Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sailor Jan

Quote from: W.Otter on April 21, 2017, 22:52:45
Dus sailor jan je hebt een b6?

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

Ja, slip of the finger...zie het net...!!!
Wees lief voor jezelf

skyfox

Sinds afgelopen weekend mag ik mezelf ook rijk voelen met een fantastisch oled scherm. Ik heb thuis moeten praten als brugman en Smits moest met een strakke aanbieidng komen, maar het is een 65" exemplaar geworden. Voluit de oled65b6v.  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:

Ik ben nog een beetje met de settings aan het spelen. Het eerste wat me opvalt: voor een platte tv is het geluid echt heel erg okee! Nee, er zit geen bas in, maar voor gewone tv uitzendingen of een romkom op Netflix is dit meer dan prima. Die zag ik dus echt even niet aankomen.

Wat me ook opvalt is dat ik soms in het beeld een soort ghosting waarneem. Als iemand in een serie bijvoorbeeld snel door het beeld loopt, dan willen de randen van die persoon er soms nog even achteraan hobbelen. Of een soort waas om een persoon verschijnen, zo'n waas wat je bijv. op heet asfalt ziet. Heel vaag. Herkent iemand dit? Zou mooi zijn als ik gewoon ergens een instelling moet omzetten.

Verder niets dan lof voor dit prachtige scherm! Zodra we over de 200 uur zitten ga ik eens kijken naar iemand die het scherm kan kalibreren.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

W.Otter

gefeliciteerd! ik ben ook de trotse bezitter van de 55'' de ghosting die je meld heb ik nog niet echt waargenomen.. Bij één serie echter wel een kleine hapering in het afspelen maar dat ligt aan de opname of het bufferen van de LG. ik moet nog een nieuwe mediaspeler aanschaffen dan kan ik zeggen of het inderdaad aan de LG ligt. Verder raad ik je aan om even wat HDR materiaal te downloaden en op een sticky te gooien .. http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

als je nog een goede instelling/kalibratie vind op het internet mag je die gerust delen  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

graafie

Je kunt op Youtube eens kijken naar 'LG calibration with Darko'. Misschien heb je er iets aan. Darko geeft je ook de mogelijkheid om de instellingen te downloaden en die uit te printen op papier. (tegen een kleine betaling)

Erik

#2455
Quote from: skyfox on April 25, 2017, 12:32:00
Sinds afgelopen weekend mag ik mezelf ook rijk voelen met een fantastisch oled scherm. Ik heb thuis moeten praten als brugman en Smits moest met een strakke aanbieidng komen, maar het is een 65" exemplaar geworden. Voluit de oled65b6v.  :bigsmile: :bigsmile: :bigsmile:
:pompom: gefeliciteerd, ikke jaloers heb je ook het gevoel geen projector meer nodig te hebben of wordt dat stap 2? :D

ps OLED stond toch bekend om hoge verversingssnelheid dus je zou zeggen dat ghosting een software instelling is en hopelijk uitschakelbaar.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

M

Quote from: graafie on April 25, 2017, 14:20:05
Je kunt op Youtube eens kijken naar 'LG calibration with Darko'. Misschien heb je er iets aan. Darko geeft je ook de mogelijkheid om de instellingen te downloaden en die uit te printen op papier. (tegen een kleine betaling)
Dit heeft totaal geen zin, elk scherm is anders. Wil je het goed, dan kalibreren!!
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

skyfox

Quote from: Erik on April 25, 2017, 14:34:11
:pompom: gefeliciteerd, ikke jaloers heb je ook het gevoel geen projector meer nodig te hebben of wordt dat stap 2? :D

ps OLED stond toch bekend om hoge verversingssnelheid dus je zou zeggen dat ghosting een software instelling is en hopelijk uitschakelbaar.

Het scherm draait op 120hz volgens meneer Darko, dus dat zou inderdaad geen issue mogen zijn. Wat het dan wel is, geen idee. Nog niet uitgebreid naar gegoogled ook, komend weekend maar eens doen als de kleine het toelaat.

Ik heb een beamer gehad, en hoef met dit scherm nu niet direct weer een beamer erbij te hebben. Toegeven, het beeld van een projector is "filmischer". Maar is dat nou echt iets wat m'n filmervaring beter maakt? Ik vind op dit moment van niet. Het scherm is machtig mooi, lekker groot (ondanks dat m'n beamer het deed op 90"), en omdat het nu in de huiskamer hangt kijk ik er ook weer vaak naar. Na de geboorte van de kleine zaten we bijna niet meer in onze aparte HT kamer. Dus dit is beter. Mijn vrouw wilde echter de beamer niet meer in de woonkamer, dus dit is een meer dan fantastisch alternatief. Wat mij betreft: Highly recommended!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

graafie

Quote from: Mayko on April 25, 2017, 14:42:49
Dit heeft totaal geen zin, elk scherm is anders. Wil je het goed, dan kalibreren!!

Vandaar dat ik er ook bij heb gezet, 'misschien heb je er iets aan'. Ik heb al eerder op dit topic aangegeven dat elk scherm anders is en dat je niets hebt aan andermans instellingen maar er zijn forumleden die hier totaal anders over denken en het maar flauwekul vinden.

Symtom

Quote from: W.Otter on April 25, 2017, 13:17:24
gefeliciteerd! ik ben ook de trotse bezitter van de 55'' de ghosting die je meld heb ik nog niet echt waargenomen.. Bij één serie echter wel een kleine hapering in het afspelen maar dat ligt aan de opname of het bufferen van de LG. ik moet nog een nieuwe mediaspeler aanschaffen dan kan ik zeggen of het inderdaad aan de LG ligt. Verder raad ik je aan om even wat HDR materiaal te downloaden en op een sticky te gooien .. http://demo-uhd3d.com/categorie.php?tag=lg

Hier heb ik ( met mijn 65e6v totaal geen last van )
Heb je alle beeld verbeter zooi uitgezet?
Onder geavanceerde bediening, alles uit zetten.
Kleurbereik heb ik uitgebreid en gamma op 2.4 (
is persoonlijk )

Beeldopties:
Ook alles uit zetten, zwart niveau op laag. 

Dan zou het toch weg moeten zijn.

B&W Wenge 2x CM10, 2x CM5, CMC Centre 2 s2 black.
Dual SVS SB13 Ultra - LG OLED65E6V.
Ps4 Pro - Xbox one - Sidewinder 3 mediaplayer / Himedia q10 pro 4k mediaplayer - LG 3D BluRay player - Oppo 203 UHD.
Denon X7200WA amp - Audioquest HDMI Vodka Cables.

Raymen

Lijkt wel of trumotion volledig open staat ofzo
Hier ook geen enkele ghosting waar te nemen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

bigbro

Ja of de scherpteregeling staat te hoog

W.Otter

Quote from: graafie on April 25, 2017, 15:01:58
Vandaar dat ik er ook bij heb gezet, 'misschien heb je er iets aan'. Ik heb al eerder op dit topic aangegeven dat elk scherm anders is en dat je niets hebt aan andermans instellingen maar er zijn forumleden die hier totaal anders over denken en het maar flauwekul vinden.

nooit gezegd dat het onzin is ;) heb het geld er niet voor over, ik denk dat je met zelf kijken en instellingen doorlopen een goed beeld kunt bereiken! lijkt me heel persoonlijk zo'n kalibratie..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A3-D

Quote from: skyfox on April 25, 2017, 12:32:00
Wat me ook opvalt is dat ik soms in het beeld een soort ghosting waarneem. Als iemand in een serie bijvoorbeeld snel door het beeld loopt, dan willen de randen van die persoon er soms nog even achteraan hobbelen. Of een soort waas om een persoon verschijnen, zo'n waas wat je bijv. op heet asfalt ziet. Heel vaag. Herkent iemand dit? Zou mooi zijn als ik gewoon ergens een instelling moet omzetten.
Wat gebruik je als bron en bij welke resolutie heb je daar last van?

Hier ook nog niet eerder waargenomen.

hully

Quote from: Raymen on April 25, 2017, 15:42:37
Lijkt wel of trumotion volledig open staat ofzo
Hier ook geen enkele ghosting waar te nemen
ik ook geen enkele last (E6V)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Ik heb nu alle beeldverbeteraars uit staan, het probleem lijkt nu weg. Ik kijk het een tijdje aan, als het weg blijft ga ik eens experimenteren met het toevoegen van de opties om te kijken welke de boosdoener was.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Caesarea

Quote from: skyfox on April 25, 2017, 21:28:58
Ik heb nu alle beeldverbeteraars uit staan, het probleem lijkt nu weg. Ik kijk het een tijdje aan, als het weg blijft ga ik eens experimenteren met het toevoegen van de opties om te kijken welke de boosdoener was.

Voordat ik de E6V ging aanschaffen, heb ik meerdere fora/reviews gelezen dat je bij 4K content alle beeldverbeteraars uitgeschakeld moet laten om "storingen" te voorkomen.

treky22

Kan iemand mij eens vertellen waar het verschil in zit tussen deze 2 tv's qua specs ?
Want het scheelt toch €1000. Volgens mij alleen het 3D gedeelte.

LG OLED65E6V

LG OLED65B6V


Nog iets: Ik zag bij tweakers de LG OLED65B7V staan. Dit is de opvolger van de B6V neem ik aan.
Wanneer gaat deze uitkomen, en verdwijnt de B6V dan uit het assortiment?

Dit vanwege mijn geplande aankoop in November/December.
Ja, het is nog vroeg. Maar ik kan alvast maar op de hoogte zijn  ::) ::)
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Caesarea

Quote from: treky22 on April 26, 2017, 00:17:42
Kan iemand mij eens vertellen waar het verschil in zit tussen deze 2 tv's qua specs ?
Want het scheelt toch €1000. Volgens mij alleen het 3D gedeelte.

LG OLED65E6V

LG OLED65B6V


Nog iets: Ik zag bij tweakers de LG OLED65B7V staan. Dit is de opvolger van de B6V neem ik aan.
Wanneer gaat deze uitkomen, en verdwijnt de B6V dan uit het assortiment?

Dit vanwege mijn geplande aankoop in November/December.
Ja, het is nog vroeg. Maar ik kan alvast maar op de hoogte zijn  ::) ::)

Naast 3D heeft het ook geen soundbar

W.Otter

Quote from: Symtom on April 25, 2017, 15:18:58
Hier heb ik ( met mijn 65e6v totaal geen last van )
Heb je alle beeld verbeter zooi uitgezet?
Onder geavanceerde bediening, alles uit zetten.
Kleurbereik heb ik uitgebreid en gamma op 2.4 (
is persoonlijk )

Beeldopties:
Ook alles uit zetten, zwart niveau op laag. 

Dan zou het toch weg moeten zijn.
Ja alles staat uit.. heb het ook maar bij 1 serie..

Verstuurd vanaf mijn SM-A700F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymen

#2470
Quote from: Symtom on April 25, 2017, 15:18:58
Hier heb ik ( met mijn 65e6v totaal geen last van )
Heb je alle beeld verbeter zooi uitgezet?
Onder geavanceerde bediening, alles uit zetten.
Kleurbereik heb ik uitgebreid en gamma op 2.4 (
is persoonlijk )



Beeldopties:
Ook alles uit zetten, zwart niveau op laag. 

Dan zou het toch weg moeten zijn.



Waarom geb jij kleurbereik op uitgebreid staan
Standaard is de juiste stand
Heb je dit ook voor hdr gedaan

Anders moet je dit filmpie eens kijken
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2589905-2016-oled-hdr-calibration-settings-2.html

In het midden van dat topic wordt het uitgelegdwaarom de standaardstand de juiste is

Is op het avsforum veel over geschreven
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

W.Otter

Quote from: Raymen on April 26, 2017, 09:10:02
Waarom geb jij kleurbereik op uitgebreid staan
Standaard is de juiste stand
Heb je dit ook voor hdr gedaan

Anders moet je dit filmpie eens kijken
http://www.avsforum.com/forum/40-oled-technology-flat-panels-general/2589905-2016-oled-hdr-calibration-settings-2.html

In het midden van dat topic wordt het uitgelegdwaarom de standaardstand de juiste is

Is op het avsforum veel over geschreven

staat toch achter dat dit persoonlijk is  :baaa:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymen

Okee
Maar geef ook aan dat het kan

Probeer het eens persoonlijk vindt ik het te overheersend
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

jasjenl

#2473
Quote from: W.Otter on April 25, 2017, 16:22:04
nooit gezegd dat het onzin is ;) heb het geld er niet voor over, ik denk dat je met zelf kijken en instellingen doorlopen een goed beeld kunt bereiken! lijkt me heel persoonlijk zo'n kalibratie..
In principe is een calibratie niet persoonlijk, wat je met een calibratie bereikt is dat het beeld wat je ziet zoveel mogelijk overeenkomt met hoe het zou moeten zijn volgens vastgelegde normen, zodat je precies het beeld ziet zoals de maker het heeft bedoeld. Of je dat dan mooi vindt is een ander verhaal, veel mensen vinden oververzadigde kleuren vaak mooier alleen moet je dan wel beseffen dat je in principe niet een 'correct' plaatje zit te bekijken. Het is een overweging die ieder voor zich moet maken, ik zou alleen zelf als ik zo'n mooie tv had ook zeker willen weten dat ik het meest natuurgetrouwe beeld heb en daarom heb ik ook altijd mijn tv's door Frank Doorhoff laten calibreren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

treky22

Vandaag bij de MM hier in Eindhoven eens gaan kijken naar de LG's. Daar hing ook de nieuwe 77W7. Damn, wat is dat ding dun.
Maar ik ging eigenlijk om te kijken naar de 65B6V. Wat een mooie tv, en wat een mooi beeld zeg. Dit zou echt een flinke upgrade zijn van mijn huidige 50PK950.
Ik snap alleen de prijs daar niet. Hij kost daar €3985 zoiets. Terwijl ik via tweakers gewoon prijzen zie van €3089.
Heel wazig.

Maar ik weet nu wel zeker dat mijn volgende (einde jaar) weer een LG gaat worden, en zeker een Oled ☺️
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB