Draadloos Subwoofer signaal

Started by Witalik, September 5, 2015, 21:05:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Witalik

Mannen,

Er zijn een paar kits op de markt die het subwoofer signaal draadloos kunnen sturen via WiFi signaal , vaak op 2,4Ghz. Heeft iemand ervaring met dit type systeem ?

Rocketfish Wireless Subwoofer (amazon)  Kit                  á  80 dollar
Dayton Audio sub link (bol.nl)                                        á  80 euro

Zijn nog wat andere systemen maar flink duurder en of verouderd.

Er zal altijd wat vertraging optreden in het signaal dat begrijp ik maar het kan soms goed opgevangen worden met de instelling voor de distance of fase knop van de subwoofer lees ik her en der. Ze zitten zo rond de 27ms vertraging geloof ik.

Is iemand hier in NL die ervaring heeft met een dergelijk systeem ? (ik snap dat bedraad altijd beter is maar soms kan dat helaas niet zoals in mijn geval)
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Arcenon

#1
Quote from: Witalik on September  5, 2015, 21:05:01
Mannen,

Er zijn een paar kits op de markt die het subwoofer signaal draadloos kunnen sturen via WiFi signaal , vaak op 2,4Ghz. Heeft iemand ervaring met dit type systeem ?

Rocketfish Wireless Subwoofer (amazon)  Kit                  á  80 dollar
Dayton Audio sub link (bol.nl)                                        á  80 euro

Zijn nog wat andere systemen maar flink duurder en of verouderd.

Er zal altijd wat vertraging optreden in het signaal dat begrijp ik maar het kan soms goed opgevangen worden met de instelling voor de distance of fase knop van de subwoofer lees ik her en der. Ze zitten zo rond de 27ms vertraging geloof ik.

Is iemand hier in NL die ervaring heeft met een dergelijk systeem ? (ik snap dat bedraad altijd beter is maar soms kan dat helaas niet zoals in mijn geval)

Ik ben me ook aan het orienteren op een dergelijk systeem en ik ben via de zoekfunctie op jouw topic uitgekomen waar helaas niemand heeft gereageerd. Heeft iemand ervaring met een dergelijke kit, de bovengenoemde schijnen prima hun werk te doen zij het dat de rocketfish een levensduur heeft van een jaar en een beetje.

Ik neem aan dat enige delay die door het systeem wordt veroorzaakt door XT32 wel wordt gecompenseerd?

/Edit Ïk zie nu dat dit topic sowieso in een verkeerd gedeelte van het forum staat, kan een mod dit misschien verplaatsen?
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Witalik

Ha ja juist omdat ik er hier niks over kon vinden had ik het eigenlijk in de nieuwtjes geplaatst, ik heb zelf al de dayton set thuis liggen omdst deze via bol vrij snel te bestellen is. De sub is alleen nog niet af dus heb er nog niet mee gespeeld. Ik zal em als ik terug ben wel is op de BK plaatsen kijken wat er gebeurt
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

buizesmurf

Ben eigenlijk ook op zoek.Zou ook met meerdere sub,s moeten kunnen werken.Hoor soms over vertraagd signaal.Klipsch heeft ook een systeem.Enkele meters sub kabel kost ook al wat en je bent plaats gebonden,daarom....


Arcenon

#5
Quote from: buizesmurf on October  3, 2015, 05:20:18
Ben eigenlijk ook op zoek.Zou ook met meerdere sub,s moeten kunnen werken.Hoor soms over vertraagd signaal.Klipsch heeft ook een systeem.Enkele meters sub kabel kost ook al wat en je bent plaats gebonden,daarom....

Uiteraard heb je een X aantal MS delay vanwege de omzetting van het digitale signaal naar analoog, alleen is het de vraag of deze delay te merken is of te verwaarlozen is en of hij inderdaad met een XT32/Anti Mode you name it op dat gebied te corrigeren is.

Een lange subwooferkabel kost niet veel, ik heb er geloof ik een van 15 meter, echter ligt die kabel dwars door de kamer verstopt onder het tapijt niet zo heel netjes. En de vrijheid van het verschuiven van de subwoofer in de toekomst lijkt me ook mooi meegenomen.

Klipsch heeft inderdaad ook een systeem, maar een paar tientjes duurder en enkel te gebruiken op subwoofers met die speciale poort, mijn SW-115 krijgt er in de loop van de jaren nog een vriendje bij dus dan vind ik het zonde om gebonden te zijn aan die poort.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

buizesmurf

Deze lijkt verreweg meest intressante,

Marmitek Subwoofer Anywhere 635

Witalik

Quote from: buizesmurf on October  3, 2015, 10:32:18
Deze lijkt verreweg meest intressante,

Marmitek Subwoofer Anywhere 635

Vanwaar de gedachte dat deze het meest interessante lijkt ?

En soms is de delay een pluspunt omdat die de nulls kan opvullen. Of het kan ook erger worden dat ook.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

buizesmurf

Gewoon de prijs en universeel inzetbaar.Komt ook van een nederlands bedrijf.Hebben ook nog het 625 model,lijkt ln eerste instantie veel op de subwoofer model....

Arcenon

Quote from: buizesmurf on October  3, 2015, 10:32:18
Deze lijkt verreweg meest intressante,

Marmitek Subwoofer Anywhere 635

Deze kende ik nog niet, het is in ieder geval de goedkoopste al zal het me niet veel interesseren die 20 euro, ik wil dan gewoon de beste.. Maar welke dat dan is.. Ik heb zelf het beste gevoel bij de Dayton.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

morca

Quote from: Arcenon on October  3, 2015, 10:13:23
Uiteraard heb je een X aantal MS delay vanwege de omzetting van het digitale signaal naar analoog, alleen is het de vraag of deze delay te merken is of te verwaarlozen is en of hij inderdaad met een XT32/Anti Mode you name it op dat gebied te corrigeren is.


Als het kastje het signaal vertraagd,de sub verder wegzet.
Kan XT32 dit bijregelen door  de timing/afstand vd fronts of sub te veranderen.

buizesmurf

Quote from: Arcenon on October  4, 2015, 10:29:50
Deze kende ik nog niet, het is in ieder geval de goedkoopste al zal het me niet veel interesseren die 20 euro, ik wil dan gewoon de beste.. Maar welke dat dan is.. Ik heb zelf het beste gevoel bij de Dayton.

Het enigste verschil tussen beide lijkt een bijgeleverde kabel te zijn.....

buizesmurf

Quote from: morca on October  4, 2015, 10:34:57
Als het kastje het signaal vertraagd,de sub verder wegzet.
Kan XT32 dit bijregelen door  de timing/afstand vd fronts of sub te veranderen.

Kan ook in voordeel pleiten.Wanneer je speakers op 3 meter staan en je sub naast je luisterplaats bv.
Verschil tussen de anywhere 625 en 635 blijkt alleen bij de bijgeleverde kabels te zijn....


buizesmurf

Quote from: morca on October  4, 2015, 11:35:17
Ik bedoelde dat het geen voordeel of probleem hoeft te geven mits je receiver dit goed voorelkaar heeft.

Hier is het de bedoeling deze te gebruiken met een normale stereo voorversterker....dus niets in te stellen,samen met een klipsch R-115SW sub....