niet dat je de pc opnieuw opgestart en het volume op 100 hebt staan.

De dsp's die ik heb bevallen mij ook erg goed. Voordeel daar van is dat er ook een dac in zit.

Veel mensen vinden het een hoop geld voor luidsprekers maar je moet ze idd zien als een complete set excl de bron
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

katwax

Men is reeds bezig met de ontwikkeling van controlller units, wat ik ervan begrepen heb gaat deze voornamelijk voorzien van ingangen voor verschillende bronnen.
Welke ingangen en wat zal deze controller wel en niet kunnen, best mogelijk dat je hiermee ook volume kan regelen.
Persoonlijk ga ik even afwachten wat deze controllers zullen brengen en mijn bron via spdif aansluiten op de luidsprekers.
Op de site van kiaudio staan in de faq enkele convertors vermeld welke je kan gebruiken om bv een usb apparaat aan te sluiten.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

zegel

Quote from: katwax on September 21, 2015, 08:18:02
Men is reeds bezig met de ontwikkeling van controlller units, wat ik ervan begrepen heb gaat deze voornamelijk voorzien van ingangen voor verschillende bronnen.
Welke ingangen en wat zal deze controller wel en niet kunnen, best mogelijk dat je hiermee ook volume kan regelen.
Persoonlijk ga ik even afwachten wat deze controllers zullen brengen en mijn bron via spdif aansluiten op de luidsprekers.
Op de site van kiaudio staan in de faq enkele convertors vermeld welke je kan gebruiken om bv een usb apparaat aan te sluiten.

Even aanvullen met hetgeen ik van de Kii mensen hoorde afgelopen vrijdag:

Controller Klein: Beschikbaar maart , Prijs " zo laag mogelijk, denk aan 500-700 euro" ; drie ingangen waarvan in ieder geval een USB en een Digitaal; mij is niet helemaal duidelijk of de derde ingang nu analoog of ook Digitaal is; regeling volume; oogje voor afstandsbediening; Utp aansluitingen voor de speakers; de boudary en contour swich zijn op de controller en op afstand bedienbaar; bronkeuze

Controller groot: Beschikbaar over ongeveer een jaar; meerdere ingangen; draadloze verbinding speakers, meer ruimtecorrectiemogelijkheden ( niet helemaal begrepen hoe/wat precies) , Roon Endpoint

Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

katwax

Dat is dan ook het enige nadeel voorlopig aan Kii Three, dat er nog wel wat op de planning staat, maar dat het ook allemaal beetje afwachten is en vergaren van wat je hier en daar hoort.
Heb ook horen waaien dat er een surround oplossing is/komt en dat deze draadloos de Kii luidsprekers kan aansturen -> de droom van elke vrouw "geen kabels" :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

Quote from: katwax on September 21, 2015, 09:06:26
Dat is dan ook het enige nadeel voorlopig aan Kii Three, dat er nog wel wat op de planning staat, maar dat het ook allemaal beetje afwachten is en vergaren van wat je hier en daar hoort.
Heb ook horen waaien dat er een surround oplossing is/komt en dat deze draadloos de Kii luidsprekers kan aansturen -> de droom van elke vrouw "geen kabels" :)
Dan maar gelijk ook het misverstand bij elke ? vrouw: ze hebben wel een netsnoer nodig. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

katwax

Quote from: Staaled on September 21, 2015, 10:02:46
Dan maar gelijk ook het misverstand bij elke ? vrouw: ze hebben wel een netsnoer nodig. ;)
Lol dat zei ik dus ook direct.
Voor mijn vrouw is dat echter wel bespreekbaar aangezien er dan geen kabels van de av naar de luidsprekers moeten :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Staaled

#21
Begrijpelijk.
Maar wil je kabels uit het zicht houden/kort houden moet je maar net uitkomen bij een WCD met je speaker.
Anders "kronkelt" het toch weer. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

newday

Quote from: katwax on September 20, 2015, 22:26:47
Software, elke streaming software heeft de mogelijkheid om volume te regelen. Bij de demo gebruikt men foobar.
Linn DSM is ook digitale volume regeling als je hem als pre gebruikt.

Ik weet in ieder geval van de Majik DSi / DSM dat dit in het analoge domein is.

Mordante

Maar zodra je meerdere bronnen wilt gebruiken zoals streamen, een CD speler en een analoge bron wordt het lastig zonder voorversterker.

Sirius666

Quote from: Hans47 on September 20, 2015, 23:12:34
Gelukkig is het niet zo dat alleen de werknemers die echt goed verdienen in Nederland dit soort spul kopen, dan had je namelijk weinig overgehouden (minder dan 7% verdient meer dan 50K in Nederland) als ik dat extrapoleer naar de leden van dit forum zal het nog wat lager liggen, maar gelukkig geeft de gemiddelde audiofiel niet in verhouding naar inkomsten uit (geldt overigens ook voor de huizen en autos in Nederland).

Wat dat aangaat is de Amerikaanse cultuur in Nederland goed aangeslagen, van rustig aan en doe maar normaal, naar SUV rijdende dikkerds die niet meer in verhouding met hun salaris uitgaven doen.

Nog een jaar of 2 dan heeft het welvaart niveau in NL een aantal klappen naar beneden gekregen en gaan we weer uitgeven in verhouding en zijn dit soort waanzinnig overpiced spullen (eigenlijk alles wat hi end heet is overpriced) onderdeel van "das war einmal" met nadruk op "war" (maar dan niet in het Duits)

Voor je denkt hij is jaloers want kan het niet kopen, is prima, ik weet zelf hoeveel geld ik heb  ;D ;D ;D ;D

^^ juistem Hans. Allemaal gebakken lucht.