Nieuwe Mission speaker modellen steeds slechter?

Started by Snowshard, March 11, 2004, 21:39:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Snowshard

Hallo
Ik ben laatst eens gaan luisteren naar de mission m34 en m33 speakers en ik vond ze nogal slecht qua bas en midden. De voorganger, de m73 en m74 vond ik daarin wat beter maar die hadden weer het probleem dat het geluid niet echt uit de box kwam en er een beetje in bleef gonzen, dat hadden de m33 en de m34 overigens minder. Zijn er mensen die ervaringen hebben met een van deze genoemde speakers of misschien met andere mission modellen?
Ikzelf vind de 733i goed klinken, maar die zijn ook al wat ouder. Gaat mission bij ieder nieuw model de dip in? Nogmaals; iemand ervaringen met diverse andere modellen en in het bijzonder de m7x en m3x series?

johanus

hoi.
je zegt dat je de m73 en m74 heb beluisterd en vraag mijn
af wat voor versterker hier op aangesloten was.
ik ben zelf in het bezit van de m73 en aangesloten op
een denon avc a10se en bezit deze combi nu +/- 2 jaar en
verveeld mijn nog steeds niet.
mission heeft zich altijd sterk gemaakt om betaalbare
speakers te produceren en zijn daar over het algemeen
genomen zeer goed in geslaagt je krijgt dus veel waar voor je geld.
ik ben al mijn halve leven verbonden geweest met mission
en dat is niet voor niets.
ik heb zoveel luister sessies gedaan naar speakers in de zelde prijs klasse en zels speakers die 2x duurder waren
maar ben toch steeds weer op het zelfde merk terug gekomen.
laat ik wel zeggen dat ik weet dat het altijd beter kan maar
met de missions kun je zeker geen buil vallen let wel dit is natuurlijk heel persoonlijk dus ook voor jou.
groet henk.

brimbrammer

Ik denk dat het vooral om de M33 en M34 gaat die ie slechter vind voor Mission begrippen.
Zelf hoor ik heel tegenstijdige berichten omtrend de M3 serie.
Aan de ene kant zeer postieve en aan de andere kant juist zeer negatieve.
Een tussenweg hoor ik vrijwel nooit.
Feit is wel dat ze relatief goedkoop zijn en er zeer fraai uitzien. ;)

Ray

Heb zelf ook de nieuwe M serie beluisterd maar dan de kleinere de M32, wil gewoon een kleine box met goed geluid. Zit nu nog altijd te luisteren op 2 oude M71 hier altijd tevreden over geweest, wilde 2 nieuwe Missions kopen en de M71 als rears gebruiken. Toevallig stonden bij Correct de oude M71 nog steeds en ook de nieuwe M32, dus heb een lange tijd kunnen vergelijken, viel me op dat de nieuwe M32 een stuk donkerder klonk, minder detail, maar wel dieper gaat, maar het kon aan mij liggen maar hij klonk een stuk minder helder in het midden als de M71, hierdoor vallen voor mij de M32 af
Kijk nu verder naar de Mission 780 of Dynaudio 42.

Mark Beerens

Ik heb zelf de 753's als fronts met andere Missions als combinatie. Ik moet zeggen dat ik deze oude speakers het best vind klinken van allemaal. Ze zijn een stuk sprakelender en transparanter dan de andere die ik heb beluisterd. Daarom is het ook zo lastig bijpassende speakers te vinden.
:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::

Ray

Heb dus hetzelfde probleem als jou, hou best wel van het geluid van Mission, maar de nieuwe lijn klinkt vind ik persoonlijk een stuk minder.
Wil toch echt hetzelfde heldere geluid terughebben wat ik nu heb, moeilijk dus, en dat allemaal in de boekenplankspeakerklasse heb al aardig wat beluisterd in deze instapklasse, Mordaunt Short, Infinity Alpha, Kef Q1 en natuurlijk B&W maar kom toch steeds weer terug bij de oude vertrouwde sound van........ Mission

peterrr

#6
hallo,  zijn die missions waar je naar luisterde wel in gespeeld? want bij mij voordat de 781 "los" kwam ging er niet zoals er in de bijgeleverde documentatie 24 uur over.
maar een dikke 100 uur. het lijkt me namelijk niets voor een merk als mission een stapje terug te doen.
een mission klingt altijd de eerste tijd wat terughoudend
maar het wachten is het mij altijd waard geweest.

kleine anekdote een vriend van mij had bij raf hilversum naar een paar mission 781 geluisterd maar vond ze toen minder dan de dali`s (die sprongen eruit zij hij) die hij toen kocht. nu ik deze speakers later zelf wel kocht en hij ze bij mij nou geregeld hoort spelen ,wil hij toch voor de achter en center toch eigenlijk ook wel mission...
maar goed vertrouw op je eigen oordeel
groetjes peterr  ;)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Ray

Hoi,

Ik dacht hetzelfde als jij, vond het ook vreemd dat de nieuwe M serie minder klonk, heb de kleine speakers van de Mserie de M30/31/32 nu allemaal beluisterd.

De speakers van Mission stonden er nog niet zo lang, dus ze zijn nog niet optimaal ingespeeld, maar toch het verschil was heel groot, minder helderheid en detail, kon ook natuurlijk goed vergelijken, omdat de oude M71 er ook stond.
De M31vond ik er nog het beste uitkomen, maar ja dat is natuurlijk persoonlijk.

De 780 vind ik een prachtspeaker, zo klein en toch zo groot in geluid, wil ook nog de 780SE en de 781 beluisteren eens kijken of het verschil groot is tussen deze boxen.



Snowshard

Ik denk wel dat mission toch bezig is stapjes terug te doen. Als ik nu naar mijn eigen mission 733i luister en dan in de winkel de m73 hoor die daarmee vergeleken nog aardig maar toch wel iets minder vol en helder klinkt, en een poos later hoor ik de m33 die gewoon weer slechter klinkt als zijn voorganger dan vraag ik me af waar mission mee bezig is, of het moet aan mij liggen en er moeten keiharde bewijzen zijn dat de m33 series wel beter zijn dan de voorgaande modellen.

FrankB

Ik heb de Volare 63 speakers geluisterd, en ik was niet onder de indruk. Ze waren aangesloten op een NAD T763 en vond het geluid wollig en blury. Te weinig detail in de weergave. Voor mij vielen die meteen af!

So far my opinion ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Kerstmanno

Hee wat toevallig! Die combinatie heb ik ook gehoord, in Dordrecht, en daar ben ik het wel mee eens.

Dutchman01

Ga ook eens luisteren naar de mission M35.

Ik heb ze thuis hier staan en ben er zeer content mee.

Werkelijk een fijn geluid en detail.
24u inspelen is niet genoeg ben ruim een week bezig geweest voor ze lekker los kwamen.

cijfer 1 tot 10

een dikke 9
Denon AVR-4306
Denon DVD-3930
Technics SE-A1000MK2
Technics SL1200MK5 Sony MDS-JE780.  4x Mission M35i 2x Mission M32i  1x Mission M3C2i 1x Rel Strata 5

Kerstmanno

Maar dan wel in de eerste of tweede divisie, niet in de ere. Anders zou er wel heel erg weinig ruimte voor verbetering zijn ;)

Rappie

Ik denk alleen dat ie zijn keuze inmiddels heeft gemaakt ....

het is al een half jaar oud topic ;)
Eigenaar van Paulthé

DrBoom

De goedkopere reeksen lijken me nog wel wat voor het geld dat ze kosten.
Maar ik heb die Elegante reeks eens gehoord en als ik daar €3500 moet voor neertellen dan zal ik toch m'n 804's nog maar even houden denk ik :)
Speciale kast en drivers volgens Mission, kan allemaal best zijn maar echt bijzonder klonk het niet.
En ik had echt geschat dat het speakers van max €1500 per paar waren of zo, kende de prijs niet.

audiofreak1

Heb de M53 serie van Mission, hiervoor de M74 die inderdaad beter klonk als de nieuwe M34 die eerder aan zijn top zit in het mid. Ondanks dit gebrek heeft Mission in deze prijsklasse een succes in de hele M3 serie.
Uiterst betaalbaar voor het grote publiek.
Marantz PM15, Marantz SA15, Marantz ST15, Sony RDRHX900, Mission M53, Audioquest Diamondback & Sidewinder, Hyperwire silverline speakerkabel

René4u

Ik heb zelf de Mission 705as als frontspeakers. Deze heb ik nu 6 jaar en bevallen mij uitstekend.
Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat de huidige lijn Missions mij ook niet meer erg trekt. Niet qua geluid alsmede design...helaas.
De cursus rietdekken is afgelast...Riet is ziek.