Wat is de definitie van 'DIY Audiokunst' voor jou?

Started by simsatit, August 23, 2015, 12:02:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Bijenzwerm helpen vangen,
wat een mooi gezoem van die bijen, een diep geluid met heel veel draagkracht, je kon het van 100 meter afstand al heel goed horen, ik stond er midden in en heb de zwerm toen die eenmaal hing in een korf 'gestompt', blote handen geen 1 keer gestoken, als je heel rustig blijft kun je zelfs je hand op zo een zwerm leggen, dat is zo een ongelooflijk gevoel, heel zacht al die bijenhaartjes.

Bijen steken niet snel, dan gaan ze namelijk dood, dit in tegenstelling tot wespen.

Audiokunst zo een bijenzwerm..

Hopelijk zullen we er in de toekomst voldoende blijven hebben, we kunnen niet zonder bijen, en het gaat slecht met de bijen..
Onze tuin staat vol met lavendel, sedum, en andere bloemen die laat nog bloeien, die hebben de bijen echt nodig om de wintervooraad honing (waar ze op overwinteren) aan te leggen.

Gelukkig zitten ze lekker te zoemen hier, zo rustgevend..



>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#52
Wat heel bijzzzzzonder is, is dat helemaal precies midden in de 'hangende zwerm' de koningin zit, alle bijen hangen om haar heen.
De bijen blijven niet daar, je moet snel handelen, er zijn verkenners die een straal van 3 km afzoeken naar een holle boom of een open spouw op een rustige plek (zelden een bijen volk in een muur van een huis bv, wespen doen dit sneller), bijen zoeken altijd een geschikte plek, het zijn ongelooflijk geevolueerde beestjes die bijen, er bestonden al bijen in de tijd van de dinos dan kun je dus wel nagaan hoe goed ze zich altijd hebben kunnen aanpassen.

Echter, net zoals een schitterende natuurdocumentaire altijd maar weer moet eindigen, op een trieste noot.
De mens en voornamelijk de eenzijdige landbouw waar geen plek meer is voor bloemen en waar het landbouwgif niet alleen de kevertjes dood is teveel van het goede en zo is in nederland alleen al over een periode van 100 jaar meer dan 90% van de bijen verdwenen en helaas gaat het in bijzonder rap tempo door.

geen bijen = geen aardbeien, tomaten, de meeste vruchten, eigenlijk 30% van onze voedsel voorziening is afhankelijk van bijen, namelijk de bestuiving, je weet wel, de bloemetjes en de bijtjes..

Dus die geitenwollensokken moeten dan wel weg, maar daarna? mocht je kinderen hebben? of is alleen het audioapparaat om de week willen verwisselen van belang  ;) ;) (geintje hoor! voel je niet aangesproken :-[)

mensen leg lavendel aan, sedum en bloemen die bijen lusten, weg met die betegelde tuinen!
Trek je geitewollen sokken aan, doe ens gek.. ik moet je eigenlijk eerlijk bekennen dat ik geen geitenwollen sokken heb..

maar zoals een echte geitewollensok betaamt, ga ik mijn vrouw vragen die voor mij te breien, terwijl we met ons olielampje gezellig samen aan de oude houten tafel zitten.

Ok, ik denk dat dat gewoon lekker op de bank wordt luisterend naar de audiokunst maar goed ik werk graag mee aan stigma vorming.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

morca

Ik had pas een wespennest in de muur,Gelukkig op een mooi plekje waar ik ze zo iets kon voeren.
Wat een boel kwamen er toen uit  :blink: :blink:
Gelukkig stond ik op een safe plekje  :)

simsatit

Quote from: morca on August 24, 2015, 18:39:18
Ik had pas een wespennest in de muur,Gelukkig op een mooi plekje waar ik ze zo iets kon voeren.
Wat een boel kwamen er toen uit  :blink: :blink:
Gelukkig stond ik op een safe plekje  :)

:o

held ;D
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

phy

Zeer interessante en nuttige beestjes die bijen!
maar om nou op een ladder te gaan staan zo dicht bij :o
ik zou iemand anders voor laten gaan  ;D


phy

Quote from: simsatit on August 23, 2015, 18:57:05
Ik vind m wederom heel mooi gemaakt!
Had je topic hiervan ook wel gezien, dit is de Vicol editie of heb ik het nu helemaal bij het verkeerde end? zoja excuus
het is de eerste versie uit de boombox
de Vicol versie was er toen nog niet toen ik dit maakte
toevallig ben ik nu wel met zo'n Vicol bezig
hij staat nu op een plakje in mijn set

maar dit is geen audio kunst
meer audio chaos  ;D

phy

#57
Beam me up Nipper


simsatit

Quote from: phy on August 24, 2015, 22:33:17

meer audio chaos

Chaos is kunst, alles is er uit ontstaan, dan moet het wel kunst zijn toch? O0

Dus ik vind jou Vicol op plankje audiokunst   :headbanging:

Ben ook wel benieuwd naar de Vicol, maar moet eerst mijn draaitafel gaan maken (Lenco ombouw) dan misschien weer eens wat anders.

Zitten er geen opamps in de speler? of is het zowiezo alleen een loopwerk dus geen DAC aan boord?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

#60
Quote from: phy on August 24, 2015, 22:16:41
Zeer interessante en nuttige beestjes die bijen!
maar om nou op een ladder te gaan staan zo dicht bij :o
ik zou iemand anders voor laten gaan  ;D



Ik kan je verzekeren dat het een 'soort van' kick geeft..
de adreline ging door me heen maar ik was ook de rust zelve, heel bijzondere gemoedstoestand kan ik zeggen..
Gewoon een geweldige ervaring bij de imkerij uit de buurt!
De bijen moeten eerst 3 dagen 'bijkomen' in de vangkorf, en dan worden ze uit de korf gestompt zo de bijenkast in, waar ze dan weer fantastische honingraten gaan bouwen, zo fascinerend..

Edit:
eigenlijk moeten ze juist tot rust komen in de vangkorf, dit omdat ze anders gewoon weer zouden gaan zwermen en dan is de oefening voor niets geweest :hehe:
Na 3 dagen zijn ze tot rust en als je ze dan in een lege bijenkast 'stompt' (flinke klap boven op de vangkorf) dan vallen ze als het waren in de bijenkast, en gaan ze direct bouwen, ongelooflijk gewoon wat ze na een paar dagen al gebouwd hebben)

En om weer even ontopic te gaan, als je je oor op de kast legt hoor je zo een bijzonder mooi zacht gezoem, ook audiokunst haha
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

phy

#62
Quote from: morca on August 24, 2015, 22:52:51
Hahahaha is dat bij jouw thuis?
Ja ik moet bekennen van wel
hier even uitgezoomd van  het cd loopwerk  ;D

ik heb vanavond aan de filters gewerkt en gemeten maar het is nog niet precies zoals ik het hebben wil  morgen avond verder.



simsatit

#63
.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: phy on August 24, 2015, 23:38:20
Ja ik moet bekennen van wel
hier even uitgezoomd van  het cd loopwerk  ;D

ik heb vanavond aan de filters gewerkt en gemeten maar het is nog niet precies zoals ik het hebben wil  morgen avond verder.




Geweldig dat je de kennis in huis hebt om dit te kunnen!
Respect!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: Dynky on August 23, 2015, 14:08:12
hey Simon,

als ik er geen paar seconden (en wat meer) aan had besteed, zou ik me nooit oprecht afgevraagd hebben wat ik op je plaatjes zag...dus in die zin heb je m'n nieuwsgierigheid geprikkeld, wat imo minstens zo belangrijk is bij wat we "kunst" plegen te noemen.

verder...ga alsjeblieft door met dit soort andere posts, ook als er weinig reacties komen, want wat mijn verblijf op audiofora me alvast geleerd heeft, is dat je vooral je eigen ding moet (blijven) doen, ook al lijkt het merendeel van de aanwezigen er geen boodschap aan te hebben  :thumbs-up:

wat je creaties betreft ben ik een tikkeltje jaloers, want mijn handigheid met hout & C° is nog niet van dergelijk niveau dat ik vol vertrouwen wat in elkaar knutsel om met trots in m'n woonkamer te zetten...al dient wel gezegd dat er bij elk bouwsel wat bijgeleerd wordt  ;D

dus in zoverre ik je handenarbeid en creativiteit als leek kan waarderen, ik apprecieer en bewonder ze absoluut  ;)


Hi Dynky,

ik ben nog niet goed op je post ingegaan, excuus.
Ten eerste realiseer ik me dat er mensen kijken en zich afvragen wat is dit?
Ik waardeer het ook zeer dat je de moeite neemt te reageren EN na mijn eerdere post dan ook nog eens zo vriendelijk en wijs reageert, dingen waar ik wat van leer, zeker met betrekking tot je opmerking van 'je eigen' ding blijven doen.
Ik vind dat soms moeilijk en voel me snel niet gewaardeerd, misschien nergens voor nodig maar zo voel ik het wel eens..
Dan helpen relativerende woorden zoals jij opschrijft aan mij.
Dus dank je wel daarvoor!

Enne, als je nou eens een artistiek fototje van je OB project post, want ik kijk zeker uit naar verdere inspirerende input van jou kant!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

phy

Quote from: simsatit on August 24, 2015, 23:53:31
Spelen, luisteren

is al een kunst om je zenuwen in bedwang te houden, daarom eigenlijk ook wel audiokunst dat voorspelen..   :lookaround: :)
Ben jij dat Simon ?
en het instrument zelf gemaakt?

simsatit

#67
Hi Robert,

inderdaad, lekker aan t spelen,
dit instrument (Vihuela, zeg maar Spaanse barokgitaar) heb ik niet zelf gebouwd, dat staat nog op het programma maar je weet hoe het gaat, first things first :yinyang:

Groet, Simon
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Hier een (bijna) naamgenoot qua componist,
Roberto de Visee, uitvoering van een nog jonge Rolf Lislevand, maar het geeft een goed beeld van de diepe klank van luitspel.

https://www.youtube.com/watch?v=UhKuL75sLfQ
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

CZ79

Geweldig!

In Soest nog niet al te lang geleden nog Eduardo Equez gezien op Theorbe en barokgitaar met werken van Robert de Visee,
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

simsatit

Gaaf CZ79!

Die klanken van de oude muziek hebben mijns inziens nog steeds resonerende kracht op mensen.
Een vriend van mij had het moeilijk en luit muziek luisteren hielp hem een beetje die periode.


Theorbo wil ik ooit nog bouwen maar dat is toch weer een stapje meer..

Dit is ook zo een mooie compositie van Roberto de Visee en wederom hoor je hier zo mooi de diepe klanken van de Theorbe luit.
Het hele nummer is prachtig maar vanaf 4:30 is ook zo mooi gespeeld door Xavier hier, leuk dat iedereen toch zo zijn eigen wijze van spelen heeft!

https://www.youtube.com/watch?v=LO_jpR04Hfo

Chaconne by Robert de Visée, played on the 14 course theorbo by Xavier Díaz-Latorre
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Hopelijk heb ik dit topic nu iets toegankelijker gemaakt door de vraag te veranderen van:
wat is de definitie van 'audiokunst'
in: wat is de definitie van 'audiokunst' VOOR JOU?

Veel interessanter om jullie mening te weten dan die van mijzelf, die ken ik zo langzamerhand namelijk wel eens en is misschien zelfs wel weer eens aan aanpassing door nieuwe inzichten toe aan verandering..

Dus meng je in de discussie en post eens een foto van wat voor DIY audio creatie dan ook, laten we inspiratie voor elkaar zijn en op die wijze ook van elkaar te leren!

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mijkie

deze staan inmiddels bij Knubbe maar, vind ze nog steeds erg goed gelukt  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

simsatit

#73
Kijk Mijkie, now we are talking again here!

C12 met Excell mooi hoor...
Mooie facetten voor de afstraling ook!

Inmiddels ook al afgewerkt? zwarte schroefjes gekregen?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

mijkie

#74
Quote from: simsatit on August 25, 2015, 16:59:58
Kijk Mijkie, now we are talking again here!

C12 met Excell mooi hoor...
Mooie facetten voor de afstraling ook!

als je goed kijkt, zijn de facetten rond !! dat was t lastigste van deze behuizing .....

ze staan bij Knubbe en die gaat er binnenkort mee aan de slag !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6