Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kroetie

Ik heb meerdere oleds gehad en ik weet inmiddels uit ervaring dat ze allemaal aan de linkerkant iets lichter zijn dan aan de rechterkant.
Dit heb ik ook bij een loewe gezien en bij een sony oled.
Wel is er een verschil in de mate hoeveel lichter het is aan de linker kant.
Ik heb nu een toestel welke het in mindere mate heeft , maar lg heeft in het verleden een E6 van mij retourgenomen hiervoor.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

lapino

Bedankt voor je bijdrage, het is natuurlijk moeilijk in te schatten in welke mate het bij mij méér is dan bij een andere oled, daarom ook dat ik LG heb gecontacteerd in de hoop dat ze een tech sturen die het hier komt bekijken. Dan zie ik wel verder. Los daarvan...wat een tv!

kroetie

#2952
Quote from: lapino on September 18, 2017, 12:05:11
Bedankt voor je bijdrage, het is natuurlijk moeilijk in te schatten in welke mate het bij mij méér is dan bij een andere oled, daarom ook dat ik LG heb gecontacteerd in de hoop dat ze een tech sturen die het hier komt bekijken. Dan zie ik wel verder. Los daarvan...wat een tv!

Geloof mij dat ik vele malen heb moeten mailen, omdat het iedere keer werd afgedaan als dat het binnen de specificaties viel volgen LG.
Ja , lekker is dat . Specificaties die ze zelf maken.
Doordat links lichter was stoorde ik mij aan alles . Water was links lichter dan rechts, lucht, gras , zand oftewel alles.
Zelfs nadat de reparatie service van lg (ander bedrijf) het had gekonstateerd werd er nog niets gedaan, omdat zij (LG) zich achter die specificaties verschuilde.

Na aandringen van mijn kant (meerdere malen) werd er een monteur van LG gestuurd en hij konstateerde ook het probleem , maar hij gaf aan dat hij niet mocht beslissen.
Hij rapporteerd en dan moest de fabriek akkoord geven tot retourneren of niet, wat gelukkig eindelijk wel gebeurde.
Het toestel werd bij de verkopende partij gecrediteerd en ik kon wat anders gaan uitzoeken.
Helaas is het zo gegaan en kan ik inmiddels genieten van een goed scherm welke het in een zeer lichte mate heeft.
Het was in ieder geval een irritant proces.

Ik hoop voor je dat het soepeler nu gaat.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

CVar

#2953
Mijn leverancier doet (gelukkig) niet zo moeilijk  ;D

Heb ze vanmiddag gemaild en wat foto's meegestuurd, ze gaan weer een omruiling regelen.

Heb o.a. de foto's gestuurd van zo'n beetje hetzelfde beeld maar dan van 2 verschillende TV's.
De ene is een 4k Panasonic LCD en de andere is de LG 65C7 OLED waar duidelijk dat roze aan de linkerkant te zien is.
De pana is wat donker aan de zijkanten maar ja dat is de LCD techniek die gebruikt wordt.

lapino

Oei dat is wel een behoorlijk verschil met de mijne, ik heb een heel lichte gele waas aan linkerkant, maar is helemaal niet zo extreem als op jouw foto.

CVar

#2955
Quote from: lapino on September 18, 2017, 17:19:33
Oei dat is wel een behoorlijk verschil met de mijne, ik heb een heel lichte gele waas aan linkerkant, maar is helemaal niet zo extreem als op jouw foto.

Ja, ik heb in deze investering veel geluk  ;)

Eerst een Panasonic 55" OLED met een 'knik' in het scherm, moest dus ook omgeruild worden.
Toen dit tussentijds verandert naar een 65C7, de eerste had minimaal 15 subpixels die niet werkten en de tweede heeft dit weer.

Hij hoeft niet 100% te zijn en ik weet dat de LG OLED panelen schijnbaar nog niet perfect zijn maar ik ga niet voor meer als 3000,- euro naar een roze waas zitten kijken.....

CVar

#2956
We worden hier thuis ondertussen professionele OLED in en uitpakkers met al die ruilingen  :wacko:

lapino

Hier linkje met aantal foto's zoals het hier is. Als ik dat roze zie, dan mag ik nog blij zijn zeker? Het valt wel iets meer op irl, dan op de foto's. Maar voor zover ik kan zien heb ik verder geen issues. Ik heb (nog) geen dode pixels gezien, geen retentie en die banding ben ik ook nog niet tegengekomen. Ga er natuurlijk ook niet naar op zoek maar goed.

https://imgur.com/a/nvPyE

CVar

Quote from: lapino on September 18, 2017, 17:41:17
Hier linkje met aantal foto's zoals het hier is. Als ik dat roze zie, dan mag ik nog blij zijn zeker? Het valt wel iets meer op irl, dan op de foto's. Maar voor zover ik kan zien heb ik verder geen issues. Ik heb (nog) geen dode pixels gezien, geen retentie en die banding ben ik ook nog niet tegengekomen. Ga er natuurlijk ook niet naar op zoek maar goed.

https://imgur.com/a/nvPyE

Als ik mijn foto's vergelijk met een compleet witte achtergrond, ziet dat er niet heel veel anders uit maar dat kan aan de foto liggen.

Misschien moet je de film Mulan ook eens opzoeken en eens kijken hoe dat er uit ziet want het is wel zo dat bepaalde kleuren/kleurencombinaties het effect versterken of dat je het in ieder geval wat duidelijker ziet. Hieronder een geel scherm met dat roze links.

Zoals met alle onvolkomenheden, als je het eenmaal gezien hebt (wat in dit geval niet zo moeilijk is) blijf je die waas aan de linkerkant zien bij de wat lichtere beelden.
Zoals eerder gezegd vind ik dat een beetje onzin met zo'n duur scherm....

lapino

Het is inderdaad eerder zichtbaar bij content dan op een witte achtergrond. Ben nu bijvoorbeeld eens spelletjes Forza aan het spelen op de Xbox One en als ik bijvoorbeeld de boordstenen bekijk, dan zijn die hoe meer ze naar links van scherm komen, hoe 'geler' net alsof er een zomerzon op schijnt (veelal zichtbaar op grijze of lichtbruine tinten). Heel moeilijk te beschrijven laat staan te fotograferen. En Mulan heb ik niet :)

W.Otter

Misschien interessant

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

bigbro

Quote from: CVar on September 15, 2017, 17:29:09
Vanochtend ook getest, alhoewel het beter lijkt te gaan zijn er series/afleveringen genoeg te vinden die het probleem nog steeds hebben.
Wel is het zo dat bepaalde series/movies waar ik tot nu toe iedere dag problemen mee had, het nu constant wel goed lijken te doen.
Het is allemaal nog niet 100% stabiel maar misschien dat Netflix op de achtergrond al wat aanpassen aan het plegen is.

Vreemde blijft dat op de ene dag de ene serie goed werkt en de andere dag of op een later tijdstip weer niet, zelfs per aflevering van dezelfde serie kan het verschillen. Het blijft een vreemd/lastig probleem.

Vandaag weer behoorlijk getest met veel series en verschillend resoluties, DV, UHD, HD. Heb momenteel geen problemen meer. Het lijkt opgelost.....

BernHardN

...kan het misschien aan de bron/kabel liggen? gezien verschillende schermen en projector dit hebben!

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

lapino

Nah, die projector is zoals gezegd al jaren geleden hé. En televisie is aangesloten op receiver met high-end hdmi kabel. En zelfs dan, de smart-apps die in de tv zélf zitten (en dus niet via hdmi lopen) vertonen zelfde euvel. Het is in dit geval ook geen helderheidsverschil hé, maar een gele schijn over linkerkant. Een probleem dat op avsforums en avforums ook uitvoerig wordt bediscussieerd. Heb contact gehad met LG, ze gaan me terug contacteren voor analyse ter plaatse al heb ik gevoel dat ze er weinig van geloofden. Was al meteen 'vermoedelijk valt dit binnen de specificaties'. In de UK zijn er mensen die hun televisie tot 3 of 4 keer omruilen vooraleer ze een exemplaar hebben dat hier geen last van heeft. Dus wordt nog leuk. Mijn ma is hier vanavond op bezoek (65+) en zei daarnet spontaan "waarom is dat beeld links anders van kleur?". Dus ja, zal niet aan mij liggen.

BernHardN

Wel vreemd. Zit er aan die kant dan iets wat invloed heeft vraag ik me af, een voeding of high frequency board ofzo?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

lapino

zou liggen aan de lijm die gebruikt wordt om glasplaat aan tv te bevestigen, "resin" in engels die niet voldoende is uitgesmeerd en dus te dik zou zijn. internet forum info.

BernHardN

Oké, ik had niet ingelezen hierover.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

hully


bigbro

Als ze dit nu een jaar eerder zo hadden verteld. Eerst was HDR de bom. Toen ik het zag was ik zwaar teleurgesteld via mij 65EF950. Veeel te donker. Dus maar een nieuwe Oled gekocht. Heeft me een hoop geld gekost. Nu gaat het beter met een C7. Ik heb overigens ook een abbo op Amazon Prime maar kijk er eigenlijk nooit naar want inderdaad nog steeds veel te donker. Zo is bijvoorbeeld ' the man in the high castle'  niet om aan te gluren.

Gelukkig doet Netflix het nu met DV waardoor ik wel volop kan genieten.

MichaelV

Sinds 2 weken ook de eigenaar van een 65" LG OLED C7. Komende van een Sony 65x9005B Edge lit, ben ik onzettend blij met de vooruitgang in blacklevel, contrast (zwart is nu weer zwart ipv blauw/grijs). De motion issues waar veel over te lezen valt, vallen mij gelukkig minder op en worden zeker niet als storend ervaren. Wel ben ik iets minder tevreden over de uniformiteit van het scherm en vraag ik mijzelf af ik hiermee terug moet naar de winkel (zie bijgevoegde foto). Wat is jullie idee hierover?

Verder heb ik zo nu en dan (lijkt op) HDMI handshake problemen met een Nvidia Shield. Dit doet zich voor wanneer bij het starten van een film/serie via Kodi en/of Plex en de refreshrate wordt aangepast. Het beeld wordt dan helemaal rose/paars, geluid is er wel en enige oplossing is de video te stoppen en opnieuw proberen. Dit probleem heeft zich eerder (op de vorige tv) nooit voorgedaan. De HDMI kabel heb ik al vervangen en ook een andere input geprobeerd maar het blijft zich zo nu en dan voordoen....herkend hier iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michael

activ

Je hebt er weinig aan, maar hier met een ShieldTV en een 55c7 werkt het prima. Het enige probleem dat ik nog wel een heb is dat als ik alles uitzet terwijl kodi nog aan staat op de shield de resolutie gek doet als hij weer aan gaat. Als ik er op let en kodi gewoon afsluit werkt alles vlekkeloos.

kroetie

Quote from: MichaelV on September 26, 2017, 21:15:35
Sinds 2 weken ook de eigenaar van een 65" LG OLED C7. Komende van een Sony 65x9005B Edge lit, ben ik onzettend blij met de vooruitgang in blacklevel, contrast (zwart is nu weer zwart ipv blauw/grijs). De motion issues waar veel over te lezen valt, vallen mij gelukkig minder op en worden zeker niet als storend ervaren. Wel ben ik iets minder tevreden over de uniformiteit van het scherm en vraag ik mijzelf af ik hiermee terug moet naar de winkel (zie bijgevoegde foto). Wat is jullie idee hierover?

Verder heb ik zo nu en dan (lijkt op) HDMI handshake problemen met een Nvidia Shield. Dit doet zich voor wanneer bij het starten van een film/serie via Kodi en/of Plex en de refreshrate wordt aangepast. Het beeld wordt dan helemaal rose/paars, geluid is er wel en enige oplossing is de video te stoppen en opnieuw proberen. Dit probleem heeft zich eerder (op de vorige tv) nooit voorgedaan. De HDMI kabel heb ik al vervangen en ook een andere input geprobeerd maar het blijft zich zo nu en dan voordoen....herkend hier iemand dit probleem?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Michael

ik vind de uniformiteit er wel ok uitzien, als je het maar in normaal content niet ziet. Mensen maken zichzelf gek .
Er zijn schermen in omloop waarbij je het regelmatig ziet , maar die zien en met 5 procent echt slechter uit.
Mijn pioneer kuro 600m is ook niet echt uniform hoor.Ik denk dat elke tv wel iets heeft.

Dont worry
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

CVar

Quote from: MichaelV on September 26, 2017, 21:15:35
Sinds 2 weken ook de eigenaar van een 65" LG OLED C7. Komende van een Sony 65x9005B Edge lit, ben ik onzettend blij met de vooruitgang in blacklevel, contrast (zwart is nu weer zwart ipv blauw/grijs). De motion issues waar veel over te lezen valt, vallen mij gelukkig minder op en worden zeker niet als storend ervaren. Wel ben ik iets minder tevreden over de uniformiteit van het scherm en vraag ik mijzelf af ik hiermee terug moet naar de winkel (zie bijgevoegde foto). Wat is jullie idee hierover?


Op het moment dat je deze banding ook tijdens het normale TV kijken gaat zien, zou dat een goede reden kunnen zijn om het in ieder geval als storing/probleem te melden. Vergeleken met de 65C7 die ik nu heb, ziet het er wel wat 'slechter' uit ja.

Waar je wel rekening mee moet houden is dat LG schijnbaar nog steeds niet is staat is om een uniform OLED panel te fabriceren, het is letterlijk een loterij wat je geleverd krijgt. Ik had er eentje gemaakt in juli die redelijk uniform was maar relatief veel pixel uitval, 2e had meer issues met de kleuren/filter uniformiteit (zie paar posts hier boven), deze is inmiddels verwisseld en nu weer dezelfde problemen op dat gebied. Links tikje minder dan de vorige maar ook rechts heel licht nu (2e en 3e 65C7 komen uit de batch van september).
Vooral duidelijk te zien als je een 100% geel scherm op zet als test, dan zie dus die roze tint aan de zijkant(en). Op wit neigt het weer naar geel maar ook op grijs wordt de tint weer roze op die plekken.

Winkel weer gebeld dat ik deze ook niet wil, vroegen eerst om te komen praten over een ander merk/model. Probleem is dat Panasonic geen Dolby Vision heeft en gaat krijgen en Sony wegens het design afvalt. TV staat op een kastje met glas aan de bovenkant en omdat de Sony zo laag staat, gaan we vanuit onze zitpositie dat spiegelen zien ben ik bang. Met de LG gaat dat wel goed. Kom van plasma dus OLED is (helaas) de enige optie op dit moment.

Alhoewel ze natuurlijk allemaal LG panelen gebruiken, ben ik op dit moment sowieso 'gedoemd' om een LG neer te zetten.
Winkel gaat nu met LG overleggen want ik heb gezegd dat ik geen nieuwe 65C7 uit de september batch wil, dit met de hoop dat een andere batch beter is.

lapino

Welke winkel? Via de mijne krijg ik bitter weinig reply behalve regel het met lg...

CVar

Quote from: lapino on September 27, 2017, 14:08:02
Welke winkel? Via de mijne krijg ik bitter weinig reply behalve regel het met lg...

PlatteTV met hun eigen service pakket, de foto's die ik ze stuur zijn voor hun voldoende om te zien dat de TV's niet in orde zijn.

Heb ze ook al gewaarschuwd dat LG nu niet opeens met een verhaal/statement gaat komen dat dit soort dingen binnen de toleranties vallen, want dan pak ik hem in en krijgen ze hem retour en kunnen ze mijn geld terug storten.