Bose Lifestyle welke connectie is dit ?

Started by htf01, September 2, 2015, 01:10:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

htf01

Hoi iedereen,

Mag ik jullie even lastigvallen voor een hardware-vraag?

De vorige eigenaar van mijn woning heeft indertijd een zeer netjes geplaatste uitgebreide bekabeling voorzien voor een Bose Lifestyle-systeem.

Ik slaagde er vrij makkelijk in de boxen front links, rechts en centraal te installeren. Maar bij het plaatsen van de boxen achteraan links en rechts (en in de andere voorziene ruimten) ontdek ik volgende aansluiting aan het uiteinde van de stereokabels:



Ik heb geen flauw idee welke adapter hierop moet!

Kunnen jullie mij verder op weg helpen?

Dank bij voorbaat!!  :laugh:

magicbas

#1
Dat is een DIN 41529 connector.

Deze heb je nodig kan je gebruiken om te connecten: http://www.onlinekabelshop.nl/loudspeaker-mannelijk-rca-vrouwelijk-adapter
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

htf01

#2
Hé ja seg, bedankt, dat had ik zonder jou nooit gevonden!...  ;D

Alleen begrijp ik nu niet hoe die aansluiting op mijn back luidsprekers gaat passen... Ik heb de luidsprekerconnectie die je hieronder op V30 (uiterst links) ziet. Die zijn in de woning voorzien voor alle front speakers, maar voor de back speakers heb ik dus die din-connectie...


magicbas

begrijp ik goed dat je als back speakers ook de v30 gaat aansluiten? Met andere woorden, je wilt van die connector die er al ligt uiteindelijk naar die connectie van de v30 toe?
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

magicbas

Ik ben niet thuis in Bose, maar volgens mij is dit de connector die in de speaker moet:


niet ideaal, maar wat je kan proberen is om bovenstaande connector met draad te koppelen aan dit:
http://www.onlinekabelshop.nl/loudspeaker-connector-mannelijk-zwart-schroefbaar

en dat geheel dan tussen de speaker en de al lopende DIN connecter te hangen...
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

htf01

Hoi magicbas, helemaal raak. Ik heb geen flauw idee hoe de vork aan de steel zat bij de set van de vorige eigenaar. Hij had naar eigen zeggen een Lifestyle 48-systeem maar intussen heb ik al zo lang geen contact meer met hem, dat ik hem er niet meer zal naar vragen.

Ik heb de handleiding van de 48 volledig uitgeplozen, maar behoudens vergissing is er werkelijk nergens sprake van die DIN-connectie... Ik heb zelf een 28 geadopteerd en de handleidingen lopen quasi gelijk.

Mijn luidsprekers hebben alleszins allemaal zo'n V30 ingang...

In elk geval bedankt voor de info, maar ik denk niet dat ik die back-speakers zal installeren. Ik vind de kwaliteit sowieso al beperkt (maar het dient ook maar als radio of DVD-speler) en als ik met tussenstukjes en extra kabels moet werken, zal de kwaliteit er zeker niet op verbeteren vrees ik...

magicbas

Voor de (relatief) beste kwaliteit is zo min mogelijk schakels natuurlijk aan te raden. Dat neemt niet weg dat voor surround speakers bij film (dvd) het voor mij geen dealbreaker zou zijn hoor. De voordelen van het surround effect wegen wat mij betreft op tegen de "nadelen" van een (of 2) extra schakels tussen de versterker en de speaker.
Voor puur stereo zou ik wel altijd gaan voor een directe verbinden.

Hoe dan ook, ik hoop dat je geholpen bent, welkom op het forum  :smile:
Source: Synology DS713+ | Humax iHDR-5200c |  PS4 | Nintendo Wii |  Nvidia Shield TV | Logitech Squeezebox Touch + BOTW
Amp: Marantz NR1607 | Metrum NOS DAC Octave | Emotiva UPA-1 (x2)
Speakers: Tannoy Revolution Signature DC6T (x2) / DC6LCR / DC4 (x2) | Boston Acoustics VPS210
Display: Samsung UE55HL8500L

htf01