Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Quote from: bigbro on October 19, 2017, 16:45:02
Iemand al DD true HD kunnen afspelen?
http://www.areadvd.de/news/dolby-truehd-sound-fuer-lg-oled-tvs/

Is het dolby Digital True HD decoding of bitstream/passthrough?

Malignant

Quote from: bigbro on October 19, 2017, 16:45:02
Iemand al DD true HD kunnen afspelen?
http://www.areadvd.de/news/dolby-truehd-sound-fuer-lg-oled-tvs/

Ik verwacht dat het alleen DD THD decoding is voor de interne speakers via HDMI input.
Afgelopen weekend al diverse THD Atmos demo files proberen te draaien om te kijken wat er via ARC naar de receiver komt.
Maar de interne LG player geeft een error "unsupported audio format" en vervolgens geen geluid.

Wat ik eigenlijk wel vreemd vind, want als de TV wel DD THD Atmos via HDMI in kan decoderen, waarom kan de interne speler het dan niet ?
En al zal deze dan alleen de DD+ core over ARC naar de receiver sturen. Maar hij herkent tot op heden nog geheel geen Atmos bij mij.
Misschien is dat de reden dat de update teruggetrokken is en niet meer OTA of op de site staat.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

road rebel

#3002
En DD+ atmos (itt DD THD atmos), werkt dat wel?



Malignant

#3003
Aangezien ik geen Netflix heb kan ik dit niet testen.

Enige materiaal wat ik kan downloaden heeft Lossless Atmos.
Volgens mij is NF de enige die DD+ Atmos aan bied.

Vreemde is dat er heel veel ondelijkheid over is wat er nu precies ondersteund word.
Artikel op Homecinema mag helpt daar ook weer niet echt bij.
https://www.homecinemamagazine.nl/2017/10/lg-2017-oled-tvs-ondersteunen-nu-lossless-dolby-truehd/
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

marcel1970

Quote from: road rebel on October 20, 2017, 07:59:25
En DD+ atmos (itt DD THD atmos), werkt dat wel?

Sinds gisteren een C7 staan hier en via de netflix app bij de film Okja krijg ik Dolby-Atmos. Via de interne speler heb ik geen HD-audio, wel vind ik het beeld veel mooier  bij UHD BD files  bij de interne speler tov de NVIDIA SCHIELD maar ik moet nog een beetje met de instellingen rommelen. 
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

mradem

Quote from: marcel1970 on October 22, 2017, 12:24:05
Sinds gisteren een C7 staan hier en via de netflix app bij de film Okja krijg ik Dolby-Atmos. Via de interne speler heb ik geen HD-audio, wel vind ik het beeld veel mooier  bij UHD BD files  bij de interne speler tov de NVIDIA SCHIELD maar ik moet nog een beetje met de instellingen rommelen.

Ik ook sinds vrijdag. Erg tevreden mee tot zover.

lapino

Geen gele verkeluringen op witte vlakken of bijvoorbeeld op gras bij voetbal? Ga de mijne moeten ruilen vreees ik

marcel1970

Tot nu toe ben ik positief onder de indruk van de C7 en verkleuringen heb ik niet waargenomen.
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

luistervinkje

Verleden week nog een LG 65 inch E6V kunnen bemachtigen.
Inmiddels al wat instellingen naar persoonlijke voorkeur ingesteld , maar ik zie dat vaak haar en wimpers e.d. soms een zilverkleurige uitstraling geven.
Met welke instelling kan ik dit wijzigen, wat heb ik dan verkeerd gedaan.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

bigbro

Quote from: luistervinkje on October 23, 2017, 21:07:15
Verleden week nog een LG 65 inch E6V kunnen bemachtigen.
Inmiddels al wat instellingen naar persoonlijke voorkeur ingesteld , maar ik zie dat vaak haar en wimpers e.d. soms een zilverkleurige uitstraling geven.
Met welke instelling kan ik dit wijzigen, wat heb ik dan verkeerd gedaan.
lijkt op een overscherp beeld of dynamic contrast aan. Als dit zo is, zet het maar eens uit.

Malignant

Moet zeggen dat mijn OLED helemaal bij getrokken is.
Nu een half jaartje in gebruik.

In de eerste weken het wittebroodsweken gevoel.
Alles goed, niets aan de hand  etc etc.

Totdat ik tijdens een eigen calibratie op een 10% slide terecht kwam en een verticale band zag.
En eens gezien is niet meer weg te krijgen.
Bleef deze band sporadisch in donkere / bruine content tegen komen, met name panning shots waren soms tenenkrommend.

Inmiddels was Frank al langs gekomen om de TV te kalibreren.
Wow wat een vooruitgang was dat zeg, ongemerkt zit je toch lang naar verkeerde kleuren te kijken.
In het begin even wennen, maar naderhand.....

Nu een klein half jaar verder, en de laatste 04.70.06 FW update.
Heb de verticale band al 2 weken niet meer gezien in content, en ik ben echt op zoek geweest, maar hij is weg  :clapping:
Heeft me heel wat uurtjes gekost, automatische panel refresh, en 1 handmatige ( waar ik helaas weinig verschil heb gezien ) maar het is weg........

Een heel klein beetje vignetting nog aan de linker kant, maar dat is echt niet storend.
Gelukkig geen vlekken in het wit.

En ik heb het gevoel dat de TV echt zichzelf gezet heeft nu, en dat terwijl ik op het punt stond om garantie te claimen vanwege de banding.
Lijkt wel hoe meer uren er op komen te staan, hoe natuurlijker en rustiger het beeld word om naar te kijken.
Met name ook detaillering zie ik veel meer.
Maar misschien speelt er ook wel wat placebo effect mee, maar ik ben een hele gelukkige OLED bezitter nu.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

Quote from: Malignant on October 24, 2017, 07:34:46
Moet zeggen dat mijn OLED helemaal bij getrokken is.
Nu een half jaartje in gebruik.

In de eerste weken het wittebroodsweken gevoel.
Alles goed, niets aan de hand  etc etc.

Totdat ik tijdens een eigen calibratie op een 10% slide terecht kwam en een verticale band zag.
En eens gezien is niet meer weg te krijgen.
Bleef deze band sporadisch in donkere / bruine content tegen komen, met name panning shots waren soms tenenkrommend.

Inmiddels was Frank al langs gekomen om de TV te kalibreren.
Wow wat een vooruitgang was dat zeg, ongemerkt zit je toch lang naar verkeerde kleuren te kijken.
In het begin even wennen, maar naderhand.....

Nu een klein half jaar verder, en de laatste 04.70.06 FW update.
Heb de verticale band al 2 weken niet meer gezien in content, en ik ben echt op zoek geweest, maar hij is weg  :clapping:
Heeft me heel wat uurtjes gekost, automatische panel refresh, en 1 handmatige ( waar ik helaas weinig verschil heb gezien ) maar het is weg........

Een heel klein beetje vignetting nog aan de linker kant, maar dat is echt niet storend.
Gelukkig geen vlekken in het wit.

En ik heb het gevoel dat de TV echt zichzelf gezet heeft nu, en dat terwijl ik op het punt stond om garantie te claimen vanwege de banding.
Lijkt wel hoe meer uren er op komen te staan, hoe natuurlijker en rustiger het beeld word om naar te kijken.
Met name ook detaillering zie ik veel meer.
Maar misschien speelt er ook wel wat placebo effect mee, maar ik ben een hele gelukkige OLED bezitter nu.

Goed te horen dat je zo tevreden bent. Daar doen we het voor.
Vraag: ik heb nog steeds geen update gekregen. Ook wanneer ik er naar laat zoeken vind de tv niets. Hoe is dat bij jou gegaan?

Malignant

Quote from: bigbro on October 24, 2017, 07:51:38
Goed te horen dat je zo tevreden bent. Daar doen we het voor.
Vraag: ik heb nog steeds geen update gekregen. Ook wanneer ik er naar laat zoeken vind de tv niets. Hoe is dat bij jou gegaan?

Heb die van mij zelf gedownload en via USB uitgevoerd.
Update heeft volgens mij nog niet op de NL site gestaan, en is maar heel even OTA geweest.
Op de een of andere manier heeft LG deze terug getrokken.

Hier eventueel de link voor de EU versie van de LG servers ( enkel voor de 2017 modellen ):

http://su.lge.com/GlobalSWDownloadCdn.laf?IMG=/201709/starfish-dvb-secured-m16p-571.drto.m16p-57106-04.70.06-prodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Op een USB stickje, FAT32 geformatteerd, in een folder "lg_dtv"
In de TV stoppen als deze aan staat en de rest wijst zich vanzelf.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

iemand al iets gezien van de Technicolor expert settings in de laatste Firmware update?

bigbro

#3014
vandaag gebeld met de LG Caredesk voor Oleds. Gevraagd wannneer ik de update 04.70.06 kan verwachten. De  "care" desk heeft er nog nooit over gehoord. Ook vermoed de medewerker dat de technische afdeling hier niet van weet.

Dit lijkt precies op de servicedesk van Netflix. Als je daar het (eindelijk opgeloste) resolutieprobleem aankaart was het totaal onbekend. Gaat u maar naar uw internetprovider. Dus nieuwe router van Ziggo gekregen en alle bekabeling nagelopen. Bleek niet de oplossing.

Het is toch uitermate vreemd. Aan de ene kant doen medewerkers van LG hun uiterste best om allerlei updates mogelijk te maken en vervolgens weet de " care' desk nergens van. Ik zou dat ding toch via OTA aangeboden moeten krijgen? Kan hem natuurlijk via een stick erop zetten maar hoe weet ik of ik de juiste software erop zet. Voor hetzelfde geld verniel ik de tv.

Aan de ene kant doet Netlfix zijn uiterste best om hoogwaardige (beeld)kwaliteit te leveren. Die kon ik lang niet zien omdat blijkt er was een soort server van Netflix kapot was. Bij de servicedesk van Netflix weten ze echter van niets. Geen idee meneer.

Hier zijn dus 2 bedrijven die aan de ene kant hard werken om zoveel mogelijk kwaliteit te leveren en dezelfde 2 bedrijven zien dat vervolgens in rook opgaan doordat het niet wordt aangeboden/gecommuniceerd naar de eindklant. :crazy: :crazy: :crazy:

hully

Quote from: Malignant on October 24, 2017, 10:13:02
Heb die van mij zelf gedownload en via USB uitgevoerd.
Update heeft volgens mij nog niet op de NL site gestaan, en is maar heel even OTA geweest.
Op de een of andere manier heeft LG deze terug getrokken.

Hier eventueel de link voor de EU versie van de LG servers ( enkel voor de 2017 modellen ):

http://su.lge.com/GlobalSWDownloadCdn.laf?IMG=/201709/starfish-dvb-secured-m16p-571.drto.m16p-57106-04.70.06-prodkey_nsu_V3_SECURED.epk

Op een USB stickje, FAT32 geformatteerd, in een folder "lg_dtv"
In de TV stoppen als deze aan staat en de rest wijst zich vanzelf.

2017 modellen dus niet de 6 serie?

Malignant

Het blijft natuurlijk altijd op "eigen risico" maar :

1. De geposte link is de officiƫle van LG
2. Ik heb deze al probleemloos draaien op mijn 55C7 ( en met mij meerdere op het AVS Forum )
3. Verkeerde update kan niet, als je een verkeerde regio pakt geeft de TV zelf al aan dat de update niet compatibel is
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

Quote from: Malignant on October 25, 2017, 11:59:49
Het blijft natuurlijk altijd op "eigen risico" maar :

1. De geposte link is de officiƫle van LG
2. Ik heb deze al probleemloos draaien op mijn 55C7 ( en met mij meerdere op het AVS Forum )
3. Verkeerde update kan niet, als je een verkeerde regio pakt geeft de TV zelf al aan dat de update niet compatibel is

Wat vind je van de Technicolor settings?

Malignant

Quote from: bigbro on October 25, 2017, 12:01:34
Wat vind je van de Technicolor settings?

Beetje te veel blauw, maar verder wel netjes.
Maar ik het Frank mijn ISF Dark laten kalibreren, dus meerwaarde heeft het niet voor mij
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

Quote from: Malignant on October 25, 2017, 13:01:30
Beetje te veel blauw, maar verder wel netjes.
Maar ik het Frank mijn ISF Dark laten kalibreren, dus meerwaarde heeft het niet voor mij
Dank. Ik wacht het nog wel even af. Wellicht komt er binnenkort een OTA en anders gebruik ik alsnog de door jou gegeven link.

Vraag: hoe weet je zeker dat de calibratiesettings behouden blijven na een update?

MichaelV

#3020
Heb de update via de link van "Malignant" zonder problemen kunnen toepassen op mijn C7. Ben blij met de ondersteuning van TrueHD wat voorheen via de Shield/Plex niet werkte.

Quote from: bigbro on October 25, 2017, 15:11:15
Dank. Ik wacht het nog wel even af. Wellicht komt er binnenkort een OTA en anders gebruik ik alsnog de door jou gegeven link.

Vraag: hoe weet je zeker dat de calibratiesettings behouden blijven na een update?

hully

ik heb een E6V. iemand ervaring calibreren van deze oled door Frank? (wordt ook de game modus gecalivreerd en dolby vision modus bijv)? en overall tevreden met het resultaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Malignant

Quote from: MichaelV on October 25, 2017, 21:24:57
Heb de update via de link van "Malignant" zonder problemen kunnen toepassen op mijn C7. Ben blij met de ondersteuning van TrueHD wat voorheen via de Shield/Plex niet werkte.

Betreft hier echt enkel THD decoding via HDMI input toch ?
Met de interne speler heb ik namelijk nog geen THD af kunnen spelen.

En het "vreemde" is dat mijn Denon geen THD door stuurt naar de TV.
Misschien ergens een setting of zo, heel vreemd.
Als ik een film kijk op mijn Dune met bijv. een THD Atmos track, speelt de Denon vlekkeloos Atmos af. Maar de TV geeft aan dat hij een PCM signaal binnen krijgt.
Niet dat ik het geluid aan zet van de TV maar toch, en ik heb geen zin om HDMI kabels te gaan omzetten om enkel te testen.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

road rebel

#3023
Jouw denon decodeert dus gewoon het signaal, heel vreemd is dat toch niet als er ook luidsprekers aan hangen?
Als jouw versterker uitstaat dan zal deze het signaal wel onaangeroerd doorsturen dmv. "passtrough".

hifi-annemie

Quote from: hully on October 26, 2017, 07:10:45
ik heb een E6V. iemand ervaring calibreren van deze oled door Frank? (wordt ook de game modus gecalivreerd en dolby vision modus bijv)? en overall tevreden met het resultaat?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Je hebt een PM.