Popcorn Hour VTEN - Ervaringen en tips

Started by TopGun2010, August 16, 2015, 10:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

master30

Als het kan gebruik het liefst de Oppo. Simpel files browsen is voor mij genoeg, ik gebruik hem als enige.
Beeld en geluid is via de Oppo beter, althans dat vindt ik.

Wel heb ik er een Dune bij nodig om alles te kunnen zien.
Een 2D iso pak ik uit en met een klein patch proggie kan de Oppo ze met menu afspelen, sommige krijg je niet gepatched  :(
Problemen geven 3d iso's die worden bij uitpakken 2x zo groot, wat niet zo erg is, maar omdat ik een 2D projector heb krijg ik de melding niet geschikt blah bla en kan niet kijken.

Die iso's spelen goed met mijn Base3D middels BDlite
De Oppo heeft ook Cinavia, dus die gaan ook in de Base3D
De Oppo is ook zone gebonden, soms last van en dan gaan ze ook in de Base3D
De Base3D speelt wel 3D iso (als 2D)af op mijn 2D Display)
Nadeel van BDlite is dat soms de hoofdstukken van een film door elkaar gaan en dan is de film niet te kijken. Series, demodisks etc zijn ook niet te doen.

De HD Max, speelt alles af met menu behalve 3D (ook hier weer die melding dat ik een 2D display heb)
Nadeel van mijn HD Max is dat mijn beeld niet vertikal wil stretchen omdat ik 21x9 wil kijken (opgelost met de dvdo scaler kan dit dan wel doen)
De Hd Max is overigens staat overigens in mijn woonkamer. (meestal)
Dan als ik soms  is een schijfje heb gebrand heb ik nog wel dat door regio beveiliging en cinavia ik met de Oppo weer niets kan, dan doe ik het schijfje in de panasonic speler

Kortom, ik blijf knoeien  :sleep:
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jvdh

Quote from: master30 on February 11, 2016, 14:31:03
Kortom, ik blijf knoeien  :sleep:

Wie niet  ;D.

Over de 21-9 TV heb een jaar of 3 geleden lopen te twijfelen. Enkel de Philips gezien (en die zijn er volgens mij ook weer mee gestopt). Echter geen Philips fan (meer).  Je moet er volgens mij eerst aan wennen (ongebruikelijk op het eerste gezicht) maar wellicht wil niet meer anders bij films. Maar gewone TV uitzendingen
zullen wellicht vervelend uitgerekt worden, of erg brede balken.
Commercieel geen succes. Wel zat monitoren te koop in 21-9 maar tot 34".

murphy_lee

Quote from: Mausman on January  6, 2016, 12:36:29
Hoi,

Ik heb een Dune mediaplayer en heb dit ook wel es. Vaak helpt het om even een aantal seconden terug te spoelen en dan weer verder te kijken. Althans dat verhelpt bij mij het probleem wel. Maar het is idd. wel irritant.

Welke Dune heb je dan?
Verbaast me wel dat de Dune dit ook heeft!

Zoiets mag tegenwoordig toch niet meer voorkomen?
Kinderziektes etc...
Patch dit dan! Voor een mediaspeler van 180/200 euro verwacht ik wel dat die gewoon werkt. Out of the box.

Vanmiddag de wd tv gepakt en wow wat een verademing!
Geen 3d maar dat maakt niet uit. Geen poespas, gewoon alle bestanden afspelen. Geen haperingen etc.
I badbeat my meat by busting my nuts.

master30

Ik heb nooit haperingen met de Dunes wat ik ook af speel.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Mausman

Quote from: murphy_lee on February 12, 2016, 03:31:13
Welke Dune heb je dan?
Verbaast me wel dat de Dune dit ook heeft!

Zoiets mag tegenwoordig toch niet meer voorkomen?
Kinderziektes etc...
Patch dit dan! Voor een mediaspeler van 180/200 euro verwacht ik wel dat die gewoon werkt. Out of the box.

Vanmiddag de wd tv gepakt en wow wat een verademing!
Geen 3d maar dat maakt niet uit. Geen poespas, gewoon alle bestanden afspelen. Geen haperingen etc.

Ik heb de Dune D1. Als het gebeurt, blijft de film/serie heel even haperen en speelt dan gewoon wel verder, maar dan loopt het geluid niet meer synchroon. Ff paar seconden terugspoelen en weer op play drukken en het is weer goed. Als er een nieuwe firmware is zet ik die er altijd op, dus de meest recentste firmware staat erop. Ik stream vanaf mijn Nas, dus misschien ligt daar ergens de oorzaak of zo. Ik vindt het op zich niet zo een heel groot probleem, hoogstens wel wat irritant. Het komt ook niet bij alle films/series voor gelukkig.

jvdh

In tegenstelling tot mijn eerdere mediaplayers (Conceptronic in het stenen tijdperk, 3x TViX, Popcorn 300) was de Dune (Base 3D) voor mij verreweg het meest stabiel.
Dune heeft lange ondersteuning van hun producten, daar betaal je ook voor. Veel fabrikanten brengen nieuwe modellen uit en laten de oude apparatuur voor wat het is ook al zijn deze rijkelijk "gezegend" met bugs.  De VTEN is m.i. een solide gebouwd apparaat maar met relatief oude software ("smoelt" als 300/400 serie) en beperkte instelmogelijkheden van beeld/geluid & Apps t.o.v. andere spelers. Maar als je dat allemaal niet boeit dan heb je wellicht voor jaren een prima speler.

 

Akosoft

En?......

Quote from: Atmoz on February  6, 2016, 19:32:49
Ik kan dat binnenkort :) heb die 2e handse van hier op 't forum zojuist gekocht ;D

Zal het zo snel mogelijk laten weten ;)

Gr,

Atmoz

Atmoz

Quote from: Akosoft on February 23, 2016, 13:02:43
En?......

Ah, toevallig nog wat zitten testen zojuist.
Maar niet op het gebied van Atmos...

Ik kwam erachter dat ik nog helemaal geen Atmos films als MKV heb gedownload.
Dus dat ga ik zometeen even doen :) (had alleen een paar discs die ik via de Oppo draaide).

Wel merk ik dat 4k MKV's niet altijd afspeelt worden. (speler probeert het even, je ziet geen beeld alleen dat ronddraaiend lader-icoontje en keert erna terug naar de lijst).

En bij de films wat het wél doen merk ik dat bij zware scenes e.e.a. niet super soepel loopt... Het is een leuk apparaatje, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Wanneer komt er eens een speler uit die 4k easy kan afspelen? :confused: Dus echt zónder ook maar 1 hapering.....

Mvg,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

riwi

Quote from: Atmoz on February 23, 2016, 14:44:03
En bij de films wat het wél doen merk ik dat bij zware scenes e.e.a. niet super soepel loopt... Het is een leuk apparaatje, maar wat mij betreft niet meer dan dat. Wanneer komt er eens een speler uit die 4k easy kan afspelen? :confused: Dus echt zónder ook maar 1 hapering.....

Wat is de codec e de biotrate dan van die haperende files? En heb je de media op het netwerk staan of USB? In geve van netwerk : doe je SMB of NFS? Ik speelde eerst met de vten via NFS/Netwerk maar merk dat SMB/Netwerk soepeler loopt.

Ook als de vten de file niet wil spelen wil het soms wel helpen om hem even 'hard' uit te zetten met de schakelaar op de achterkant.

In principe speelt ie bij mij 4k clips 2160p24 en 2160p30 best goed af. AVC tot 100Mbit/sec en HEVC haalt ie rond de 35Mbit/sec wel. Er zijn zeker ook clips in omloop die hij niet aan kan.

Senaxo

#59
Ik ben eens aan het proberen of ik 4K 10-bit SDR HEVC bestanden kan afspelen met de combinatie VTEN op een JVC HD-350. Op zich gaat het afspelen goed, maar de JVC blijft wel gewoon op 8-bit kleurdiepte staan. Deep Color optie op de VTEN is ingeschakeld. Wordt misschien met het downscalen van 4K naar 2K ook de kleurdiepte aangepast naar 8-bit? Of is er nog een andere reden waarom het video-signaal op de JVC als 8-bit binnenkomt? Voor de zekerheid, als ik op mijn Dune H1 de kleurdiepte op 10-bit zet, zie ik wel netjes dat de JVC naar 10-bit gaat.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

IMWhizzle

Quote from: Senaxo on November 14, 2017, 00:24:48
Ik ben eens aan het proberen of ik 4K 10-bit SDR HEVC bestanden kan afspelen met de combinatie VTEN op een JVC HD-350. Op zich gaat het afspelen goed, maar de JVC blijft wel gewoon op 8-bit kleurdiepte staan. Deep Color optie op de VTEN is ingeschakeld. Wordt misschien met het downscalen van 4K naar 2K ook de kleurdiepte aangepast naar 8-bit? Of is er nog een andere reden waarom het video-signaal op de JVC als 8-bit binnenkomt? Voor de zekerheid, als ik op mijn Dune H1 de kleurdiepte op 10-bit zet, zie ik wel netjes dat de JVC naar 10-bit gaat.

VTEN ondersteunt geen 10 bit kleuren. Krijg "washed out colors" te zien wanneer ik een UHD rip afspeel.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Senaxo

Quote from: IMWhizzle on November 25, 2017, 13:12:38
VTEN ondersteunt geen 10 bit kleuren. Krijg "washed out colors" te zien wanneer ik een UHD rip afspeel.

Die washed out colors krijg je denk ik omdat je 10-bit HDR beeldmateriaal afspeelt. De VTEN ondersteunt geen HDR, maar wel 10-bit kleurdiepte (weliswaar alleen in SDR). HDR en 10-bit zijn twee verschillende dingen ...

Ik had trouwens nog even verder getest, blijkt dat ik de VTEN moest herstarten (en soms werkt even naar standby en weer aan ook) om de Deep Color optie te activeren. Als Deep Color aanstaat, geeft ie 12-bit video output. Tenminste, volgens de HD350 komt er 12-bit video binnen. Ben er echter nog niet echt aan toe te komen om te testen of er een duidelijk verschil is. Denk dat ik dan het beste eigenlijk ook een 8-bit versie van hetzelfde beeldmateriaal moet hebben.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+

IMWhizzle

Quote from: Senaxo on November 25, 2017, 15:04:02
Die washed out colors krijg je denk ik omdat je 10-bit HDR beeldmateriaal afspeelt. De VTEN ondersteunt geen HDR, maar wel 10-bit kleurdiepte (weliswaar alleen in SDR). HDR en 10-bit zijn twee verschillende dingen ...

Ik had trouwens nog even verder getest, blijkt dat ik de VTEN moest herstarten (en soms werkt even naar standby en weer aan ook) om de Deep Color optie te activeren. Als Deep Color aanstaat, geeft ie 12-bit video output. Tenminste, volgens de HD350 komt er 12-bit video binnen. Ben er echter nog niet echt aan toe te komen om te testen of er een duidelijk verschil is. Denk dat ik dan het beste eigenlijk ook een 8-bit versie van hetzelfde beeldmateriaal moet hebben.

Weer wat bijgeleerd. Thanks. Wel een mooie speler. Beeldkwaliteit is echt zeer goed te noemen. Maar nu met die HDR en Dolby Vision mediaspelers moet ik wel kijken naar een andere.
Klipsch 4x RP-280F, 1x 450C, 2x R-115SW, 4x RP-500SA's
Marantz AVR 7011
Oppo UDP-203
Apple TV 4K

Stef

Heb nog een VTEN in de kast liggen die weg mag voor een prijsje.  Even aangemeld in dit topic voor wie wat meer info wil over deze player voor ik hem eerstdaags in de markt plaats  ;).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).