Popcorn Hour VTEN - Ervaringen en tips

Started by TopGun2010, August 16, 2015, 10:36:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

riwi

Geen menu's op de vten.
3D speelt is geloof ik wel maar heb ik niet getest.
Subtitle shift weet ik niet of hij dat kan.

Voor mij is het een aanvulling op de Dune, geen vervanging. Maar kwa files speelt ie alles wat de Dune ook speelt. En daarnaast speelt ie 4k AVC en HEVC files.

Rob_Dingen

Hoi,

Hoe zit het met de libary scraper werkt dat nu fatsoenlijk?
Bij de oudere versies was dat altijd ellende.

Rob

riwi

Ik heb gisteren de subtitle shift nog getest met een mkv. Die werkte prima. Je kan van subtitles de afmeting, kleur en positie aanpassen. Afmeting in veel stappen.

De scraper heb ik los gelaten op mijn flac verzameling en dat ziet er netjes uit. Een mooie videowall van al mijn CD's
En ik heb de scraper losgelaten op een folder met TV series. Daar vind ie van 95% van de series wel een leuk plaatje en maakt ie er een grafisch overzicht van. Je kan dan van horizontaal een letter "a-c, d-f, g, h-k, l-p etc." kiezen en vertikaal iconen van de verschillende series.
Als je de folder opent via de jukebox krijg je een korte omschrijving van de serie. Je kan seizoenen kiezen en via het menu losse afleveringen. Hij houd bij welke je al afgespeeld hebt.
Voor films heb ik het nog niet getest. Probleem is mijn folder benamingen. Ik heb iedere film in een folder bd_filmtitel (jaar) staan. Ik weet niet hoe de scraper daarmee overweg gaat. Ik wil dat nog wel uitproberen. Mijn nas is ook aan de grote kant. Ik weet niet of de PCH dat aan kan.

Met de Dune heb ik altijd handmatig (of via een extern tooltje tvixie) coverart gemaakt. En dat ziet er dan gewoon mooier uit, maar ja dat is ook veel werk handmatig.

Akosoft

Ben ook erg benieuwd of de Vten Dolby Atmos zonder audio drop outs kan doorgeven?.

riwi

Quote from: Akosoft on December  8, 2015, 14:02:29
Ben ook erg benieuwd of de Vten Dolby Atmos zonder audio drop outs kan doorgeven?.

Ik heb een stukje (5 minuten) getest en geen drops gehoord. Ik speel dan de TrueHD af zonder dat ik atmos decodeer want dat kan mijn pre-pro niet.
Er stond in de change list van de nieuwst FW upgrade dat ze iets gedaan/verbeterd hadden aan de 'passthrough' van TrueHD met atmos.
Ik zal het komende avond eens wat langer testen.

Akosoft

Maar zo kun je geen Atmos testen ben ik bang?. De atmos code is in thruehd ingebakken en als thruehd het goed doet, zegt nog niets over Atmos namelijk. Als ik het fout heb hoor ik het graag hoor.. :)

Quote from: riwi on December  8, 2015, 14:16:16
Ik heb een stukje (5 minuten) getest en geen drops gehoord. Ik speel dan de TrueHD af zonder dat ik atmos decodeer want dat kan mijn pre-pro niet.
Er stond in de change list van de nieuwst FW upgrade dat ze iets gedaan/verbeterd hadden aan de 'passthrough' van TrueHD met atmos.
Ik zal het komende avond eens wat langer testen.

riwi

Puur syntactisch gezien was je vraag of de vten de TrueHD met Atmos kon doorgeven zonder audio drops. Er stond niks bij over het decoderen van Atmos.
Dat kan ik testen. Ik kan niet de Atmos decoderen. Dat zou ook niet uit moeten maken. De Vten doet niks met de atmos.

Akosoft

#32
Sorry, leek mij logisch dat je begreep dat het mij enkel gaat of Atmos zonder drop outs gecodeerd / afgespeeld wordt. Als dolby thrue hd goed doorgegeven wordt zegt helaas nog niet dat Atmos foutloos gaat. :)

Edit:

Vond dit op de networkmediatank site https://www.youtube.com/watch?v=Ym7a1wS8QH8#t=88 wat in ieder geval bevestigd dat Atmos met de Vten en een Onkyo 646 werkt.

Zo te horen geen drop outs maar dit kun je pas met een hele film checken vind ik.. :)

riwi

Quote from: Rob_Dingen on December  8, 2015, 09:44:26
Hoe zit het met de libary scraper werkt dat nu fatsoenlijk?
Bij de oudere versies was dat altijd ellende.

Ik lees op dat franse forum : Concernant l'interface rien de particulier c'est la même chose que la gamme A-400-410
Nou is mijn frans niet best, maar ik denk dat daar staat dat de interface hetzelfde is als de oude A400/A410. Dus ik denk dat de scraper ook even goed (of even slecht) is als de vorige modellen.

riwi

#34
Nu kreeg ik de Jukebox ineens niet meer werkend. Hij blijft met een foutcode komen. Ik denk dat ik dan alles (database) weg moet gooien en opnieuw beginnen / scannen etc.
Dus heel stabiel is het niet die scraper en Jukebox functie.

MurphyLee

Ik heb een heel raar probleem ondervonden!
Wat erg irritant is en hopelijk snel opgelost.

Gisteren een film aan het kijken. Halverwege even op pauze gezet en nog geen 5 min later weer herstart. Na het op play drukken lijkt de synchronisatie met beeld en geluid niet meer te kloppen! Na 5 min kijken merk je dit duidelijk. Als of het geluid versprongen is.......
Op het einde van de film scheelt je dit meerdere secondes en lijkt het alsof de hele film nagesynchroniseerd is!

Dit is nu al 2x voor gekomen en erg irritant is. 2 verschillende films op verschillende dagen.
Film opnieuw opstarten werkt ook niet, het probleem blijft. Telkens bij het op pauze zetten.

Een andere mediaspeler heeft hier geen last van en speelt de film wel goed af. VLC geeft ook geen problemen.
Dus het ligt niet aan de film of aan het bestand. Maar echt aan de media speler  :unhappy:
Het haalt je gewoon uit de film!

tonny vermeulen

#36
Ik heb sinds de laatste firmware update problemen met de ondertiteling bij een 3D film.
Als ik de MKV noem .3DSBS.MKV dan schakelt de vten over naar 3D weergave zodat de tv direct overschakelt in 3D modus.
Dit ging voorheen altijd goed.
Nu krijg ik de ondertiteling naast elkaar te zien beeld wel goed.
Als ik de file hernoem zonder auto switch dan moet ik de tv handmatig op 3D zetten maar dan gaat het wel goed???
Ik weet het niet meer en kan niks vinden op internet over dit probleem.
Iemand een idee of oplossing?
Misschien oude FW terug erop is dat een mogelijkheid?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

UPDATE:
Ik heb de vorige FW terug gezet en nog steeds niet ok?
Ik ga nog even verder kijken......alle input is welkom!!

Alvast bedankt.

Mausman

Quote from: MurphyLee on December 30, 2015, 18:23:39
Ik heb een heel raar probleem ondervonden!
Wat erg irritant is en hopelijk snel opgelost.

Gisteren een film aan het kijken. Halverwege even op pauze gezet en nog geen 5 min later weer herstart. Na het op play drukken lijkt de synchronisatie met beeld en geluid niet meer te kloppen! Na 5 min kijken merk je dit duidelijk. Als of het geluid versprongen is.......
Op het einde van de film scheelt je dit meerdere secondes en lijkt het alsof de hele film nagesynchroniseerd is!

Dit is nu al 2x voor gekomen en erg irritant is. 2 verschillende films op verschillende dagen.
Film opnieuw opstarten werkt ook niet, het probleem blijft. Telkens bij het op pauze zetten.


Een andere mediaspeler heeft hier geen last van en speelt de film wel goed af. VLC geeft ook geen problemen.
Dus het ligt niet aan de film of aan het bestand. Maar echt aan de media speler  :unhappy:
Het haalt je gewoon uit de film!

Hoi,

Ik heb een Dune mediaplayer en heb dit ook wel es. Vaak helpt het om even een aantal seconden terug te spoelen en dan weer verder te kijken. Althans dat verhelpt bij mij het probleem wel. Maar het is idd. wel irritant.


Stef

Nieuwe firmware release candidate beschikbaar vandaag.  Roffel...roffel... 3D subtitle support :) Getest met 3D iso en werkt feilloos (dus 3D pgs worden nu in 3D weergegeven en niet in 2D).
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

jvdh

Quote from: Stef on November 27, 2015, 20:00:47
Tijd voor een aanvullende update  ;)  PGS ondertitels worden niet goed ondersteund. Zowel met bluray iso als met mkv (embedded pgs) worden sommige ondertitels niet afgespeeld.

Vanavond voor het eerst met de VTEN gespeeld en ik ondervond ook dat sommige SRT bestanden niet werkten. Blijkt dat de VTEN case sensitive met de bestandsnaam omgaat. 

Akosoft

Sta op het punt een Vten aan te schaffen, maar ik blijf het nogal vaag omtrent Atmos ja of nee. Dus nogmaals, kan de Vten nu wel of niet Atmos goed doorgeven? Wie met een Atmos opstelling kan uitsluiting geven? en nog een vraagje; Kan je ondertiteling vrij verplaatsen / verkleinen enz. dus bij cinemascope gewoon liften in het beeld ?

Bedankt! :)

Atmoz

Quote from: Akosoft on February  6, 2016, 16:06:27
Sta op het punt een Vten aan te schaffen, maar ik blijf het nogal vaag omtrent Atmos ja of nee. Dus nogmaals, kan de Vten nu wel of niet Atmos goed doorgeven? Wie met een Atmos opstelling kan uitsluiting geven?

Ik kan dat binnenkort :) heb die 2e handse van hier op 't forum zojuist gekocht ;D

Zal het zo snel mogelijk laten weten ;)

Gr,

Atmoz
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Akosoft

Top! Ben erg benieuwd!. Bedankt alvast... :)

williams

Atmos weet ik niet zeker maar dacht het wel gelezen te hebben op het avs forum .
Over de ondertitels kan ik wel zeggen dat deze te manipuleren zijn in de vorm van grote ,type ,tijd en positie .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jvdh

#44
Quote from: Rob_Dingen on December  8, 2015, 09:44:26
Hoi,

Hoe zit het met de libary scraper werkt dat nu fatsoenlijk?
Bij de oudere versies was dat altijd ellende.

Rob

Via NFS shares getracht en werd daarna getrakteerd op 911 error's (kan netwerklocatie niet vinden) bij de libary scaper. Daarna direct shares gekoppeld (en die worden dan Samba) vanuit het menu en dan werkt het wel. Echter kwaliteit, tja als er b.v. geen goede afbeelding wordt gevonden bij b.v. Spectre (een film uit je jaren 90??? wordt gevonden). Ondertitels niet echt scherp. Nee, ik heb de VTEN na 5 dagen spelen teruggestuurd. Beeld- en geluidskwaliteit zijn voor de rest prima (geen 4K getest). Destijds ook een A300 gehad (met soortgelijke problemen) en toen na 2 maanden verkocht en een Dune Base 3D aangeschaft.
Nu maar afwachten wat de nieuwe Dune gaat doen. De Nvidia Shield is een twijfelgeval (wisselende reviews) of nog wachten op de nieuwe Himedia... Inmiddels via QNAP Nas ervaring met Kodi en dat kent zeker voordelen.

Rob_Dingen

Dat is natuurlijk niet echt een rede om terug te sturen.
Heb alle PCH gehad en altijd met veel plezier gebruikt voor het streamen van Blu-Ray en nooit problemen gehad.
Gebruikte altijd een andere scraper Yamji en ook dat werkte goed.

Rob

master30

Dan kan ik mijn oppo ook wel terug sturen, als die al is wat kan vinden, dan klopt het ook nog meestal niet  O0
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

jvdh

Quote from: Rob_Dingen on February 10, 2016, 22:11:04
Dat is natuurlijk niet echt een rede om terug te sturen.
Heb alle PCH gehad en altijd met veel plezier gebruikt voor het streamen van Blu-Ray en nooit problemen gehad.
Gebruikte altijd een andere scraper Yamji en ook dat werkte goed.

Rob

Mij stoort het wel in combinatie met de ondertitels (3x TViX / Dune / Kodi 15.x deden/doen dat m.i. beter) en het niet functioneren van de NFS shares op de scraper.
De filminfo is ook buitengewoon beperkt en de iOS App -door andere gebruiker wel als prettig ervaren- kon mij niet imponeren.
Misschien een tikje gewend geraak aan de mogelijkheden van Kodi.
Daarnaast ondervond ik buffer freezes wanneer de menuoptie 'Framerate Sync' werd aangezet. Birds.mkv op 60 Mbit > effect 3x bufferen. Framerate Sync uit : t/m Brids.mkv op 90 Mbit geen bufferingpauze. Toch gaf me dit "probleem" een onaangenaam gevoel. Volledige film zonder probleem gekeken(tikte de 40 Mbit aan), had geen zin de Framerate Sync settings verder de onderzoeken gezien andere ervaringen. 
Toegegeven geen andere scraper geprobeerd.

Wat de één een probleem vind maakt de ander klaarblijkelijk niet uit, maar dan kan je er ook geen waardeoordeel aan hangen  ;)

groet,
Jan



riwi

Ik heb met de Vten gemerkt dat SMB shares beter werken dan NFS.
In ieder geval als mijn netwerk licht belast werd (bv een download die loopt via een PC) dan hapert de Vten met afspelen van 4k Clips van de NFS share. Als ik de shares verander naar SMB dan speelt het gewoon soepel door.

Kwa vinden van de verkeerde titel. Er is een PC programma dat je kan gebruiken om je jukebox info te manipuleren. Die connect dan naar de plek waar de media staat en waar de jukebox directory is. Dan kan je op de PC de film art work bekijken en manipuleren. Ik heb dat eens op de A400 gezien en dat werkte best mooi. heb het met de Vten nog niet gechecked.
http://nmjtoolbox.net/downloads/

jvdh

#49
Quote from: master30 on February 10, 2016, 22:42:34
Dan kan ik mijn oppo ook wel terug sturen, als die al is wat kan vinden, dan klopt het ook nog meestal niet  O0

Ik heb ook de Oppo 103D even gehad. Beeld : Top / geluid prima, mediaplayer NOT (Ok, niet echt voor ontwikkeld). Ik vond het browsen sloom en de rest van het gezin vond het helaas niets. Oppo weer weg, wel een Darbee Darblet gekocht. Maar ik zie in je banner dan je ook nog wat Dune's  in je verzameling hebt. Gebruikersgemak verschil (zeker met wat jongere kinderen) moet je toch zijn opgevallen  ;D