Cinedream/Home@The Movies Home Cinema event 2015, website online

Started by home@the movies, August 26, 2015, 14:17:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THX-UltraII

Beetje off topic maar je PM INBOX is vol Werner. Just so you know; )

home@the movies


Yes, vandaag de effectieve bevestiging gekregen dat Trinnov audio met een DTS:X receiver op de beurs gaat zijn, we gaan zomaar eventjes een 11.2.4 systeem met Klipsch Palladium spencers in onze ruimte hebben. Op de DTS demo disc van Cedia staan heel erg leuke DTS:X demos. Ik ben zoooo ongelooflijk benieuwd hoe dit gaat klinken, volgens mij hebben we alweer  een leuke primeur te pakken. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Nu alles nog wel opgebouwd krijgen op twee dagen tijd, volgende week Donderdag kunnen we er pas aan beginnen dat wordt weer het nachtje doordoen.

kermit

Quote from: home@the movies on October 23, 2015, 19:50:39
Yes, vandaag de effectieve bevestiging gekregen dat Trinnov audio met een DTS:X receiver op de beurs gaat zijn, we gaan zomaar eventjes een 11.2.4 systeem met Klipsch Palladium spencers in onze ruimte hebben. Op de DTS demo disc van Cedia staan heel erg leuke DTS:X demos. Ik ben zoooo ongelooflijk benieuwd hoe dit gaat klinken, volgens mij hebben we alweer  een leuke primeur te pakken. :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Nu alles nog wel opgebouwd krijgen op twee dagen tijd, volgende week Donderdag kunnen we er pas aan beginnen dat wordt weer het nachtje doordoen.

Yes! Ik ben ook benieuwd hoe dat gaat klinken. DTS ! :D

donaldk

Dat is de 18 kanaals uitvoering? Op ISE hadden ze inderdaad alleen nog Auro en Atmos.

jaco

Trinnov gaat toch per 8 kanalen, dus 8, 16, 24 of 32.

Voor 11.2.4 zul je een 24 kanaals model nodig hebben.
Kan me niets voorstellen bij 11 kanalen op de oorhoogte.. Waar staan de speakers ?
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

home@the movies

Excuses ik denk dat ik mij vergist heb,het is een 7.2.4 opstelling 11 kanalen in totaal met 2 subs. onze stand is gebouwd op een Dolby Atmos opstelling, en vorig jaar op de Auro demo. ( ik vraag het nog even na bij mijn collega Peter die de audio voor zijn rekening neemt)

We kregen pas gisteren laat de bevestiging dat de DTS:X upgrade een feit was op de Trinnov, we hebben geen tijd meer om verder nog aanpassingen te maken.
De DTS:X demo zal dus op de bestaande lay out van 4 ceiling speakers worden weergegeven, zoals hij voorzien was voor de Dolby Atmos demo.


home@the movies

Hi iedereen,

Volledige opstelling van projectoren en audioformaten van ons komende event "Unveiled" - lees hier onze juist verstuurde nieuwsbrief:
http://ymlp.com/zJP7z8

Gr
Werner



Michel8

Aangezien ik zaterdag een verhuizing heb ben ik er eind van de middag. Is het klokslag 19:00 afgelopen of loopt het nog wel eens uit tot 19:30-20:00? Dan weet ik hoe hard ik moet rijden ;-)

home@the movies

Hi iedereen,


Net een vervelende telefoon. gekregen van Sony met de melding dat er een probleem is met de demo sample van de VW320  :( ze krijgen hem niet meer tijdig opgelapt en hij zal dus niet aanwezig zijn op het event  :(.

Het goede nieuws is dat alle andere toestellen op dit moment binnen zijn , dus verder geen nare verassingen meer, erg jammer van de 320 maar het is iets wat volledig buiten onze controle valt.


home@the movies

Als compensatie voor het ontbreken van de VW320 brengt Cinemike een door hem gemodde VW520 mee  :pompom: :pompom: :pompom:

THX-UltraII

Quote from: home@the movies on October 28, 2015, 09:57:42
Hi iedereen,


Net een vervelende telefoon. gekregen van Sony met de melding dat er een probleem is met de demo sample van de VW320  :( ze krijgen hem niet meer tijdig opgelapt en hij zal dus niet aanwezig zijn op het event  :(.

Het goede nieuws is dat alle andere toestellen op dit moment binnen zijn , dus verder geen nare verassingen meer, erg jammer van de 320 maar het is iets wat volledig buiten onze controle valt.


gezien het nieuws van JVC met de 18gbps chip denk ik dat Sony mss nog even snel gaat switchen en hij daarom niet klaar is :D

donaldk


THX-UltraII

Quote from: donaldk on October 28, 2015, 22:38:41
Ultra dan zouden ze dat op het HDR model doen;-).
Ik begrijp sowieso niet zo goed dat Sony op de 320 en 520 niet voor de nieuwe chip is gegaan. Daarmee heeft JVC nu toch echt wel een voorsprong. I know, de JVC is geen 4K machine, maar desondanks heeft hij wel de nieuwe chip aan boord.

donaldk

Tja, het is een firmware update nu, in plaats van een redesign. Zou Sony semiconductor geen nieuwe HDMI chip hebben? Het blijft speculeren. Veel chipfabrikanten hebben het over sample in december, anderen over shipping, andere over shipping in product. In dergelijke kleinere projectoren is het geen apart input board meer, dus geen modulaire upgrade. In de VPL-GTZ 270 en dus de VW5000 zou wel een nieuwere HDMI iput zitten, maar vraag dat voor de zekerheid na mocht iemand die overwegen.

Maar dat de concurrentie wel met 18 Gbs zou komen hebben ze echt wel voorzien.


papaleo

Quote from: home@the movies on October 31, 2015, 02:43:54
Nog een leuke trailer van ons event ;-)
Mooie trailer,voor mij een teaser omdat ik er grrr..*^#%~$ niet bij kan zijn...  :-\
In iedergeval suc6 met deze mooi opgezette happening   ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Gaaf ik zie er naar uit. Alleen pas op met die soundtrack eronder te zetten, dat kan je je account op YT kosten.
Deze kwam er met een waarschuwing af omdat hij het op een banjo speelde  :(
http://ask.metafilter.com/112003/YouTube-took-my-video-down-All-I-did-was-play-Star-Wars-on-my-banjo

Joske007

Vandaag met enkele forumleden waaronder jvanhambelgium, broodro0ster, Chr1st0f en mezelf afgezakt naar de Home Cinema Happening.
Hierbij alvast een korte glimp van wat er zoal valt te beleven op de Home Cinema Happening  :pompom: :pompom: :clapping:






















Van de Optoma Ultra Short Throw Projectors was ik vandaag tussen al het andere moois best onder de indruk. Deze Short Throw Projector lijkt me echt een ideale oplossing voor diegene die in de huiskamer toch willen projecteren maar liever geen plafondbeugel of andere concessies wensen. Dat zetten we de projector toch gewoon op de kast :)














Showcase: Relaxed Room link!
Showcase: HT verhuisd link

Michel8

Quote from: home@the movies on October 28, 2015, 09:57:42
Hi iedereen,


Net een vervelende telefoon. gekregen van Sony met de melding dat er een probleem is met de demo sample van de VW320  :( ze krijgen hem niet meer tijdig opgelapt en hij zal dus niet aanwezig zijn op het event  :(.


Stond volgens mij toch een witte 320 tegenover de cinemike stand??

Was erg fijn om met te kunnen oriënteren op mijn eerste beamer. Voor degene die twijfelen: het is de moeite waard  ;D

home@the movies

Quote from: Michel8 on October 31, 2015, 19:46:38
Stond volgens mij toch een witte 320 tegenover de cinemike stand??

Was erg fijn om met te kunnen oriënteren op mijn eerste beamer. Voor degene die twijfelen: het is de moeite waard  ;D

Ja die had 320 had Cinephil meegebracht maar die stond gewoon op hun open stand om de black diamond schermen te showen en dus niet echt een goed vergelijk tov de gesloten standen.

home@the movies

Vandaag dus op ons eigen event op de Trinnov voor het eerst DTS:X gehoord, ik moet zeggen dat ik zelf niet echt onder de indruk was, Atmos heeft voor mij een veel grotere impact tot nu toe. Als ze hun achtersand willen inhalen dan zullen ze bij DTS nog meer dan één tandje moeten bijsteken.

squeek

Quote from: home@the movies on October 31, 2015, 21:15:56
Vandaag dus op ons eigen event op de Trinnov voor het eerst DTS:X gehoord, ik moet zeggen dat ik zelf niet echt onder de indruk was, Atmos heeft voor mij een veel grotere impact tot nu toe. Als ze hun achtersand willen inhalen dan zullen ze bij DTS nog meer dan één tandje moeten bijsteken.

Kan je daar meer over vertellen dan? Wat heeft atmos dan beter voor elkaar denk je?

Jammer genoeg kan ik dit jaar niet komen  :nopompom: suckt echt
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Robin7

Quote from: home@the movies on October 31, 2015, 21:15:56
Vandaag dus op ons eigen event op de Trinnov voor het eerst DTS:X gehoord, ik moet zeggen dat ik zelf niet echt onder de indruk was, Atmos heeft voor mij een veel grotere impact tot nu toe. Als ze hun achtersand willen inhalen dan zullen ze bij DTS nog meer dan één tandje moeten bijsteken.

Dat vond ik dus ook, de atmos demo die je mij in je eigen demoruimte hebt laten horen vond ik echt fantastisch! Maar vond de DTS:X wat 'mager' overkomen, de plafondspeakers kwamen niet echt tot hun recht gelijk bij de Atmos demo...

riwi

Vandaag met een groepje forumgenoten wezen kijken op de show van home@the movies. Werner wederom ontzettend bedankt voor de organisatie van dit evenement. Erg tof was het weer. Ik ben benieuwd wie van het groepje dit jaar de upgrade naar een nieuw model zal gaan maken. Ik weet zeker dat er voldoende keuze is.

Eerst de Epson LS10000 gezien (€7000). Erg mooi kwa scherpte en rust in het beeld. Daarna op ons gemak de Sony en JVC projectoren bekeken. Ik had me voorgenomen om de Sony HW65 (€3000) eens goed te vergelijken met de X5000 (€4500) van JVC. Die liggen kwa prijs wel wat uit elkaar maar zijn beide voor mij kanshebbers. Maargoed na de demo's denk ik dat de X5000 ruimschoots voorbij gaat aan de hw65 zowel kwa zwartwaarde en dynamiek, maar ook kwa scherpte. Ik denk dat er bij de hw65 wat bezuinigd is op de lens. Ik was er niet zo van onder de indruk als van de X5000. De X7000 (€6500)gaat nog weer een stapje verder kwa contrast en lichtopbrengst. Deze kan zich prima meten met de vw520 (€ 10000) die even verder op speelde. De vw520 was niet optimaal afgeregeld hoorde ik. Bij de cinemike stand stond een ge'mike'te versie van de Sony vw520 (€13000). Die was wel heel erg mooi en weer een trapje boven de X7000 denk ik. Ook kwa geluid hadden ze het op deze stand goed voor elkaar met een mooi solide klinkende Klipsch atmos setup. Leuk een Metallica concert in Dolby Atmos (alleen de duitse variant heeft Atmos). En stukken interstellar waren ook indrukwekkend.
Van Barco stonden er 2 projectoren die ook wel de moeite waard waren. Een 21x9 paneels barco met single chip DLP, met veel licht en een 3 chip DLP Barco met 2 lampen die een zeer dynamisch (kwa ansi contrast) plaatje neerzetten. Het viel me op dat in de donkere scenes van Harry Potter de helder oplichtende druppels en schitteringen erg mooi naar voren kwamen. Kwa blacklevel leggen de barco's het wel af tegen de JVC en Sony modellen. En kwa prijs (€30k en €50k) ook. Maar zo'n hoog ansicontrast doet veel.

Na wat broodjes hotdog toch nog een rondje gedaan en weer de X5000 bekeken waar Werner een mooie demo gaf van wat beschikbaar HDR en 4K materiaal. Mooi om te zien en de enorme lichtopbrengst van de JVC maakt het dus mogelijk om HDR materiaal netjes weer te geven. Bij gebrek aan HDR meta data moest de projector wel handmatig op de juiste gamma/kleur/etc instelling gezet worden.
Ik heb ook nog even gevraagd met interstellar om de CMD (clear motion drive/ motion flow) op low te zetten en ik zag daarbij geen artifacts. Ik wil dat nog wel een keer uitgebreider met eigen materiaal doen alvorens ik besluit of en waar naartoe ik upgrade.

Ik denk wel dat er hier voor het einde van het jaar een nieuwe projector komt te hangen :)

#
We waren er vandaag met kermit, williams, kjelt, dvd-fan, mijzelf en nog een persoon die niet op het forum zit

Kjelt

Ik sluit me aan bij het verslag van Riwi, zelfde conclusies, alleen vond ik zelf de 4k demo op de X5000 tegenvallen, of het nou het materiaal was wat duidelijk blokte op veel punten of de speler of toch de X5000 die geen native4k panelen heeft dat weet ik niet maar vond de demo stukken minder dan de native 4k demo's op de VW1000 die ik destijds heb gezien die gewoon overal superscherp en strak was.
Maar ik was geloof ik de enige  ;D

QuoteDe vw520 was niet optimaal afgeregeld hoorde ik
Hij was wel goed gecalibreerd maar er was iets hardware matig niet in orde met deze unit, als Werner het menu op het scherm liet zien zag je een waasje onder de witte tekst karakters. Wellicht iets met de lens of het optische pad, geen idee maar niet eerlijk om deze machine op deze demo te boordelen denk ik. Als je de CM gemodde 520 zag dan zag je wat er mogelijk kan zijn met deze projector, al moet je daar dan wel nog zo'n 30% CM modkosten bij tellen.

Werner super bedankt, het mooiste ht evenement van europa wat mij betreft  :worship:  :thumbs-up: