Action camera gezocht voor YouTube kanaal...

Started by LittleNinja, June 16, 2015, 20:10:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Mijn zoontje van tien komt vandaag met het briljante idee om een YouTube kanaal te starten en er filmpjes op te gaan plaatsen.

Nu zoekt hij voor zichzelf een camera om dit soort filmpjes op te nemen.

Omdat hij bezig is met stunt steppen en omdat ze compact zijn, kijkt hij naar een GoPro achtige oplossing. GoPro is relatief kostbaar, dus alternatieven worden ook bekeken.

Wie kent bijvoorbeeld Rollei en de kwaliteit hiervan?
Maar ook merken als Salora waarvan ik sterk twijfel aan de kwaliteit.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Voor kinderen en het doel om actie te filmen een prima ding denk ik.....

Bij de Action een action camera ;D
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

J.A.F._Doorhof

Ik ben onlangs van GoPro afgestapt naar de Sony action cams, wel wat duurder maar erg goed.
Voor 10 jaar is het misschien inderdaad overkill.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Aangezien het ook zo maar een bevlieging kan zijn, is de action variant meer dan voldoende. Daarnaast ben ik veel te bang dat ze het mannetje een klap in zijn nek verkopen voor die GoPro..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Quote from: LittleNinja on June 17, 2015, 22:56:47
Aangezien het ook zo maar een bevlieging kan zijn, is de action variant meer dan voldoende. Daarnaast ben ik veel te bang dat ze het mannetje een klap in zijn nek verkopen voor die GoPro..

precies
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

KillerbeeNL

Ik ben benieuwd of deze (van de Action) aan zijn verwachtingen voldoet.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)


LittleNinja

Quote from: KillerbeeNL on June 19, 2015, 08:42:18
Ik ben benieuwd of deze (van de Action) aan zijn verwachtingen voldoet.

Anders ik wel... Ik laat het hele idee eerst even bekoelen. Als hij enthousiast blijft en met ideeën blijft komen mag hij van mij best zo'n ding aanschaffen. Rollei heeft ook betaalbare varianten. Als ik me niet vergis was dit best een naam in de fotografie en film wereld. Weet iemand daar iets vanaf?

Ik vraag dit omdat de modellen bij de Action zijn meestal na een week uit het assortiment..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

donaldk

Die van de action heb ik vaker in de top 100 gezien, dus ze komen ook weer terug.

TV zie ik veel reclame voor een Vtech voor jongere kinderen kiddizoom, maar die is ook 50 euro.

LittleNinja

Hij heeft het ding en zoals verwacht gebruikt hij hem nauwelijks. Blij dat het geen GoPro geworden is. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

KillerbeeNL

Quote from: LittleNinja on October 26, 2015, 07:21:39
Hij heeft het ding en zoals verwacht gebruikt hij hem nauwelijks. Blij dat het geen GoPro geworden is. :D

Die zag je al aankomen , mijn dochter is aan het skateboarden en heeft met haar "oude" iphone4 al flink wat gefilmd met muzikale ondersteuning.

Ziet er pro uit met een of andere app.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

LittleNinja

Grappig om soms zo'n oud topic voorbij te zien komen.

Mijn zoon heeft die actioncam eigenlijk nooit gebruikt. Hij heeft hem nog steeds ergens in de kast liggen. Het ding filmde slecht, behuizing niet waterdicht en nog echt zo'n beperkt apparaat.

Inmiddels heeft paps de DJI Action 4 en hier en daar wel al wat geschoten, alleen nog niets gedaan met de beelden. Dat dan weer niet. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Action cams worden steeds minder voor vlogs gebruikt als standaard cams. Natuurlijk wel voor action ;)

Vaak is de dat nu de telefoon of bv een Osmo pocket.

Wij zijn zelf ik gok 2 jaar geleden overgestapt op telefoons. Bijna alle BTS video's is met telefoons gedaan en ook veel B-roll.

Nu maken we geen Hollywood producties maar vooral in slecht licht presteert bv een galaxy ultra of iPhone 15 gewoon beter dan onze 2k kostende 4k camera.

De a7rV is subliem maar een telefoon is gewoon zo makkelijk en de mics zijn ook erg goed tegenwoordig.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  7, 2023, 10:27:45Action cams worden steeds minder voor vlogs gebruikt als standaard cams. Natuurlijk wel voor action ;)

Vaak is de dat nu de telefoon of bv een Osmo pocket.

Wij zijn zelf ik gok 2 jaar geleden overgestapt op telefoons. Bijna alle BTS video's is met telefoons gedaan en ook veel B-roll.

Nu maken we geen Hollywood producties maar vooral in slecht licht presteert bv een galaxy ultra of iPhone 15 gewoon beter dan onze 2k kostende 4k camera.

De a7rV is subliem maar een telefoon is gewoon zo makkelijk en de mics zijn ook erg goed tegenwoordig.



Als het werkt, werkt het. :thumbs-up:

Overigens blijf ik toch uit de buurt van mobiele telefoontjes als bron voor beeldwerk. We hebben jaarlijks een fotowedstrijd op de zaak, waarbij je ziet dat het meerendeel van de foto's die ingeleverd worden tegenwoordig van telefoons vandaan komen. Soms kwakken ze er nog een filterje overheen en dan is de kwaliteit helemaal verdwenen.

Wat me vooral opvalt is dat de meeste foto's die ingeleverd worden van zonsopkomst/ondergang zijn of zelfs donkere stadsbeelden. Daar wordt het toch echt een probleem om ze op 60x90 af te drukken straks. De "overdag" foto's zijn een stukje beter, maar diepte is ver te zoeken. Als iemand dan weer een plaat instuurt gemaakt met een dikke DSLR, is dat een verademing. Uiteraard ligt dit deels ook aan "de fotograaf", maar het valt enorm op.

Mijn vriendin en ik hebben vorig jaar tijdens de vakantie veel gefilmd met onze iPhones en ook daar merk je dat je veel minder kan bereiken met de beelden dan bij een wat stevigere camera. Ook de stabilisatie is een tikkie anders als je gaat vergelijken met een actioncam van tegenwoordig.

Maar goed, als het werkt voor iemands situatie/vraagstuk, dan is het prima.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Allemaal waar.
Wel een beetje afhankelijk van de telefoon.

Een iPhone 15 Max of s23 ultra zijn stukken beter dan bv een oppo instapper.

Maar een a7rv blaast dat allemaal weg.
Alleen.... Die heb je die niet altijd bij je.
En de mooiste beelden zijn vaak de spontane.

Het is een afweging
Voor YT is een telefoon tegenwoordig veel handiger.
Voor een commercieel project pakken we ook de sony a7rv aangevuld met 2 andere 4k camera's.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"