Cinedream/Home@The Movies Home Cinema event 2015, website online

Started by home@the movies, August 26, 2015, 14:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: Erik van Voorst on November  3, 2015, 10:21:00
Toch wel opmerkelijk dat veel mensen vinden dat de JVC X7000 een mooier beeld laat zien dan de Sony VW500/520 en zelfs gelijke tred houdt met de gemodde Cinemike Sony 520 van 13.000 euro.
1) met standaard HD materiaal, 4k is niet getoond op de X7000 wel op de X5000 maar daar was ik zelf echt niet van overtuigd (zeer veel artefacten die vermoedelijk in het materiaal zitten of in de speler maar kan ook aan de e-shift liggen).
2) de getoonde 520 was niet goed. Zat een duidelijke blur waas in de menutekst, dus het optisch pad was niet ok.
Ook was het geen productiemodel maar vroeg demo model dus we zullen even willen afwachten tot Werner of een ander deze machines binnen krijgt en naast elkaar kan vergelijken.
3) ze stonden vrij ver uit elkaar dus het menselijk geheugen is een factor.

Maar met HD materiaal vond ik ze allebei heel erg goed (520CM en X7000), ik zou met beiden zeer tevreden wezen en blij van worden.
Helemaal gelijk zou ik zelf nog niet durven zeggen.
Voor een eerlijk en goed vergelijk zul je ze direct naast elkaar willen zien en vergelijken en dan is ook de vraag of je 4k content weergave belangrijk vind.

Erik van Voorst (in memoriam)

Inderdaad Kjelt dat zal zeker ook weer uitmaken.

Ja ik wacht eigenlijk alweer een tijdje de 4K markt af met ondertussen mijn VW90 nog steeds als projector ...dat is weliswaar geen straf maar ik wil eind volgend jaar toch zeker weer eens een stap maken.....mocht het 4K bronmateriaal dan niet wat meer op de NL markt zijn dan laat ik dat (net als 3D 4 jaar geleden) denk ik niet mee beslissen in mijn (luxe) keuze.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk


donaldk

Naast het enigzins aangepaste 22L-etje



donaldk

Koelertje erbij:



Magisch oog:


En nog twee Belgische projectortjes:


Erik van Voorst (in memoriam)

In een woord heerlijk...en zoals veel engelsen/americanen zeggen....why?.....because I can !!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

Nog wat meer Cineramax Magic: Immersion 2025: CEDIA Barco 6P LASER Demo set-up:Big, Bright, Loud and Beautiful, http://dci-forum.com/index.php?topic=500.0. Ik vroeg Werner, toen hij over Belgische projectoren begon, niet voor niets of Tim nog een Thorretje over had;-).

Ook nog wat Hollands Glorie echte big box loudspeakers uit Zwaag; Alcons. Inderdaad het huismerk van Joghems Theater, dat plaats moest maken voor de door Christie in inema deal tussen Christie en Dolby, in Hilversum.

donaldk


donaldk


Kjelt

Donald begrijp je enthousiasme maar beetje ontopic blijven  ;)

donaldk

Je hebt gelijk Kjelt. Mocht je het liever verplaatsen naar een apart topic...

Erik van Voorst (in memoriam)

Als Werner het voor volgend jaar overweegt is het gelijk on-topic......lol...sorry Kjelt kon het niet laten  ;D :angel: 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Kjelt

 ;D ach het zijn belgische projectoren dus toch beetje ontopic  :angel:

donaldk

Quote from: riwi on November  3, 2015, 00:13:42
Het was een Barco Helios Studio edition. Met 2x 400Watt lamp en volgens de folder 6000 Lumen oftewel 12fL op een 280" diagonaal scherm (da's 7 meter diagonaal).
http://www.genesis-tech.eu/images/dealers/Barco/Specifications/helios%20Studio%20Edition/Brochures/Barco%20helios%20studio%20edition.pdf

De projection design Avielo versie had 330W lampen en even veel licht :
http://www.projectorcentral.com/pdf/projector_spec_6154.pdf

Ik hoor uit Amerika dat de nieuwste Studio Edition zelfd 2x450W lampen heeft, misschien dezelfde UHP lampen die Christie in de Boxer stopt, alleen dan 6 stuks, heb ze ook in enkele andere commerciele units op zien duiken de laatste tijd. Maar dan halen ze er 5000 Lumens uit per lamp, dus dan is de 15K:1 die de commercial versie van de Apolla claimt niet geheel uit de lucht gegrepen.

home@the movies

Daag me niet uit hé, je weet dat ik daar zeer gevoelig aan ben ;-)

we zijn aan het brainstormen over een shoot out tussen de 520/320 X5000:X7000 en LS10000
Op een manier dat ze echt één op één kunnen worden vergeleken, stacken of naast elkaar in dezelfde ruimte met enkel een klein gordijntje van een metertje ertussen om af te scheiden.
Wat heeft jullie voorkeur? allemaal op elkaar op één scherm en één per een afdekken en vergelijken of naast elkaar op verschillende schermen lichtjes afgescheiden door een zwart doek?

Ik hoor het graag

Kjelt

Wow zou gaaf zijn. Mijn persoonlijke mening:
Op een scherm en snel wisselen is ideaal voor zwartwaardes, contrast scherpte vergelijking.
Naast elkaar twee schermen met zwart gordijn ertussen is ideaal voor reality creation motionflow.
Dus ja zeg het maar, niet gek worden he?  :P
Als ik moest kiezen zou ik voor de tweede gaan en om het eerlijk te houden zowel links als rechts een sony en een jvc  ;)

home@the movies

We zouden een 320 en een X5000 op elkaar kunnen zetten en daarnaast een 520 en X7000, eventueel de LS10000 ook nog als extra.
Dus twee keer twee op twee schermen met een klein zwart doek afgescheiden tussen de twee schermen.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

donaldk

Mooi initiatief. Dus twee x twee met gordijntje tussen de stapels en lenskapje op een van de twee in de stapel. Echt zaken waarmee een dealer zich kan onderscheiden van een dozenschuiver.


kermit


Erik van Voorst (in memoriam)

Werner, heb je dan ook nog een Sim2 Nero 3 of vraag ik het onmogelijke..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Robert T

Sony VW95 / Screenint Tab tensioned 110" electrisch scherm / Marantz MM8802a / Parasound HALO A51 / Speakers: MA PL200/PLC150/PL100/SVS SB13 Ultra / Bronnen: Denon HEOS / UD5005 / Dune D1 / PS3

Kjelt

Quote from: Erik van Voorst on November 13, 2015, 19:27:18
Werner, heb je dan ook nog een Sim2 Nero 3 of vraag ik het onmogelijke..... ;D
Wil je nu nog serieus 15k neertellen voor een 1 chip 1080p projector?  :nowink:
En dan na de Fyra nog van een italiaans merk ook nog?  ;D

home@the movies

We zijn even aan het brainstormen met de twee collega's waar en wanneer we dit gaan doen, maar het is in ieder geval beslist dat het doorgaat.
De setup met met twee (of drie) keer twee toestellen op elkaar en twee (of drie) afgescheiden schermen lijkt ons de meest goede aanpak.

Ik heb trouwens nog heel erg interessant nieuws te vertellen maar ik moet nog heel even wachten, en neen het gaat niet over 4K projectoren  ;D ;D