Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Malignant

Op de officiele website van LG staat inmiddels weer een FW update.
04.70.10 inmiddels.

Echter geen idee wat er is veranderd, want de changelog slaat nergens op.
Sommige mensen hebben deze al OTA gehad.
Hier nog niet vanochtend.

[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe

LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Kjelt

Lijkt me duidelijk
Quote
One of the most common issues consumers run into is image retention—a faint after-image that lingers on screen. Usually, the after-image fades quickly, but there's a more serious form of image retention known as burn-in.

bigbro

Quote from: Malignant on October 27, 2017, 07:42:58
Op de officiele website van LG staat inmiddels weer een FW update.
04.70.10 inmiddels.

Echter geen idee wat er is veranderd, want de changelog slaat nergens op.
Sommige mensen hebben deze al OTA gehad.
Hier nog niet vanochtend.

[04.70.10]
1. To improve Store mode OLED afterimage issue in Europe

Hoi,

OTA binnen.

treky22

Even een vraag over kijkafstanden.

Wat is jullie beeld-diagonaal en kijkafstand?
Ikzelf zit ongeveer 5 mtr van de tv af.
Is dan een 4k nog wel nuttig?

Als ik game, doe ik dt meestal op een stoel ongeveer een mtr of 2 van het scherm.
Maar films kijken vanaf de bank, doen we normaal met de beamer. Als ik dan een 4k-tv heb, wil ik natuurlijk ook films kijken op 4k.
Dan kom ik weer op mijn vraag qua kijkafstand.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Raymen

Op 65 inch zit ik 3,5m
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Het blijft persoonlijk. Ik heb het idee dat Netflix UHD series er meestal beter uitzien als Netflix HD series. Het hangt er wel vanaf of er voldoende bitrate binnenkomt. Pak je een Bluray in vergelijking met een UHD Bluray dan moet ik heel dicht, zeg 2 meter voor de tv zitten. Zit je verder dan zal het enige verschil voor mij zijn dat je misschien een lichtgevend voorwerp op een donkere achtergrond net iets strakker ziet.

Cobraatje

Quote from: treky22 on November 10, 2017, 17:25:17
Even een vraag over kijkafstanden.

Wat is jullie beeld-diagonaal en kijkafstand?
Ikzelf zit ongeveer 5 mtr van de tv af.
Is dan een 4k nog wel nuttig?

Als ik game, doe ik dt meestal op een stoel ongeveer een mtr of 2 van het scherm.
Maar films kijken vanaf de bank, doen we normaal met de beamer. Als ik dan een 4k-tv heb, wil ik natuurlijk ook films kijken op 4k.
Dan kom ik weer op mijn vraag qua kijkafstand.

Nee, niet echt.
Om 4K goed te zien moet je van 1.5 tot 2x het beelddiagonaal uitgaan.
Bij 65 inch is het afhankelijk van je ogen rond de 3 meter.
Veel info vind je op: https://www.fwdmagazine.be/news/de-ideale-kijkafstand-voor-ultra-hd-4k/19735
Toch voegt voor mijn gevoel 4K ook op grotere afstanden wel iets toe.

Remus

Welke muurbeugel gebruiken jullie bij de 65C7?

Kan ik een universele gebruiken of is een muurbeugel van LG vereist?

De tv hoeft niet superstrak langs de muur, de ethernet ingang moet nog wel te gebruiken zijn.

bigbro

Lg had eerst speciale beugels. In ieder geval voor de 2015 serie. De 2017 series dys ook die jij hebt kunnen toe met een Universele beugel. Vesa noemen ze dat geloof ik.

Remus

#3034
Thnx, dan ga ik voor een universele.

Dan heb ik nog een vraag; wie heeft zijn C7 al laten kalibreren?  Is er veel beeldverbetering te behalen?

Edit: over een reactie heen gelezen op de vorige pagina mbt kalibratie.

Cobraatje

Even een tip voor wie goedkoop een Oled wil kopen.

Saturn Black week
LG b7 in 65 Zoll für 2222 Euro und den 55 Zoll 1399 euro geben.
Die black week geht vom 18.11 bis 23.11.17.

Tot nu toe alleen de 65B7 bevestigd voor die prijs bij Saturn Köln.
Gerucht gaat dat deze actie voor alle Saturns is.

BernHardN

Maar met de komst van Qled lees ik verschillende verhalen wat nu mooier is. Wie heeft ze al naast elkaar gezien?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

bigbro

Quote from: BernHardN on November 17, 2017, 22:34:49
Maar met de komst van Qled lees ik verschillende verhalen wat nu mooier is. Wie heeft ze al naast elkaar gezien?

Ik. Ben er heel lang mee bezig geweest. Is een kwestie van smaak en daarnaast het lichtverhaal. Oled geven (veel) minder helderheid. Zo heb ik bijvoorbeeld een abbo op de streamingdienst van Amazon Prime. Het is vaak niet om aan te zien zo donker op mijn Oled. Zodra the Grand Tour seizoen erop is ga ik kijken en daarna zeg ik het op.

De Qled is veel lichter maar het is typisch LCD. Teveel beelden die op een soort tekenfilm lijken voor mij. Zodra beelden iets slechter van kwaliteit zijn zie je het direct.

Ik denk dat als je LCD gewend bent de Qled een zeer goede keuze is, of een Z9 van Sony maar die is nog duidelijker duurder tenzij je een Qled 9 serie koopt, die mag je dan weer vergelijken.

Ben/was je plasma gewend dan is het heel duidelijk dat je voor Oled kiest.

treky22

Ik heb op dit moment een LG 50PK950 plasma.

Voor mij zou een overstap naar bv een Sony KD-65XE9305 niet de juiste keuze zijn? Qua testen komt deze er zeker goed uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sailor Jan

#3039
Quote from: BernHardN on November 17, 2017, 22:34:49
Maar met de komst van Qled lees ik verschillende verhalen wat nu mooier is. Wie heeft ze al naast elkaar gezien?

Naast elkaar gezien in de winkel!

Er is geen vergelijk; de OLED won met gemak! Alleen inderdaad is een OLED veel minder helder. Ik heb daar weinig last van, alleen als de tv in de volle zon staat, wil ik nog wel eens een gordijntje dichttrekken

Ik heb mijn 65B6 laten calibreren door Frank. De kleuren van de tv waren al redelijk goed maar zijn nu nog beter. Of het voor andere mensen waard is, kan ik niet zeggen. Want het ging van mooi beeld naar heel mooi beeld. Maar ik ben super tevreden!
Wees lief voor jezelf

Marcel87

Goed om te lezen dat een calibratie van je B6 een duidelijk verschil maakte, wanneer heb jij m laten calibreren? Ik heb m nu een tijdje en ik ben al super tevreden, wie weet nog wel meer na een goede calibratie.
LG 65C9 / Sony X800
Marantz SR8015
O.L.S. Emotion 4
SVS PB12+

blue-eyes

Calibratie na 200 uur denk ik?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

BernHardN

Quote from: Cobraatje on November 17, 2017, 18:10:08
Even een tip voor wie goedkoop een Oled wil kopen.

Saturn Black week
LG b7 in 65 Zoll für 2222 Euro und den 55 Zoll 1399 euro geben.
Die black week geht vom 18.11 bis 23.11.17.

Tot nu toe alleen de 65B7 bevestigd voor die prijs bij Saturn Köln.
Gerucht gaat dat deze actie voor alle Saturns is.

Maar de LG OLED 65C7V kost in DLD €4205,- in in NL net geen €3000,-da's nogal een verschil.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Cobraatje

Ik weet niet waar je zoekt maar de 65C7 is behoorlijk onder de 3000 euro te krijgen. Zelfs al aanbiedingen van 2500 euro geweest.
De C7 is in NL voor rond de 2700 euro te krijgen.

De B en C zijn bijna identiek.

bigbro

Quote from: treky22 on November 17, 2017, 23:27:28
Ik heb op dit moment een LG 50PK950 plasma.

Voor mij zou een overstap naar bv een Sony KD-65XE9305 niet de juiste keuze zijn? Qua testen komt deze er zeker goed uit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Dat wil ik niet direct zeggen. de 9305 is erg fraai en heeft meen ik ook veel meer backlight dimmingzones als de Qled7 series. Niet als de Qled9 serie. Oled heeft een veel natuurlijker weergave net als plasma

Angus

Ik heb een LG C7, is het eigenlijk de bedoeling dat de tv altijd op stand-by staat, ik zou niet weten hoe ik hem volledig uit kan zetten eigenlijk ?
Wadia di322 dac | 2xWadia a340 mono | Furutech bekabeling | LG Oled C7 | McIntosh C47 pre-amp | Piega Classic 40.2 speakers | Sennheiser HD660S

Sailor Jan

Quote from: Marcel87 on November 18, 2017, 08:54:55
Goed om te lezen dat een calibratie van je B6 een duidelijk verschil maakte, wanneer heb jij m laten calibreren? Ik heb m nu een tijdje en ik ben al super tevreden, wie weet nog wel meer na een goede calibratie.

2 maanden geleden. Ik heb de televisie nu 7 maanden.
Wees lief voor jezelf

bigbro

Quote from: Angus on November 18, 2017, 17:26:40
Ik heb een LG C7, is het eigenlijk de bedoeling dat de tv altijd op stand-by staat, ik zou niet weten hoe ik hem volledig uit kan zetten eigenlijk ?
Altijd op standby. Als je hem uitdoet zul je ook zien dat het rode lampje regelmatig niet direct gaat branden. Hij doet dan nog een schoningsprogramma om eventuele inbranding te voorkomen.

Hij kan wel helemaal uit, dan moet j geloof ik de aan/uitknop lang vasthouden. Zou ik niet doen. Ik heb ook een c7

turtlespeed

Hallo,

Even een vraagje waarop ik geen antwoord kan vinden.
Wanneer ik van ziggo een tv-programma wil opnemen, hoe gaat dat dan met deze LG?
Heeft de TV de mogelijkheid dit op te slaan of moet ik dan - zoals nu - nog met een externe ontvanger met harde schijf gaan werken?

Greetz,

Turtle
MARILLION, The best-kept secret in the music industry !

bigbro

Quote from: turtlespeed on November 19, 2017, 09:03:42
Hallo,

Even een vraagje waarop ik geen antwoord kan vinden.
Wanneer ik van ziggo een tv-programma wil opnemen, hoe gaat dat dan met deze LG?
Heeft de TV de mogelijkheid dit op te slaan of moet ik dan - zoals nu - nog met een externe ontvanger met harde schijf gaan werken?

Greetz,

Turtle

de c7 heeft een harde schijf, tenminste er kunnen opnames mee gemaakt worden. Ik heb het echter nog nooit gebruikt. Er is al zoveel te zien dat ik aan opnames niet meer toekom. ;D