Review: JVC DLA-RS49 / DLA-X500

Started by Mediasluis, September 11, 2015, 23:05:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Hier is een review van deJVC DLA-RS49. Het is een projector die binnenkort vervangen gaat worden voor een model met HDMI 2.0, maar gezien deze projector mooi concurreert naast de Sony VPL-HW55ES en beiden als aktie projectors erg in trek zijn, help dit misschien om te bepalen voor welk model je zult gaan en of het interessant is om te wachten.

JVC heeft met zijn JVC DLA-RS49 een prachtige 2K instap high-end filmprojector geproduceerd met een pixeldichtheid van 4K. Als je ziet wat een diep, dynamisch en gedetailleerd, maar vooral indrukwekkend plaatje hij op het scherm neerzet, begrijp je meteen dat dit een klasse apart is. Dat hij ook wat hoger geprijsd is dan de concurrentie, is best te begrijpen als je hem ziet. Je krijgt er namelijk ook wat extra luxe voor. Buiten het diepe zwartniveau dat hij haalt, heeft hij een e-Shift 3 waarmee hij een 4K pixeldichtheid op het scherm neerzet met een zeer verfijnde detaillering in het beeld dat door zijn zwartniveau en hoge lichtopbrengst zeer diep en dynamisch is. Daarbij is de zeer goede lens in deze JVC DLA-RS49 projector volledig electronisch te bedienen voor zowel Focus, Zoom en Lens Shift en maakt plaatsing ontzettend makkelijk. De Lens-Memory geeft hierbij nog eens tal van extra mogelijkheden.
Deze projector biedt bijna alles wat zijn grotere broers ook geven, inclusief een CMS systeem voor natuurgetrouwe kleuren. Zijn grotere broers geven voor een meerprijs wel nog eens extra diepte in het zwartniveau, een automatische Lens afdekking en meer geheugens voor Memory enz., maar deze JVC DLA-RS49 geeft voor het minimale bedrag wel precies een complete JVC DiLA ervaring en kan qua prijs/kwaliteitsniveau nu mooi concurreren met de rest. Je betaald wel iets meer, maar je hebt ook absoluut wat meer.

Lees de uitgebreide review met foto's en metingen in het Reviewgedeelte bij Mediasluis hier:
http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-rs49-dla-x500
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Hoi Matthieu wederom een mooie review .
Ik heb deze JVC een paar keer bij mijn maatje Kermit mogen aanschouwen en ik vind deze jvc X500 de mooiste wat je op dit moment kunt kopen onder de 3000 euro .
Wat me opvalt in je review is dat je na calibratie er meer licht uit krijgt dan in de cinema stand .
Heb je de calibratie dan met de lamp op high mode staan ?
Zelf heb ik de X35 en ook ik zet de beamer wel eens op high mode maar ik stoor me dan vaak aan de ventilator.
Mocht je de X5000 binnen krijgen dan wil deze wel eens komen kijken bij je ,want hier ben ik wel erg benieuwd naar.
Het schijnt dat de X5000 aardig wat meer licht in huis hebt t.o.v. de huidige jvc's


William
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

#2
Ik heb hem inderdaad op high staan.
Ik ben de Sony HW55ES gewend en met de JVC  in Low Lamp, wordt het verschil te groot.
Hij is inderdaad meer gehorig in High, maar klink wel mooi massief en op een rare manier toch wel acceptabel.
Tijdens demonstraties komen beiden mooi uit zo.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Hoe breed is je scherm waar je zelf op draait ?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Mediasluis

Meestal op de 2.30m br. Scherm.
soms op de 2.70m. Br.
Zichtmaat.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar [email protected] of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

kermit

#5
Idd een mooie review. Maar meestal laat ik de E shift uitstaan!het beeld is haarscherp met een zeer kostbare lens. De unit gaat wat harder draaien als je de E shift aan hebt. Voor grote schermen is de E shift zeker een aanrader om aan te zetten maar ik heb een klein scherm en zit er redelijk dicht op. Dit is echt een projector die onverslaanbaar is in zijn klasse. Zeker voor de prijs.

DVDmartinDVD

Heb deze beamer ook alweer een tijdje, verbaasd me af en toe wat een super plaatje deze neerzet.
Ik stuur hem met de Pioneer LX-88 4k upscaled aan.

Toppertje.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

roelk79

Mooie review, heb deze beamer nu zelf ook een maand staan spelen en ben erg onder de indruk van het beeld. Voor mij een grote stap (kom van een epson tw2900) en op low lamp mode geeft de JVC al veel meer licht dan ik hiervoor had (heb een 104" scherm).
Wel heb ik de Frame interpolatie uitstaan. Ik stuur de beamer nu aan met een htpc en laat de beelverbetering over door MadVR en SVP..... dit geeft een erg mooi resultaat en is vele malen beter dan de interne FI van de projector.
Volgens mij kan je bij iedere projector nog flink wat winst behalen door de FI / beeldverbetering door een HTPC te laten doen (vergt wel wat uurtjes inspanning, maar is zeker de moeite waard ;D)
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

Gerbrand

Hallo,

Ik heb sinds kort ook deze mooie projector. Ik zou hem ook graag een keer met 4K proberen. Aangezien de projector geen HDMI 2.0 ondersteunt, vroeg ik me af of dit gaat met iedere willekeurige upscaling bluray speler. Iemand ervaring?

Gr

Gerbrand


Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

home@the movies

#9
Quote from: Gerbrand on June  1, 2016, 11:03:46
Hallo,

Ik heb sinds kort ook deze mooie projector. Ik zou hem ook graag een keer met 4K proberen. Aangezien de projector geen HDMI 2.0 ondersteunt, vroeg ik me af of dit gaat met iedere willekeurige upscaling bluray speler. Iemand ervaring?

Gr

Gerbrand

Als je echt 4K wil uittesten moet je het niet met een Blu ray speler die 4K upscaled gaan doen, dat heeft geen zin omdat je bronmateriaal 1080P is en blijft. Upscalende 4K Bly ray spelers kunnen geen native 4K materiaal afspelen, enkel 1080 Upscalen.
Gebruik een media speler die native 4K op hdmi 1.4 uit kan sturen dan kan je perfect 4K materiaal op je JVC (E-shift)draaien.