SHENMUE III kickstarter, eindelijk de legendarische SEGA game komt!!

Started by simsatit, July 3, 2015, 19:39:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

simsatit

Voor forumgenoten die de Sega Dreamcast nog herinneren;

Shenmue III komt na 14 jaar uitstel nu toch echt uit[emoji3] [emoji3] [emoji3]

Fysiek als spel op de PS4 en PC...wow, dit mag gerust wel een mijlpaal genoemd worden voor het reviven van vergane glorie..[emoji14] [emoji41]

Shenmue speelde ik in 1999 toen het spel net uit was in NL.
Het is een open wereld spel, geen elfjes, tovenaars etc. maar een echte levende wereld met volledige interactiviteit.
Alles is interactief, je kunt overal naar binnen of iig aanbellen, met iedereen praten, winkelen, spellen kopen om thuis op je Saturn te spelen, je slaapt, het weer veranderd, er zijn heel veel minispellen te spelen en dan is er dus ook gewoon nog het spel en het verhaal, zeer, zeer immersive gewoon..
Ik kwam die zomer van 1999 gewoon een paar weken niet meer buiten, zo een spel had ik nog nooit ervaren..

Wat een ongelooflijk spel..

En nu komt het derde deel alsnog, nee niet op de Xboxone maar op de PS4 notabene, maar de fans van de SEGA van weleer zijn er niet minder blij om.

SHENMUE is gewoon een belangrijk spel in de geschiedenis van de videogames.

Voor degene hier die diepe videogames een warm hart toedragen, oude Sega gamers, of nieuwe gamers die respect voor de fundatie van de hedendaagse games hebben, ga alsjeblieft naar Kickstarter en steun deze game!!!
Please[emoji41] [emoji106]
Voor 5 dollar kan dat al (alleen donatie) voor 29 krijg je de game (2017 komt deze uit) als download en voor 60 dollar krijg je de fysieke copy (PS4 of PC).

Alle productie kosten worden opgehaald door Kickstarter, hopelijk komt er 5 miljoen, dan krijgen we een echte full on Shenmue, dus [emoji1] please help[emoji1]


Shenmue lives..

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raymond187

Einde fuk in lijk.

Deel 1 met grote verbazing en plezier gespeeld. Die vechyscenes zijn tijd ver vooruit.  Werken voor je geld.  VET gewoon.

Must have

simsatit

Quote from: Raymond187 on July  3, 2015, 22:43:46
Einde fuk in lijk.

Deel 1 met grote verbazing en plezier gespeeld. Die vechyscenes zijn tijd ver vooruit.  Werken voor je geld.  VET gewoon.

Must have
[emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106] [emoji106]
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Miesepies

Ik kwam meestal niet veel verder dan de arcade... om Space Harrier te spelen :D

(Misschien maar weer eens pakken, heb nog de dreamcast en shenmue hier liggen)

simsatit

Haha cool..

Ja heb ook wel wat uurtjes in de arcade doorgebracht, ook in het echie trouwens;)
Vroeger op de kermis outrun, space harrier en afterburner later street fighter 2 eigenlijk heel veel games.in de arcade gespeeld, wij hadden een febo in haarlem waar je voor een rijksdaalder een uur onbeperkt in hun arcade mocht gamen, ze hadden daar een stuk of 20 arcade kasten staan, zat daar best vaak.. is inmiddels al weer bijna 30 jaar geleden..

Maar Shenmue kan mij zeker enthiousiast maken, dus als je er 5 dollar voor over hebt?
Of beter nog 29 want dan krijg je de game,

Sponsoren die hap dan[emoji1] [emoji1] [emoji1] [emoji106] [emoji106]
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Even een follow up.

De kickstarter is inmiddels geëindigd en was een groot succes!
Bijna 70000 backers hebben 6.33 miljoen dollar 'gefunded' en Shenmue 3 gaat nu een openworld game zijn.
Het was een spannende kickstarter, eerst ging het fantastisch en toen zakte het volledig in, er kwamen maar weinig nieuwe 'backers' bij en er was veel negatieve buzz in de gamesmedia.
Uiteindelijk hebben de fans de handen ineen gesloten en een waanzinnig offensief begonnen.
Zo is de hashtag #saveshenmue weken lang 'trending' geweest op twitter..
De laatste dagen explodeerde de kickstarter en het ene na het andere record ging er aan, dat was wel mooi om mee te maken..
Uiteindelijk 2 guiness records en verschillende kickstarter records binnen.
Het is de succesvolste videogame ooit op kickstarter.
De fans en natuurlijk Yu Suzuki (ontwikkelaar) echt heel erg blij.
En, Shenmue, gaat na 14 jaar nu eindelijk zijn langverwachte vervolg krijgen.

Dit was een zeer geslaagde crowdfunder, ben best blij mijn steentje bijgedragen te hebben..
(Jeugdsentiment EN het is gewoon een waanzinnige game)

Wat fotos van Shenmue op de SEGA Dreamcast:
Shenmue 1 uit 1999!!

16 jaar oud!!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Shenmue had een diep fighting systeem, Yu Suzuki had natuurlijk al veel ervaring met virtua fighter opgedaan, dat heeft hij heel mooi in Shenmue verwerkt.



>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Shenmue was 1 van de eerste echt open wereld spellen die zo veel interactiviteit met je omgeving biedde.
Het was zeer fascinerend 16 jaar geleden dit spel op de Dreamcast.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

En nu komt dan eindelijk deel 3!

Yu Suzuki is er blij mee!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raymond187

Hoe lang duurt het bouwen? 3 jaar?

Laatste va ndeel 2 was toch dat hij met de boot weg ging naar HKG?

Dat werken in de havens  :worship:
Gokken  :D

Space harrier was de eerste arcade game die ik speelde. Ik was toen 10 en ging stiekem met de metro naar de stad (amsterdam) om deze te spelen in Spielotiek @ rembrands. Vond moeders niet goed  :police:

simsatit

Hi Raymond,

die ken ik ook nog wel ja de Spielotiek haha..

Maar op de weg naar HK met de boot was deel 1, deel 2 eindigde in Guillin in China.

Het ontwikkelen gaat twee jaar duren, dus houd je adem niet in, maar hij komt, dat is al heel wat na 14 jaar...
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

roland p

Ik ben helemaal blij dat deze gaat komen.

Misschien binnenkort maar weer eens deel 1 en 2 spelen op de dreamcast (Heb laatst zo'n vmu met lcd gekocht). Ik heb goeie herinneringen aan dit spel. Al die straatjes, winkeltjes etc. in Shenmue 2. Echt gaaf gedaan. Ik heb nooit meer een spel gezien wat zo gaaf was als Shenmue 2.
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Ian G

Ook gespeeld destijds, toppertje welke zijn tijd ver voorruit was  O0

Maarre... shenmue 1 kwam toch echt in december 2000 pas in Nederland uit. Dus jij speelde een beta versie in de zomer van '99 ;)

Ian G

Owja, minstens evenveel tijd aan space harrier besteed als aan de main game... Ook retemoeilijk, want je had maar een credit om de game mee te clearen  ;D. En toen Shenmue 2 kwam lekker veel outrun gespeeld :headbanging:

simsatit

Quote from: Ian G on August 12, 2015, 21:08:56
Ook gespeeld destijds, toppertje welke zijn tijd ver voorruit was  O0

Maarre... shenmue 1 kwam toch echt in december 2000 pas in Nederland uit. Dus jij speelde een beta versie in de zomer van '99 ;)

ik zal je eerlijk bekennen dat ik inderdaad geen originele had toen.. en het is eigenlijk best mogelijk dat het zelfs 2000 was, er staat 99 op het doosje ik weet dat ik toen via 'een kanaal' een van de eerste Shenmues had, ik kon toen niet wachten, het is fout, i know maar goed zoals gezegd later alsnog gewoon nieuw bij de gameshop gekocht!
Eigenlijk is de dreamcast ten onder gegaan door de absentie van enige beveiliging, dat is wel jammer..
Dat had Sony met de ps2, zeker in het begin veel beter voor elkaar.
Maar later wel de originele alsnog gekocht, zowel deel 1 als 2!
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raymond187


Ian G

Mijn HT-forum avatar afbeelding (het AM2 logo) heb ik destijds (2004) van de GD-rom van Shenmue 2 gehaald. Als je de disc in je pc afspeelde dan kon je een hele reeks GIF's er vanaf kopiëren  O0.

simsatit

Quote from: Ian G on August 13, 2015, 20:51:23
Mijn HT-forum avatar afbeelding (het AM2 logo) heb ik destijds (2004) van de GD-rom van Shenmue 2 gehaald. Als je de disc in je pc afspeelde dan kon je een hele reeks GIF's er vanaf kopiëren  O0.

Die had ik uiteraard al gezien,

enig idee van welke Sega game mijn avatar komt?
het is de game waar ik het meest feeling mee heb..
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Ian G


Raymond187


simsatit

Quote from: Ian G on August 13, 2015, 23:41:28
Gokje: panzer dragoon?

Good guess!!

Panzer dragoon saga..

Het is Azel, getekend door Meubius (rip).
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

simsatit

Quote from: roland p on August 12, 2015, 21:05:39
Ik ben helemaal blij dat deze gaat komen.

Misschien binnenkort maar weer eens deel 1 en 2 spelen op de dreamcast (Heb laatst zo'n vmu met lcd gekocht). Ik heb goeie herinneringen aan dit spel. Al die straatjes, winkeltjes etc. in Shenmue 2. Echt gaaf gedaan. Ik heb nooit meer een spel gezien wat zo gaaf was als Shenmue 2.

Dit spel was zo ongelooflijk goed in VGA op een pc monitor..
Ik kon gewoon uren doorbrengen in de straten van van de twee steden in SM2, Guillin was ook bijzonder, geen vechten niets maar alleen maar door de natuur lopen, apart..

Wat ook zou fascinerend was, was als je iemand de weg vroeg en die bracht je dan naar je bestemming en dan kon je automatisch volgen en alles om je heen bekijken en dat was zo ongelooflijk realistisch gedaan, zo fascinerend, het leven in de straten, iedereen is er bezig, je kunt alles bekijken en oppakken en met iedereen praten, wat een diepgang, dat was echt nog niet standaard, later toen Morrowwind enzo uitkwam gingen die spellen al weer veel verder dan Shenmue maar destijds was het gewoon uniek.
En de setting in China was ook gewoon heel gaaf.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Raymond187

19 11 2019 komt hij eindelijk uit.

Ik ga de game voor de pc kopen en stream hem op twitch  :hmmm:

roland p

Ja, 4 jaar gewacht (ik was backer) maar nu het gaat toch echt gebeuren :)
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®