IOS 9

Started by sam1909, June 7, 2015, 10:10:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martinus

QuoteDe functies, die Samsung en Microsoft al enkele jaren hebben op hun tablets, werken alleen op iPads en niet op iPhones. De Splitview-functie werkt alleen op de iPad Air 2.

jammer, was voor mij een aanleiding geweest een ip 6+ te halen.
............

mradem

Over de muziekkwaliteit las ik net onderstaand gerucht.

"Slashgear schrijft dat Apple Music op zijn best in 256 kbps streamt, wat hetzelfde is als het huidige iTunes Match. Niet helemaal duidelijk wordt of deze bitrate wordt gebruikt voor streams in hoge kwaliteit. Ook is niet bekend of de bitrate standaard wordt voor zowel Apple Music als Beats 1 radio.

Beats Music, de dienst die momenteel in handen is van Apple, streamt op 320 kbps op mobiel en computer. Gebruikers kunnen daar ook kiezen om muziek in 64 kbps te streamen voor iets mindere kwaliteit, waarmee een hoop data bespaard kan worden in de internetbundel."

Ik wacht dus nog even af of dit een optie voor mij gaat worden. Anders wordt het toch Tidal.


mradem

Offline modus schijnt trouwens wel tot de mogelijkheden te behoren.

LittleNinja

Quote from: johanbicke on June 10, 2015, 07:37:25
Wat ik ook wel interessant vind, is de geclaimde batterijwinst..een uur is niet niks en dan nog een speciale stand
om de batterij te sparen..nog een geclaimde 2 uur winst
Hoewel ik vind dat de batterijduur van mijn iphone 6 heel goed meevalt...extra autonomie is altijd mooi meegenomen

Dat zou inderdaad top zijn. Dan red ik het weer gewoon van 7 uur tot 16 uur met die drie uur batterijwinst.. Ik ga binnenkort maar eens de Applestore in lopen.. 😡
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

johanbicke

ik kom anders nu al ruim toe hoor
telefoon gaat om 7u30 van de lader en ik kom daar toch heel gemakkelijk de dag door
Mss ben ik geen echte poweruser ?  ;D
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

Erik

Quote from: LittleNinja on June 10, 2015, 17:15:36
Dat zou inderdaad top zijn. Dan red ik het weer gewoon van 7 uur tot 16 uur met die drie uur batterijwinst.. Ik ga binnenkort maar eens de Applestore in lopen.. 😡
na de laatste update vrat mijn Iph5 ook mijn batterij in 1.5 dag leeg terwijl hij niets deed ja op tafel liggen BT, GPS en zo uit stond. 
Hij ligt al maanden in de la en van de week had ik hem even nodig dus stroom erop en na opladen ging hij meerdere dagen mee, niets geupdate. Misschien eens helemaal leeg laten gaan, niet opladen en paar dagen met rust laten misschien krijgt hij dan een soort harde reset. Van 7 tot 1 doen voor batterij leeg is is idd erg.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Roksan

Quote from: johanbicke on June 10, 2015, 07:37:25
Wat ik ook wel interessant vind, is de geclaimde batterijwinst..een uur is niet niks en dan nog een speciale stand
om de batterij te sparen..nog een geclaimde 2 uur winst
Hoewel ik vind dat de batterijduur van mijn iphone 6 heel goed meevalt...extra autonomie is altijd mooi meegenomen

Als ik dit lees, moet je er niet veel van verwachten. Sterker nog, het wordt een drama

http://www.chip.de/news/iOS-9-im-Energiespar-Check-Lachhafte-Laufzeiten_80004899.html
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

johanbicke

ik heb dit ook al gelezen, maar dit schijnt eerder aan de buggy ios 9 beta te liggen dan aan de feature.
Zowiezo boeit mij deze feature niet echt...zoals ik al zei, kom ik ruimschoots toe met de batterij om een dag rond te komen
Als het zelfs moet..soms 2 dagen
bluesound node :: van den hul the first metal screen :: rega elex-r :: the chord company odyssey 2 :: dynaudio excite 14 :: sub a*bnb 10 :: supra lorad mk2 2.5

sam1909

Quote from: Roksan on June 16, 2015, 15:51:22
Als ik dit lees, moet je er niet veel van verwachten. Sterker nog, het wordt een drama

http://www.chip.de/news/iOS-9-im-Energiespar-Check-Lachhafte-Laufzeiten_80004899.html

Bij de officiƫle release zal Apple dit wel hebben opgelost! :nowink:

broodro0ster

Quote from: Erik on June 10, 2015, 21:01:43
na de laatste update vrat mijn Iph5 ook mijn batterij in 1.5 dag leeg terwijl hij niets deed ja op tafel liggen BT, GPS en zo uit stond. 
Hij ligt al maanden in de la en van de week had ik hem even nodig dus stroom erop en na opladen ging hij meerdere dagen mee, niets geupdate. Misschien eens helemaal leeg laten gaan, niet opladen en paar dagen met rust laten misschien krijgt hij dan een soort harde reset. Van 7 tot 1 doen voor batterij leeg is is idd erg.

Ik heb de iOS9 beta ook op m'n iPhone 5s gehad. Zeer stabiel als eerste beta, maar de batterijduur was een ramp.
Dit is wellicht een bug in combinatie met een hoog loglevel.
Bij de officiele release zal wel opgelost zijn. Ze hebben nog 3 maand he.

Beta's zijn echt niet representatief voor zo'n dingen.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

LittleNinja

Ik ga morgen naar een Apple store om eens te praten over mijn accu. Ben er wel een beetje klaar mee, eerlijk gezegd!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

sam1909

Ken en het? Als je Een update wilt doen maar je hebt te weinig ruimte :dry:

Nou nu hoef je niks meer te verwijderen!
Als je nu te weinig ruimte hebt verwijdert je telefoon apps installeert de updat en herinstalleerd de app!

En je kan aanzetten dat ie s'nachts update

sam1909

Gister de publieke beta erop gezet  :coffee:

En het werkt allemaal weer soepel  :yinyang:

Het toetsenbord vink ik fijner met het lettertype San Francisco voegt ook wel iets toe.
De trackpad functie op de iPad is ook heel fijn, en ik merk dat de animaties wat smoother lopen.

Overal vind ik het weer lekker om mee te werken!! :popcorn:

hifiman

Quote from: sam1909 on July 13, 2015, 09:59:27
Gister de publieke beta erop gezet  :coffee:

En het werkt allemaal weer soepel  :yinyang:
Waar op gezet?

sam1909

#39
Quote from: Audioloog on July 13, 2015, 10:35:22
Waar op gezet?

Op mijn iPhone en iPad  :colgate:

denoontje

#40
Lijkt beter te werken op ipad3 maar nog steeds niet als ios7.....ik wil terug!

hifiman

Quote from: denoontje on July 13, 2015, 22:42:27
Lijkt beter te werken op ipad3 maar nog steeds niet als ios7.....ik wil terug!
Vanochtend vroeg ook even op mijn ipad 3 gezet. Ik merkte qua performance nou ook niet direkt verbetering...

sam1909


anonieme_user12334-verwijderverzoek

Ik vind zelf de grouped notifications die weer terug zijn van weggeweest erg fijn. Normaal staat je hele lock screen vol met whatsapp spull, nu kan je in een oogopslag ook zien dat je nog een mailtje hebt.

sam1909

Beetje late post...

Maar in Beta 5 zijn er nieuwe achtergronden die meer gebruik maken van het Retina display

sam1909

 8)

Dday

Quote from: ronwiel on July 17, 2015, 12:12:31
Ik vind zelf de grouped notifications die weer terug zijn van weggeweest erg fijn. Normaal staat je hele lock screen vol met whatsapp spull, nu kan je in een oogopslag ook zien dat je nog een mailtje hebt.
hier ook erg blij mee. De wallpapers leuk. Die gebruik ik toch nooit.

Siddartha

is dat enkel een beta versie? Want ik zit op 8.4.1 en geeft aan up to date....
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Dday

Ja is nog enkel beta.... komt later dit jaar officieel uit.
http://www.apple.com/nl/ios/ios9-preview/

Siddartha

Ok, dan klopt het [emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2