Mission M35I Fronts welke achter?

Started by timster, June 21, 2015, 11:50:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

timster

Hoi,

Ik heb 2 Mission M35I als front. Ik wil er een 5.1 set van maken. Welke zouden goed achter passen. In dezelfde serie is erg moeilijk wat te krijgen. Ook zoek ik de M3C2i als center maar ook nergens te vinden. De M3c1 is wel goedkoop te krijgen, maar weet iemand of door een groot verschil tussen zit?

Gr. Tim

Audiofiel

De M3C2i is de grotere versie. Behalve een bijna 2x grotere kast zitten daar niet 2x 10xm maar 2x 13cm midwoofers in waardoor deze een stuk lager gaat. Als je veel films luistert, zal dat vooral met dialogen (stem) beter klinken.

Als achterspeakers zou je de M31i (met de 13cm midwoofer) of M32i (met de 16cm woofer) kunnen nemen. In jouw M35i zitten 3x deze 16cm woofer.

Of je zou eventueel zelfs de M30i kunnen nemen, dat zijn hele compacte speakers met een bijzonder vol geluid voor het kleine formaat. Je moet dan wel een crossoverpunt van 80Hz of hoger nemen, want onder de 80Hz doen ze nagenoeg niets meer. De M30i wordt vrij vaak tweedehands aangeboden en is ook makkelijk op te hangen aan de muur.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

mikekiwi

Ik heb nu m30i's als surrounds en die doen het erg fijn. De m31i's zijn natuurlijk een stapje groter en gaan wat dieper. beiden prima mogelijkheden.

Ik ben begonnen met de M3c1 als center, maar ben daarna geswitched naar de C2. Ik vond het geen wereld van verschil, maar wel een duidelijke verbetering. van een 6,5 naar een 8 zeg maar in cijfers uitgedrukt.

Mijn M30i's zijn eventueel te koop, dus als je interesse hebt....

deze kleur heb ik :

Audiofiel

Als center zou je ook kunnen zoeken naar de m7c.. serie, die is gelijk aan de m3. Ik heb zelf 4x de M30i met een m7c1 center liggen en die gebruiken precies dezelfde units.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

timster

Dank je wel voor de tips. Denk dat ik toch voor de C2 ga. Vind die ook wat mooier qua vormgeving. Voor achter ga ik liever niet voor monitor speakers. Staan niet zo mooi in mijn kamer denk ik.

timster

#5
Mission is wel moeilijk te krijgen zeg. Marktplaats staat er tenminste niet vol mee.  :( Ik kom wel de MXc1 tegen, maar geen idee of dat een goede combi is met de M35i.

HermanW.

De m3 serie van Mission wordt op de MP regematig aangeboden. Als je geen monitoren achter wilt blijven uit dezelfde serie de vloerstaanders M33i of M34i over. Ook die kom ik regelmatig tgen op de Marktplaats.

timster

Op dit moment staat er niks van de M3 serie op.  Moet het maar even in de gaten houden dan maar.

timster

 :laugh: :laugh: Hahaha mijn vrouw zag de M34i die ik als rears wil gebruiken. Nou die komen er echt niet in. De M35i voor zijn haar al een doorn in het oog. De M3dsi in het zwart moet het achter dan maar gaan worden. Misschien dat ik deze en de center maar nieuw bij Tes Audio ga bestellen. Echter vragen ze er wel een flinke prijs voor.  ;) ;)

HermanW.

#9
Ik zie 11 paar speakers uit de Mission m3 serie op de MP. Zoeken in de categorie "audio" en dan "Luidsprekers" en dan Mission intoetsen. Krijg je rond de 120 hits. 11 daarvan zijn uit de M3 serie. De m3c2 center staat er ook op.

timster

#10
Ja maar niet die ik zoek Herman. De M3c2i zie ik nergens staan. Of je moet mijn eigen advertentie bedoel waarin staat dat ik er 1 zoek.  ;D

HermanW.

het was idd jouw "gezocht" advertentie. Excuses. Ik begreep dat je helemaal niets uit de M3 serie zag staan.  ;)

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

timster

Haha toevallig ga ik die morgen ophalen.  :worship: Thanx voor het meedenken.

Peerless Monster

#14
Quote from: Airplay on August  6, 2017, 16:57:54
Beste Timster,

Dit forum niet eerder als importeur bewandeld maar nu wel.
Misschien een beetje erg laat voor u en niet meer nodig maar de M3C2i is bij ons nog leverbaar.  Nieuw in doos.

Interesse?
***
***

Beste importeur,

Ik weet niet of u al sponsor bent van ons forum?
Dan mag u linkjes plaatsen. Linkjes van niet sponsors worden namelijk verwijderd.

Met een vriendelijke groet
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Jinsu

Quote from: Peerless Monster on August  6, 2017, 18:53:30
Beste importeur,

Ik weet niet of u al sponsor bent van ons forum?
Dan mag u linkjes plaatsen. Linkjes van niet sponsors worden namelijk verwijderd.

Met een vriendelijke groet

Ik heb je post aangepast Peerless en de contactgegevens verwijderd, is geen sponsor van het forum ;) .
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Peerless Monster

Quote from: Jinsu on August  6, 2017, 20:32:38
Ik heb je post aangepast Peerless en de contactgegevens verwijderd, is geen sponsor van het forum ;) .

Thnx. Ze stonden natuurlijk ook in mijn quote. Uiteraard geen probleem.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler