Shakeshack - Dedicated HT ruimte in wording...

Started by Invader, August 3, 2015, 22:16:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MLCinema

#75
Quote from: Invader on October  4, 2016, 18:35:39
PRD Diffusers

Na flink wat werk (balkjes schuren, gronden, lakken en plakken) zijn de 2 PRD diffusers nu klaar. Ze moeten alleen nog opgehangen worden voor de speakers.


Upgrades
Na wat wikken en wegen nu besloten om toch voor Atmos te gaan. Het achteraf alsnog installeren van height speakers leek me toch wat veel gedoe. Omdat het verlaagde plafond er nog niet hangt kunnen we dit mooi meteen meenemen in het ontwerp. Om het geheel compleet werkend te krijgen zijn alleen wel een receiver upgrade nodig, 4 nieuwe speakers en een eindversterker om alles aan te kunnen sturen. Het is het volgende geworden:

- Denon AVR-X7200WA: heb nu een Denon AVR-4520 en deze bevalt prima. De goede reviews van de X7200 en het kostenplaatje daarbij gaven de doorslag. Heb nog even een Anthem AVM60 en Marantz AV8802A overwogen, maar dan moet je dus naar 11 kanalen eindversterking kijken, wat weer aardig in de papieren gaat lopen. Dan heb je nog het verschil tussen ARC en XT32, waarbij ik de voorkeur geef aan XT32. Ik begrijp hier en daar dat deze wat beter met meerdere subs om gaat en die heb ik toevallig;
- Marantz MM8077: deze 7 kanaals eindversterker gebruik ik om de 7 surrounds aan te sturen. De 4 heights kunnen dan mooi via de Denon lopen;
- Tannoy IW6DS: Dit zijn prima height speakers uit dezelfde stal als de surrounds (Tannoy IW63DC). Ze zijn flexibel inzetbaar en passen mooi aan het plafond.

Onder de streep kom ik dus uit op een 7.4.4 opstelling en dit is natuurlijk ultiem, zeker gezien de kwaliteit van alle onderdelen samen. Dit betekent dus ook dat de 4520 in de verkoop gaat. Interesse iemand?
Heel gaaf! Ik geloof dat Luuk van Luuksor opzoek is naar een 4520. Misschien kun je hem contacten? Erg gaaf project dit. Hoe hoog is je PRD maximaal? 15cm of hoger?

Edit: lijkt mij eerder 20cm voor de hoogste balkjes. Damn wat een werk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Invader

#76
Quote from: Kamidioblitz on October  5, 2016, 08:00:10
Heel gaaf! Ik geloof dat Luuk van Luuksor opzoek is naar een 4520. Misschien kun je hem contacten? Erg gaaf project dit. Hoe hoog is je PRD maximaal? 15cm of hoger?

Edit: lijkt mij eerder 20cm voor de hoogste balkjes. Damn wat een werk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

De balkjes zijn zelfs nog langer, tot 28cm! En dat in 4cm stappen, dus ga maar na ;) Moet nog een keer nakijken in welk frequentiebereik deze ook alweer werkt, ik geloof tussen ongeveer 270hz en 3500hz.

Dank voor de tip, ik heb Luuk inmiddels een PM gestuurd.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

#77
En inmiddels ook de R en L surround backs opgehangen. We moeten daarbij maar eens een copyright gaan aanvragen voor dit zelfbedachte houten ophangsysteem, want het klopt gewoon  :headbanging:

Leuk ook om te weten/zien. De totale diepte van de achterwand tot de voorkant van deze back speakers wordt gevuld met steenwol. Hiermee proberen we een grote basstrap te creëren. Mooi zwart, grof geweven doek ervoor en niets meer te zien van de speakers, subs en het steenwol!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

luuk123456

Quote from: Kamidioblitz on October  5, 2016, 08:00:10
Heel gaaf! Ik geloof dat Luuk van Luuksor opzoek is naar een 4520. Misschien kun je hem contacten? Erg gaaf project dit. Hoe hoog is je PRD maximaal? 15cm of hoger?

Edit: lijkt mij eerder 20cm voor de hoogste balkjes. Damn wat een werk.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Kamidioblitz,
Mag ik je bij deze bedanken dat je m`n naam hebt laten vallen!
Dankzij jou lijkt erop dat we `n deal hebben en ik volgende week de 4520 ga afhalen :pompom:
Ook nog dank voor je reactie in het 'Luuksor" topic! :D

'invader' zoals het er nu uitziet, tot Woensdag!

Groet,
Luuk
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

MLCinema

Quote from: luuk123456 on October  8, 2016, 17:12:26
Kamidioblitz,
Mag ik je bij deze bedanken dat je m`n naam hebt laten vallen!
Dankzij jou lijkt erop dat we `n deal hebben en ik volgende week de 4520 ga afhalen :pompom:
Ook nog dank voor je reactie in het 'Luuksor" topic! :D

'invader' zoals het er nu uitziet, tot Woensdag!

Groet,
Luuk
Leuk! Jij een mooie receiver rijker. Daar is het forum natuurlijk ook een beetje voor bedoeld:).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Invader

#80
Podium af
Tijdje verder en podium is nu af. Erg mooi geworden en zeer stevig. De gekozen raamconstructie werkt hiervoor erg goed. Het resultaat bestaat uit een 30cm en een 60cm hoog podiumdeel. Vanaf de 3 stoelen die op het lage deel komen kijk je nu mooi recht op het scherm.

Subwoofers
De subs aan de voorzijde zijn nu voorzien van mooi velours plakvilt, zoals door meerdere forumleden al toegepast. Dit scheelt een hoop werk als schuren, gronden en lakken. Daarbij helpt het erg goed tegen lichtreflecties en dat is ook wel nodig, want de subs komen iets onder het scherm uit de kamer in. Erg blij met het resultaat.

Volgende stap is nu het inmeten van de subs in de ruimte en deze verder finetunen via REW en de MiniDSP software van de versterkers. Het is dan vooral de hopen dat de nu gekozen plaatsing van de 4 subs voor en achter in de ruimte niet voor te veel problemen zorgt. Als dit goed is, gaan we vervolgens de de achterwand vullen met steenwol, 42cm diep. Hiermee creëren we een grote basstrap. Daarna opnieuw meten.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

doubjj20

Vette bouw zeg!

Ik wou dat ik wat meer van akoestiek begreep. Ik heb al redelijk wat gelezen hier op het forum ,maar begrijpend lezen is niet mijn sterkste eigenschap.
Ik houd er ook wel van dat je de acoustische aanpassingen zelf maakt. Er is natuurlijk veel op de markt, mar zelfmaken leverd mij een hele andere voldoening op dan zelf kopen.....


Witalik

Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Lambert

Inmiddels hebben we wat sweeps uitgevoerd. Hieruit bleek dat de beste resultaten werden verkregen door de achterste twee subwoofers in de hoeken te plaatsen in plaats van het midden van de muur/ruimte. Deze opstelling gaat als uitgangspunt dienen voor de verdere uitvoering.

Onderstaande SPL grafiek is een meting op de moneyseat (oorhoogte). Van 10 tot 63hz valt alles binnen +-3dB. Op zich al een heel fijn uitgangspunt natuurlijk. Op 16.8hz is er een flinke ring, op 35, 40.5, en 59.5hz zijn ze beperkt. Die eerste wordt lastig te temmen, maar gelukkig 'voel' je die frequentie alleen :) De overige drie zouden met een combi van DSP instellingen en nog te plaatsen absorptie later geen rol van betekenis meer moeten spelen. En dan is er natuurlijk nog die mega dip op 79hz. Schuiven met subwoofers mocht hiervoor niet baten. Deze room mode laat zich het beste meten door de mic van voor naar achter te verplaatsen in de seating area. Stoelen van de eerste zitrij 20cm naar voren plaatsen doet wonderen (relatief); 20cm naar achter maakt het nog dramatischer. De achterste zitrij heeft er geen last van. Vooralsnog echter geen change in plans, want de crossover is gepland op 80hz dus op die frequentie deden de subwoofers toch al minder. Daarnaast is dit een frequentie die zeker beïnvloed gaat worden door de absorptiematerialen. Op basis van basic room mode calculaties komt deze dip voort uit een drietal tangential modes die vrijwel samenvallen.

Onderstaande grafiek is zonder enige smoothing, zonder DSP correcties (muv LWT) en de enige absorptie is 20cm steenwol in de thx wall.




Invader

Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Lambert


Witalik

Ziet er wel strak uit zo, maar die 'Average the responses'  wat je links in de hoek ziet staan is toch ook een soort smoothing ? Heb je niet het hele plaatje met schalen en al ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

Lambert

Quote from: Witalik on December 13, 2016, 17:35:45
Ziet er wel strak uit zo, maar die 'Average the responses'  wat je links in de hoek ziet staan is toch ook een soort smoothing ? Heb je niet het hele plaatje met schalen en al ?

Dat is een knop waarmee je een response avarage kan maken indien er meerdere frequentie metingen worden afgebeeld, bijvoorbeeld als je 4 metingen hebt gedaan en die wilt middelen.
(Generate an avarage of the dB SPL frequency responses of the selected traces). Er staat nu maar 1 meting in dus de knop zal niet veel doen.

De schalen staan links en rechts van de grafiek (dB verticaal en frequency horizontaal). Maar het kan ook zijn dat ik je vraag niet goed begrijp :) Hieronder iig nog even de hele grafiek.




Timvg

Heel mooie ruimte en knappe startcurve!  :)

Al gedacht om de woofers achteraan eens op hun kop te zetten (en de woofers dus de lucht in te gooien) .. Dit kan mits de juiste crossover een positief effect hebben op die dip!

Witalik

Quote from: Lambert on December 13, 2016, 20:17:14
Dat is een knop waarmee je een response avarage kan maken indien er meerdere frequentie metingen worden afgebeeld, bijvoorbeeld als je 4 metingen hebt gedaan en die wilt middelen.
(Generate an avarage of the dB SPL frequency responses of the selected traces). Er staat nu maar 1 meting in dus de knop zal niet veel doen.

De schalen staan links en rechts van de grafiek (dB verticaal en frequency horizontaal). Maar het kan ook zijn dat ik je vraag niet goed begrijp :) Hieronder iig nog even de hele grafiek.

Ja opzich wel , maar het ziet er wel netjes uit zeg maar zonder smoothing. Normaal zie je bovenin de grafiek die tekst staan bijvoorbeeld. Zo bedoelde ik het  ;D
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

vik

#90
Ik ben kort geleden wezen kijken bij dit project van Lambert en Invader.

Knap staaltje werk van deze mannen. Het project is goed doordacht en wat gelijk opvalt als je binnen komt zijn de diffusers die ze zelf hebben ontworpen.

Een hoop tijd en energie maar overduidelijk dat dit geen "afraffel" project is.

Het resultaat mag er zijn goed bezig!!  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Invader

Dankje Vik, snel weer ns een update toevoegen met nieuwe foto's!
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Invader

Reza, je hebt helemaal gelijk. Ontbrekende tijd en meer van die smoezen...   :crazy:

Maar even kort: Ruimte is goed af aan het raken en wordt al veelvuldig gebruikt. Ik zal wat updates gaan maken zo...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

reza

Ja leuk!  Ben zeer benieuwd naar de foto's van de ruimte.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Invader

#95
Waar waren we gebleven, ohja, podium afmaken ter voorbereiding op de zwarte vloerbedekking die er moet komen. We praten hier eind december 2016 ;) Update was dus wel weer nodig hier...

Maar goed, destijds eerst maar even een meting gedaan van alle subs op hun plek. Dit werkt erg mooi met REW in combinatie met de DSP techniek van MiniDSP in de ICE-Power amps. Na enkele kleine aanpassingen in volume en het toepassing van een linkwitz transformatie kwamen er erg mooie resultaten uit. Uiteindelijk natuurlijk met Audyssey XT32 in de Denon X7200 dit feest helemaal afmaken.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

reza

Ik heb er vast overheen gelezen maar hoe ben jij je masking gemaakt voor je scherm?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Invader

Vloerbedekking

Het was nog tot laat doorwerken de dag voordat de vloerenman langs kwam voor het leggen van de vloerbedekking; de klok tikte net middernacht aan  :omg: Jaja, zelfs bij de bouw van de Shakeshack wordt wel eens wat uitbesteed. Ik denk dat vloerbedekking mooi leggen echt een vak apart is en zeker gezien het gebouwde podium besloten wij dit niet zelf te doen. Gezien het feit dat er nog wat last minute aanpassingen zijn gedaan door deze vakman en het na een dag hard werken fantastische resultaat, is dit een zeer wijs besluit geweest.

Voor het leggen van de vloerdekking op een betonnen vloer met vloerverwarming en ingegeven door het aanvankelijke besluit om alles retro-fit te houden, zijn er eerst groene platen gelegd als ondervloer. De vloerbedekking is vervolgens hierop verlijmd.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

Vloerbedekking - vervolg

De foto toont het niet heel goed, maar de vloer is echt heel mooi zwart geworden. Daarbij heeft de vakman zich extra bewezen, door mee te denken en de vleug van de vloerbedekking goed te oriënteren. Hierdoor is vanaf de zitposities de vloer extra pikzwart van kleur!

We keken erg uit naar dit moment, want met de vloer af kun je ook echt verder met bv. de stoelen vastmaken, definitief plaatsen subs, etc...
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack

Invader

#99
Bioscoopstoelen!

Je kunt het in de foto van de vloerbedekking in de vorige post al zien, we konden niet wachten met het plaatsen (in dit geval vastschroeven van) de bioscoopstoelen op de nieuwe vloerbedekking. De onderdelen meteen klaar gelegd, meten waar ze exact moeten komen en vastschroeven die handel. Grappig detail hierbij, de stoelen (in onderdelen) stonden al ruim een jaar in de berging en heb deze niet eerder kunnen testen. Alleen als je ze vastschroeft en helemaal in elkaar zet kun je er op zitten. Echte bioscoopstoelen dus :headbanging:

En het resultaat: geweldig! We hadden niet verwacht dat deze (oude) stoelen na zo'n tijd in de berging nog zo goed waren. Wel wat schoon maken, maar ze zitten echt geweldig. Door de gietijzeren poten en stevige constructie hufterproof en voor de eeuwigheid gebouwd.

Ook leuk om te zien wat nu het effect is van al het rekenwerk aan het podium. Doordat de 2 rijen beiden verhoogd zijn (30cm en 60cm) kijk je mooi recht op het beeld en van achterste rij over de voorstoelen heen.
Devialet 1000PRO - Magico S5 - Roon via RAAT
Shakeshack