Apple Event 9 september

Started by sam1909, September 2, 2015, 17:44:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mradem

Jammer altijd van de geruchten. Kijk altijd wel uit naar dit soort events maar bij Apple kan ik die net zo goed zelf gaan geven want ik weet alles al [emoji1]

sam1909

10 minuten!   :headbanging:    :popcorn:    :D    :worship:

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

denoontje


RubenV.

Ik ben wel onder de indruk van de iPad Pro. Behoorlijk krachtige tablet, die o.a. autocad kan draaien (ik ben benieuwd hoe dat in de praktijk werkt) en veel software gericht op de grafische industrie (met stylus). En dat ze zelfs een VP van Microsoft op het podium hebben gekregen om de nieuwe versie van Office te promoten vind ik ook wel geinig.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Erik

#30
Hm vind die 6+ er nu wel aantrekkelijk uitzien met de nieuwe motor. Eigenlijk is ie nu eindelijk op niveau wat hij vorig jaar had moeten zijn dan was ik wel overgestapt.
Benieuwd hoe lang die doet met een volle accu.

Die ATV zou wel eens een stuk leuker kunnen gaan worden nu je ook kan gamen met dat ding, mirroring via iphone/ipad gaf toch teveel lag.
Alleen moet de motor wel flink omhoog qua kracht anders worden je games zo lelijk op je 55 inch scherm. Was prijs al bekend van de ATV?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sam1909

iPhone 6s en 6s Plus

iPad Pro

Apple TV 4


Dday

Heb het niet kunnen zien. Ben net thuis. Maar Apple TV 64GB zal wel plekje krijgen in de woonkamer. En mijn huidige iPhone+ 64 zal wel de deur uit vliegen ondanks dat die net half jaar oud is :P

mradem

Event was opzich wel nice. Producten zagen er mooi uit. Voor mij Is alleen de 6s wellicht een upgrade waardig. De Air2 Is voor mij voldoende en wat de tv4 doet kan de xbox one ook.

LittleNinja

Inderdaad een aardig event waar ook echt weer wat nieuws werd geïntroduceerd (al wisten we al redelijk wat er ging komen)..

Fijn dat de iPad pro eindelijk wat features heeft die ik eigenlijk al eerder had verwacht op de kleinere modellen aangezien de concurrent ze ook al lang had (zoals een fijne stylus ipv één met een idioot dikke punt..).

De iPhone 6s bracht volgens mij alles wat we al hoopten. Lijkt me een fijne upgrade als je sowieso de camera verbeteringen al interessant vindt (zoals ik).

De Apple TV4 had ik echter wel meer van verwacht! Een mooi nieuw design bijvoorbeeld. De krachtigere A9 chip (die ze natuurlijk te hard nodig hebben voor de iPhone 6s en de iPad pro), meer innovatie, meer home automation zoals eerdere berichten vertelden en natuurlijk 4K... Daarnaast had ik het misschien logischer gevonden als ze de nieuwe Apple TV ook zonder de remote zouden gaan leveren aangezien er al zoveel mensen een iPhone, iPad of iPod hebben die al prima als remote kan werken.. aan de andere kant is hij gelukkig niet idioot veel duurder dan de bestaande Apple TV.

Mijn verwachting is wel dat we nu eerder een update gaan zien van de Apple TV met de zaken die ik nu noemde er in meegenomen.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on September 10, 2015, 06:29:44
Inderdaad een aardig event waar ook echt weer wat nieuws werd geïntroduceerd (al wisten we al redelijk wat er ging komen)..

Fijn dat de iPad pro eindelijk wat features heeft die ik eigenlijk al eerder had verwacht op de kleinere modellen aangezien de concurrent ze ook al lang had (zoals een fijne stylus ipv één met een idioot dikke punt..).

De iPhone 6s bracht volgens mij alles wat we al hoopten. Lijkt me een fijne upgrade als je sowieso de camera verbeteringen al interessant vindt (zoals ik).

De Apple TV4 had ik echter wel meer van verwacht! Een mooi nieuw design bijvoorbeeld. De krachtigere A9 chip (die ze natuurlijk te hard nodig hebben voor de iPhone 6s en de iPad pro), meer innovatie, meer home automation zoals eerdere berichten vertelden en natuurlijk 4K... Daarnaast had ik het misschien logischer gevonden als ze de nieuwe Apple TV ook zonder de remote zouden gaan leveren aangezien er al zoveel mensen een iPhone, iPad of iPod hebben die al prima als remote kan werken.. aan de andere kant is hij gelukkig niet idioot veel duurder dan de bestaande Apple TV.

Mijn verwachting is wel dat we nu eerder een update gaan zien van de Apple TV met de zaken die ik nu noemde er in meegenomen.

Ik denk dat je de appletv een beetje onderschat, Punt is altijd bij apple aankondigingen dat er zoveel 'geruchten' zijn dat de verwachtingen hoger en hoger worden en meestal je achteraf het gevoel hebt dat er geen verrassingen waren.

Ook gingen ze erg snel en moet je wat meer naar de eerste video's en feedback kijken zo zie je soms binnen 1 a 2 sec in een video dat er wel iets kan maar ze het gewoon niet hebben laten zien. Als voorbeeld bv dat er wel een gyroscoop en beweging detectors in de remote zitten dat zag ik pas later toen ze een race game aan het spelen waren en de remote als stuur aan het gebruiken waren. Zelfde met de telefoon die kan ook werken als remote op de zelfde manier (neem aan ook ipads). Verder werken ze samen met de nieuwe 'controller' specs dus je kan vrij snel xbox achtige remotes verwachten.

Voor de demo wilde iedereen 'zolang ze maar apps doen is het goed' nou dat zit er in maar als je wat beter kijkt en doorzoekt zitten er niet alleen apps in maar kunnen apps zich ook zichtbaar maken tijdens het kijken naar iets anders (swipes up, notificaties, facebook updates, weer even opvragen etc etc) zelfde met siri er zit een aanzienlijke grotere opening naar de API's voor developers.

Van homekit viel mij ook al op maar die noticatie/multitasking sluit daar prima op aan, zelf vermoed ik dat dit ook laten zien 15min extra kosten en het geheel was al meer dan 2 uur vandaar dat ze dit nog niet lieten zien. Verder gaat het ontwikkelen voor homekit erg langzaam omdat de hardware makers moeite hebben de apple regels te volgen. Apple eist 3022 bits encryption tussen alle homekit devices omdat ze zich (terecht) zorgen maken over internet of things en security en de meeste makers kunnen dat nog niet aan in hun chipsets of prijs per unit. Voorbeeld is bv philips die gaan een aparte HUE hub uitbrengen omdat de oude simpelweg niet kan voldoen aan de apple eisen.

Over CPU, je hebt gelijk zou 'beter' zijn als de laatste chip erin it, maar zoals we al voorspelde is het voor grootste deel 1080P niet 4k en dan is het grootste deel van de gfx en zelfs cpu versnelling niet nodig zo simpel is het. De chip die er inzit ik gok met wel veel van de andere truukjes (sneller toegang tot meer intern memory bv) is een beest tov de huidige cpu die ook nog eens 1 core is en deze misschien wel 3 cores.

De ipad pro vind ik te groot maar als ik denk aan wat managers bij ons gebruiken moet je je afvragen of dit nu niet beter voor ze begint te worden helemaal met zoveel ondersteuning van microsoft. Dat was ook best bijzonder hier laat microsoft merken dat ze apple nodig hebben voor hun apps, de nieuwe richting van de MS CEO is duidelijk apps en services zijn belangrijker dan ons eigen os.

Gewoon wat overdenkingen :)

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Passion4Sound

Toch ff een vraagje, ik zie dat de AppleTv met 32gb en 64gb capaciteit komt. Nu wetende dat de allereerste modellen een harde schijf hadden en de nieuwere modellen dit niet meer hadden.
Nu mijn vraag, wat kan je met deze capaciteit? films en muziek opslaan? in tegenstelling tot de modellen hiervoor?

grtz,

Alex

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Kwabbernoot

@Danielo:
De nieuwe weg van MS is dat ze overal aanwezig willen zijn. Dus dat hun apps zowel op Windows als op Android en ook op iOS draaien ipv alleen op hun eigen OS. Ik denk dat je het verkeerd ziet dat ze Apple nodig hebben (maar daar kan ik naast zitten), ze kiezen er zelf voor om overal aanwezig te zijn, zoals Google dat ook doet.

Groeten...

BernHardN

Wat mij op een gegeven moment irriteerde was dat ze elke keer weer vertelden dat dit het beste is wat ze tot nu toe gemaakt hebben, de snelste tot nu toe.
is toch logisch je gaat geen minder product maken dan de vorige lijkt me.

En Trouwens hun cijfers van de verkoop in China is een beetje speculatief daar het merk Xiaomi 3X zo veel telefoons heeft verkocht dan Apple!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

knubbe

Opzich zijn er wel een aantal interessant updates imho.

Wat betreft de apple tv is een BT remote voor mij een groot voordeel. Het scrollen e.d. is ook een prima toevoeging.
4K is voor mij geen gemis, liever dat alles met 1080p vlotter werkt :) Siri zie ik mezelf ook niet gebruiken tbh.
Vraag me wel af waar de knop met het TV icoontje op de remote voor is?

De Iphone is ook weer een prima update. Ik zit nog met een 5 dus wil nu gaan updaten. Even kijken of het verschil in mijn tussen de 6 en de 6S het me waard is.
Voornaamste voordeel zou voor mij de camera zijn.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

CineSmurf

#41
Siri komt niet in de benelux. De knop op de afstandsbediening wordt een "search" knop ipv een siri knop.
Nu moet ik er sowieso niet aan denken dat ik tegen de AB loop te roepen...

https://developer.apple.com/library/prerelease/tvos/documentation/General/Conceptual/AppleTV_PG/
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

BernHardN

De Nvidia mediaspeler heeft ook zo'n ab. met spraak bediening en! koptelefoon aansluiting.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Nico111

Zou je nu met Appletv straks wel mkv's/iso's met HD audio kunnen afspelen van je server. Gewoon even de juiste app er voor downloaden....? Of zou Apple deze apps niet toestaan?
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

danielo

Quote from: Nico111 on September 10, 2015, 17:10:28
Zou je nu met Appletv straks wel mkv's/iso's met HD audio kunnen afspelen van je server. Gewoon even de juiste app er voor downloaden....? Of zou Apple deze apps niet toestaan?

Das inderdaad nu een prima vraag, ik heb ook nog appletv's 2 hiervoor en de maker van de software (firetv) stuurde gisteren al een mail dat ze voor de appletv4 bezig zijn. Ik denk dus dat apps inderdaad straks wel bij het 'netwerk' kunnen en dan lijkt mij de weg open voor files van je nas etc etc.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: Kwabbernoot on September 10, 2015, 09:28:27
@Danielo:
De nieuwe weg van MS is dat ze overal aanwezig willen zijn. Dus dat hun apps zowel op Windows als op Android en ook op iOS draaien ipv alleen op hun eigen OS. Ik denk dat je het verkeerd ziet dat ze Apple nodig hebben (maar daar kan ik naast zitten), ze kiezen er zelf voor om overal aanwezig te zijn, zoals Google dat ook doet.

Groeten...

Mee eens dit is de nieuwe richting van MS maar het is goed te zien dat ze dat ook echt doen, niet alleen doen ze prima apps voor iOS nu maar er zitten dingen in die nog niet eens in de versies voor windows10 zitten. Misschien zelfs jammer dat de nieuwe CEO van MS niet het podium op ging dat had denk ik nog beter geweest voor de eindelijk duidelijke koers van MS. Ik deel niet je mening over MS en mobiel ze doen het daar gewoon erg slecht zonder iOS (vooral in de states) en android hebben ze anders een mobiel bereik van +/- 2.1% ...

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Raphie

Gratis word en excel op de iPad is fantastisch! Voor wat ik er mee doe spaart het mij een OFFICE 365 licentie op de PC uit. Veel beter dan de apple app suite
JBL PRX Power!

Passion4Sound

Quote from: Passion4Sound on September 10, 2015, 09:26:38
Toch ff een vraagje, ik zie dat de AppleTv met 32gb en 64gb capaciteit komt. Nu wetende dat de allereerste modellen een harde schijf hadden en de nieuwere modellen dit niet meer hadden.
Nu mijn vraag, wat kan je met deze capaciteit? films en muziek opslaan? in tegenstelling tot de modellen hiervoor?

grtz,

Alex

iemand? ben eigenlijk erg nieuwsgierig en kan verders niets vinden over het onderwerp.
ook tijdens de Keynotes werd hierover weinig gezegd.

danielo

Quote from: Passion4Sound on September 10, 2015, 20:30:21
iemand? ben eigenlijk erg nieuwsgierig en kan verders niets vinden over het onderwerp.
ook tijdens de Keynotes werd hierover weinig gezegd.

Punt is het model is anders dan met de appletv 1.0. Het is nu meer aan de apps om te bepalen wat ze doen zover als ik weet zijn daar geen restricties op. Dus een app als spotify of music (apple) kan muziek cachen in 'offline' mode en dat zullen ze denk ik ook wel doen. Dit cache als nodig of cache alles wat ik vraag van een andere plek is beetje het nieuwe model en maakt het oude eigenlijk overbodig.

Sorry niet echt een antwoord maar als je er even over doordenkt wel het beste want zo kan elke muziek of film app zelf bepalen wat ze willen en is het niet aan apple om speciaal een sync model te hebben wat alleen hun kunnen gebruiken.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Ik zie wel mooie kansen in dit geval...
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"