Klipsch set

Started by Mieghie, September 17, 2015, 01:11:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mieghie

Hey iedereen,

Ben van zin om deze set aan te schaffen Klipsch-reference-premiere-5-1-speakerset-zwart heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,
Jeroen

Edit door admin: de link zelf (naar niet sponsor) weggehaald, maar uit de naam de serie kunnen behouden ;)

VlisChris

Hi Mieghie,

Even een quote uit e forumregels zodat je begrijpt waarom ik de link weghaal ;)
Aanvullend: het topic staat in aankoopadviezen beter op zijn plek. Dus je topic is ook nog eens verzet ;)

Quote from: Christiaan S on July  7, 2015, 02:38:08
DE FORUMREGELS - De Markt & Commercieel
  • Linken naar niet-forumsponsoren is niet toegestaan.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VincentG

Bekijk het Klipsch topic.
Hoop goede ervaringen en voor de prijs van de speakers veel waar voor je geld.
Een enkeling vind het voor muziek niet zo, maar dat kan altijd wegens smaakverschillen.
Zelf ook bezig met het bestellen van een Klipsch 5.1 set.
Marantz SR5010 - Marantz UD5007
Klipsch RP-260F - RP-450C - RP-250S - R-112SW

Hans47

Ik heb sinds maand of wat een 5.0 set bestaande uit de volgende speakers:

Front L&R  :   Klipsch RP-260F
Center       :   Klipsch RP-440C
Surrounds :   Klipsch RP-240S

En ben er erg tevreden mee, ik was met het stereo paar begonnen (Klipsch RP-260F) na een set Wharfedale Jade 5s (daarvoor Kef LS50, Kef R300, Kef R500 en nog wat meer) en het is voor mijzelf sinds lange tijd van speakers wisselen, weer voor het eerst dat ik geen wisselgevoel meer heb.
Muziek en geluidsbeleving blijft een persoonlijk iets (de reden waarom ik mij niets aantrek van de gevestigde orde merken en meningen, dat is voor mij alleen maar: "gelezen, gezien, gelachen en weg- gelegd) en ook niet van het duurder is beter credo, omdat dat alleen maar marketing psychologie succes inhoud, gebakken lucht alom en de eigenaar wil dat graag horen om cognitieve dissonantie te voorkomen).

Afijn, in mijn beleving:

Dynamisch, eerlijk, diep en hoog geluidsbeeld, geen krimp bij luide impulsen, laag zonder bonk en lekker snel reagerend, wel enige voorzichtigheid betrachten met combineren (apparatuur, ik zou het eerder op Denon, Marantz, NAD, etc Receivers houden dan Pioneer, Onkyo, maar ook hier weer; zelf proberen is het credo en wat jij mooi vindt is hetgeen je voor kunt kiezen).
Persoonlijk vind ik de afwerking ook mooi, maar dat zegt we iemand die al 27 jaar voor de Amerikaanse overheid werkt en dus wel ietwat gevormd is  ;D ;D ;D ;D

Succes en veel plezier!




jvanhambelgium

Quote from: Hans47 on September 17, 2015, 09:52:04
Dynamisch, eerlijk, diep en hoog geluidsbeeld, geen krimp bij luide impulsen, laag zonder bonk en lekker snel reagerend, wel enige voorzichtigheid betrachten met combineren (apparatuur, ik zou het eerder op Denon, Marantz, NAD, etc Receivers houden dan Pioneer, Onkyo, maar ook hier weer; zelf proberen is het credo en wat jij mooi vindt is hetgeen je voor kunt kiezen).

Kan ik me helemaal in vinden in de beleving wat je zegt over dynamiek,eerlijk,...
Ik gebruik echter Onkyo (de betere AVR's wel...) en moet zeggen dat mijn inziens dit ook een erg mooie combo is.
Ik ervaar absoluut geen nadelen aan zulke combo. Zoals je zegt : LUISTEREN MAAR
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

H&C Hifi

Wil je meer info omtrent de nieuwe Klipsch set zou je me ook altijd een PM kunnen sturen.