OSX El Capitan

Started by sam1909, June 8, 2015, 20:59:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

br@m

Er is sinds vorige week ook een update voor Office 2011. Heb die geïnstalleerd, en daarna ook El C. Totnutoe nog geen enkel probleem gehad, Outlook werkt probleemloos Waarmee dit de beste OSX upgrade van de laatste drie jaar is wat mij betreft. En het lijkt idd veel sneller ook. En minder diskspace in gebruik. Ik ben blij.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

newday

Hoe zijn de ervaringen nu na een tijdje, niemand last van een trage Mac?

Mensen die dit herkennen:
http://www.cultofmac.com/392991/el-crapitan-the-biggest-problems-plaguing-early-upgraders/


Misschien ook maar eens gaan upgraden.

Nico111

Nee bij loopt hij erg soepel op een iMac uit 2009 met een SSD
Arendal 1723s: towers, centre, bookshelf en sub 1V, Marantz SR6010, Epson TW7300, Apple TV 4K, PS4, Pro-Ject RPM Carbon

VlisChris

Vraagje:

Ik probeer mezelf nu aan te leren wat bestanden van tags te voorzien.
Zoals altijd lopen er wat tags door elkaar heen, dus ik zou graag op meer dan 1 tag tegelijk kunnen zoeken.

Maar volgens mij kan ik maar 1 tag tegelijk selecteren?

Dat is vervelend. Ik heb bijvoorbeeld een tag "moodboard" aangemaakt, die ik zowel bij wat foto's terug laat komen, als bij die van een verbouwing.
Dus wil ik de foto's met "moodboard" van de verbouwing wil terug zien wil ik dus ook op twee tags kunnen zoeken.

Iemand een idee of, en zoja hoe dit mogelijk is?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Nog een vraagje:

Als je nu met je muis net te lang links in beeld blijft in Safari krijg je meteen je leeslijst zichtbaar.
Dat wil ik niet. Ik wil mijn leeslijst wanneer mij dat uitkomt.

Hoe zet ik dat uit?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Quote from: Christiaan S on February  2, 2016, 03:28:11
Nog een vraagje:

Als je nu met je muis net te lang links in beeld blijft in Safari krijg je meteen je leeslijst zichtbaar.
Dat wil ik niet. Ik wil mijn leeslijst wanneer mij dat uitkomt.

Hoe zet ik dat uit?

Niemand die een idee heeft?

Het is een in mijn ogen, en mijn manier van werken ronduit volstrekt storende functie die nul komma nul toevoegt behalve een hoop frustratie :(
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HAL

Ik kan dat niet eens reproduceren...

VlisChris

Ruilen?

Bij mij ontstaat het op het moment dat ik mijn muis naar de linkerkant van mijn scherm swipe in Safari. En ergens een instelling kan ik niet ontdekken om dit aan of uit te zetten....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

Hier kan ik het ook niet reproduceren..
Wat bedoel je precies met swipen? Je cursor verplaatsen of iets anders?
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Thanatos

Mijn tip niet in fullscreen browsen.

Als Safari in fullscreen modus staat heb ik hetzelfde.

Of Firefox installeren.

VlisChris

Ik bedoel inderdaad mijn muis aanwijzer verplaatsen.
Niet fullscreen draaien of een ander programma gebruiken hoort niet tot de mogelijkheden. Er moet gewoon een manier zijn om dit uit te zetten.
Hopelijk is het gewoon een bug ofzo, en wordt het met de komende update van Safari weer opgelost.
Ik heb al zitten kijken of ik terug kon naar het vorige OSX. Alleen heb ik geen back-up van mijn complete systeem. Dus die optie vervalt.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Raphie

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt, kan je een filmpje maken?
JBL PRX Power!

VlisChris

Goeie.

Zal ik straks eens doen. Want een screenshot werkt alles behalve duidelijk had ik al gezien.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

aha! In fullscreen kan ik het ook reproduceren. Maar wie werkt er nou in fullscreen?  :devil:
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

VlisChris

Ik.
Vol continue zelfs :angel:
Maar heel mooi dat ik niet de enige ben die het tevoorschijn weet te toveren. Nu nog een manier die voor mij werkbaar is om er vanaf te komen :D
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ps; op mijn 27" draaide ik ook bijna nooit fullscreen. Op mijn 15" MBP wel weer altijd. Ook toen ik ze naast elkaar had tot een tijd geleden.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

RZeemering

ik kan ook zo nergens vinden hoe dat uit te schakelen...
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

Thanatos

Ik heb ook ff zitten googlen. Maar kan het niet terug vinden dat het uit te schakelen is. Wel mensen die het lastig vinden ivm presentaties geven e.d.

Zelf vind ik de fullscreen mode niet prettig werken. Nu heb ik direct de menu balken beschikbaar.

VlisChris

Dan krijg ik steeds meer de indruk dat ik er maar tijdelijk mee moet omgaan.
Al heb ik het vage vermoeden dat het er uiteindelijk of uitgehaald wordt, of dat er een optie komt om het uit te zetten. Ik merk dat ik er nu al meer rekening mee hou. Maar het fijne was altijd dat je juist met niks rekening hoefde te houden, en dat ik compleet klakkeloos mijn aanwijzer uit beeld weg kon vegen.
Dan maar aanleren om de muis continue naar rechts te slepen. Al is dat op sites als Facebook niet altijd even logisch.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Dan door naar de volgende vraag :D

Je kunt tags toekennen aan bestanden. En je kunt zoeken in Finder op tags. Heerlijk. Doe ik vaker in programma's als nu LightRoom of hiervoor Bridge bv.

Maar, voor zover ik kan ontdekken kan je maar op 1 tag tegelijk zoeken. Klopt dat?

Ik heb bv bestanden met de tag "moodboard", of "verbouwing" of "fotografie" of verzin wat leuks.
Zoek ik nu op verbouwing krijg ik ook alle bestanden die niets met een moodboard te maken hebben. Dus bijvoorbeeld de bouwtekeningen.
Zoe ik op "moodboard" krijg ik wel de foto's van de verbouwing te zien, maar ook de foto's "fotografie".

Ik wil eigenlijk op meer dan 1 tag tegelijk kunnen zoeken. Iemand een idee?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Sinds vandaag werk ik weer met een 27", en dus heb ik mijn schermen niet schermvullend zoals op de laptop.
Nu werk ik eindelijk op een normale manier met splitscreen. En dat is me toch een partij handig en fijn 8)
Ene keer 2x Safari open, de keer erna Safari & Mail bv. Maar het is wel erg prettig 8)

Nu nog even mijn beheerderswachtwoord aanpassen, en ik ben tevreden (want dan kan ik tenminste wat zaken aanpassen)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.