Windows 10.......gratis?

Started by peterrr, June 13, 2015, 17:15:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zwabber

Tijdens de installatie kan je kiezen hoe de upgrade doet , met of zonder behoud van je mappen apps en instellingen .
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

Kjelt

Ik zou een clean install adviseren, backup maken van je data en met een schone lei beginnen.

dennism

Quote from: Kjelt on July  2, 2017, 10:51:10
Ik zou een clean install adviseren, backup maken van je data en met een schone lei beginnen.

^^ Deze methode zou ik zelf ook altijd hanteren.

i2Paq

Quote from: Kjelt on July  2, 2017, 10:51:10
Ik zou een clean install adviseren, backup maken van je data en met een schone lei beginnen.

Dat werkt alleen als je W7 eerder is ge-update naar W10.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dennism

Quote from: i2Paq on July  2, 2017, 16:02:18
Dat werkt alleen als je W7 eerder is ge-update naar W10.

Als het goed is moet je tijdens de upgrade kunnen kiezen of je een "schone" upgrade wil of dat je applicaties en instellingen wil behouden. Waarbij de schone upgrade op een paar kleine zaken na eigenlijk gelijk staat aan een clean install.

i2Paq

Quote from: dennism on July  2, 2017, 17:28:46
Als het goed is moet je tijdens de upgrade kunnen kiezen of je een "schone" upgrade wil of dat je applicaties en instellingen wil behouden. Waarbij de schone upgrade op een paar kleine zaken na eigenlijk gelijk staat aan een clean install.

En toch is er een verschil met een clean install vanaf een lege HD.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dennism

Quote from: i2Paq on July  2, 2017, 19:31:27
En toch is er een verschil met een clean install vanaf een lege HD.

Uiteraard, echter in tegenstelling tot eerdere upgrades zijn die verschillen zeer klein (je kan o.a. niet van MBR naar GPT disks en dat soort kleine zaken), waardoor het voor veel gebruikers een werkbare oplossing is. Beter is uiteraard de upgrade te doen, en direct daarna nog een volledig schone installatie, maar lang niet iedere gebruiker heeft daar zin in. Waar echter eerder upgrades in alle gevallen een duidelijke No-Go was, is nu in ieder geval de "schone" optie een goed alternatief.

donaldk

Deze link heb ik gebruikt. Ik heb destijds ook een installer gedownload, omdat ik problemen had met vastlopende update. Als het goed is heb ik die op USB stick bewaard voor het geval dat, maar welke, lol. Een kennis heeft mij ook wat links toegestuurd om de productkey na de upgrade te achterhalen, dan kun je later alsnog een clean install doen, maar daar heb ik nog niet naar gekeken, links staan nog ergens in mail of chat.

i2Paq

Microsoft "ziet" dat je machine een W0 licentie heeft, dus een clean install kan zonder problemen na een geslaagde upgrade.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

dennism

Quote from: i2Paq on July  4, 2017, 08:44:14
Microsoft "ziet" dat je machine een W0 licentie heeft, dus een clean install kan zonder problemen na een geslaagde upgrade.

Inderdaad, dit kan op 2 manieren.

1. Als je geen MS account gebruikt op basis van de huidige hardware. Dit zorgt er echter wel voor dat wanneer je bijv. je moederbord vervangt de activatie niet meer automatisch zal zijn en je mogelijk moet bellen met MS.
2. Als je een MS account gebruikt worden de licentie(s) die je hebt op mogelijk verschillende apparaten die je gebruikt ook aan dat account gehangen.


donaldk

#211
Vanaf 2 augustus nog een mogelijkheid en dan krijg je een pro licentie.

http://computerworld.nl/software/99960-gratis-upgrade-naar-windows-10-keert-terug

Gratis upgrade naar Windows 10 keert terug
Met Microsoft 365 Business - dus alleen voor bedrijven.

Microsoft heeft bevestigd dat licenties voor upgrades naar Windows 10 Pro vanaf Windows 7 of 8.1 die klanten krijgen in de gratis preview van Microsoft 365 Business geldig blijven - ook als de klant niet overstappen op de betaalde versie.

Dat onderstreept dat Microsoft het programma, dat 2 augustus van start gaat, als een manier ziet om bedrijven te upgraden naar Windows 10. Specifieker nog, Microsoft ziet het plan als een voet achter de deur, een voorloper waardoor bedrijven in een later stadium het duurdere en grotere pakket Microsoft 365 Enterprise aanschaffen.