XLR Soldeerschema

Started by Sopper, August 2, 2015, 14:39:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

Ik was altijd in de veronderstelling dat shield bij output gesoldeerd moest worden en bij input niet.
van den Hul schema zegt het andersom:



Wat is nou correct?
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

Er zijn heel veel mogelijkheden, lees dit topic maar eens , waar het op neer komt is dat het gaat om welke apparaten er worden verbonden,  het wordt er soms niet duidelijker op  ;D
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=128728.0

Audiofiel

Pin 1 aan 1 kant niet aansluiten lijkt mij in ieder geval niet de bedoeling en is een zeer exotische manier van verbinden. :crazy:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

BuSpu

Precies, alle pinnen dienen 1 op 1 verbonden te zijn. Als je afgeschermde drie aderige kabel gebruikt kan je eventueel spelen met wel of niet aansluiten van die afscherming maar als je pin 1 niet verbindt help je het idee van gebalanceerd aansluiten om zeep.

erik s.

Precies, dit is een ongebalanceerde kabel met XLR connectors.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Sopper

Vreemd dat van den Hul dit soldeerschema geeft dan... :confused:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Witalik

Misschien heeft de artiest met paint het verfemmertje en rechtermuisknop op de onderste blauwe lijn per ongeluk geklikt  ::) Poef verbinding weg haha
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"

jossie

Dat valt wel mee. Heb je een concrete praktische oplossing nodig of is het interesse?
Omni !

Audiofiel

Misschien zien we hier maar een (klein) deel van een groter geheel en is dit een knipsel van een groter document...

Wat wordt bijvoorbeeld met bedoeld met "See Remarks below"?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kjelt

#10
Dus zul je mijn bovenstaande gequote topic willen lezen.
Je wilt dus weten of je apparaten de categorie v1,v2,v3 of v4 van binnen gebouwd zijn om de juiste aansluiting te kiezen.
Waar het in het kort op neer komt is dat gebalanceerde apparatuur aansluitingen een groot zooitje is geworden door legacy (+ en - verwisseld), onwetende firma's die geaarde apparatuur niet AES48 compliant bouwen etc.
Dus kun je geen eenduidend advies geven in deze zaak zonder problemen dus kiest vd Hull voor het zekere voor het onzekere en disconnect de shield om aardlussen te voorkomen tussen sommige AES48 incompliant apparaten.
Wel opvallend is dat ze dan pin1 kiezen en dat komt weer omdat er XLR connectoren zijn waar de shell niet is aangesloten  :wacko:

Overigens zie ook datzelfde topic is het belangrijk om te begrijpen dat voor een gebalanceerde audio verbinding maar twee draden nodig zijn, die bevatten alle informatie. De shield is puur bedoeld voor het nog iets beter beschermen tegen storing, iets waar vooral laag voltage apparaten zoals microfoons veel last van hebben.
Maar ik sluit hem ook altijd aan (nadat ik heb onderzocht welke apparaten ik heb  ;) )

Sopper

Ik heb het gelezen, duidelijk verhaal.
Neemt niet weg dat het lastig blijft  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables