Review himediaplayer M3

Started by skank1, June 17, 2015, 13:06:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Quote from: kanariepiet on June 26, 2015, 19:09:23
En helaas geen Netflix HD, alleen 480p  :o
Dus geen Himedia voor mij, potver is er nu echt nog steeds geen totaal oplossing met zowel Kodi (of vergelijkbare eenvoudig opzetbare look) die alle files afspeelt en ook nog eens eenvoudig Netflix HD speelt????????

4K en 3D boeien me niet, maar een lookalike kodi interface oid en Netflix HD is erg gewenst.

Waar haal je dit?
Ligt dat niet aan de app?
Hoe werd netflix bekeken?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

skank1

Ik lees net dat dit aan de app ligt... Dus niet aan de speler..
Misschien dan toch es naar een kodi addon kijken
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hifi Addict

Balen, net deze speler gekocht naar aanleiding van deze recensie maar helaas, de netflix app is niet alleen sd maar de content stottert ook nog eens behoorlijk

mikekiwi

#78
is idd netflixbmc via kodi geen optie?

Edit: zie net dat die hoogstwaarschijnlijk niet op Android werkt...

Raymond187

Quote from: Hifi Addict on June 27, 2015, 17:24:24
Balen, net deze speler gekocht naar aanleiding van deze recensie maar helaas, de netflix app is niet alleen sd maar de content stottert ook nog eens behoorlijk
Je mag hem binnen 2 weken terug sturen he.

Welke heb je gekocht? de Q5 4k?

Kanariepiet

Toch maar een Kodibuntu proberen dan icm de Netflix app, kijken of dat wat gaat worden.
Dat is toch wel het jammere dat dat via Openelec niet werkt.

Quote from: skank1 on June 26, 2015, 19:38:49
Ik lees net dat dit aan de app ligt... Dus niet aan de speler..
Misschien dan toch es naar een kodi addon kijken

Hifi Addict

De Q5 vanwege de spdif/toslink uit. Was 160 incl verzenden. Voor de rest doet ie het wel goed hoor, inderdaad ook dts ma/db true hd etc.. Ik zie wel wat foutjes in het beeld, schuine lijntjes wat gekarteld e.d.

skank1

Quote from: Hifi Addict on June 27, 2015, 22:10:34
De Q5 vanwege de spdif/toslink uit. Was 160 incl verzenden. Voor de rest doet ie het wel goed hoor, inderdaad ook dts ma/db true hd etc.. Ik zie wel wat foutjes in het beeld, schuine lijntjes wat gekarteld e.d.

Dat zie ik niet..
Post even een foto?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Hifi Addict

Foto van de beeldfoutjes? Dat gaat lastig worden [emoji41] maar het is niet ernstig hoor, hier en daar een klein hakkeltje, maar ik erger me er niet aan en ik ben best kritisch [emoji12]

ikkeenjij36

Hallo nog ff vraagje over de himediaspeler.
Zou dit nou een goeie vervanger zijn voor mijn intelnuc voor kodi incl. gesharede db en mijn medi8er600x3d voor de 3d films?
Dus een soort van alles van het goede van deze 2 spelers in 1 apparaat?
Dan is het mij die investering van nog geen 150 euro wel waard denk ik.
Ik wil eigenlijk steeds minder randapparatuur hebben staan in mijn woonkamer en een dedicated ruimte gaat hem echt niet worden hier.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

skank1

Quote from: ikkeenjij36 on July  3, 2015, 22:05:49
Hallo nog ff vraagje over de himediaspeler.
Zou dit nou een goeie vervanger zijn voor mijn intelnuc voor kodi incl. gesharede db en mijn medi8er600x3d voor de 3d films?
Dus een soort van alles van het goede van deze 2 spelers in 1 apparaat?
Dan is het mij die investering van nog geen 150 euro wel waard denk ik.
Ik wil eigenlijk steeds minder randapparatuur hebben staan in mijn woonkamer en een dedicated ruimte gaat hem echt niet worden hier.

Mocht je geen superspecifieke addons gebruiken, ja hoor
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

ikkeenjij36

Quote from: skank1 on July  4, 2015, 21:13:41
Mocht je geen superspecifieke addons gebruiken, ja hoor
Nee geen specifieke addons behalve fusion.
Belangrijkste is gewoon mijn content van mijn nas afspelen en de subs.
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

micave

Ga je de Q10 ook nog proberen? Heb twee Mac's en ik vind het altijd lastig om te streamen van mijn macs dus vandaar dat ik mogelijk interesse heb om mijn Dune Smart HD te vervangen.

ikkeenjij36

Enigste wat jammer is,hij is rond en wit.
Voor mij minpuntjes
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

Tinus_

Quote from: ikkeenjij36 on July  5, 2015, 18:41:52
Enigste wat jammer is,hij is rond en wit.
Voor mij minpuntjes
Kan je deze speler ook aanzetten middels de app?
Rebuilding my HT

ikkeenjij36

Geen idee,ik heb hem zelf nog niet.
Ik wacht nog op meer feedback. ;D
MARANTZ SR7008/Marantz PM8005/Taga 606v3 Se 5.0/Taga tsw200 sub/Fronts ls kabel canare 8s4/Center  ls kabel jib-hf004//rears standaard 2.5mm vd rol(onbekend).
squeezbox touch/pm8005 voor stereo/peout front jib hf-004 interlinks

skank1

Quote from: Tinus_ on July  6, 2015, 13:43:06
Kan je deze speler ook aanzetten middels de app?

Ik heb de app nog niet getest, liever een ab in de hand.. dan grijpen naar een smartphone zonder hard buttons
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Tinus_

Quote from: skank1 on July  8, 2015, 10:26:12
Ik heb de app nog niet getest, liever een ab in de hand.. dan grijpen naar een smartphone zonder hard buttons
Bij mij staat al m'n apparatuur in de kast, vandaar.
Rebuilding my HT

skank1

Quote from: Tinus_ on July  8, 2015, 10:39:12
Bij mij staat al m'n apparatuur in de kast, vandaar.

Marmitek control 8?
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

pietnoeck

nog steeds geen Netflix HD ? Lukt Amazon prime of HBO hierop ?

jvdh

q5 en q10 gebruikers klagen over audio drops, jammer dat dit soort essentiƫle problemen niet snel door de fabrikant worden gefixed.

Mijn Dune HD Base 3D is al tijden stabiel  :clapping: maar ik wil vanwege een nieuwe center speaker wat ruimte winnen met de bescheiden afmetingen van de q5. Even afwachten wanneer ze het audio probleem hebben opgelost.
Voor de Dune had ik 1x Conceptronic, 3x een TVix, 1x Popcorn (en Oppo 103D, alhoewel geen "echte" mediaplayer) met regelmatig stabiliteits- en kwaliteitsproblemen. Was er een fix dan ging weer wat anders om zeep. Time to market is zo krap dat zo'n beetje al de mediaplayers fabrikanten al jaren problemen hebben en helaas houden.

skank1

HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvdh

Quote from: skank1 on August  4, 2015, 22:13:40
Die heb ik niet met de m3

Ik zag op het forum bij futego dat je met de M3 wat andere probleemjes had.

i get an annoying message in kodi "swipe down from the top to exit full screen"

Dit is zo te lezen met een workarround opgelost.
De M3 spreekt me qua specs en vormgeving wat minder aan dan de Q5 / Q10. Helaas ook daar geen HDMI 2.0 4K/60 Fps als de H8.

TVix had er een handje van om de problemen uiteindelijk niet of maar deels op te lossen en met een nieuw apparaat op de markt te komen omdat de chip fabrikant een nieuwe chip op de markt bracht. Of er werden nieuwe functionaliteiten toegevoegd die de stabiliteit niet ten goede kwamen. Met de levenscycli van de apparatuur van Himedia ben ik niet bekend.

skank1

Die message heb ik inderdaad opgelost.
4k heb ik zelf nog niet nodig.
Ik ondervind 0 issues met de m3 voor het afspelen.
Zie ook mn review in het begin v dit topic
Een dune kan daar helemaal niet aan tippen aan de functionaliteit die dit apparaat biedt icm kodi.
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

jvdh

Ik zit (en wie wel  ;D) ook niet te wachten op 4K aangezien het bronmateriaal nog ontbreekt en de TV (55") op 3 meter staat.
Met Yadis erbij mis ik niets met de Dune. Op mijn Sony TV zit al een prima Netflix app. En geluid speel ik al jaren via JRiver Media Center op een aparte audiohoek.
Enige is dat bij een koude start je even moet wachten (40 seconden), maar veelal komt hij uit standby. Een Humax PVR is ook niet in
seconden opgestart. Dus daarmee kan ik leven.

Wat voor mij telt is beeld, daarna geluid en vervolgens gebruikersgemak (met name voor de rest van het gezin). Met Yadis (Himedia gebruikt hiervoor Kodi, wat ik zelf -nog- niet ken) soort de Dune op alle punten hoog als ik deze met mijn voorgaande collectie spelers vergelijk. Neem daarbij het ontbreken van problemen dan heb je een prima apparaat. Neemt niet weg dat Himedia met Kodi beter kan zijn. Naast mijn ruimte "probleem" kan ik waarschijnlijk wat met de Airplay functionaliteit van Kodi doen. Een Yamaha AV ingeruild voor een Anthem en dochterlief daar not amused over vanwege het ontbreken van Airplay op de Anthem ;).
Ben wel zeer benieuwd wat de meerwaarde is van een M3/Q5/Q10 met Kodi t.o.v. een Dune met Yadis.