Nieuwe streamers van Bluesound

Started by Roeru117, August 25, 2015, 21:02:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Roeru117

De tweede generatie van bluesound streamers is aangekondigd:

http://www.hifi.nl/artikel/23751/Nieuwe-Bluesound-toestellen-zijn-slanker-n-sneller.html

Ziet er in ieder geval een stuk beter uit. Ben benieuwd hoe ze klinken ten opzichte van de eerste generatie.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Mmpzandee27

Ik ha ze gezien ja. Balen maand geleden een Node gekocht!!!

Hans47

Jup gezien en meteen een Node2 besteld eind deze week in huis  ::) ::) ::) ::)

Koenio

Handig, dat touch screen, de toevoeging van COAX-uit en dat je hem nu ook met een afstandsbediening kunt bedienen!
Versterking: Yamaha RN803D
Platenspeler: TD320 MKII
Speakers: Scan Speak A4 MKII, SVS SB-1000
Kabels: AudioQuest, RUConnected

Hans47

en geen hoogglans behuizing meer yesssssss

Roeru117

#5
 ;D Als het goed is komen er ook updates voor de bluOS mdc modules van de NAD c390dd en de m12. Wanneer is nog niet bekend, maar hopelijk maakt het niet te veel verschil. Ik heb lang genoeg moeten wachten op de huidige mdc  :-X

Het is een erg mooie serie. Ze zien en voelen veel beter aan en de nieuwe in/outputs en snellere processor zijn een welkome aanvulling. Ben benieuwd of het veel beter is dan de huidige lijn (die al heel erg goed werkt).
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Hans47

Helemaal met je eens, ik moet eerlijk bekennen dat het bij mij ook niet is omdat de Node 1 niet goed werkt, sterker nog de Bluesound is in mijn ogen samen met Sonos de enige volwassen streamer met volwassen software en besturing via app (Jriver op een PC doet het ook erg goed maar is een andere markt) die ik ken (heb er aardig wat geprobeerd).
Dat maakte dat ik het uiterlijk niet zo erg vond maar nog steeds wel gewoon in mijn ogen lelijk (ik houd wel van een beetje esthetisch in mijn ogen dan verantwoord en heb eigenlijk niet zo veel met hoogglans kunststof producten grrrrr).

De enige redenen waarom ik een Node2 heb besteld:

uiterlijk (gewoon een plat matzwart of wit doosje)
nieuwsgierigheid

Thats all....

P951C

Quote from: Hans47 on August 26, 2015, 07:55:40
Jup gezien en meteen een Node2 besteld eind deze week in huis  ::) ::) ::) ::)

Is hij al leverbaar dan??
Stereo: Shuttle • Aurender A10 • Primare PRE30 • Primare A32 • Bowers & Wilkins 800 D2 • Roon • Tidal • Audioquest bekabeling

Mmpzandee27

Waar bestaat de behuizing van dan de Node2?? Misschien dat ik hem wel ga inruilen vind de Node2 ook mooier! Past ook mooi bij de mat zwarte Lyngdorf Tdai2170

Hans47

#9
Sinds vandaag in huis de Bluesound Node2, eerste indrukken:

de behuizing is echt met grote stappen vooruit gegaan (het voelt aan als het materiaal waar de NAD D3020 van gemaakt is) gewoon stuk steviger ook en in mijn ogen veel mooier dan de 1 versie.

software zoals gewoonlijk erg goed (was bij de Node1 al) er zitten wat extras op vanwege de subwoofer uitgang en de ingang die er nu op zit, voor de rest hetzelfde, wel wat sneller en vloeiender tov de Node1.

geluidsbeeld is in mijn beleving iets anders tov de Node1 het klinkt wat meer relaxed maar wat mij vooral opvalt is dat het laag veel duidelijker te volgen is en veel strakker klinkt (op mijn set en in mijn beleving) er is wat meer diepte in het geluidbeeld en het midden klinkt nog wat losser van de speakers (zo, lekker wat cliches er bij gehaald) het hoog klinkt in mijn beleving hetzelfde maar dat vond ik al erg goed, krijg wel de neiging om er een dikke stereo versterker van Marantz bij te kopen want ik heb het gevoel dat de Node2 tov de Node1 mbt geluidskwaliteit een aardige stap heeft gemaakt.
Afijn eerst maar wat langer luisteren, maar ik vind het nu al erg goed en ben blij dat ik voor de Node2 ben gegaan als "blind date".

Zie wat fotos

Hans47

o ja de rest van de apparaten:

Marantz SR6009 (van een collega die in het buitenland is gaan werken voor een lange tijd overgenomen) met als speakers Klipsch RP-260F (sinds enige tijd weer een complete surround opstelling dwz 5.0 met de nieuwe serie van Klipsch opgebouwd).

Mmpzandee27


botsen

Apart dat ze al leverbaar zijn.
Op de Bluesound-site was vorige week nog niet eens een aankondiging te zien (inmiddels wel trouwens).

Hans47

Ja hoor geen probleem, vorige week al bij een Deense toko, niet in de winkel wel op de webwinkel, de Node2 die ik heb komt uit een magazijn in Denemarken.
Overigens heeft Wifi Media ze nu ook.

De site loopt inderdaad achter  ;D

botsen

Ik ben erg tevreden over mijn Node, dus het maakt me wel erg nieuwsgierig. Dank voor je eerste indrukken.

Hans47

yr welcome, de Node1 is gewoon ook erg goed en let wel het zijn geen wereld verschillen, ik vind het uiterlijk een stuk beter dat was voor mij de hoofdreden niet omdat ik niet tevreden was met de Node1, sterker nog na veel streamers geprobeerd te hebben was het voor mij de enige waar ik echt gelukkig mee was/ben

botsen

Ik ben nog wel enigszins in verwarring over de subwoofer-uitgang. Hoe kun je deze gebruiken? De analoge uitgang is zonder volume-regeling toch?
Dus dan kun je de subwooferuitgang alleen gebruiken in combinatie met de digitale uitgang?

Hans47

De subwoofer uitgang is analoog de analoge uitgang kan fixed en variable dus met volume regeling gebruikt worden de subwoofer uitgang is gefilterd op 80 Hz

botsen

OK.
Nu ik erover denk kan de analoge uitgang bij de Node 1 volgens mij ook fixed en variable en heb ik hem lang terug al eens op fixed gezet.

Maar dit is ook een mogelijkheid ja.

Hans47

Inderdaad Node 1 had al fixed en variabel dat is gebleven bij de 2

botsen

Ik gebruik nu ook een subwoofer onder 80 Hz, dus ben wel benieuwd of een aparte sub-uitgang winst kan halen bij mij.

Kan iemand mij zeggen of je de hoofdspeakers erg helpt (en dus beter laat klinken) als je alles onder 80Hz affiltert?