Popcorn Hour VTEN - Ervaringen en tips

Started by TopGun2010, August 16, 2015, 10:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TopGun2010

Via 1dayfly voor een leuk bedrag (140.-) een Popcorn Hour VTEN gekocht. Zijn er al meer mensen die hier mee werken? Werkt eigenlijk hetzelfde als de A300 en A400. Nu alleen ook 4K (30fps) en DSD mogelijk. Mooi klein en degelijk apparaatje.

http://www.cloudmedia.com/products/popcornhour/vten

http://tweakers.net/pricewatch/446933/popcorn-hour-vten-512mb.html

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

clockwork

Hee, dat is een leuk apparaatje. Ik dacht om de waarheid te zeggen dat Popcorn op sterven na dood was.  :closedeyes:

Heb je deze toevallig kunnen vergelijken met een Dune? En ik zie het zo snel niet bij de specs maar doet deze Netflix?

Ik zal ODF ook in de gaten houden. 140 euro is inderdaad een leuk prijsje.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Bass

Cinavia beveiliging ingebouwd? Denk het niet.... :-X :-X :-X
Samsung UE55HU7500LXXN | Dune Smart D1 | W7-NAS | Logitech Squeezebox Receiver / Boom / Radio |  Samsung Galaxy S3 Remote | Harmony 895 Remote | Humax iHD-5050c | NAD C372 | Newtronics Speakers (stereo).

TopGun2010

Cinavia geen idee, denk het niet. Netflix app zit er (nog) niet op. Stroomverbruik is buitengewoon laag, 3 watt in gebruik en snel stb, 0 in de off modus (meerdere seconden de aan/uit knop indrukken op de afstandsbediening). Beeldkwaliteit en geluid zijn vergelijkbaar met de Dune HD Base 3D. 3D werkt overigens ook op de Vten.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Martinus

............

TopGun2010

Gaat helaas weer retour, ondervind problemen met het geluid. Ook vind ik het gemak in geen vergelijk met OpenElec. Was wel leuk om te proberen!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

clockwork

Quote from: TopGun2010 on August 19, 2015, 14:59:30
Gaat helaas weer retour, ondervind problemen met het geluid. Ook vind ik het gemak in geen vergelijk met OpenElec. Was wel leuk om te proberen!

Jammer zeg. In elk geval wel hartelijk dank voor deze melding. Dan hoef ik ook niet verder te kijken naar deze speler.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Martinus

Quote from: TopGun2010 on August 19, 2015, 14:59:30
Gaat helaas weer retour, ondervind problemen met het geluid. Ook vind ik het gemak in geen vergelijk met OpenElec. Was wel leuk om te proberen!

wat is er mis/probleem geluid? m.i. beetje lege opmerking zo.
............

TopGun2010

Moet even wat rechtzetten, de drop-outs in het geluid die ik ondervond bij 2 mkv bestanden blijken er ook bij de htpc te zijn, 2 slechte bestanden dus. Is mij nog niet eerder overkomen, maar goed, de toegevoegde waarde tov OpenElec is voor mij minimaal. Voordeel van de Vten blijft dat het een mooi klein kastje is die alles kan afspelen.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

J.A.F._Doorhof

Heb hem ook staan.
Tot nu toe erg positief helemaal na het zapitti probleem ding.
4k streamt over het netwerk alleen bij hoge bitrate wat schokjes ga dat nog via een hdd testen.
Geen audio dropouts meer elke 20 seconden en een handige makkelijke interface die werkt.

Een probleem
Elke file gaat er op 4k uit. Maw de pch Scaled. Ik wil eigenlijk het liefst dat een 1080p file er ook als 1080p uitgaat. Is er geen optie om dit op native te zetten ergens ?
De dune kon dit trouwens ook niet maar daar was het niet zo erg. Met 4k wil hij Bv geen 50-60hz doen en moet je dus voor video materiaal elke keer naar setup.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

TopGun2010

Ben bang dat je tegen de beperkingen van de chip aanloopt. Kijk eens naar de specs van een Himedia H8 octa core. Bijna te mooi om waar te zijn!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

J.A.F._Doorhof

Om heel eerlijk te zijn ik hoef niet perse een machine met een enorme hoeveelheid apps en schillen.
Gewoon file selecteren en spelen.
De zapitti was Bv ook "de speler met mogelijkheden" maar uiteindelijk werkte alles maar half.
Wat ik nu van de pch heb gezien werkt alles gewoon en hoef ik niet eerst door een wirwar van apps heen te worstelen ;)

Maar wie weet ooit ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  3, 2015, 07:49:06
Om heel eerlijk te zijn ik hoef niet perse een machine met een enorme hoeveelheid apps en schillen.
Gewoon file selecteren en spelen.
De zapitti was Bv ook "de speler met mogelijkheden" maar uiteindelijk werkte alles maar half.
Wat ik nu van de pch heb gezien werkt alles gewoon en hoef ik niet eerst door een wirwar van apps heen te worstelen ;)

Maar wie weet ooit ;)

Hi Frank,

Zoals je weet had ik ook behoorlijk veel bedenkingen met de zappiti 4K, ondertussen hebben ze heel hun benadering aangepast met nieuwe software. Eigenlijk zijn alle overbodige apps weg, je komt nu direct in het zappiti menu en alles is een heel stuk overzichtelijker en makkelijker geworden.
Ik heb gisteren nog wat vergelijkende testen gedaan met het scalen van de zappiti versus e shift enz en moet zeggen dat de beeldkwaliteit van de zappiti erg goed is.
Verder kan je in de settings gewoon een resolutie kiezen, dus je kan perfect zelf kiezen of hij gaat scalen of niet, ik had het eerst ook al opgegeven maar ben toch blij dat ik hem bijgehouden heb.
Nog altijd niet helemaal 100% maar ik blijf toch nog even volhouden want het is denk ik toch een toestel met potentieel.

J.A.F._Doorhof

het zag er zeker goed uit maar ik had voornamelijk problemen met streamen over het netwerk van files, elke 20 seconden een pauze, volgens Zappiti een probleem van mijn kant, maar goed als een Dune, Oppo, AppleTV en PS4 gewoon perfect werken op dezelfde switch en op volle snelheid alles afspelen en de Zapitti niet.....

De PCH speelt ook alles perfect over het netwerk zonder stotters, zelfs 90% van mijn 4K materiaal, alleen de hele hoge bitrates schokken een klein beetje, en die pakken we dan vanaf de HDD. De jukebox software werkt ook goed, en de iPad app is ZEER mooi.

Dus voorlopig kan ik alleen maar zeggen dat de PCH mijn verwachtingen meer dan goed gemaakt heeft, Zapitti mag dan misschien verbeterd zijn qua apps, maar ik hoor online nog steeds mensen klagen over Kodi en dat ze andere software moeten gebruiken voor probleemloos afspelen.... ik wil al dat gedoe gewoon niet, film selecteren en spelen.

op de PCH kun je ook gewoon elke resolutie instellen trouwens, heb hem nu op 1080P staan en bij 4K gaat hij naar 4K, hij schaalt dus alles naar 1080P *auto framerate en de projector maakt daar 4K van. Nadeel van standaard 4K is dat je vast zit aan 24/25/30 fps en wij kijken ook best veel materiaal dat er op 50/60 net soepeler uitziet, hoewel de VW500 het zeker niet verkeerd doet.

Overall, zeer tevreden met de PCH, uit de doos gewoon werken.
Zapitti (voor mij) na 3 dagen eindeloos zoeken, installeren, aanpassen etc. terug in de doos gedaan en terug gestuurd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stef

Blijkbaar is er onlangs een beta firmware gereleased waarmee je o.a. probleemloos Dolby Atmos encoded discs kan bitstreamen naar ook non Atmos avr (zodat true hd werkt).  Iemand al geprobeerd?
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

jaco

Draait het ding linux en geen android ?

Stef

Net mijn vten ontvangen.  Na update met laatste beta feilloos dolby  hd passthrough.
Maar...bij 3D iso worden subs niet in 3D weer gegeven..tegenvaller (en voor mij en no go voor 3D op dit moment....)
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Stef

Tijd voor een aanvullende update  ;)  PGS ondertitels worden niet goed ondersteund. Zowel met bluray iso als met mkv (embedded pgs) worden sommige ondertitels niet afgespeeld.
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

Ik heb er ook een gekocht. Maar nog heel weinig getest nu.

Eerste indruk is goed. Paar mkv serie files gespeeld en die doen het goed.

Hoe stel je de "auto frame rate" in? is dat de PAL/NTSC/24Hz setting ?

Momenteel geen 4k display hier, maar ik heb wel media files met 4k. Die wil ik dan af kunnen spelen op fullHD. Dus ik heb onder video de resolutie nu op 1080p24 gezet ipv op auto. Ik weet niet zeker, maar op auto probeert ie denk ik 4k naar mijn TV te sturen wat deze niet aan kan. Beeld blijft zwart/zandloper bij afspelen van the Man in the High Castle S01E01 2160p AMZN. Is een file van 10GB in H.264. Vanavond nog maar eens wat meer mee spelen.
Ik wil ook nog wat HEVC materiaal testen. Lijkt me ook goed als de Vten dat aan kan.

Stef

Quote from: riwi on December  1, 2015, 15:14:35

Hoe stel je de "auto frame rate" in? is dat de PAL/NTSC/24Hz setting

Correct, riwi.  De video output heb ik op 1080p 60hz staan.  In mijn Anthem heb ik SD (1080p60hz) en HD (1080p24) profiles geconfigureerd zodat de Anthem vxp de scaling doet naar de tv (vt50). Geen stutters met zulke content (4K kan ik niet beoordelen...nog niet getest).

Trouwens na updaten van dvdfab lijk ik geen problemen meer te hebben met ontbrekende pgs in mkv.

Ter vervollediging meld ik nog even that Cloud Media het probleem van 3D subs die in 2D worden weergegeven nogmaals aangekaart heeft met Sigma Designs.  Helaas geen fix te verwachten (update van eind vorige week).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

riwi

OK bedankt voor de feedback. Ik doe niks met subtitles en al helemaal niet met 3D ;) :)
Subs hooguit voor deens, zweeds, chinees, spaans, etc maar bij het meeste materiaal doe ik het zonder subs.

Ik heb de Vten juist gekocht vanwege de mogelijkheid van 4k en HEVC materiaal. De rest kan de Dune ook nog prima.

J.A.F._Doorhof

Voordeel als je de display button gebruikt en je hebt de informatie van de film je dan subs kan downloaden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

murphy_lee

#22
Vandaag ook binnen gekregen. De doos waar de speler in zit is vrij zwaar. Dan verwacht je ook iets van kwaliteit.
De speler zelf ziet er netjes uit en gelukkig niet van plastic. Alleen de afstandsbediening is weer om te huilen  :-X Hadden ze wat meer aandacht aan kunnen geven voor dat geld.

Instellingen meteen aangepast omdat ik "nog" geen 4k TV heb. Stream via een Synologie Nas die aan het netwerk verbonden is.
Heb alleen al een probleem ondervonden..

De ISO bestanden worden niet herkend!
(Bestanden zijn niet corrupt o.i.d)

Edit: probleem al opgelost. Was even zoeken etc.
Maar nu doen ze het weer. Map meteen toegevoegd aan de homescreen, scheelt weer heel wat klik werk!
I badbeat my meat by busting my nuts.

riwi

Hier doet ie bluray iso prima. Via NFS of SMB beide OK.

master30

Is de Vten een waardige vervanger van de Dune base 3D en/ of max? met name met dingen als bd (3D) iso met menu, subtitle shift en vertical stretch is voor mij belangrijk.
Ook het gezeur met Cinavia via mijn Oppo is soms erg irritant, ik kan dan wel weer naar de Dune switchen, maar dan heb ik weer geen menu. (Via de Oppo vindt ik het geluid wat beter)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.