Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bigbro

Sinds op het forum is gesproken over een ' gele'  gloed aan de linkerkant van het scherm van de c7 ben ik erop gaan letten en inderdaad, ik heb ook de gele gloed aan de rand. Dit zie je met name wanneer het beeld heel helder wit is. Begin me af te vragen of het altijd wel een goed idee is om alles te lezen. Het was me niet opgevallen en nu begin ik erop te letten. Ga hem niet inwisselen. Daar krijg je misschien weer andere problemen voor terug.

Overigens dit weekend mijn oude plasma 65vt30 weer even gezien. Ik schrok me rot. Heb ik daar al die jaren naar gekeken? De Oled is zoveel beter. ;D

CVar

Quote from: bigbro on September 27, 2017, 14:29:21
Sinds op het forum is gesproken over een ' gele'  gloed aan de linkerkant van het scherm van de c7 ben ik erop gaan letten en inderdaad, ik heb ook de gele gloed aan de rand. Dit zie je met name wanneer het beeld heel helder wit is. Begin me af te vragen of het altijd wel een goed idee is om alles te lezen. Het was me niet opgevallen en nu begin ik erop te letten. Ga hem niet inwisselen. Daar krijg je misschien weer andere problemen voor terug.

Overigens dit weekend mijn oude plasma 65vt30 weer even gezien. Ik schrok me rot. Heb ik daar al die jaren naar gekeken? De Oled is zoveel beter. ;D

Moet je voor de gein eens een 100% geel beeld opzetten, dat is pas schrikken  >:D

O.a. ook te zien als je dat gele RTL7 scherm langs zie komen tijdens de reclames....

bigbro

Quote from: CVar on September 27, 2017, 15:47:45
Moet je voor de gein eens een 100% geel beeld opzetten, dat is pas schrikken  >:D

O.a. ook te zien als je dat gele RTL7 scherm langs zie komen tijdens de reclames....
liever niet dus haha. Ben erg tevreden. Dit geldt momenteel ook voor de resolutie/bitrate van Netflix. Geen problemen meer de laatste week

lapino

Tja is maar hoe je ermee om gaat hé. Ik weet dat het er is en let er eigenlijk (te)veel op. Zelfde met die banding problemen. Was me nog niet extreem opgevallen, tot je eens bepaalde scenes bekijkt die men op fora gebruikt om het fenomeen te testen (Zero Dark Thirty op 2:00u bijvoorbeeld). Dan is het echt wel verschrikkelijk lelijk. Ben er ook nog niet uif of ik de tv wel ga wisselen, begin zelfs sterk te twijfelen of ik niet beter voor een (q)LED was gegaan

bigbro

stond ook op het punt een qled te nemen ipv een oled. Enige voordeel van de qled is meer licht maar ik hoef denk ik niet te vertellen hoeveel nadelen een led heeft........

lapino

Tja, dat is het hem net. In alle reviews die ik over qled heb gelezen, lees je inderdaad dat zwart niet altijd écht perfect is en dat kijkhoeken minder goed zijn dan oled. Maar verder is het wel positief. Bij de OLED reviews lees je dat het de beste tv "ever" is en wordt er nauwelijks melding gemaakt van de onvolmaaktheden zoals gele tint of die banding. Ik vind het gewoon heel raar dat de OLED reviews dit zelden of nooit vermelden als minpunt, terwijl het toch duidelijk is dat iedere OLED bezitter er in meer of mindere mate last van heeft. Of het daarom zodanig stoort dat je van OLED moet wegblijven is een andere zaak, maar ik had het als OLED koper toch liever op voorhand geweten dan had ik misschien toch eens de alternatieven grondig geevalueerd.

Ik besef wel dat perfectie niet bestaat hoor. Ik kom van een Panasonic 50GT60 die héél goed was, maar die vermoedelijk ook wel minpuntjes had. Maar als je daar paar jaar naar zit te kijken vallen die niet meer op en vind je de tv verder top, en met een nieuwe ga je al snel vanalles checken en dan zie je minpunten die de vorige niet had en dan zit je met zo'n "meh" gevoel.

CVar

#2981
Quote from: bigbro on September 27, 2017, 16:42:36
liever niet dus haha. Ben erg tevreden. Dit geldt momenteel ook voor de resolutie/bitrate van Netflix. Geen problemen meer de laatste week

Netflix lijkt weer goed te werken ja, alhoewel ze (voornamelijk?) in de UK er nog veel last van schijnen te hebben.
Heb geen idee wat er veranderd is door Netflix/LG/ISP waardoor het bij ons weer beter werkt....

bigbro

Zij netjes zijn als hier iets over gepubliceerd zou worden in plaats van alleen maar vingerwijzen naar elkaar.

MichaelV

#2983
Quote from: activ on September 27, 2017, 07:27:13
Je hebt er weinig aan, maar hier met een ShieldTV en een 55c7 werkt het prima. Het enige probleem dat ik nog wel een heb is dat als ik alles uitzet terwijl kodi nog aan staat op de shield de resolutie gek doet als hij weer aan gaat. Als ik er op let en kodi gewoon afsluit werkt alles vlekkeloos.

en de Shield (kodi) is dan wel ingesteld om de refresh rate aan te passen aan de hand van de content? gebruik je ook de HDMI-CEC functie? moet zeggen dat het zich misschien 1 op de 5 keer bij het starten van een video voordoet maar met de vorige TV nooit....dus..

bedankt i.i.g voor je reactie.

MichaelV

#2984
Inderdaad is het vreemd dat er zoveel verschillen zijn tussen de panelen, gele gloed, vertical banding, vignetting, pixel uitval....je zou toch denken dat alle op eenzelfde wijze worden gefabriceerd en de verschillen minimaal moeten zijn.

Ook ik kom van een Pioneer plasma welke ik had weggedaan  :wacko: om een Sony Edge Lit te kopen  :( ....hier had ik enorme spijt van....daarom nu ook de aankoop bij PlatteTV gedaan met de "A-Z ServiceTotaal" garantie zodat de TV in ieder geval retour kan mocht ik er niet blij mee zijn.

Wat betreft de "banding", zie ik deze wel in normale content maar alleen als het een donkere scene betreft met een panning shot....ik denk dat ik je advies volg en het in ieder geval alvast ga melden (mijn C7 is trouwens van de batch van Mei).

Ben zeer benieuwd met wat voor optie LG/PlatteTV bij jou terugkomt.

Quote from: CVar on September 27, 2017, 13:51:38
Op het moment dat je deze banding ook tijdens het normale TV kijken gaat zien, zou dat een goede reden kunnen zijn om het in ieder geval als storing/probleem te melden. Vergeleken met de 65C7 die ik nu heb, ziet het er wel wat 'slechter' uit ja.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat LG schijnbaar nog steeds niet is staat is om een uniform OLED panel te fabriceren, het is letterlijk een loterij wat je geleverd krijgt. Ik had er eentje gemaakt in juli die redelijk uniform was maar relatief veel pixel uitval, 2e had meer issues met de kleuren/filter uniformiteit (zie paar posts hier boven), deze is inmiddels verwisseld en nu weer dezelfde problemen op dat gebied. Links tikje minder dan de vorige maar ook rechts heel licht nu (2e en 3e 65C7 komen uit de batch van september).
Vooral duidelijk te zien als je een 100% geel scherm op zet als test, dan zie dus die roze tint aan de zijkant(en). Op wit neigt het weer naar geel maar ook op grijs wordt de tint weer roze op die plekken.

Winkel weer gebeld dat ik deze ook niet wil, vroegen eerst om te komen praten over een ander merk/model. Probleem is dat Panasonic geen Dolby Vision heeft en gaat krijgen en Sony wegens het design afvalt. TV staat op een kastje met glas aan de bovenkant en omdat de Sony zo laag staat, gaan we vanuit onze zitpositie dat spiegelen zien ben ik bang. Met de LG gaat dat wel goed. Kom van plasma dus OLED is (helaas) de enige optie op dit moment.

Alhoewel ze natuurlijk allemaal LG panelen gebruiken, ben ik op dit moment sowieso 'gedoemd' om een LG neer te zetten.
Winkel gaat nu met LG overleggen want ik heb gezegd dat ik geen nieuwe 65C7 uit de september batch wil, dit met de hoop dat een andere batch beter is.

activ

Quote from: MichaelV on September 27, 2017, 19:32:21
en de Shield (kodi) is dan wel ingesteld om de refresh rate aan te passen aan de hand van de content? gebruik je ook de HDMI-CEC functie? moet zeggen dat het zich misschien 1 op de 5 keer bij het starten van een video voordoet maar met de vorige TV nooit....dus..

bedankt i.i.g voor je reactie.

Refresh rate switchen staat aan inderdaad in Kodi, CEC gebruik ik niet maar staat in de tv geloof ik wel. Bediening doe ik met een Logitech Harmony, dus de CEC heb ik nooit naar gekeken.

Raymen

Sinds 3-4 dagen kan ik niet meer op netflix en de apps you tube en amazon kan ik niet openen

Ook kan ik niet in lg content om de appps te verwijderen en opnieuw te installeren

Iemand van jullie hier ook last van
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

nee geen last van. Er is wel een groot resolutie issue geweest met Netflix dat een week of 3 geduurd heeft. Dat is inmiddels opgelost. Miscchien is dat voor wat Netflix betreft de reden.

Malignant

Hier de nieuwe 04.60.06 FW geinstalleerd, en ik moet zeggen dat voor mijn gevoel de TV qua motion er vooruit op is gegaan.
Meer mensen die deze ervaring hebben ?

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Technicolor preset.
T.o.v. het gecalibreerde beeld heb ik het idee dat er iets te veel blauw in zit.
Maar volgens mij is dit "out-of-the-box" een heel mooi start punt.
Iemand die dit voor de gein kan meten toevallig ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

bigbro

Sinds wanneer is die update er?

A3-D

Quote from: bigbro on October 17, 2017, 13:51:22
Sinds wanneer is die update er?
Sinds afgelopen dagen en vooralsnog schijnbaar alleen voor de 2017 modellen.

hully

Quote from: A3-D on October 17, 2017, 16:35:33
Sinds afgelopen dagen en vooralsnog schijnbaar alleen voor de 2017 modellen.

heb al petitie getekend voor 2016 modellen

lapino

Hier nog geen update voor mijn 65C7. Heb overigens toch maar terug afspraak gevraagd met Servilux om mijn scherm te evalueren en om te ruilen. De verkleuring aan de zijkanten stoort me mateloos. Op wit scherm is het overal spierwit als ik van zijkant kijk en hoe meer ik naar midden van tv beweeg, hoe geler de (linker)zijkant wordt. Als ik er op vlak voor sta, is de hele zijkant over +- 10cm een stuk geliger dan de rest. Zou slechte antireflectie coating zijn. Hoop echt dat ik dit geregeld krijg, voor zo een dure tv...

CVar

#2993
Quote from: lapino on October 17, 2017, 17:59:22
Hier nog geen update voor mijn 65C7. Heb overigens toch maar terug afspraak gevraagd met Servilux om mijn scherm te evalueren en om te ruilen. De verkleuring aan de zijkanten stoort me mateloos. Op wit scherm is het overal spierwit als ik van zijkant kijk en hoe meer ik naar midden van tv beweeg, hoe geler de (linker)zijkant wordt. Als ik er op vlak voor sta, is de hele zijkant over +- 10cm een stuk geliger dan de rest. Zou slechte antireflectie coating zijn. Hoop echt dat ik dit geregeld krijg, voor zo een dure tv...

Zou er niet te veel op rekenen dat een andere 65C7 beter is >:(

Heb inmiddels de 4e 65C7 staan en ze hebben het allemaal, de ene soms wat erger dan de ander maar 100% kom je er niet van af.
Deze 4e is acceptabel (of ik wen er aan) maar had weer wat meer banding dan de vorige paar 65C7's.

Van LG zelf hoef je niets te verwachten, ze vragen een premium prijs maar leveren bagger kwaliteit en zeggen dat het binnen hun eigen specs is.
Het enige wat ze 'redt' is dat OLED een mooie techniek is en iedereen de rest maar op de koop toe neemt.
Een andere merk OLED nemen heeft nagenoeg geen nut omdat dit ook weer dezelfde LG panelen zijn.
Mijn 4k LCD van 700,- euro heeft een betere kleuren uniformiteit dan de 2017 OLED's op dit moment.

De huidige 65C7 heeft na een paar dagen na installatie een permanente lichte/witte pixel streep (ong. 15cm) ontwikkeld, verticaal rechts bovenin.
Was vorige week donderdag gebracht dus weer DOA gemeld, op naar de 5e en afwachten wat dat weer brengt.....

Mijn tip is dan ook dat je een (OLED) TV direct DOA moet melden als je denkt dat er iets mee is.

Als je op dit moment een OLED TV wil ontkom je zo'n beetje niet aan LG maar als het kan vermijd ik LG in de toekomst als de pest...



A3-D

Gelukkig herken ik de problemen niet met mijn 2016 E6 model. Nog steeds een genot om naar te kijken en zeer tevreden. Overigens heb ik er toen wel de hoofdprijs voor betaald en is het daardoor "maar" een 55" geworden. Goede afspraken met mijn leverancier gemaakt dat als ik er niet tevreden over zou zijn, ik zonder problemen kon omruilen naar wat anders. Had het dan ook absoluut niet gepikt als ze de leverancier me in de kou liet staan voor dat geld!

CVar

Quote from: A3-D on October 17, 2017, 18:28:58
Gelukkig herken ik de problemen niet met mijn 2016 E6 model. Nog steeds een genot om naar te kijken en zeer tevreden. Overigens heb ik er toen wel de hoofdprijs voor betaald en is het daardoor "maar" een 55" geworden. Goede afspraken met mijn leverancier gemaakt dat als ik er niet tevreden over zou zijn, ik zonder problemen kon omruilen naar wat anders. Had het dan ook absoluut niet gepikt als ze de leverancier me in de kou liet staan voor dat geld!

De 2016 modellen schijnen qua tinting kwalitatief wat beter te zijn ja, wat ik zo hier en daar lees tenminste.

Gelukkig heb ik ook een leverancier die relatief makkelijk een DOA accepteert maar dit begint een beetje belachelijke vormen aan te nemen.

road rebel

Als het aan de coating ligt dan ga je wel verschillen zien tussen de merken toch?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

bigbro



CVar

Quote from: road rebel on October 18, 2017, 16:03:43
Als het aan de coating ligt dan ga je wel verschillen zien tussen de merken toch?


Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Ga er van uit dat LG de panelen met filter levert aan alle fabrikanten, wat ik lees hebben ze allemaal een vorm van tinting en banding.