Externe Hdd met wifi

Started by HJ, September 2, 2015, 19:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HJ

Ik zou graag een externe hdd aanschaffen om foto's en films op te slaan als backup en ook om mee te nemen op vakantie.
Ik zie nu dat er hdd's bestaan die ook wifi aan boord hebben. Hiermee zou je dus een foto met je telefoon kunnen maken en meteen draadloos op de hdd opslaan.
Heeft iemand hier ervaring mee? Wat zou een goed merk/type zijn?

mikekiwi

Ik heb een Seagate GoFlex Satellite en kan hem niet aanraden. Afspelen moet met een Seagate app die maar een gelimiteerd aantal formaten aankan en de wifi-verbinding is instabiel. Na 2 jaar was de batterij dood en volgens mij nu (een jaar later) ook de schijf overleden (of de besturing ervan, ik moet nog een intern onderzoek gaan doen).

Met de Seagate kon je overigens ook via wifi alleen maar lezen en niet schrijven... Wellicht dat het bij de nieuwere versies wel kan, maar ik zou het goed checken.

HJ

#2
Zelf had ik deze gevonden:
Seagate Wireless Plus 1TB - Externe harde schijf - WiFi
Wel zelfde merk maar krijgt goede recensies

Of deze:
Western Digital My Passport Wireless - Externe Harde Schijf - 1TB

mikekiwi

Reviews van die Seagate op tweakers doen mij niet overtuigen dat dit nu zoveel beter is dan de versie die ik heb: http://tweakers.net/pricewatch/324459/seagate-wireless-plus-1tb/reviews/

Als ik de handleiding van die WD lees, zie ik nergens de mogelijkheid om via wifi er iets op te zetten zonder de MyCloud app te gebruiken. En die app kun jij op je camera niet gebruiken, maar idd wel op je telefoon. Dit zou dus wel een mogelijkheid kunnen zijn. Batterijduur is wel relatief kort en ook hier heeft de app maar ondersteuning voor beperkte formaten. http://www.cnet.com/products/wd-my-passport-wireless/

Bij de seagate kun je inmiddels na een update wel bijv VLC als afspeelapp inzetten, je zult moeten zien of dat bij de WD ook kan.

HJ

#4
Thnx voor je input :-)
Ik ga de schijf voornamelijk gebruiken icm divere android telefoons en tablets.

Dit stuk ook maar eens doorlezen....

http://m.thewirecutter.com/reviews/best-portable-hard-drive/#


Dat stuk gaat enkel over hdd zonder wifi kom ik net achter.

bmateijsen

Neem een NAS en sluit die gewoon aan op je router. Waarom zou je dit via wifi willen doen?

dennism

Quote from: bmateijsen on September  3, 2015, 09:06:49
Neem een NAS en sluit die gewoon aan op je router. Waarom zou je dit via wifi willen doen?

Tijdens reizen kan het makkelijk zijn om direct vanaf je camera / fototoestel op de kunnen slaan op een HDD zonder tussenkomst van een laptop / PC, maar dat is dat eigenlijk ook gelijk de enige situatie waar ik dit soort hardware voor zou gebruiken.

mikekiwi

Ik had de schijf mee in mijn auto en had zo onderweg al mijn muziek tot mijn beschikking op mijn telefoon (via BT streamend naar mijn autoradio).

Op vakantie had ik zo ook films tot mijn beschikking (te bekijken op ipad of via ipad naar tv) en ook had ik veel tijdschriften als PDF mee om onderweg te lezen

erik s.

Quote from: dennism on September  3, 2015, 09:57:15
Tijdens reizen kan het makkelijk zijn om direct vanaf je camera / fototoestel op de kunnen slaan op een HDD zonder tussenkomst van een laptop / PC, maar dat is dat eigenlijk ook gelijk de enige situatie waar ik dit soort hardware voor zou gebruiken.
Dan zul je toch echt ook een Wifi netwerk moeten hebben.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Raymond187

Quote from: bmateijsen on September  3, 2015, 09:06:49
Neem een NAS en sluit die gewoon aan op je router. Waarom zou je dit via wifi willen doen?
Neem jij je NAS mee op vakantie :D

Geen idee hoeveel foto's je maakt, maar is een extra SD kaartje niet afdoende?

bmateijsen

Quote from: Raymond187 on September  3, 2015, 13:18:07
Neem jij je NAS mee op vakantie :D

Geen idee hoeveel foto's je maakt, maar is een extra SD kaartje niet afdoende?

Ik had de 'vakantie' variant niet gezien.... maar lijkt mij dat een paar SD kaartjes veel gemakkelijker is ...

dennism

Quote from: erik s. on September  3, 2015, 11:41:58
Dan zul je toch echt ook een Wifi netwerk moeten hebben.

Op een Demo die ik van gehad heb van deze apparatuur was de HDD een "beperkt" access point, waardoor je deze zonder extra Wifi netwerk gewoon kon koppelen aan de telefoon.

HJ

Nas heb ik al. En Idd dit is voor op reis en vakantie. En als backup voor foto's op de nas.
Ik heb gezien dat ze er zijn die zelf een wifi netwerk opzetten maar weet niet meer welke.

Mokumer45

Ik zou in jouw geval overwegen een portabele back-up met een batterij/accu mee te nemen zonder wifi. Hierbij stop je of de memory card rechtstreeks in het apparaat of je sluit je camera met een kabeltje aan aan het apparaat. Het overzetten is een fuitje van een cent en razendsnel gebeurt. Ik zelf gebruik al ruim 7 jaar tot volle tevredenheid een Nexto M1 met (volgens mij) 250 Gb geheugen en sinds het begn van dit jaar heb ik er een Nexto DI met 1 Tb geheugen bij gekocht ivm een nieuwe camera met (veel) grotere files en memory card capaciteit. Deze is zelfs nog wat sneller met overzetten. De boel opladen aan het lichtnet en het apparaat is overal stand-by om meteen gebruikt te worden. Het enige is, dat je op je apparaat(en) een usb uitgang of een uitneembare memory card moet hebben, maar bij (echte) camera's is dat aanwezig.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

HJ

Ik heb eea doorgelezen en vind de samsung wel wat. Deze staat voor €115 met 1.5tb.
Ik heb zelf eigenlijk alleen samsung tablets en telefoons dus dat is voordeel.

http://www.colourmylearning.com/2013/12/top-5-wireless-portable-hard-drives/