Lg oled 4k

Started by kroetie, July 17, 2015, 17:14:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kroetie

Deze tv'staat nu te bewonderen voor 5999 euro bij de MM te Rotterdam.
65 inch wel te verstaan.
De 55 inch staat er ook voor 4499 euro.
Dit zijn wel de curved versies.
De flatpanels laten nog op zich wachten tot eind van het jaar volgens een LG vertegenwoordiger.
Levertijd is echter 8 tot 10 weken voor deze modellen.
Uiteraard staat er een gelikt demofilmpje te spelen, maar wat s dit mooi zeg.

Vreemd detail is wel , dat er in de handleiding staat ( ik meen pagina 5) dat de tv om de 3 uur uitgezet moet worden ivm met inbranden.
Ik weet niet of dat serieus is . In sommige handleidingen van magnetrons staat ook
dat je er geen kat in mag doen.


LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

jasjenl

Ik lees dat niet terug in de handleiding die je hier  http://www.lg.com/nl/ondersteuning-product/lg-65EG960V kunt downloaden. Er staat wel een waarschuwing in over het te lang tonen van statische beelden, maar dat is bij alle (oled) tv's een risico.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

EdwinB

Nu nog de 77" OLED voor een leuke prijs en ik kan mijn TV gaan vervangen.  ;)

road rebel

Quote from: kroetie on July 17, 2015, 17:14:03
In sommige handleidingen van magnetrons staat ook
dat je er geen kat in mag doen.

:wow: Mag dat niet dan?!


Gaat het over de lg 65 ec9800?



In een niet zo ver verleden kan ik mij nog plasma's van die afmetingen herinneren die een stuk duurder waren!

EdwinB

Quote from: road rebel on July 17, 2015, 21:03:37
Gaat het over de lg 65 ec9800?

Ik vermoed eigenlijk de 65EG960V.

kroetie

Het weergeven van een stilstaand beeld (bijvoorbeeld het logo van een zender, een menu, een scène van een videospel of een computerscherm) gedurende een lange tijd, kan uw scherm beschadigen.
Dit wordt schermretentie genoemd, het beeld blijft dan op het scherm plakken. Het beeld kan lang zichtbaar blijven of zelfs nooit meer verdwijnen. Dit wordt ook wel "beeldretentie" genoemd. Beeldretentie wordt niet gedekt door de garantie. Voorkom weergave van een stilstaande afbeelding op het scherm van uw televisie gedurende langere tijd (1 of meer uren voor OLED).
Als u langere tijd tv-kijkt met een beeldverhouding van 4:3, kan beeldretentie optreden aan de randen van het scherm.
Dit verschijnsel doet zich ook voor bij producten van andere leveranciers en is geen reden voor vervanging of terugbetaling.

Dit staat in de handleiding. Ik weet niet waar ik heb gelezen om de tv na 3 uur uit terzetten.
Maar geen garantie op inbranden lijkt mij een duur risico.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

road rebel

Hoe zit het met bewegende beelden eigenlijk? Want bij de oleds die ik tot nu heb gezien zag het er nogal digitaal en gebrekkig uit (let wel: in winkels dus niet gecalibreerd).
Over het inbranden zou ik mij niet teveel zorgen maken. Retentie heb je op elk scherm en dergelijke meldingen vond je dan ook bij veel handleidingen terug. Zelfs een led lcd kan retentie hebben.

dream1

Ik had ook begrepen dat het inbranden nog een issue is. Waar ik ook benieuwd naar ben is de levensduur van oled daar krijg je ook niet veel duidelijkheid over. Maar inderdaad het is een plaatje van een beeld zwart is ook zwart, zwarter kan niet meer;-)

kroetie

Het zou toch te gek zijn dat als je een burn in hebt, dat je voor zulke dure toestellen dan geen garantie kan verhalen.
Ik heb nu een Pioneer kuro krp600m en gelukkig nooit last gehad, maar ik denk dat ik voor dat geld toch wel een omruilgarantie zou willen hebben, en anders geen oled voorlopig.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

dream1

Ik kan mijn ook niet voorstellen dat je daar geen garantie op krijgt als je zo'n tv koopt zou ik het ook nog op de nota op laten   schrijven maar kan mijn dit niet voorstellen op een tv van €6000,-

8mile

Bij de VE Shootout in de VS was een 65'' curved OLED die last had van verdonkering aan de randen, wat doet denken aan 4:3 aspect ratio zwarte balken, bij donker materiaal. Daarnaast was er ook een vertikale banding probleem in het centrum van de TV bij lage APL (Average Picture Levels). Het verdacht is dat al deze modellen deze problemen hebben.

Hier is een thread waar mensen gevraagd wordt of ze gezien de problemen deze OLED nog wel willen kopen_
http://www.avsforum.com/forum/92-community-news-polls/2064194-would-you-buy-lg-eg9600-oled-uhdtv.html

dream1

Dat wordt het zeker nog 1 jaar wachten hopelijk hebben ze dan het probleem opgelost, blijft wel de vraag open wat de levensduur is van een oled tv. Denk dat ze volgend jaar ook weer goedkoper zijn en dat er ook meer merken komen met een oled versie.

RPO

Op AVForum en AVS forum zijn > 250 pagina's leesplezier over de "960" serie OLEDs.
Conclusies zijn eigenlijk dat deze TVs het beste plaatje ooit neerzetten. Zijn ze zonder fouten: nee.
De kwaliteit verbetert echter wel naarmate LG meer ervaring heeft met de productie. Het "vigneting" (de donkere randen rechts en links) wordt steeds minder. Een bekende Engelse calibrator blijft volhouden dat , mits goed gecalibreerd, de TV een nagenoeg foutloos plaatje neerzet.
Als je 5-6K€ betaalt voor een TV en je laat 'm niet calibreren (of zélf, desnoods) dan  heb je het niet echt begrepen.
Belangrijkste conclusie: iedereen zit te wachten op de platte modellen die later in het jaar zouden moeten komen.
Aangezien wij de kromme modellen +/- een half jaar na USA en UK krijgen zou dit ook wel een "wachten" kunnen worden.
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Fox

Quote from: 8mile on July 18, 2015, 16:13:23
Bij de VE Shootout in de VS was een 65'' curved OLED die last had van verdonkering aan de randen, wat doet denken aan 4:3 aspect ratio zwarte balken, bij donker materiaal. Daarnaast was er ook een vertikale banding probleem in het centrum van de TV bij lage APL (Average Picture Levels). Het verdacht is dat al deze modellen deze problemen hebben.

Hier is een thread waar mensen gevraagd wordt of ze gezien de problemen deze OLED nog wel willen kopen_
http://www.avsforum.com/forum/92-community-news-polls/2064194-would-you-buy-lg-eg9600-oled-uhdtv.html

Is de "verdonkering" aan de randen niet een resultaat/probleem van de "edge" LED verlichting ...

Bij Full LED zie ik dat nl nooit.

Robiwan

zal wel aan mij liggen maar ik vind dat de meeste lcd/oleds nog steeds een behoorlijk onnatuurlijk plasticachtig plaatje laten zien. Ik zweer nog steeds bij een goed plasmascherm ook al is die allesbehalve foutloos.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

dream1


Quote from: LPlover on July 19, 2015, 11:17:12
zal wel aan mij liggen maar ik vind dat de meeste lcd/oleds nog steeds een behoorlijk onnatuurlijk plasticachtig plaatje laten zien. Ik zweer nog steeds bij een goed plasmascherm ook al is die allesbehalve foutloos.

Heb je dan deze LG oled tv gezien.
Zwart is echt zwart en de kleuren zijn ook schitterend.

8mile

Quote from: Fox on July 19, 2015, 10:08:43
Is de "verdonkering" aan de randen niet een resultaat/probleem van de "edge" LED verlichting ...

Bij Full LED zie ik dat nl nooit.
We hebben het hier over OLED, niet over LED LCd.

8mile

#17
LG maakt al enkele jaren OLEDs en niet eerder zijn de problemen zo erg geweest. Dit is ook de reden dat bij de VE Shootout vier van de vijf expert ''votes'' naar een ''Full Array Local Dimming'' LED LCd ging (de top 2015 Sony X940C en de Samsung JS9500) Men weet ook niet precies waaraan het ligt. De grotere maten? De ''curve''? Sommige tweakers zeggen dat ze de problemen eruit kunnen kalibreren. Ieder geval als je in Nederland een kalibrateur huurt dan zal ie hem standaard kalibreren en niet uitgebreid gaan tweaken, dus het ''eruit kalibreren'' dat kun je hier vergeten. Kalibreren heeft ook weinig zin tenzij je hem geregeld laat kalibreren omdat de kleur ''drifts''. Toen zo'n jaar geleden een pro bij mij was zei hij dat ie een OLED gekalibreerd had en dat het een nachtmerrie was, hij kreeg de kleur maar niet goed..Dit alles neemt niet weg dat als ik het geld had en nu een nieuwe TV zou moeten kopen ik serieus een OLED zou overwegen en pas daarna naar een LED LCd zou kijken. Een ding weet ik zeker, ik zal nooit een ''curved'' TV kopen.

http://www.avsforum.com/forum/286-latest-industry-news/2061314-consumer-reports-reviews-lg-55eg9600-oled-uhdtv.html

Links, een LED LCd is normaal, rechts, de 55EG9600, heeft een donkere balkachtig iets links ''darkened edges''.



Uniformiteit. 55EG9600 Links is een nieuw panel, rechts is een gerepareerd 55EG9600 panel. De ''darkened edges'' en ''vertical stripes'' zijn goed te zien.






kroetie

Hmm dat ziet er niet goed uit. Ik dacht echt mijn Pioneer te gaan vervangen voor een oled, maar ik krijg steeds meer twijfels.
Misschien een Samsung s-uhd of toch nog maar een jaartje wachten en kijken wat het gaat worden met oled.
LG OLED65E6-Naim UQ2-Naim NAP100-B&W CM5-B&W PV1-B&W M1-B&W CMC-MARANTZ SR6004-MINIX-Popcorn hour A500

papaleo

Ik heb de shootout live gevolgd op AVS....
Én de winnaar is... ,gewoon belachelijk dat ze 2 belangrijke zaken zoals uniformiteit en motion niet zwaarder hebben laten meewegen in hun eindoordeel,en ze de LG als winnaar boven de Sony en de Samsung hebben verkozen.(oohja; HDR is ook alleen maar via streamen op de de LG OLED weer te geven,dus niet via een (nieuwe) Ultra HD BluRay speler!!!)

Ik ben gisteren in de MM in Rotterdam geweest en heb daar de nieuwste 65" OLED van LG zien spelen met demo materiaal,tja...,dan ziet het er best gelikt uit maar ik weet niet hoe dit materiaal er in werkelijkheid uit moet zien,dus kan dan ook niet goed (be)oordelen.

Heb ook de Samsung 65JS9500 gezien,maar ivm de beperkte kijkhooek,de motion en het curved scherm,waarin je onwijs veel reflecties opvang zou dit hem ook niet gaan worden...

Nee dan heeft de Sony 75X9505C,wel mijn hart gestolen, en zou dit een 'waardige' vervanger kunnen (gaan?) worden voor mijn Pioneer Kuro 600M  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

#20
Mooi die Sony, staat zekers op de lijst. Maar had hem liever gezien zonder speakers aan de zijkant.

http://www.heimkinoraum.de/videos/das-neue-flaggschiff-sony-kd75x9405c-154

@papaleo ik las te snel, jij bedoelt deze: http://www.sony.nl/electronics/televisies/x9500b-series#product_details_default
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

papaleo

Quote from: Mayko on July 20, 2015, 16:32:43
Mooi die Sony, staat zekers op de lijst. Maar had hem liever gezien zonder speakers aan de zijkant.

http://www.heimkinoraum.de/videos/das-neue-flaggschiff-sony-kd75x9405c-154

Tja,dat is kwestie van smaak... ;)
Ik vind het juist,zeker ook wbt de geluids kwaliteit,een mooie toegevoegde waarde...,maakt de TV zeker met de van een stuk gemaakte zwarte front glasplaat in de lijn net een 16:9 scherm  8)

Maaarrrr...,als je een Sony wil met deze mooie techniek en (waarschijnlijk) nog meer verbeterd en nog mooiere specs tzt,zonder de zijspeakers dan moet je nog ff wachten want ik heb al vernomen dat er (2016) een 85" gaat komen  8) :worship:...maar of dat deze n beetje betaalbaar gaat worden?!  :o
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Mayko on July 20, 2015, 16:32:43
Mooi die Sony, staat zekers op de lijst. Maar had hem liever gezien zonder speakers aan de zijkant.

http://www.heimkinoraum.de/videos/das-neue-flaggschiff-sony-kd75x9405c-154

@papaleo ik las te snel, jij bedoelt deze: http://www.sony.nl/electronics/televisies/x9500b-series#product_details_default

Nee,die laatste X95 is al een 'ouwe' (8bit) panel,deze is ook al niet meer leverbaar,deze word nu vervangen...
De x940 en de x930 zijn 10bitters...,waardoor ze ook compatible zijn met de HDR techniek
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

#23
Quote from: papaleo on July 20, 2015, 17:09:44
Nee,die laatste X95 is al een 'ouwe' (8bit) panel,deze is ook al niet meer leverbaar,deze word nu vervangen...
De x940 en de x930 zijn 10bitters...,waardoor ze ook compatible zijn met de HDR techniek
Duidelijk!
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

dream1

Ja moet zeggen die van Sony ziet er ook erg mooi uit zeg pffff. Wat is de adviesprijs van deze tv hoop dat ze steeds meer betaalbaarder worden;-)