Speakers buiten plaatsen?

Started by vintage87, August 10, 2015, 10:24:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vintage87

Dag iedereen,

Begin dit jaar hebben mijn vriendin en ik ons eerste huisje gekocht. Dit huis heeft een wat ruimere tuin met op het einde van de tuin een fijn tuinhuisje:


Ik vind het fijn als ik buiten ook wat muziek heb. Tot nu toe heb ik dit gedaan door de setup in de garage (staat aan het huis vast,deur los zetten) wat harder te zetten. Maar om enigsinds de muziek fatsoenlijk te horen moet het volume aardig omhoog aangezien de speakers vrij hoog in de garage staan/liggen (2x Philips DRC 9432 MK2).
Nu hebben wij tijdens een erfenis een Logitech Inspire 5.1 Digital 5700 gekregen en ik ben aan het overwegen om deze in te zetten voor het bovengenoemde idee.


Het idee is als volgt:
Op de foto van het tuinhuisje zie je dat het huisje in 2 stukken is gedeeld. In het zit gedeelde wil ik bovenin in de nok 2 speakertjes ophangen. De kabels trek ik dan via de nok van het huisje naar rechts toe in het afgesloten gedeelde. Aldaar zet ik dan de subwoofer neer samen met het bedieningsgedeelte van de set. De geluidsbron moet ik nog even naar kijken aangezien een laptop plaatsen geen punt is maar WiFi signaal wel een probleem geeft.

Vraagteken 2 is dan weer moet ik deze speakers als het echt koud/vochtig gaat worden naar binnen halen. de speakerophanging zelf is van een soort linnen. Die van de subwoofer is foam. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om wanneer we niet meer buiten gaan zitten de boel weer af te breken en in de lente weer op te bouwen...

Optie 2:
Onder de grond (vanaf de garage naar het huisje) ligt een loze buis. Hier kan ik 2 speakerkabels (als dit uberhaubt kan, aangezien hier nog wel eens vocht/water in blijft staan) in trekken naar het huisje. Aldaar hang ik 2 speakers op en koppel dit aan de setup van de garage. Ik schakel dan 2 speakers van de garage uit en die van buiten in (of beide op laag volume).

Graag zie ik wat ideeën van jullie kant.
Love vintage audio

Hanky Panky

Investeer in een paar buiten speakers of marine speakers (voor boten e.d.), die zijn er op gemaakt. Deze speakers help je ws in 1 seizoen naar de knoppen. Het vocht in de lucht na een regenbui sloopt alles.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

vintage87

Quote from: Hanky Panky on August 10, 2015, 10:33:47
Investeer in een paar buiten speakers of marine speakers (voor boten e.d.), die zijn er op gemaakt. Deze speakers help je ws in 1 seizoen naar de knoppen. Het vocht in de lucht na een regenbui sloopt alles.

Bedankt voor je tip. Dit heb ik ook overwogen, maar dan blijf ik nog met de vraag zitten of normale speakerkabels tegen vocht etc kunnen aangezien ze onder grond in een loze buis komen liggen (en daar zat onlangs wat water in).
Love vintage audio

cccp

Ik zou er toch een stukje pvc-buis omheen doen. Gewoon voor de zekerheid.

vintage87


Quote from: cccp on October 22, 2015, 19:29:39
Ik zou er toch een stukje pvc-buis omheen doen. Gewoon voor de zekerheid.
Er ligt al een tileen slang onder de grond.  Als nog iets om de kabels heen?
Love vintage audio

vintage87

up!

Vraagje: weersbestendige speakers buiten hangen en de versterker IN een tuinhuisje (dus wel koud/lichtelijk vochtig) wel of niet te doen? of speakers ook in het huisje hangen bij de radio/versterker?
Love vintage audio