I-ear show Oisterwijk 31 okt 1 nov

Started by dvd-fan, September 17, 2015, 21:54:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


eMVe

Gaat er nog iemand naar Oisterwijk? De weersverwachting is goed, dus voor mij een mooie aanleiding voor een ritje op de motor. Ik ga er verder zonder hooggespannen verwachting naar toe en laat me verrassen. . .

Xander32

Mischien dat ik er morgen een kijkje ga nemen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robiwan

Ik ga vanmiddag een paar uur genieten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

stefanschreurs

Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1


Koenio

Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

Jutje


advr

Had er graag naartoe gewild maar de zon op Cyprus is toch ook wel lekker moet ik zeggen.
Veel plezier iedereen!
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

carlo

Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

Xander32

Ben benieuwd naar de ervaringen, loont het om er drie kwartier voor in de auto te zitten?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eMVe

#11
Quote from: Xander32 on October 31, 2015, 18:26:39
Ben benieuwd naar de ervaringen, loont het om er drie kwartier voor in de auto te zitten?
Dat is moeilijk voor iemand anders in te vullen. . .; ga je alleen voor de show, of kan je het met andere dingen combineren? Ga je alleen voor de show, dan kan je op basis van de deelnemerslijst vast wel bepalen of het interessant genoeg voor je is.
Ik was er vandaag om half elf en ik heb meer tijd door gebracht dan vooraf gepland/gedacht; ik vond het een leuke show.
Zomaar wat dingen er uitgelicht:
B&W gaf kaartjes als zijnde reserveringen voor de toelichtingen en demonstraties, goed idee, maar als je dan op het desbetreffende tijdstip binnen loopt en de zitplaatsen zijn bezet en er staat ook al een man/vrouw of tien achter in de ruimte is er wat mis gegaan in mijn ogen (en zeker ook oren). Ik stond dus net achter de stoelen en de laagweergave was zéér overheersend en niet in balans met het geheel, jammer en als ik op basis van deze demo zou moeten beslissen, dan werd het géén B&W. . .



Focal demonstreerde me de Sopra 2, er was iemand van de fabriek en de geluidsfragmenten waren afwisselend en niet te lang; kon mij wel bekoren. De apparatuur was overigens van Naim.





Naim zelf demonstreerde met zeer imposante eigen luidsprekers en dat was wel even wennen na de demo's met Neat luidsprekers op vorige shows waar ik geweest ben. Ik mistte erg de live beleving die ik met Neat wél kreeg.



Hi.Fine demonstreerde met Accufase, maar het luidspreker merk is me niet duidelijk geworden. Degene die de demonstratie verzorgde speelde ook nog live gitaar, waarbij hij ook de ontbrekende partij van een orkestband invulde; leuk, amusant, maar niet iets wat in zo'n situatie werkt, wat mij betreft dan. . .



KEF demonstreerde de Blade en Muon; deed mij werkelijk niets, ondanks de prijs van 160.000 voor alleen een set speakers. . .
In een ruimte ernaast stonden de Blade 2's gecombineerd met Hegel en dat was toch meer muziek in mijn oren.
Wel mooie folders van KEF. . .



NAD met Dali; de eerste keer dat ik Dali beluisterd heb. . . er stond een kleine set met BlueSound apparatuur, klonk niet slecht en een grotere met NAD versterking; klonk ook niet echt beroerd, maar de balans tussen midden/hoog en laag ging, wat mij betreft, niet helemaal goed. Interessant om eens gehoord te hebben, maar niet iets waarvan ik de behoefte kreeg om er méér van te weten te komen. . .



Als laatste Sonus Faber met McIntosh en misschien geld hiervoor wel "lest best": heel fraai.



Een kleine indruk en zeker niet volledig, ik vond het een prettige show en mijn complimenten dan ook aan de organisator iEar. (En mijn verontschuldiging voor die ene wat te grote foto. . .)

Robiwan

#12
Best een oke show. Mooie locatie bovendien.

Monitor Audio met Roksan en Transrotor klonk nu eens erg fraai. Heerlijk swingend geluid.
NAD en Dali deed me niets
Kef Blade, Muon en Hegel klonk erg goed (speakers zien er niet uit overigens :D)
Grote Naim set viel helaas erg tegen (duf/donker)
Kleine Naim set met Focal klonk al niet veel beter
Audiolab met Mission, DSD recordings en akoestische panelen klonk prima
Set met kleine Elac monitors ook prima geluid
Homecinema met AVA en Trinnov. Tja niet heel erg fraai met muziek wel met filmmateriaal. Kan niet wennen aan 7.1 en muziek. Beamer produceerde erg goed beeld
Mc Intosh met Sonus Faber klonk erg ruimtelijk en open maar toch een enigzins holle klank als je het mij vraagt. Volgens mij zou een opstelling meer naar de achtermuur voor een beter resultaat kunnen zorgen
Dynaudio, in mijn oren altijd te helder
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

martin778

Paul van Hi Fine is nog steeds volop bezig, leuk  :)

stefanschreurs

Leuk artikel eMVe! Was een mooie show, persoonlijk vond ik de luistersessies bij Focal en Naim erg goed, verder inderdaad goed georganiseerd. Aanrader.
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

eMVe

Vandaag nog iemand geweest? Ben wel benieuwd naar de ervaringen van anderen. . .

carlo

Ben vandaag ook geweest! iEar had het prima georganiseerd op een mooie locatie - parkeren was even lastig maar ik was gelukkig vroeg. Leuke demonstraties alleen jammer dat het volume soms zo opgeschroefd werd zoals bij Dynaudio...gelukkig weet ik al hoe fijnzinnig ze klinken maar dat kwam niet naar voren bij de demo. Wel heel leuk om de mensen achter de producten eens te spreken. Kortom, een gezellige dag gehad!!
Meridian 502/557/504/506.24, Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

WickedGame

Ben gisteren even geweest en moet zeggen een fijne audioshow. In iedergeval qua drukte wel goed te doen (waren er om 11:00), en toch wel een paar mooie dingen gezien.

B&W + Classé: Ik las hierboven al dat mensen stonden, en dat daar op die plek de bas overheersend was. Nu zat ik gisteren op een luisterpositie en kon ik op de zitplek geen overmatig lag ontdekken. Heb daarna nog met wat mensen van B&W gesproken en die gaven ook aan dat de sta positie achter de stoelen niet optimaal waren. Qua speakers moet ik toch toegeven dat ze in het echt minder erg eruit zien als dat ik vooraf dacht. Al blijft de prijsverhoging wel aburd in mijn ogen.

Verder vooral lekker rond gelopen, een aantal sets springen er positief uit:
Audiac met hun Sonus Faber en McIntosh opstelling was erg mooi.
Kef Blade op Regel was ook fijn.
Focal met Naim

Wat ik helaas een erg slechte demo/presentatie vond was die van AVA met Trinnov. Het deed afbreuk aan de kwaliteit van Trinnov en vond het zeer rommelig. Zonde!

patsijb

ik ben zaterdag geweest en wat ik echt het gaafst vond was Accuphase met Verity speakers..
wat n mooi geluid werd daar weggezet..
(er werd niet over techniek enz gesproken er werd alleen muziek gedraaid)
daardoor viel voor mij de rest van de show qua geluid tegen
Kef Muon had ik al eens gehoord in kleinere show, die zijn gaaf maar heb dat praatje al ns gehoord.
Ook kijkje genomen bij nieuwe B&w speakers..mooi design alleen vond ik totale afwerking voor die prijs tegenvallen.

over t algemeen vond ik de locatie leuk en grootte qua show goed en niet te druk
gelukkig liepen er ook Iear mensen rond die soms even de weg wezen in die smalle gangen
en bovendien gratis

hulskof

Ik ben zondag geweest. Eens over Accuphase met Verity. Jammer dat die speakers zo lelijk zijn.
Had graag Focal Sopra 2 gehoord en/of Sonos Faber Olympica III, maar die stonden op dat moment niet opgesteld.

Leuke show. Veel ruimtes lagen lekker ver uit elkaar, zodat ze geen last van elkaars lawaai hadden. Akoestiek was volgens mij over het algemeen ook niet verkeerd. Overal tapijt op de vloer doet al veel. ;-)
Ik vond het juist erg druk (zondagmiddag), maar dat mocht de pret niet drukken.

Robiwan

Quote from: WickedGame on November  2, 2015, 10:31:18

Wat ik helaas een erg slechte demo/presentatie vond was die van AVA met Trinnov. Het deed afbreuk aan de kwaliteit van Trinnov en vond het zeer rommelig. Zonde!

ik vond die glitches in het geluid en beeld tijdens het zoeken van een muziek/filmbestand bijzonder irritant, dat kan toch veel beter. En het geluid en beeld van het concert van Adele was niet best. 
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2