Akg Y45 BT review

Started by Mmpzandee27, August 18, 2015, 22:51:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mmpzandee27

Vandaag de AKG koptelefoon binnengekregen. Kleine hoofdtelefoon die eigenlijk verrassend goed zit voor een on ear. Ik was op zoek naar een goede hoofdtelefoon met bluetooth fuctie, en kwam toch bij deze terrecht. Ik wil deze gaan gebruiken voor in de sportschool en om buiten hard te lopen. De materialen die zijn gebruikt zijn niet van allerhoogste kwaliteit, maar hij voelt zeker niet goedkoop aan. Ook de oorkussens zitten lekker zacht, en er is meer als voldoende druk op de oren.

Dan de geluidskwaliteit. Die vind ik verrassend goed voor een hoofdtelefoon met bluetooth. Zeker voor de prijs van 129€. Ondersteund Aptx en Nfc, en een zeer stabiele verbinding zonder haperingen.
Ik vind de klank vrij neutraal met licht de nadruk op de lage tonen. Het laag is strak, het midden schoon en het hoog klinkt ook erg goed. De soundstage is niet erg groot, maar er word gewoon een compleet plaatje neergezet.

Ter vergelijk heb ik de P5 wireless genomen van 399€. Daarin vind ik de P5 zeker niet 3x zo goed.
De P5 klinkt misschien wat voller dan de AKG, maar daar verschillen de prijzen nogal. Ook het hoog van de P5 is wat ingetogen ten opzichte van de AKG.

Dus wie er nog een goede bluetooth hoofdtelefoon zoekt. Zou ik ook zeker eens naar de kleine Y45 BT kijken!