Roberto's Livingroom Cinema

Started by Crownfire, July 9, 2015, 08:20:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Crownfire

Donderdag gaan we de koof passend maken voor het scherm. Ik had het idee om er een mdf paneel in te maken met een gleuf erin waar het scherm door naar beneden zakt. De rest wordt rondom meegestuckt met de muur eenheid plafond. Het paneel wil ik aan 1 kant bevestigen met scharnieren en aan de andere kant met magneten bevestigen. Wellicht heeft iemand anders nog briljante ideeen om het anders te doen. Dan hoor ik het uiteraard graag :)

Crownfire

En het scherm hangt en is getest. Echt superstrak het doek. En heerlijk om hem automatisch te zien bewegen. Van het weekend gaan we de koof verder afmaken. De klep die nu open staat op de foto gaat gewoon dicht als ik het doek laat zakken. We moeten er alleen nog een gleuf in maken. Verder wordt de koof rondom gestuckt. Dit gaat volgende week gebeuren in de gehele woonkamer. Ik ben benieuwd.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

diceman

Quote from: Crownfire on August  6, 2015, 22:01:24
En het scherm hangt en is getest. Echt superstrak het doek. En heerlijk om hem automatisch te zien bewegen. Van het weekend gaan we de koof verder afmaken. De klep die nu open staat op de foto gaat gewoon dicht als ik het doek laat zakken. We moeten er alleen nog een gleuf in maken. Verder wordt de koof rondom gestuckt. Dit gaat volgende week gebeuren in de gehele woonkamer. Ik ben benieuwd.
Houd je er wel rekening mee dat als je alles stak stukt je er moeilijk bij komt als er problemen zijn met het doek. Of heb je daar een oplossing voor?
Spanscherm prachtig, via een sponser? Welke maat is dit?

Crownfire

De klep blijft zitten. Deze kan gewoon open en dicht als ik dat wil. Hij is zo breed dat ik mijn scherm er gewoon uit kan halen.

Het scherm is gekocht bij ITC. Het is een screenint scherm met een matwit laag. Gain 1.2. Ik kan hem met de afstandsbediening aansturen. Hij ziet er erg goed uit. Hopen dat alles gauw klaar is dan ga ik hem echt gebruiken  :clapping:

diceman

Thanks voor de info.
Dacht als alles dicht is gemaakt kan je er nooit meer zonder hakken bij, maar is over nagedacht lees ik.

Crownfire

Quote from: diceman on August  7, 2015, 20:26:04
Thanks voor de info.
Dacht als alles dicht is gemaakt kan je er nooit meer zonder hakken bij, maar is over nagedacht lees ik.

Ik hoop dat ik aan alles gedacht heb  :wacko:

Crownfire

Vandaag de koof afgemaakt en de muren voorgrsmeerd voor het stucken. Maandag gaan ze beginnen. Het enige wat er later in komt is de gleuf voor het scherm.

Niek007

Goed idee om de koof op deze manier te maken, ik volg je topic even, wil binnenkort op dezelfde manier het scherm wegwerken.. Nog een specifieke reden waarom je voor Screenint en niet voor Kingpin bent gegaan?
Denon X6200W, Panasonic UB824, XTZ 99.36 FLR, XTZ S5, Velodyne SPL1200 Ultra, LG OLED B6V, Sony VW270, nVidia Shield, Synology NAS, Logitech Harmony Elite

Crownfire

#34
Ik heb het advies opgevolgd van ITC. Zij gaven aan dat ze erg tevreden waren over Screenint en dat het toch een stapje hoger is.

Quote from: Niek007 on August  8, 2015, 17:47:20
Goed idee om de koof op deze manier te maken, ik volg je topic even, wil binnenkort op dezelfde manier het scherm wegwerken.. Nog een specifieke reden waarom je voor Screenint en niet voor Kingpin bent gegaan?

Harry HT

Hi Roberto,

Je topic volg ik al een tijdje, het wordt mooi straks [emoji41]

Succes maandag [emoji106]🏿

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Crownfire

Bedankt. Leuk dat je zo enthousiast bent. Ik ben zo nieuwsgierig hoe het is als het klaar is  :clapping:

Quote from: Harry HT on August  8, 2015, 21:57:39
Hi Roberto,

Je topic volg ik al een tijdje, het wordt mooi straks [emoji41]

Succes maandag [emoji106]🏿

Gegroet,

Harry

Crownfire

Het stucwerk schiet op. Gaat mooi worden  ;D

Crownfire

De koof is geheel gestuct, de gleuf is gefreesd. Nu de elektra nog aansluiten en geheel verven. Maar eerst het stucwerk laten drogen.

R


Crownfire

Nog even tussen al het verfen en verhuizen door een fotootje van het scherm. De spots vallen straks uiteraard in de koof. Maar op het moment van maken van de foto had ik deze net geverfd. Maandag gaan we verhuizen. Nog een hoop te doen dus. Helaas is het stucwerk van de muren nog niet overal droog. We zullen nog even moeten wachten met schilderen verder.

Harry HT

Hi,

Gaaf zo, zeer geslaagd [emoji106][emoji41]

Succes met afwerken

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."


MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

luuk123456

Super mooi geworden inderdaad! :inlove:
JVC X500 - Kingpin VFS240 104' - 21:9 DIY masking -7.2 Surround - Fronts: Mission 752 Freedom - Center: Mission 753 - Surround: Mission 752 Freedom - Surround Back: Mission 760I - Denon 4520 -Dual  Klipsch r-115SW - HTPC - Domotica X10 lights
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143724.0

papaleo

Mooi dat je het scherm helemaal hebt weggewerkt,en dat alleen de sleuf maar zichtbaar is... :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

gonzales

een weggewerkt scherm vind ik in de regel niet zo mooi, er is altijd wel iets waar ik me dan aan stoor. Maar complimenten hoor, dit is echt goed gedaan.  :clapping:

Crownfire

Thanx allen. Afgelopen week de woonkamer geschilderd en de rest gedaan. Een hele hoop werk. Nu even adem halen. Van de week wordt de elektra afgemaakt en de keuken geplaatst. Hoop volgend weekend eindelijk mijn apparatuur volledig neer te gaan zetten. Die heb ik inmiddels een jaar gemist  >:(. Ook bestel ik deze week nog nieuwe kabels voor de frontspeakers bij Marcel. Mogen ook wel eens vervangen worden :). Zodra het af is zal ik foto's maken van het resultaat.

gonzales

Ben benieuwd naar de kleuren op de wand en zo. En de laatste loodjes... :P

MechanicalAnimal

Nog steeds met je EH-TW8100?  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis