wat was dat? een lamp? een flitser?

Started by Erik, July 8, 2015, 23:02:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Tijdje terug zag ik twee fotografen rondlopen met een lamp op hun toestel en over die lamp zat een stuk papier geplakt om het licht wat te dempen geloof ik.
Het was nogal donker en op de manier hoefden ze geen flitser te gebruiken en je kreeg een soort warm licht tot 1 a 2 meter voor de camera op zich wel een idee maar geen idee wat het was.
Wat was het een speciale lamp? Een flitser die niet uitging?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ze waren niet aan het filmen met hun camera? Dan gebruik je wel continue licht.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Idd ook filmen. Kun je flitser dan op continue licht instellen of hebben ze daar een apart lamp voor?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Ik denk eigenlijk dat het dan een video-lamp is geweest. En dat is echt continuelicht. Een flitser kan voor zover ik weet echt alleen "flitsen" :) (ik heb in geen jaren een flitser gekocht, maar het zou me verbazen als ze tegenwoordig tegenwoordig wel continue aan kunnen blijven)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

Ik zie het nu steeds meer. Of ze hebben een soort korte afstand flits om de rest niet te storen, ding geeft niet teveel licht. Of ze gebruiken lamp die aanblijft ook niet een heel sterk model.
Iemand die en idee heeft welke modellen dat zouden kunnen zijn, kan wel een fotozaak induiken maar wat voorkennis kan nooit kwaad.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

Het zou iets dergelijks als dit kunnen zijn.
Schijnbaar ook bruikbaar voor fotografie, al lijkt de lichtopbrengst me dan wat laag.
klik
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#6
Punt is dat ik het steeds meer zie gebeuren en het gevoel krijg achter te gaan lopen omdat ik het niet gebruik of wil gebruiken.
Je krijgt wel beter belichte foto's zo en als zij betere belichte foto's maken dan kan het zijn dat iemand zegt ik ga toch liever naar die dus vandaar dat ik eens voorzichtig rondkijk.
Had ook soms idee dat ze een velletje papier voor hadden gedaan om licht wat te "dempen"
Zal je linkje eens bekijken zo thnz
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Christiaan S on November  8, 2015, 22:53:01
Het zou iets dergelijks als dit kunnen zijn.
Schijnbaar ook bruikbaar voor fotografie, al lijkt de lichtopbrengst me dan wat laag.
klik
Hm twijfel toch of dit hem is het lijkt er wel op maar leds geven niet echt warm licht, het lichtschijnsel wat ik zag was meer gelig dan blauw of helder.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VlisChris

ander soort peertje.
ander kleurfilter
ander verzin maar wat.

Gaat om het idee. Vermoed dat het zo iets in die trend is.

Als je verwacht "achter te gaan lopen" zal het wel los lopen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Kjelt

Quote from: Erik on November  8, 2015, 23:02:48
Hm twijfel toch of dit hem is het lijkt er wel op maar leds geven niet echt warm licht, het lichtschijnsel wat ik zag was meer gelig dan blauw of helder.
Hoe kom je daar bij? Witte leds zijn te koop in zeer vele kleurtemperaturen van zeer warm wit (2700K) wat je in de keuken gebruikt, warm wit (3000K) voor de woonkamer, wit (4000k) voor werk en garage tot zelfs koel wit (6500K).
Nadeel van leds tov halogeen is dat het spectrum minder gelijkmatig is, ze hebben zeg maar drie of vier pieken in het spectrum zitten. De menselijke ogen filteren dat maar wat een videocamera er mee doet weet ik niet.

Erik

Ah ok nou voor dat bedrag kan ik wel eens kijken of het wat is
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Let op, die specifieke led in de link is 5000K dus dat is koud (blauwig) wit licht.
Ik wilde alleen reageren dat er ook warm witte leds zijn. Overigens wellicht verstandig eens te lezen wat voor video nodig is, het zou mij niets verbazen als dat 6500K is (zonlicht) maar ik ben op videogebied een leek.

Gaeje

Quote from: Erik on July  8, 2015, 23:02:20
Tijdje terug zag ik twee fotografen rondlopen met een lamp op hun toestel en over die lamp zat een stuk papier geplakt om het licht wat te dempen geloof ik.
Het was nogal donker en op de manier hoefden ze geen flitser te gebruiken en je kreeg een soort warm licht tot 1 a 2 meter voor de camera op zich wel een idee maar geen idee wat het was.
Wat was het een speciale lamp? Een flitser die niet uitging?
een stuk papier was waarschijnlijk een beetje diffusie om het licht niet zo hard te maken, niet zozeer minder fel