Apple Event 9 september

Started by sam1909, September 2, 2015, 17:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielo

Quote from: BernHardN on September 10, 2015, 09:36:20
Wat mij op een gegeven moment irriteerde was dat ze elke keer weer vertelden dat dit het beste is wat ze tot nu toe gemaakt hebben, de snelste tot nu toe.
is toch logisch je gaat geen minder product maken dan de vorige lijkt me.

En Trouwens hun cijfers van de verkoop in China is een beetje speculatief daar het merk Xiaomi 3X zo veel telefoons heeft verkocht dan Apple!

Ik vind het ook super irritant maar ze weten dat veel pers te lui is om zelf veel tijd erin te steken en zo hopen ze dat dit soort woorden ook in de pers komen. Beste les ooit voor bands is bv zelf je eigen bio's en achtergrond materiaal maken want dat is de beste manier om te zorgen dat de pers dingen overneemt.

Cijfers over dit kwartaal zijn niet echt vaag, Tim Cook weet al 90% zeker wat ze gaan verkopen en als ze daar flink naast zitten heeft die een probleem want hij heeft daar openlijk uitspraken over gedaan (en dat mag dan niet). Tevens als oa Xiaomi meer gaat verkopen is dat een probleem vooral voor de andere android merken (samsung oa) in veel opzichten zit apple in een ander speelveld want ze zijn de enigste met iOS. In dit soort zaken zie je meestal dat plaatsen 2,3,4 de klappen vallen en niet op de leider daar zie je vaak zelfs een lichte stijging omdat mensen 'zekerheid' willen en maar voor de veilige optie kiezen. Dit zien we bv in Amerika waar je het aandeel apple telefoons iets ziet stijgen terwijl het gevecht daaronder onderling in volle gang is.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

In feite had ik mijn zinnen al gezet op een Apple TV4... Tot ik vandaag door iculture ontdekte dat er geen audio uitgang op zit! Wat?! Precies, geen andere manier om audio uit te voeren behalve via de HDMI uitgang! Of kunnen we wat middels die USB-C uitgang?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

#52
Wel eens naar de achterkant van een ATV3 gekeken?
Die heeft hetzelfde bizarre. Ook meteen echt een nadeel aan het kreng.
Ik heb hem vaak aanstaan om gewoon muziek te streamen vanaf youtube of van podcasts. En dan moet toch mijn TV aan.

Sorry. Mijn fout. Schijnbaar zit er wel weer een optische uitgang op. Alleen (en daarom mijn verwarring) heb ik daar niks aan met een pure analoge stereo-voorversterker.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

BernHardN

Quote from: LittleNinja on September 15, 2015, 01:28:12
In feite had ik mijn zinnen al gezet op een Apple TV4... Tot ik vandaag door iculture ontdekte dat er geen audio uitgang op zit! Wat?! Precies, geen andere manier om audio uit te voeren behalve via de HDMI uitgang! Of kunnen we wat middels die USB-C uitgang?

En je wil hem niet via de receiver aansluiten?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

knubbe

Quote from: LittleNinja on September 15, 2015, 01:28:12
In feite had ik mijn zinnen al gezet op een Apple TV4... Tot ik vandaag door iculture ontdekte dat er geen audio uitgang op zit! Wat?! Precies, geen andere manier om audio uit te voeren behalve via de HDMI uitgang! Of kunnen we wat middels die USB-C uitgang?

Hmm dat is wel jammer, is voor mij ook een showstopper helaas ;(
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

danielo

#55
Dat er geen analoog audio opzit is al denk 8 jaar zo?. Helaas nu ook geen spdif wat wel jammer is maar voor beide zijn er voor weinig geld converters hier voor 40 euro (eerste link die ik vond) bv 1 die zowel spdif als analoog doet :

https://www.kiwi-electronics.nl/hdmi-naar-hdmi-plus-audio-spdif-toslink

Voordeel is nu dat je zelfs een dac kan kiezen die je goed vind ipv de meestal toch wat mindere ingebouwde.

Daniel.

PS: andere optie is het geluid terug voeren via je tv :)
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Bama

Mijn dochter is nogal een apple fan en wou ook meteen de nieuwe iphone kopen maar de eerste zending was binnen een mum van tijd uitverkocht en de website waar je hem online kon bestellen ging op een geven moment plat zo druk was het.  (Hong Kong)

Dday

Hierin huis is het ook een Apple eco systeem. Twijfel nog om de nieuwe 6s aan te schaffen. Mijn 6+ is net paar maanden oud (april) en doet het nog prima. Wie weet als ik deze leuk kan verkopen. Toch maar de nieuwe :D

Helaas geen nieuwe iPad airs. Dus van de week maar de Mini retina vervangen voor de iPad air2 64gb.

Nu alleen wachten op de nieuwe Apple TV. Dat er apps op kunnen draaien lijkt mij wel mooie feature. Wie weet de Ziggo Horizon app op de Apple TV? Zou wel mooi zijn. Evenals de uitzending gemist etc. Plex heeft al aangekondigd te komen met een app. Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen m.b.t. de apps.

LittleNinja

Ik bedenk me een oplossing..

De Epson TW9100W die ik heb, heeft ook een optische uitgang. Ik kan dus als het goed is vanaf de Apple TV met de HDMI naar de Epson wireless transmitter en vanaf daar gaat er een HDMI kabel naar de TV en dan dus een optische kabel naar de Arcam.

Ik zeg: laat maar komen die Apple TV4! :D

Quote from: BernHardN on September 15, 2015, 08:21:49
En je wil hem niet via de receiver aansluiten?

Dat kan, maar dan hoor ik niets... (HDMI is alleen beeld bij de Arcam AVR350).

Quote from: Dday on September 15, 2015, 10:02:29
Hierin huis is het ook een Apple eco systeem. Twijfel nog om de nieuwe 6s aan te schaffen. Mijn 6+ is net paar maanden oud (april) en doet het nog prima. Wie weet als ik deze leuk kan verkopen. Toch maar de nieuwe :D

Helaas geen nieuwe iPad airs. Dus van de week maar de Mini retina vervangen voor de iPad air2 64gb.

Nu alleen wachten op de nieuwe Apple TV. Dat er apps op kunnen draaien lijkt mij wel mooie feature. Wie weet de Ziggo Horizon app op de Apple TV? Zou wel mooi zijn. Evenals de uitzending gemist etc. Plex heeft al aangekondigd te komen met een app. Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen m.b.t. de apps.

VLC is ook al een app aan het bouwen (eigenlijk door ontwikkelen aangezien hij voor andere devices al bestond).

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: Dday on September 15, 2015, 10:02:29
Hierin huis is het ook een Apple eco systeem. Twijfel nog om de nieuwe 6s aan te schaffen. Mijn 6+ is net paar maanden oud (april) en doet het nog prima. Wie weet als ik deze leuk kan verkopen. Toch maar de nieuwe :D

Helaas geen nieuwe iPad airs. Dus van de week maar de Mini retina vervangen voor de iPad air2 64gb.

Nu alleen wachten op de nieuwe Apple TV. Dat er apps op kunnen draaien lijkt mij wel mooie feature. Wie weet de Ziggo Horizon app op de Apple TV? Zou wel mooi zijn. Evenals de uitzending gemist etc. Plex heeft al aangekondigd te komen met een app. Ben erg benieuwd naar de ontwikkelingen m.b.t. de apps.

Gezien je de zigggo app ook niet via hdmi en/of airplay mag doen lijkt het mij niet waarschijnlijk dat ze dit gaan toelaten. Zal wel te maken hebben met rechten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

HDMI is mij onbekend. Air Play is mij bekend. Heeft in verleden wel gewerkt bij de UPC app. HDMI heb ik recentelijk nog gebruikt in samenwerking met mijn Surface Pro3 en en Mac Mini. Dit werkt gewoon. Heb dan ook nog de stille hoop dat ze met een app gaan komen.

Rechten was in verleden enkel puur op eigen UPC netwerk en dit is later uitgebreid naar NL. Horizon kijken vanuit het buitenland is niet mogelijk. Sommige VPN verbindingen laten ze toe, maar unblock-us.com helaas niet.

danielo

Quote from: Dday on September 15, 2015, 11:05:40
HDMI is mij onbekend. Air Play is mij bekend. Heeft in verleden wel gewerkt bij de UPC app. HDMI heb ik recentelijk nog gebruikt in samenwerking met mijn Surface Pro3 en en Mac Mini. Dit werkt gewoon. Heb dan ook nog de stille hoop dat ze met een app gaan komen.

Rechten was in verleden enkel puur op eigen UPC netwerk en dit is later uitgebreid naar NL. Horizon kijken vanuit het buitenland is niet mogelijk. Sommige VPN verbindingen laten ze toe, maar unblock-us.com helaas niet.

Net even getest en hdmi uit met de ipad app van horizion werkt niet. je krijgt 'not allowed' op je scherm. Audio gaat wel naar je tv. Geen idee wat de gedachte hierachter is en misschien wordt de druk 'hoog' om wel een app te maken voor de nieuwe appletv we zullen zien.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Gebruik zelf enkel via een PC de HDMI optie en dat werkt prima. Via iOS app zijn alle mogelijke manier van screamen geblockt. Ieder geval dat is de bedoeling volgens Ziggo. Dit kreeg ik van de zomer te horen van een medewerker van Ziggo op Xebicon.

danielo

Quote from: Dday on September 15, 2015, 11:15:01
Gebruik zelf enkel via een PC de HDMI optie en dat werkt prima. Via iOS app zijn alle mogelijke manier van screamen geblockt. Ieder geval dat is de bedoeling volgens Ziggo. Dit kreeg ik van de zomer te horen van een medewerker van Ziggo op Xebicon.

Inderdaad, Het is inderdaad een beetje koffiedik kijken wat ze hier gaan doen. Indien ze wel een ziggo app maken krijg je een bizarre situatie dat je een appletv hebt waar je alle tv kanalen op kan zien die ook op je tv ontvanger zit maar dan met een betere interface. Erger je kan dan een 2e tv een vrijwel compleet systeem maken zonder een 2e ontvanger. Het zal wat denk werk geven binnen ziggo wat ze hier mee aanmoeten want je kan er donder op zeggen dat de druk steeds groter gaat worden om alles gewoon via de internet laag te doen want wat is nog het verschil ? En dan de vraag is ziggo hier wel klaar voor want 1 van de 2 is unicast en de andere multicast (1 stream naar klanten vs 1 stream per klant). Zal eens kijken of de specs multicast toestaan op tvos dat zou grappig zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Kwaliteit is op dit moment nog steeds minder dan tweede setup box. Als ik een kabel op de slaapkamer had dan had ik voor de setup box gekozen, maar hebben geen zin om kabel te trekken. Dit is te veel gedoe. Ziggo zal waarschijnlijk niet met een app komen, maar hoop er stiekem wel op :D

broodro0ster

Quote from: Bama on September 15, 2015, 09:26:08
Mijn dochter is nogal een apple fan en wou ook meteen de nieuwe iphone kopen maar de eerste zending was binnen een mum van tijd uitverkocht en de website waar je hem online kon bestellen ging op een geven moment plat zo druk was het.  (Hong Kong)

Huh? Waar heb je besteld dan?
De verkoop is rond 9u15 gestart en ik heb pas om 10u - 10u15 mijn toestel besteld.
De 64GB Space Grey was al in Rijsel uitverkocht, maar in Oberhausen kon ik hem op dat uur nog bestellen.

De 25e september ga ik hem ophalen  ;D
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kwabbernoot

Eerst maar eens een disclaimer: ik bedoel het volgende niet als kritiek maar ik ben gewoon benieuwd.

Waarom kopen jullie direct een nieuwe telefoon? Is nu net toevallig de oude kapot gegaan? Beviel de oude niet meer? Gewoon, omdat het kan? Doen jullie dit ook als een nieuwe Probook of iets dergelijks uitkomt? Deed je dit ook vóór de iPhone?

Ik bedoel, ik vind het ook leuk om iets nieuws te hebben maar ik vind het ook wel jammer geld als de "oude" telefoon gewoon nog prima functioneert.

Groeten...

danielo

Quote from: Kwabbernoot on September 15, 2015, 11:43:23
Eerst maar eens een disclaimer: ik bedoel het volgende niet als kritiek maar ik ben gewoon benieuwd.

Waarom kopen jullie direct een nieuwe telefoon? Is nu net toevallig de oude kapot gegaan? Beviel de oude niet meer? Gewoon, omdat het kan? Doen jullie dit ook als een nieuwe Probook of iets dergelijks uitkomt? Deed je dit ook vóór de iPhone?

Ik bedoel, ik vind het ook leuk om iets nieuws te hebben maar ik vind het ook wel jammer geld als de "oude" telefoon gewoon nog prima functioneert.

Groeten...

Ik ben een beetje een uitzondering moet dingen hebben voor testen en werk. Maar prive upgrade ik helemaal niet zo vaak gebruik een iphone 5s en ipad air1. De appletv is een ander geval omdat het een nieuwe gebied is en dat is voor mij een auto-koop. De iphone dit keer is iets waarover ik nadenk omdat ik touch 3d (eigenlijk gewoon rechtermuis knop) toch wel iets is wat veel gaat brengen in hoe je met iOS omgaat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Dday

Quote from: Kwabbernoot on September 15, 2015, 11:43:23
Eerst maar eens een disclaimer: ik bedoel het volgende niet als kritiek maar ik ben gewoon benieuwd.

Waarom kopen jullie direct een nieuwe telefoon? Is nu net toevallig de oude kapot gegaan? Beviel de oude niet meer? Gewoon, omdat het kan? Doen jullie dit ook als een nieuwe Probook of iets dergelijks uitkomt? Deed je dit ook vóór de iPhone?

Ik bedoel, ik vind het ook leuk om iets nieuws te hebben maar ik vind het ook wel jammer geld als de "oude" telefoon gewoon nog prima functioneert.

Groeten...

Gewoon omdat het kan. Vorige telefoon heeft redelijk de waarde behouden. Dit wat een upgrade best betaalbaar maakte. En mijn huidige 6+ gekocht in april. En verwacht dat deze ook nog voor redelijke prijs weg kan. Dus overweeg wel de nieuwe 6s.

De meeste Apple producten zijn ook goed tweedehands te verkopen tegen redelijke prijzen. Dit wat upgraden betaalbaar maakt.

broodro0ster

#69
Quote from: Kwabbernoot on September 15, 2015, 11:43:23
Eerst maar eens een disclaimer: ik bedoel het volgende niet als kritiek maar ik ben gewoon benieuwd.

Waarom kopen jullie direct een nieuwe telefoon? Is nu net toevallig de oude kapot gegaan? Beviel de oude niet meer? Gewoon, omdat het kan? Doen jullie dit ook als een nieuwe Probook of iets dergelijks uitkomt? Deed je dit ook vóór de iPhone?

Ik bedoel, ik vind het ook leuk om iets nieuws te hebben maar ik vind het ook wel jammer geld als de "oude" telefoon gewoon nog prima functioneert.

Groeten...

Ik heb nu een iPhone 5s.
Omdat de 6s een groter scherm heeft en wellicht een betere batterij.
Mijn 32GB 5s heeft lang dienst gedaan, maar nu loop ik toch al een tijdje tegen de limiet aan. Ik wou al eventjes een 64GB iPhone kopen, maar ik heb me (met veel moeite :p) kunnen inhouden tot de 6s er was.

Naar Forcetouch en de betere camera kijk ik wel uit, maar dat hoefde niet persee voor mij.

En zoals hierboven, de toestellen blijven redelijk goed de waarde behouden dus jaarlijkse vernieuwen valt best mee van prijs.

Een tweedehands iPhone 6 gaat nog steeds voor 550euro de deur uit. Met 200euro opleg heb je een nieuwe.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

Kwabbernoot

Quote from: Dday on September 15, 2015, 12:02:25
Gewoon omdat het kan. Vorige telefoon heeft redelijk de waarde behouden. Dit wat een upgrade best betaalbaar maakte. En mijn huidige 6+ gekocht in april. En verwacht dat deze ook nog voor redelijke prijs weg kan. Dus overweeg wel de nieuwe 6s.

De meeste Apple producten zijn ook goed tweedehands te verkopen tegen redelijke prijzen. Dit wat upgraden betaalbaar maakt.

Dat is natuurlijk wel waar. Die Apple phones houden verdraaid lang een flinke waarde. Dat maakt het allemaal natuurlijk wel wat gemakkelijker.

Groeten...

Bama

#71
Quote from: broodro0ster on September 15, 2015, 11:27:14
Huh? Waar heb je besteld dan?
De verkoop is rond 9u15 gestart en ik heb pas om 10u - 10u15 mijn toestel besteld.
De 64GB Space Grey was al in Rijsel uitverkocht, maar in Oberhausen kon ik hem op dat uur nog bestellen.

De 25e september ga ik hem ophalen  ;D

Waar staat aan het einde van de mail, Hong Kong, daar waren ze vorige week meteen in de verkoop gegaan.
26 september komt de 2e badge dan gaat ze er weer voor.

Ik zoek overigens nog een 6+ voor een schappelijke prijs ;D

broodro0ster

#72
Quote from: Bama on September 15, 2015, 12:20:36
Waar staat aan het einde van de mail, Hong Kong, daar waren ze vorige week meteen in de verkoop gegaan.
26 september komt de 2e badge dan gaat ze er weer voor.

Ik zoek overigens nog een 6+ voor een schappelijke prijs ;D

Heb je een link naar die mail?

Voor zover ik kan zien op de Apple website is het ook pre-order.
Pas vanaf de 25e kan je ophalen in de store en worden ze verstuurd in de landen die in de eerste wave zitten. Dus ook Hong Kong.

Ik ga de 25e mijn toestel in Oberhausen ophalen. Heb de gewone 64GB space grey gereserveerd.

EDIT: In dit artikel staat dat pre-orderen mogelijk is vanaf 12 september en dat je ze beschikbaar zijn de 25e in Hong Kong. http://www.nextstophongkong.com/apple-iphone-6s-launch-hong-kong-25th-sep/

HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

LittleNinja

Ik zou de stap naar de iPhone 6S graag willen maken, mits ik de 6 goed kwijt kan. Waarvoor? Camera, forcetouch, processor...

Ik maak heel graag foto's met de iPhone en probeer er ook steeds betere resultaten mee te behalen. Een dedicated camera is weer een stuk duurder, heb ik nagenoeg nooit bij me en is groter/lomper (maar biedt uiteraard wel weer andere voordelen). De iPhone heb ik altijd bij me, is compact, is bijzonder veelzijdig, kun je heel aardig op bewerken en kun je verdraaid leuke platen mee maken.

Maar de Apple TV4 gaat voor (kan de andere TV3 naar mijn zoon). Die brengt mij meer plezier voor nu.

Een Apple Watch zou ik ook graag willen, maar het geld groeit me nog steeds niet op mijn rug...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Quote from: danielo on September 15, 2015, 08:54:42

PS: andere optie is het geluid terug voeren via je tv :)


Zelf doe ik dat ook zo ;) ATV3 met HDMI naar TV. Van TV met gewone analoge aansluiting naar pre. Alleen: dan moet nog mijn tv wel aan blijven staan om muziek te kunnen luisteren ;) En dat is wat jammer.
Och. Ooit een keer een simpel DACje kopen inderdaad. Verdient zichzelf terug door het niet aan hoeven zetten van de TV (oude 42" plasma van een jaar of 5/6 geleden die dus stroomt vreet)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.