Apple Event 9 september

Started by sam1909, September 2, 2015, 17:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sam1909

Nieuwe iPhone

Nieuwe Apple TV?

Nieuwe iPad Pro??


We zullen het zien :popcorn:




TopGun2010

#1
Ben echt benieuwd of er een nw ATV komt en of deze 4K kan afspelen op 60fps.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Siddartha

6s zal wel gepresenteerd worden, verwacht ook wel de atv 4
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

BernHardN


Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

CineSmurf

Quote from: TopGun2010 on September  2, 2015, 20:17:17
Ben echt benieuwd of er een nw ATV komt en of deze 4K kan afspelen op 60fps.
4k vraag ik me af. De geruchten zijn nu een duurdere apple TV waar je casual spelletjes op kan spelen, met een app store en vooral een stuk duurder... Ik ben erg benieuwd.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BernHardN

Er was een nieuws bericht dat Apple zelf films en series gaat maken net als HBO.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TopGun2010

Ze zullen Netflix wel overnemen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

twani


LittleNinja

Waarom definitief geen 4K? Als hij inderdaad met de bekende A8 processor komt niet.. Maar mochten ze de nieuwe A9 gaan gebruiken van de iPhone 6S (Plus), dan zou het makkelijk kunnen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

Geen 4K is voor mij geen nw ATV!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

LittleNinja

Quote from: TopGun2010 on September  3, 2015, 08:25:37
Geen 4K is voor mij geen nw ATV!!

De rest heb je allemaal al in 4K of wil je puur die richting op investeren?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sam1909

#12
Quote from: twani on September  2, 2015, 22:57:29
Definitief géén 4K.


Dat weet je niet ;)   

Alles kan  :popcorn:


Niet alle rumours hoeven waar te zijn.

BernHardN

Quote from: twani on September  2, 2015, 22:57:29
Definitief géén 4K.

Dan zouden ze de plank mis slaan, ze hebben nu al een 5k display en dan geen atv met 4k zou raar zijn!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

TopGun2010

Full HD, dat noemen ze bij Apple innovatie! Zou echt een misser zijn!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

sam1909

Zelf volgen?    http://www.apple.com/apple-events/september-2015/

iOS

iOS 6 of nieuwer geïnstalleerd.
Voor iOS 6 is een iPhone 3GS, iPad 2, iPod touch vierde generatie of nieuwer vereist.


Mac

OS X 10.8.5 (Mountain Lion) of nieuwer geïnstalleerd.
Safari 6.0.5 of nieuwer geïnstalleerd.

Windows 10


Windows 8,7, Vista of XP

Download VLC Media Player van de officiële website, installeer en open het programma.
Ga naar Media Open Network Stream en druk op Network.
Plak bij Please enter a network URL de volgende link:
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/15pijbnaefvpoijbaefvpihb06/m3u8/atv_mvp.m3u8

Let wel op: als de stream nog niet is gestart, zal de link nog niet werken. Deze methode werkt hoogstwaarschijnlijk ook in de Linux-versie van VLC, maar we hebben het op dit platform niet kunnen testen.

Android

Download VLC Media Player via Google Play.
Start VLC en open het app-menu.
Druk op Stream.
Plak de volgende link in het lege veld:
http://p.events-delivery.apple.com.edgesuite.net/15pijbnaefvpoijbaefvpihb06/m3u8/atv_mvp.m3u8

Je moet wachten tot de stream start om dit werkend te krijgen.

Apple TV

Staat op het homescreen.


broodro0ster

Quote from: BernHardN on September  4, 2015, 08:31:29
Dan zouden ze de plank mis slaan, ze hebben nu al een 5k display en dan geen atv met 4k zou raar zijn!

Ja, maar je zal er wellicht ook kunnen op gamen. Dat is veel zwaarder als video afspelen want er moet real time gerenderd worden.
En dan heb je zeer krachtige hardware nodig om die games in 4K te renderen ipv 1080p. Ze gaan wellicht de CPU van een iPhone/iPad gebruiken en die trekt dat niet.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

danielo

Quote from: broodro0ster on September  8, 2015, 17:12:44
Ja, maar je zal er wellicht ook kunnen op gamen. Dat is veel zwaarder als video afspelen want er moet real time gerenderd worden.
En dan heb je zeer krachtige hardware nodig om die games in 4K te renderen ipv 1080p. Ze gaan wellicht de CPU van een iPhone/iPad gebruiken en die trekt dat niet.

Als er apps komen dan is gamen een open deur en dan is 4k alleen maar lastig. Denk persoonlijk dat de kans vrij klein is dat ze 4k gaan doen tenzij ze weer van plan zijn a 2 a 3 jaar geen updates te doen.

Denk dat als er een nieuwe appletv komt het gaat over 1080P, games, channel/apps , hoe je dingen installed (vermoed zoals applewatch dus een soort proxy mode).

De proxy mode zou inhouden dat als ik ergens met een iOS device kom de app kan beamen (net zoals nu video en audio) en deze dan vanzelf op de appletv geladen wordt voor volgende keren.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

CineSmurf

Dat is mijn beeld ook. AppleTV was tot nu toe een beetje een vreemd product (maar een paar keer geupdate). Als ik Apple zo bezig zie dan komen bij de andere producten vaak eerst met een nieuwe versie, die technisch niet al te spannend is en een jaar later met een nieuwe versie, die er hetzelfde uitziet, maar die juist technisch geupgrade is. In die lijn zou het logisch zijn dat er nu een AppleTV 4 komt met een aantal nieuwe functies (store, AppleFlix multifunctionele AB, etc.) en als deze een succes is volgend jaar een versie met een betere processor, misschien UHD, etc.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

RubenV.

Morgen is het zo ver. Ik ben benieuwd of er nog iets onthuld wordt dat nog niet is uitgelekt  ;D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

twani

Quote from: RubenV. on September  8, 2015, 21:02:00
Morgen is het zo ver. Ik ben benieuwd of er nog iets onthuld wordt dat nog niet is uitgelekt  ;D

Ik laat in ieder geval de door mij "proforma" geambieerde iPad pro aan me voorbij gaan.

Rond de 1 K vind ik definitief veel te veel geld voor een tablet, hoe sophisticated ook.



RubenV.

Quote from: twani on September  8, 2015, 22:27:09
Ik laat in ieder geval de door mij "proforma" geambieerde iPad pro aan me voorbij gaan.

Rond de 1 K vind ik definitief veel te veel geld voor een tablet, hoe sophisticated ook.

Schijnbaar wil men toch een beetje de concurrentie aan gaan met de MS Surface tab, die gaat volgens mij ook al snel richting de 1k. Daar ik mijn iPad mini louter als e-reader gebruik, en net een nieuwe Macbook Pro heb aangeschaft, laat ik de iPad Pro ook an mij voorbij gaan. Mijn iPhone 6 gebruik ik echter zoveel dat na een jaar trouwe dienst de aanschaf van de opvolger wel weer gerechtvaardigd is.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raphie

Mijn vrouw krijgt van mij een iPhone 6 plus voor haar verjaardag, afhankelijk van de announcement is dat mijn 3 weken oude 6 plus of een nieuwe  :D
JBL PRX Power!

danielo

Quote from: twani on September  8, 2015, 22:27:09
Ik laat in ieder geval de door mij "proforma" geambieerde iPad pro aan me voorbij gaan.

Rond de 1 K vind ik definitief veel te veel geld voor een tablet, hoe sophisticated ook.

Apple is simpelweg de range aan het oprekken, Denk niet dat de start prijs anders zal zijn voor 'een ipad' maar dat ze aan de bovenkant dus een toevoeging doen. Het kan morgen allemaal best tegenvallen want voor zowel de ipad pro als de appletv zijn er wel erg weinig leaks van hardware het meeste nieuws komt vooral van het herhalen van geruchten van nieuws naar nieuws organisaties.

Met de apple tv kan dat inhouden dat ze wel aankondigen (zodat developers aan de slag kunnen) maar pas over 3 of 6 maanden verschepen wat ook weer gelijk vreemd is want dat missen ze het december maand. Of ze kunnen er veel van maken want denk ik dan weer een hint is dat het moederbord vrijwel gelijk is aan 1 van de huidige iphones (wat met de appletv 3 ook zo is trouwens).

Het kan wel eens een vreemde sessie worden vanavond er zijn  veel geruchten en aannames maar in verhouding weinig rook (op de iphones na).

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

BernHardN

Ik denk dat voor de iphones alleen de 'S' versie wordt aan gekondigd en misschien een grotere ipad voor de ATV lijkt me 4k gewoon logisch nu ze ook streaming diensten aanbieden.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100